Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Harman/Kardon

Dat setje van jou ziet er echt mooi uit, ben benieuwd hoe het straks gaat klinken. :D
Sinds de opening heb jij niet stil gezeten, ben benieuwd of je het optimum voor jouw geluid ook gaat vinden :P
Setup zoals het er nu voor staat:

H/K signature 1.0 voorversterker
2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

garmtz

"Be patient, my young aprentice..." ;D

advr

Citaat van: reMC op mei  4, 2006, 18:54:20

Het moge duidelijk zijn dat ik erg blij ben met mijn aanwinsten zijn maar de realiteit is ook dat ik ik nog even moet wachten voordat ik echt blij kan genieten, het is niet anders...

leuk eerste verslag 8), dus cd aan, repeat en lekker laten spelen.  ;D
zeker in het begin is het belangrijk e.e.a. lang aan te hebben zodat alles goed warm kam worden en rustig kan inbranden. ;D ;D

we blijven het volgen...
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

Werkt dit bandje nu een beetje?

Joep

En, ik vind de foto's die je hebt gemaakt juist erg mooi door dat tegenlicht! Vooral die ene van heel dichtbij waar de achtergrond volledig wegvalt!  :)

reMC

Citaat van: Harman/Kardon op mei  5, 2006, 01:23:12
Dat setje van jou ziet er echt mooi uit, ben benieuwd hoe het straks gaat klinken. :D

Je mag best eens komen luisteren :)

CiteerSinds de opening heb jij niet stil gezeten, ben benieuwd of je het optimum voor jouw geluid ook gaat vinden :P

Daar ben ik niet bang voor. Het eindresultaat ken ik immers al... ;)

Citaat van: garmtz op mei  5, 2006, 07:23:12
"Be patient, my young aprentice..." ;D

;D

Citaat van: advr op mei  5, 2006, 09:03:30
leuk eerste verslag 8), dus cd aan, repeat en lekker laten spelen.  ;D
zeker in het begin is het belangrijk e.e.a. lang aan te hebben zodat alles goed warm kam worden en rustig kan inbranden. ;D ;D

Vandaag gewerkt van 11 tot nu. De buizen en klankkasten hebben in die tijd net als ik niet stil gezeten ;)

Citeerwe blijven het volgen...

8)

Citaat van: Proprius op mei  5, 2006, 10:17:36
Werkt dit bandje nu een beetje?

Yep, werkt prima! Ik moet ze natuurlijk alsnog alletwee draaien maar nu is goed te voelen wanneer er meegedraait moet worden! Nog wel steeds een beetje oefenen hoor, misschien een nog IETS strakker elastiek vinden...

graafke

heel erg mooie set!  8)

FrankB

Als ze helemaal zijn ingespeeld wil ik wel een keer komen luisteren Remko  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrenkB op mei  7, 2006, 17:41:34

daar sluit ik me op aan, mits niet in Groningen ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: advr op mei  7, 2006, 19:57:05

Almere...

Joep

Citaat van: FrenkB op mei  7, 2006, 19:59:12
Almere...

Haha, Remko gaat binnenkort toch echt naar downtown Groningen!!  ;D :)

FrankB

Citaat van: Proprius op mei  7, 2006, 20:18:39
Haha, Remko gaat binnenkort toch echt naar downtown Groningen!!  ;D :)

Ach, als ik tegen z'n Sonatine aan met een kussentje mag blijven slapen prima >:D

reMC

Citaat van: graafke op mei  7, 2006, 17:08:14
heel erg mooie set!  8)

Dank je, dank je!

Citaat van: FrenkB op mei  7, 2006, 17:41:34

Jullie zijn allebei welkom hoor...in Groningen! Ik zit denk ik nog een maand of twee in Lelystad (nooit Almere...NOOIT!) ;)

Ik zeg wel tegen jullie wat ik ook tegen anderen heb gezegd: met een beetje geluk ben ik over een jaar of vijf klaar met inspelen :-\ Er gaat de komende tijd nog ZEER veel veranderen in mijn set (loopwerk, dac, interlinks en wellicht modificaties) en helaas zijn al die verandering ZEER 'inspeelgevoelig'. En ik hoor nu al de enorme beperkingen van mijn Arcam en als de Sun Audio is ingespeeld zal het niet beter worden. Ik hoop snel een loopwerk te kunnen aanschaffen en dan begint het inspelen weer opnieuw... Wat wil ik eigenlijk zeggen? Ik weet het niet precies, misschien dat jullie niet moeten verwachten dat jullie binnenkort te horen krijgen wat ik graag hoor...voornamelijk door de lange inspeelprocessen... (als ik een standaard 47labs loopwerk en dac - of mijn eigen dac - heb en die ingespeeld zijn, is het hier denk ik al erg mooi en lijkt het op wat ik wil. Het losse, de rijkheid, het uitklinken en de levensechte dynamiek die ik voor ogen heb is echter nog heel ver weg...)

FrankB

Citaat van: reMC op mei  7, 2006, 23:18:49
Jullie zijn allebei welkom hoor...in Groningen! Ik zit denk ik nog een maand of twee in Lelystad (nooit Almere...NOOIT!) ;)

Lelystad, Almere ... een pot nat ;). Maar even heen en weer naar Groningen is op zich geen probleem, maar dan wel in het weekend ;D

Citaat van: reMC op mei  7, 2006, 23:18:49
En ik hoor nu al de enorme beperkingen van mijn Arcam en als de Sun Audio is ingespeeld zal het niet beter worden.

Dat ken ik, ik irriteer me ook aan de Arcam. Helaas zit een nieuwe speler er nog even niet in. Gewoon geen geld  :-\

reMC

Citaat van: FrenkB op mei  8, 2006, 08:19:04
Dat ken ik, ik irriteer me ook aan de Arcam.

Ook 'digitale hardheid' en grofheid?

FrankB

Citaat van: reMC op mei  8, 2006, 10:45:06
Ook 'digitale hardheid' en grofheid?

En dofheid in het middengebied, niet echt open.

R

he he he, effe dimmen he ;)

FrankB

Citaat van: Ruben op mei  8, 2006, 11:20:23
he he he, effe dimmen he ;)

En dan te bedenken dat het na de cd23 alleen maar slechter is geworden >:D ;)

R

Citaat van: FrenkB op mei  8, 2006, 11:28:43
En dan te bedenken dat het na de cd23 alleen maar slechter is geworden >:D ;)

je bedoelt anders, mening blijft subjectief ;)

Maar dat was wel een makkelijk inkoppertje. Je weet trouwens toch niet hoe het hier klinkt :P

Harman/Kardon

Hmmmmz, nog 5 jaar inspelen.
Dan kan ik in ieder geval wachten totdat je in Groningen woont, ik woon ook in het Noorden van het land ;D
Zou wel leuk zijn om eens wat ervaringen uit te wisselen en te horen hoe die set klinkt :D
Setup zoals het er nu voor staat:

H/K signature 1.0 voorversterker
2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

reMC

Volgens mij moet ik maar officiele uitnodigingen gaan maken ;D

advr

Citaat van: FrenkB op mei  8, 2006, 11:05:29
En dofheid in het middengebied, niet echt open.

weet niet aan wie of wat dat ligt :o :o

FrankB

advr

reMC

Een revelatie hier: meer openheid.. :o ..kleuren.. 8) Ik weet niet of het de speakers zijn of de versterker is maar het wordt steeds mooier, inspelen rules O0