Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

oud_account_1

Ik bedoel iedere speaker aan een lange wand.
Als deze speakers dicht bij de achterwand geplaatst moeten worden gaat dat dus niet werken.

voorbeeld:

-----------------------------
          ->
                             |
                             |
                             |
          ->
-----------------------------
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiotwin

Citaat van: reMC op april 20, 2006, 18:08:19
Hmm, ik zie jullie logica nog steeds niet maar ik vind het goed hoor ;) ;D

Audiofiel, jij zou de speakers dus misschien tegen de langste muur aan zetten? Ik snap nog steeds niet waarom dat misschien beter zou klinken?

Ik heb mijn set aan de langste muur(korste qua afstraling kant volgens mijn logica ;D) en in mijn situatie is dat het beste.Laatst heb ik het veranderd en het geluid werd hol,veel reflectie's etc,vanaf het huiskamerraam naar het keukenraam is meer dan 12 meter,in de breedte is de afstand voor beide speakers 4,50 meter en dat werkt beter bij mij.

Ar
Tevredenheid!!!

reMC

Citaat van: squadra op april 20, 2006, 19:36:32
Ik bedoel iedere speaker aan een lange wand.

Dat gaat 'm inderdaad niet worden. Ik zal Cees Pel ook eens om advies vragen als ik mijn Sun Audio over ongeveer een week ophaal...

Audiofiel

Citaat van: reMC op april 21, 2006, 22:11:25
Dat gaat 'm inderdaad niet worden. Ik zal Cees Pel ook eens om advies vragen als ik mijn Sun Audio over ongeveer een week ophaal...

Doe hem de groeten, Remko... en vertel maar dat Acoustats NOOIT weggaan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op april 21, 2006, 22:32:51
Doe hem de groeten, Remko... en vertel maar dat Acoustats NOOIT weggaan. ;D

Ehm....

Huh?

Audiofiel

Kees is de vorige eigenaar. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op april 22, 2006, 07:48:29
Kees is de vorige eigenaar. ;)

Echt waar? Heb jij de Acoustats van Cees Pel?

Audiofiel

Citaat van: garmtz op april 22, 2006, 20:14:42
Echt waar? Heb jij de Acoustats van Cees Pel?

Ik lieg nooit. ;D

Ik ken Cees nog van de tijd dat Staffhorst net zijn nieuwe pand aan het Vredenburg had en er nog een bloeiende high end afdeling was. Cees en ik kwamen elkaar daar 2x per week tegen en kletsen bij met elkaar en Ron Franssen. Hij woonde 500 meter bij mij vandaan. Toen hij de 4 jaar oude Acoustats ging verkopen was ik de eerste die ze aangeboden kreeg, overigens zonder de originele subwoofer, die in plat Utrechts "Braaaandhout" door hem werd genoemd en ook zo was behandeld. Ik heb ze direct gekocht en nooit meer weggedaan. Dat is inmiddels al zo'n 12-13 jaar geleden. :)

Joep

Harman/Kardon

Vraagje aan reMC:

Zou het volgens jou een goed idee zijn om in mijn set van Harman 47lab interlinks en bekabeling te gebruiken? Of zouden de "minpunten" dan te duidelijk worden en kan ik beter een andere interlink kopen omdat ik gelezen heb in een andere topic dat bekabeling van 47lab alles genadeloos blootlegt  ;D

Wat kosten die interlinks trouwens?

Greetz

p.s. De cd-speler wordt nog wel vervangen, waarschijnlijk door een Marantz sa15s1
Setup zoals het er nu voor staat:

H/K signature 1.0 voorversterker
2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

Joep

Hee Remko, anders vraag je even aan Hans waar je de Sonatines moet plaatsen... ;)

reMC

Citaat van: Harman/Kardon op april 26, 2006, 01:50:39
Zou het volgens jou een goed idee zijn om in mijn set van Harman 47lab interlinks en bekabeling te gebruiken? Of zouden de "minpunten" dan te duidelijk worden en kan ik beter een andere interlink kopen omdat ik gelezen heb in een andere topic dat bekabeling van 47lab alles genadeloos blootlegt  ;D

Ze laten inderdaad behoorlijk veel horen. Of het in jou set goed gaat weet ik niet. Ik heb met die 47labs kabel wel vaak meegemaakt dat ze ook op 'slechtere' sets een verbetering geven, vooral in snelheid en dynamiek. Soms krijg je dan inderdaad op andere punten ook tekortkomingen van de apparatuur (of de kabel) te horen en is de match dus gewoon niet goed.

Wat voor verbetering wil je krijgen? Is het wellicht niet verstandiger om in andere apparatuur te investeren? Tenzij je nu tevreden bent natuurlijk en het wilt afmaken met kabeltjes.

Citeer
Wat kosten die interlinks trouwens?

De losse draden kosten €14 per meter. Je bent dus €28 kwijt voor een een stereo setjes interlink. Dan moet je nog wel pluggen erbij kopen. Die van 47labs klinken enorm goed maar zijn wel €27 per stuk en onhandig. Het voordeel is dat er geen soldeerverbinding op aangebracht hoeft te worden (de kabel wordt om de plug heen gebogen, lees hier meer daar over).

Harman/Kardon

@ReMC

Als ik andere versterking koop zou ik eigenlijk ook weer moeten gaan denken aan andere luidsprekers. Aangezien ik ht wil, moet ik dan weer 4 gelijke (kostbare) luidsprekers hebben en omdat ik deze set nog niet eens af heb....

Ik heb mijzelf voorgenomen om het na deze set een beetje rustig aan te gaan doen, er is wel erg veel geld in gaan zitten de laatste tijd en ik weet dat ik anders toch blijf zoeken. Wat ik nu heb is zeker geen verkeerd spul, maar als ik lees wat anderen hier zoal hebben....

Het is moeilijk om te zeggen wat voor verbetering ik wil. Ik ben sinds vandaag anders dan dropveters gaan gebruiken en wil een beetje gaan experimenteren. Nu hangen er (stereo) een paar Vd Hul D102mklll interlinks tussen mijn cd-speler en mijn voor- en eindversterker. Nu ik erover nadenk kan ik misschien eerst beter investeren in de speler, maar er lijkt iets te missen in het geluid. (detail) Het was overigens een heeele verbetering ten opzichte van de dropveters!

Die interlinks van 47lab zijn niet duur en zeker het proberen waard. De pluggen misschien wat onhandig, maar ze zijn ervoor bedoeld en als het eenmaal aangesloten zit....

Hartelijk dank voor de moeite!

2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

reMC

Citaat van: Harman/Kardon op april 27, 2006, 00:20:00
Wat ik nu heb is zeker geen verkeerd spul, maar als ik lees wat anderen hier zoal hebben....

Ik begrijp je wel een beetje maar trek je niet te veel aan van wat anderen hebben staan. Als je eenmaal begint met upgraden kan je ook erg ongelukkig worden. Bijvoorbeeld omdat relatief duurdere apparatuur meer laat horen ;) Bovendien moet jij gewoon tevreden zijn...als je dat nu bent...

Harman/Kardon

Ik heb mij nog niet echt verdiept in alle merken die ik voorbij zie komen, ook niet naar geluisterd en 47lab is bijvoorbeeld ook nieuw voor mij. Dan is het moeilijk om apparatuur te beoordelen, daarom ben ik maar voorzichtig. Het merk spreekt mij erg aan en de verbindingen kunnen een wereld van verschil maken. Ik heb geen idee wat voor minpunten mijn apparatuur heeft, maar Antoine heeft een beoordeling gevonden:

Ik heb een paar cijfertjes gevonden van de Signature Series uit de Duiste Stereoplays en daar komen ze qua puntenaantal wel uit in de 'spitzenklasse' (53 punten, een voorbeeld de Lyngdorff TDAI2175 haalde er recentelijk 49!)  ;D

Inmiddels ben ik er wel achter dat het laag strakker moet, het geheel, maar vooral ook het laag gedetailleerder, ik meer dynamiek zoek en het hoog wat milder moet. Vooral het laag wijt ik aan de Teatrack luidsprekerkabels, maar vergeet ook niet dat ik ook een andere cd-speler moet kopen!
Zou je niet zeggen dat ik al aardig tevreden ben :P

Mijn laatste vraag aan jou is of jij jouw geluid zou kunnen omschrijven. Bedankt voor de moeite ;)

Greetz

Audiofiel

Citaat van: reMC op april 27, 2006, 20:54:57
Ik begrijp je wel een beetje maar trek je niet te veel aan van wat anderen hebben staan. Als je eenmaal begint met upgraden kan je ook erg ongelukkig worden. Bijvoorbeeld omdat relatief duurdere apparatuur meer laat horen ;) Bovendien moet jij gewoon tevreden zijn...als je dat nu bent...

Goed gesproken! :D

Veel te vaak wordt er geupgrade om te upgraden. Het gaat er uiteindelijk om hoe je het zelf vind klinken en niet wat anderen er van vinden of wat anderen hebben staan. Tevredenheid is een hoog goed, en veel begerenswaardiger dan perfectie. ;)

reMC

Intussen ben ik bij Trendhopper, Leenbakker en IKEA geweest om spulletjes voor mijn kamer uit te zoeken. Maar ik ben nog niet klaar en in ieder geval nog niet altijd tevreden met het beste wat ik heb kunnen vinden...

Het gaat om kasten, stoelen, tafels en dat soort dingen. Tips voor (alternatieve) winkels waar ik zulke spullen voor een leuk (lees: laag) bedrag kan kopen? Ik houd wel van licht hout, maar ook van veel kleuren, beetje hippie-achtig zelfs. EN ik zoek nog leuke dingetjes voor aan de muur. Ik ben nog niet verder gekomen dan wat houten cd-rekjes van IKEA maar die dempen natuurlijk ook niet echt (echt niet?). Aangezien het een harde ruimte is moet ik hoe dan ook nog wat leuke dingen voor de muren verzinnen, of jullie ;D Ideeën?

reMC

En o ja, voor de duidelijkheid heb ik de openingspost maar even aangepast met gegevens over mijn huidige set:

Citaat van: reMC op december 20, 2004, 11:23:25
April 2006, HUIDIGE SET:

Bron
Arcam Delta 70.2

Versterking
Niets

Luidsprekers
Sonatine door Musical Affairs en Audio-Cube

Interlinks
47labs 4708 OTA kabel met Furutech FP-106 R pluggen

Speakerkabel
47labs 4708 OTA kabel

Stroomvoorziening
Custom made mahonie stekkerblok door Musical Affairs met Furutech FI-E30 (R) stopcontacten en Furutech FI-E35 (R) stekker

Rack
Custum made meubel van Sitca Spruca door Musical Affairs

Andere tweak
Drie blokjes padoek onder de cd-speler in plaats van haar eigen voetjes

Harman/Kardon

Hier in Drachten kan ik wel wat "alternatieve" winkels verzinnen >:D

reMC

Citaat van: reMC op mei  1, 2006, 18:16:32
Intussen ben ik bij Trendhopper, Leenbakker en IKEA geweest om spulletjes voor mijn kamer uit te zoeken. Maar ik ben nog niet klaar en in ieder geval nog niet altijd tevreden met het beste wat ik heb kunnen vinden...

Het gaat om kasten, stoelen, tafels en dat soort dingen. Tips voor (alternatieve) winkels waar ik zulke spullen voor een leuk (lees: laag) bedrag kan kopen? Ik houd wel van licht hout, maar ook van veel kleuren, beetje hippie-achtig zelfs. EN ik zoek nog leuke dingetjes voor aan de muur. Ik ben nog niet verder gekomen dan wat houten cd-rekjes van IKEA maar die dempen natuurlijk ook niet echt (echt niet?). Aangezien het een harde ruimte is moet ik hoe dan ook nog wat leuke dingen voor de muren verzinnen, of jullie ;D Ideeën?

Niemand? Ik ben intussen al wat verder met meubels maar zoek nu nog een mooie bank en die krengen zijn duur  :-\ Max is echt €400. Leuke winkels/sites?

garmtz

Citaat van: reMC op mei  2, 2006, 11:16:38
Niemand? Ik ben intussen al wat verder met meubels maar zoek nu nog een mooie bank en die krengen zijn duur  :-\ Max is echt €400. Leuke winkels/sites?

Je moet gewoon 2e hands gaan kijken! Ik haal daar veel mooi spul vandaan voor niet al teveel en is precies wat je zoekt denk ik.

Begin eens bij http://www.kikkespulle.nl, die hebben weer diverse links naar andere zaken.

reMC

bmateijsen

Citaat van: reMC op mei  3, 2006, 19:48:43
De Sun shined hier! O0

Het kost even wat tijd om te wachten... maar nu buiten de zon bijna ondergaat, kan je er binnen nog volledig van genieten!

Audiotwin

Tevredenheid!!!

R

Feli, maar dat wist je al... O0