Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op maart 17, 2006, 23:55:24
Hoe kan die lolrol resoneren zonder kast?
Ach als chirurgen wel eens wat in een patiënt laten slingeren dan zal dat vast wel eens bij een DIY speakerbouwer gebeuren toch ;D

Niet dat dat bij jou zal gebeuren hoor! (ik dek mij maar alvast in  :-X  ;D )

Audiofiel

Ik zoek al een tijdje naar die CD van... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op maart 18, 2006, 00:07:12
Ik zoek al een tijdje naar die CD van... ;D
Jaaa die zoek ik ook!  ;D

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 22:45:41
Mijn idee zou zijn om hem gewoon echt goed vast te maken en onderstaand is mijn tip. De beste manier om de kabel vast te maken is hem door de oogjes te halen die de klemmetjes gebruiken om vast te zetten. Kabel dan in elkaar draaien (klemmen) en pas daarna vastsolderen.

Dat zal vast nog beter zijn ja. Wel wat lastig, omdat de kabel van de tweeter ook op de unit moet komen en die nogal kort is. Bovendien past de koperen strip van de 47labs (de 4719 kabel) nooit door het oogje op de unit. Hij zou er dan dus samen met de kabel van de tweeter op de connector 'geduwt' moeten worden en vervolgens gesoldeerd. De kabelschoentjes en de connectors op de PHY units worden overigens op bestelling verzilverd en zijn dus niet echt 'ordinair'. Wilco heeft er volgens mij mee geëxperimenteerd maar die soldeert zijn 4719 ook eerst op de kabelschoentjes en schuift die vervolgens op de unit. Misschien zo gesoldeerd dat de kabel alsnog direct contact met de unit maakt? Ik zal het eens navragen.

reMC

Citaat van: impulz2002 op maart 16, 2006, 22:43:10
Remco de Gaincard kunnen verkopen?

Ik heb een geïntresseerde in Italië die al geld heeft geprobeerd over te maken naar mijn PayPal account. Dat lukte echter niet omdat ik mijn PayPal account eerst moest upgraden. Nu probeert hij het via een normale overschrijving maar dat wil niet echt vlotten. Intussen heb ik overigens nog twee andere geïntresseerden dus het lijkt uiteindelijk goed te komen :D

impulz2002

Dat is goed nieuws. Jullie hebben mij ook wel aan het twijfelen gebracht. Morgen even een afspraak met Wilco proberen te maken.

reMC

Citaat van: impulz2002 op maart 22, 2006, 22:42:16
Dat is goed niews. Jullie hebben mij ook wel aan het twijfelen gebracht. Morgen even een afspraak met Wilco proberen te maken.

Haha, wat een foto niet allemaal kan doen :D

impulz2002

Citaat van: reMC op maart 23, 2006, 09:10:42
Haha, wat een foto niet allemaal kan doen :D

Nou het zijn idd kunstwerkjes. Ik ga langzaamaan ook maar die kant op. Eerst moet ik een deel van mijn huidige apparatuur verkopen... en dan kan ik me hopelijk bij jullie aansluiten! Zit nog te twijfelen of ik voor de Sonatine's zal gaan of voor de KM 30 SAG units in een klankbord. Maar daar ga ik tegen die tijd maar eens over nadenken.

reMC

Mijn vriendin vindt de Sonatine wel mooi maar "wat jammer van het nep hout" (gebaseerd op de foto's) ...

;D

garmtz

Joep

Citaat van: reMC op april 10, 2006, 19:35:18
Mijn vriendin vindt de Sonatine wel mooi maar "wat jammer van het nep hout" (gebaseerd op de foto's) ...

;D

MOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAHAAAAA!!!!
;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D

oeps...mijn smilie-tegoed is nu alweer op deze maand!

bmateijsen

Wanneer komt die Sun Audio nu???

R

Lees net dat ie een vriendin heeft, dat kan dus nog wel even duren :P ;)

Joep

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 21:23:50

Haha! Helaas wel waar  >:D ;D

reMC

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 21:23:50

Zooo waar ;D

De Sun Audio staat echter gewoon nog in bestelling. Handwerk he...en Cees heeft het al zo druk... Hij heeft me even uitgelegd hoe vele uren bezig is met een metertje kabel :o Ik ga vrijdag naar Utrecht, zal WEER eens even peilen bij Wilco.

garmtz

Citaat van: reMC op april 11, 2006, 00:19:54
Zooo waar ;D

De Sun Audio staat echter gewoon nog in bestelling. Handwerk he...en Cees heeft het al zo druk... Hij heeft me even uitgelegd hoe vele uren bezig is met een metertje kabel :o Ik ga vrijdag naar Utrecht, zal WEER eens even peilen bij Wilco.

Speel je nu nog met het broodrooster in de tussentijd? Of trekt die de Sonatine niet?

reMC

Citaat van: garmtz op april 13, 2006, 17:47:42
Speel je nu nog met het broodrooster in de tussentijd? Of trekt die de Sonatine niet?

Ik speel met de Gaincard nu. Het is wel redelijk mooi maar heeft ook heel veel tekortkomingen. Vooral de 230/110v trafo zit in de weg. De muziek is wat sloom, onrustig, zonder micro-informatie en nuances. Daarnaast hangt het hoog erg boven de rest van de frequenties, incoherent gewoon. Dat schijnt echt iets te zijn van de Sonatine in combinatie met een transistorversterker...

Heel soms en met rustige muziek verdwijn ik wel eens helemaal in de muziek. Maar dat gebeurt nu niet vaak...

garmtz

Citaat van: reMC op april 13, 2006, 18:05:38
Ik speel met de Gaincard nu.

Die bedoel ik ja... :)

CiteerHet is wel redelijk mooi maar heeft ook heel veel tekortkomingen. Vooral de 230/110v trafo zit in de weg. De muziek is wat sloom, onrustig, zonder micro-informatie en nuances. Daarnaast hangt het hoog erg boven de rest van de frequenties, incoherent gewoon. Dat schijnt echt iets te zijn van de Sonatine in combinatie met een transistorversterker...

De Sonatine heeft een heel hoge impedantie in het hoog, wellicht dat de versterker dat niet fijn vindt.

Succes met wachten! :-\

reMC

Citaat van: garmtz op april 13, 2006, 18:15:34
De Sonatine heeft een heel hoge impedantie in het hoog, wellicht dat de versterker dat niet fijn vindt.

Het zou zomaar kunnen...

Het goede nieuws is trouwens dat ik net na mijn vorige post gebeld ben en daardoor om 19.00 uur naar Harderwijk vertrek (30 minuten bussen) om mijn Gaincard te demonstreren :D

garmtz

Citaat van: reMC op april 13, 2006, 18:29:49
Het goede nieuws is trouwens dat ik net na mijn vorige post gebeld ben en daardoor om 19.00 uur naar Harderwijk vertrek (30 minuten bussen) om mijn Gaincard te demonstreren :D

Cool! Zet hem op!  O0

Movievault

Misschien dat de sonatine wat te hoge verwachtingen heeft geschept?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Citaat van: FrankG op april 13, 2006, 19:29:09
Misschien dat de sonatine wat te hoge verwachtingen heeft geschept?

Nee, het is bekend dat de Sonatine gewoon beter werkt op en buizenversterker. En de hoge verwachtingen worden denk ik wel waargemaakt, ik ken de Sonatine...

reMC

De Gaincard is verkocht! O0

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: reMC op april 14, 2006, 15:29:27
De Gaincard is verkocht! O0

Great! Weer wat geld voor de Sun Audio!