Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Grindtegel

Ziet er heel mooi uit, maar was het niet eng om deze speakers zo zonder doos in de auto te schuiven? Dat houten deflectortje ziet er vrij kwetsbaar uit en de vorm van de speakers is ook niet zo dat ie staboel in de auto ligt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Audiofiel

Citaat van: Proprius op maart 16, 2006, 12:19:53
Mijn "first Sony" :D

Je ziet de onaangesloten Sonatines staan (duh!) met op de vloer de 4708 OTA kabel.

Ik zie helemaal niets. En als ik de link direct inklop krijg ik een MSN-pagina waarop je zou moeten inloggen...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 12:23:12
Ik zie helemaal niets. En als ik de link direct inklop krijg ik een MSN-pagina waarop je zou moeten inloggen...

Krijg ik ook! Gaarne even aanpassen!

R

Citaat van: Grindtegel op maart 16, 2006, 12:21:30
Ziet er heel mooi uit, maar was het niet eng om deze speakers zo zonder doos in de auto te schuiven? Dat houten deflectortje ziet er vrij kwetsbaar uit en de vorm van de speakers is ook niet zo dat ie staboel in de auto ligt.

Ik zou ook heel ongerust zijn, en heel rustig rijden. Zo te lezen is alles goed gegaan. Nu alleen die foto nog... :P

reMC

Citaat van: garmtz op maart 16, 2006, 11:37:45
Geweldig huis!

Absoluut! Met natuurlijk een mooie luisterzolder!

Citaat van: bmateijsen op maart 16, 2006, 11:42:45
Krijg je niet eens een doos ;D

Dat kost ons geld! ;D

Citaat van: Proprius op maart 16, 2006, 12:19:53
Binnenkort moet de Sun Audio van Cees Pel toch wel klaar zijn... ::)

Wacht nog maar zeker een maand...

Citaat van: Grindtegel op maart 16, 2006, 12:21:30

Mwa, de speaker lag op het brons van de unit en en die is behoorlijk zwaar. Samen met de kast toch zo'n 20 kilo. Je kan je voorstellen dat Hans zijn huis niet aan mooi mooie straattegels ligt dus het was toch flink hobbelen op de weg terug. Maar toen ik thuis was lag alles nog op zijn plaats! Gewoon op een goed kleedje leggen en het schuift heus niet... (nu doe ik even alsof ik niet bang was op de terugweg)

Joep

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 12:23:12

Citaat van: garmtz op maart 16, 2006, 12:25:18
Krijg ik ook! Gaarne even aanpassen!

Citaat van: Ruben op maart 16, 2006, 12:26:16
Ik zou ook heel ongerust zijn, en heel rustig rijden. Zo te lezen is alles goed gegaan. Nu alleen die foto nog... :P

Jongens, er wordt in real-time aan gewerkt! Newbie problemen...

reMC

En hier onder een foto van de Sonatines in mijn kamer.

Ik hoor al ENORM veel potentie (en die kende ik natuurlijk al) maar verder is het nog niet heel erg interessant hier. Een verslagje komt wel als de Pel-Sun Audio hier staat, nu zou het toch voornamelijk negatief zijn en dat ligt zeker niet aan de speakers dus dat is zonde!

Een ding dat me zelfs met deze installatie al opvalt is het enorme dynamiek verschil tussen verschillende instrumenten. Bij mijn VR-2's leek het veel meer alsof elk instrument even dynamisch was maar hier kan een cello helemaal uit zijn dak gaan terwijl een viool zijig en voorzichtig 'overheen' speelt, echt heel mooi. Daarnaast hoor ik nu ook al veel meer 'klankkast' van instrumenten dan bij welke andere speaker dan ook die ik ken. Maar goed, dit is alleen maar potentie want dit moet nog veeeeel mooier gaan worden.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee 8) Het is maar gewoon hopen dat de Pel-Sun Audio snel komt...

R

Zelfde virus.. welke foto :P

reMC

Citaat van: Ruben op maart 16, 2006, 12:45:55
Zelfde virus.. welke foto :P

Ben je aan het F5'en of zo? ;D

R

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 12:47:21
Ben je aan het F5'en of zo? ;D

Heb een mac, helaas..:P

Wat een immense speakers zeg. echt gaaf. Die ls kabel is wel eng kort zeg. Echt totaal geen speling.

reMC

Citaat van: Ruben op maart 16, 2006, 12:48:46
Die ls kabel is wel eng kort zeg. Echt totaal geen speling.

Ja, het gaat net inderdaad. Was ook even prutsen voordat het zover was want de luidspreker kabel moest samen met die van de tweeter op de unit worden gesoldeerd en dus moest de unit er eerst uit. (Hans had het zelf kunnen en willen doen maar niet aan gedacht om speakerkabel mee te nemen :-\) Ik hoop snel een 4719 te kunnen aanschaffen, dan ben ik daar klaar mee! :D

advr

mooie speakers!! Prachtig gebouwd

veel; plezier er mee!

hopelijk komt de rest ook snel dat wortdt het nog meer genieten. nu kunnen ze alsvast lekker inspelen ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

Super, zorg maar dat je alles snel verzameld. Dan kom ik graag weer eens luisteren.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 12:44:29
Daarnaast hoor ik nu ook al veel meer 'klankkast' van instrumenten dan bij welke andere speaker dan ook die ik ken.  

Veel meer klankkast........Nee...Erik....AF !!!!! >:D

Jongens hardstikke gaaf hoor.....blijven geweldige kunststukjes.....niets dan lof.... O0

Wel meer foto's.....beetje reclame voor de bouwer kan geen kwaad.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Proprius en Remko,

Dromen die verwezenlijkt worden...mooi 8)

Veel luisterplezier

mvrg

Patrick

reMC

De tweeter:

Inside information:

Citaat van: advr op maart 16, 2006, 12:52:05
hopelijk komt de rest ook snel dat wortdt het nog meer genieten. nu kunnen ze alsvast lekker inspelen ;D

HELAAS duurt dat heel lang, mede door de lak die nog hard moet worden en omdat het hout moet zetten...

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op maart 16, 2006, 12:52:58
Veel meer klankkast........Nee...Erik....AF !!!!! >:D

Er was toch iemand die EEN reactie daarop moest geven ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 12:55:02
De tweeter:

Zie ik nu een ordinaire kabelschoen aan de binnenkant op de tweeter zitten? ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 12:58:34
Zie ik nu een ordinaire kabelschoen aan de binnenkant op de tweeter zitten? ;D ;D

Ja ik zie het ook. Die heb ik ook (in de auto) :P

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 16, 2006, 12:58:34

Dat klopt ;) 'Zwaar verzilverd', volgens de specificaties..

advr

mooi hoor.

heerlijk, zo'n klankkast toch!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 16, 2006, 13:00:46
Dat klopt ;) 'Zwaar verzilverd', volgens de specificaties..

Maar zit dat zware zilver dan gewoon op blik? Of messing? ;D

Grindtegel

Zit er geen filter in de speakers?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

reMC

Citaat van: Grindtegel op maart 16, 2006, 13:42:22
Zit er geen filter in de speakers?

Alleen een condensatortje!

Raphie

Maar is dit niet gewoon veredelde zelfbouw? ???
Zien er wel strak uit trouwens  8)
JBL PRX Power!