Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

R

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Nice!! En nog nog over naar een buizenbak??

reMC

Dank dank!  8)

Er komt zeker een buizenbak aan. Het zal jullie niets verbazen maar het wordt een Sun Audio. Afgelopen dinsdag heb ik die (licht gemodificeerd) gehoord op Audio Physic Caldera speakers...in vergelijking met de Gaincard...

Zonder de modificatie schijnt het niet ZÓ te zijn maar deze Sun Audio deed de Gaincard toch wel lichtjes verbleken... Het ging hier om een PP...SET's van Sun Audio doen het zeker op de Sonatine veel mooier en UITERAARD laat ik mijn Sun Audio gelijk modificeren. De PHY units die in de Sonatine zitten hebben heel veel baat bij een buizenversterker. Dat heeft geloof ik iets te maken met een hoge impedantie. Anyway, op de Sonatine is er geen twijfel over wel/geen buizenversterker, mits het een goede betreft, komaan Sun Audio SV-2A3 ;)

Althans...dat zijn allemaal de plannen!  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Hardstikke gaaf zeg !!!!!!!

Extra leuk om dingen te kopen of te plannen om te kopen in December....... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december 29, 2005, 16:51:17
Extra leuk om dingen te kopen of te plannen om te kopen in December....... 8)

In al mijn enthousisme had ik het nog geen eens zo bekeken!

Ik heb er wel goed over nagedacht, want als ik de Sonatine hier heb staan...wil ik meer... ;) Volgens mijn berekeningen komt dat goed en speel ik voor de zomervakantie met een gemodificeerde Sun Audio en hopelijk met een 47labs loopwerk en mijn eigen dac...

Tot die tijd doe ik het met de dac van Doede, als ik die goed aan de praat krijg :-\

citac

Wauww , gefeliciteerd  8) .
Heb op `t moment de Essence en de Hyperion HPS-938 , maar ga binnenkort bij Audio-Cube langs om te luisteren naar die droomset.
Hoeveel kosten die Sonatines eigenlijk?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

garmtz

De Sonatines kosten normaliter €5000.

citac

5000 ,dat is veel minder dan ik dacht.
Had gedacht dat het rond de 10000 euro was.
"normaliter" , zijn er meerdere soorten Sonatines?
Heeft iemands ervaringen met zowel de Sonatines als de Hyperion?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

reMC

Citaat van: citac op januari  1, 2006, 14:06:50
5000 ,dat is veel minder dan ik dacht.
Had gedacht dat het rond de 10000 euro was.
"normaliter" , zijn er meerdere soorten Sonatines?
Heeft iemands ervaringen met zowel de Sonatines als de Hyperion?

Hij is inderdaad €5000. Er komt ook een nieuwe versie uit, gebouwd met de H30LB15 unit (30cm) van PHY, die kast is een stuk breder en de uitvoering tevens duurder. Schijnt een hele mooie speaker te worden maar zo heb ik hem nog niet gehoord, alleen oningespeeld. De verschillen zouden gaan liggen in wat meer laag, mooier midlaag, nog coherenter (kan dat?) maar het mid van de Sonatines zou wel mooier blijven, net iets rijker en tastbaarder.

Citaat van: Fineermannetje op januari  1, 2006, 14:59:05
http://www.musicalaffairs.com/index_nl.htm

Linkje naar bouwer, dat is zeker niet duur als je weet dat alleen de tweeter en woofer per kast al zo'n 700 euro kosten. En dan hebben we het nog niet over het hout, allemaal massief en kostbaar materiaal.

Zeker, en probeer het maar eens zo te krijgen als de Sonatine is. Mooi of niet; het kost zeer veel tijd en vakmanschap en dat kost geld.

CiteerGefeliciteerd Remco, Heel fraai gebouwde speaker. 8) Ga je trouwens voor die met zilveren spreekspoel of de koperen?

Ik weet het nog niet... Ik denk koper. Ik heb begrepen dat koper wat 'gemakkelijker' is: met minder goede apparatuur is dat sneller mooi te krijgen. Zilver zou gedetailleerder en wat verfijnder zijn. Van Wilco en Cees heb ik wel begrepen dat ze na experimenteren vaak weer bij koper uitkomen, om de.......natuurlijkheid, mooie klankkleuren. Ik ga nog 1 keer goed informeren (ik zoek precies wat Wilco en Cees zoeken/maken) en dan maak ik mijn keus.

Citaat van: Fineermannetje op januari  1, 2006, 14:59:05
Veel plezier met deze fraaie speaker, ik denk dat je ze nooit meer wegdoet als je van die klank houdt.

Zo'n idee heb ik ook...

Citeeriedereen zal wel benieuwd zijn naar je bevindingen bij jou thuis.... ;) Wordt vervolgd? ???

Uiteraard, als ik rond juli een kamer/huis in Groningen (ik ga daar studeren) heb gevonden ga ik zeker wat mensen uitnodigen.

reMC

Het gaat overigens om deze versie, met strepen van Padoek hout aan de voor- en bovenkant.

advr

aparte en mooie speaker, gefeliciteerd ;D

ik was hem ooit eens tegen gekomen maar nooit echt kunnen beluisteren ;D

mooi begin van 2006 in ieder geval. de vormgeving bevalt me wel. maar dan wel in lekker saai pianolak zwart dan. ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: The one and only Wijx op januari  1, 2006, 22:07:56
Reageer nou eens op de PM's. Ik vind dit toch wel heel erg schofterig worden. Ik stuur iets van behoorlijke waarde. Ik doe nog veel moeite en kosten met verzenden en je neemt niet eens de moeite om te antwoorden. In ieder geval de laatste keer dat ik je vertrouw  >:(

Ik schaam me dood. :-[ Je hebt een PM!

kippekop

Citaat van: reMC op januari  1, 2006, 17:43:07
Het gaat overigens om deze versie, met strepen van Padoek hout aan de voor- en bovenkant.

Wat zit er nou precies bovenop???
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Joep

Citaat van: kippekop op januari  4, 2006, 16:12:45
Wat zit er nou precies bovenop???

De tweeter en de reflector! ;)

Mark S

Nice!
Doen me qua looks ook denken aan de klassieke "residential" Tannoys. Alleen een stuk frivoler.

reMC

MIJN Sonatines worden op dit moment afgemaakt: gelakt, pootjes eronder en reflector voor de tweeter. Wachten dus...

Erik van Voorst (in memoriam)

Kersvers en eerste eigenaar....hardstikke leuk... 8)
Ook leuk dat je "de bouw" van je speeltje kunt volgen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Citaat van: reMC op januari 12, 2006, 14:28:45
MIJN Sonatines worden op dit moment afgemaakt: gelakt, pootjes eronder en reflector voor de tweeter. Wachten dus...

Wow, er wordt vaart achter gezet. Verwachte ETA?

reMC

Yep..ik hoop toch wel binnen twee weken...

W

reMC

Citaat van: WyGo op februari  1, 2006, 20:32:07
en?

Als ze er waren, had je de foto's al gezien ;D Volgende week wordt er zeker aan mijn speakers gewerkt!

reMC

Morgen de Sonatines ophalen!

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Maar wel zonder 47 labs :P