Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Ik neem overigens de dddac van Wijx over, die ligt hier binnenkort in de brievenbus. Ben erg benieuwd, zeker nu ik net de Shigaraki dac (hoewel zwaar oningespeeld) hier heb gehad...

Jullie horen het nog ;)

Audiofiel

Citaat van: Proprius op december 13, 2005, 11:34:33
Het wonderbaarlijke is dat jij die zin uit de context haalt, in het begin zorgde de dac zelfs voor méér laag, maar na een tijdje ebde dit weg. Komt wel weer terug hoor, inspelen heet dat ;)

;D ;D

Niets wonderbaarlijks aan, ik verbaas me er alleen over.

En ik heb geen enkele zin uit zijn context gehaald, alleen letterlijk gequote, dus ik begrijp niet wat je bedoelt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op december 13, 2005, 16:52:39
;D ;D

En ik heb geen enkele zin uit zijn context gehaald, alleen letterlijk gequote, dus ik begrijp niet wat je bedoelt.

Vuur inderdaad maar richting Propje, hij heeft het zelf geschreven, dus... ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op december 13, 2005, 20:38:04
Vuur inderdaad maar richting Propje, hij heeft het zelf geschreven, dus... ;D

ROTFLOL ;D ; D

Vuur. Propje. Benzinedepot. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Citaat van: Audiofiel op december 13, 2005, 21:10:51
ROTFLOL ;D ; D

Vuur. Propje. Benzinedepot. >:D

Ach zolang Rotterdam er nog niet al dan niet gecodeerd bij staat... ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

impulz2002

Hé Remco,

Even over de speakers gesproken. Heb je de Konus speakers weleens gehoord? Ik nog niet en ben hier wel benieuwd naar. Schijnt dat ze ook erg voordelig zelf te maken zijn. Hoewel ze dan niet hetzelfde klinken als de originele. Maar dat zullen de speakers die je zelf maakt met PHY units ook niet zijn in verhouding tot de Sonatine's, toch?

reMC

Citaat van: impulz2002 op december 14, 2005, 00:57:39
Hé Remco,

Even over de speakers gesproken. Heb je de Konus speakers weleens gehoord? Ik nog niet en ben hier wel benieuwd naar. Schijnt dat ze ook erg voordelig zelf te maken zijn. Hoewel ze dan niet hetzelfde klinken als de originele. Maar dat zullen de speakers die je zelf maakt met PHY units ook niet zijn in verhouding tot de Sonatine's, toch?

Ik neem aan dat je de Konus Essence bedoelt? Die ken ik ja, evenals een paar clones daarvan. Een erg mooie speaker maar met beperkingen.

Het niveau van de Sonatine ga ik nooit halen. Dan zou ik de Sonatine gewoon moeten kopen ;) Ik laat mijn toekomstige speaker (klankscherm/-bord) wel bouwen door diezelfde mensen die de Sonatine in elkaar buigen. Het gaat dus zo'n soort klank worden maar in de beide extremen ga ik wat missen. Laag en hoog (geen tweeter) dus. Het zal wel het karákter hebben van de Sonatine maar dan op alle vlakken minder (openheid, definitie, diversiteit in klankkleuren etc.), dat verwacht ik tenminste.

Joep

Citaat van: Audiofiel op december 13, 2005, 16:52:39
;D ;D

Verbaas jij je nog over inspelen?  ;D >:D

Citaat van:  reMCBij de Shigi-DAC was dit allemaal niet aanwezig, net zoals het laag.
Citaat van:  AudiofielEn ik heb geen enkele zin uit zijn context gehaald, alleen letterlijk gequote, dus ik begrijp niet wat je bedoelt.

Je hebt wel letterlijk gequote, maar als men alleen dát stukje leest, denkt men dat de DAC geen laag heeft, terwijl dat dus een gevolg is van de inspeelperikelen...Je hebt dus met dat letterlijke quoten die zin uit zijn context gehaald.

:)

Audiofiel

Citaat van: Proprius op december 14, 2005, 13:14:26
Je hebt wel letterlijk gequote, maar als men alleen dát stukje leest, denkt men dat de DAC geen laag heeft, terwijl dat dus een gevolg is van de inspeelperikelen...Je hebt dus met dat letterlijke quoten die zin uit zijn context gehaald.

Ik zie geen verschil tussen quoten en letterlijk quoten, maar even los daarvan: met jouw omschrijving van 'uit zijn context halen' is iedere vorm van citeren het uit zijn verband trekken. :-\

Als je zo streng in de leer bent, mag jij de quote-functie op dit forum helemaal niet meer gebruiken. >:D ;D

patrick_vdb

Hi,

Toch even Arjen bij staan ;D

Citaat van: reMC op december 12, 2005, 21:13:49
Jullie snappen het, Joep heeft een nieuwe DAC. Hij is van 47 Labs (what else is new?) en die kwam hij als eerst bij mij aansluiten. We vergeleken hem met de Arcam die Proprius en ik allebei onlangs aangeschaft hadden en uiteraard is de Shigi-DAC stukken beter. Ondanks dat deze slechter uit de meettesten zou komen volgens velen (ik noem geen namen/fora ::) ) Hij maakt het luisteren naar de Arcam als onluisterbaar. Het is op de Arcam een opeenstapeling van geschreeuw, drukte, platheid (geen diepte), digitale harheid en rotzooi die aan elke klank worden meegegeven. En nu overdrijf ik niet eens...

Bij de Shigi-DAC was dit allemaal niet aanwezig, net zoals het laag. Het laag was na 10 minuten luisteren redelijk verdwenen! Inspelen gaat inderdaad met pieken en dalen ;) Maar, wat is er dan zo kenmerkend ánders aan de Shigi-DAC? Vooral de rust is een openbaring. Het cd-geluid wat kenmerkend is voor weergave vanaf cd, is eigenlijk niet meer zo aanwezig. Je verwacht korreligheid te gaan horen, maar je krijgt een gladde, natuurlijke uithaal van een emotionele stem. Geen zwaar doorrookte oerkreet van één of andere dronkeman, haha ;D

Uitgaande van de gegeven informatie kan de lezer nergens concluderen dat het laag na het inspelen weer terug kwam. Enkel het gegeven dat het laag na een 10 minuten luisteren redelijk verdwenen, gevolgd door de zin dat inspelen met pieken en dalen gepaard gaat. Laag aanwezig (piek) en laag niet aanwezig (dal).....komt het laag weer terug? Een groot vraagteken want die informatie wordt niet verschaft. Ik vind het dan ook niet vreemd dat Arjen concludeerd, uitgaande van de gegeven informatie, dat deze DAC geen laag weergeeft ;D ;)

Maak er geen hints van, dan blijft het ook duidelijk en hoef je later niemand te corrigeren....

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op december 14, 2005, 18:08:47
Maak er geen hints van, dan blijft het ook duidelijk en hoef je later niemand te corrigeren....

LOL  ;D ;D 

"Klinkt als..." :P

patrick_vdb

reMC

Citaat van: patrick_vdb op december 14, 2005, 18:08:47
Hi,

Toch even Arjen bij staan ;D

Uitgaande van de gegeven informatie kan de lezer nergens concluderen dat het laag na het inspelen weer terug kwam. Enkel het gegeven dat het laag na een 10 minuten luisteren redelijk verdwenen, gevolgd door de zin dat inspelen met pieken en dalen gepaard gaat. Laag aanwezig (piek) en laag niet aanwezig (dal).....komt het laag weer terug? Een groot vraagteken want die informatie wordt niet verschaft. Ik vind het dan ook niet vreemd dat Arjen concludeerd, uitgaande van de gegeven informatie, dat deze DAC geen laag weergeeft ;D ;)

mvrg

Patrick

Ik neem aan dat je tegen Prop praat? ;D

Joep

Inderdaad Patrick, de lezer kan nergens concluderen dat het laag na het inspelen weer terug kwam. Daar heb ik het ook niet over gehad, daar het inspelen zeker een maandje of drie in beslag gaat nemen. We hebben er maar een uurtje naar geluisterd.

Het gegeven dat het laag NA 10 minuten redelijk verdwenen was, is voor de meeste mensen genoeg aanleiding om aan te nemen dat het daarvoor wel aanwezig was. Want iets moet er wel ZIJN om daarna te kunnen verdwijnen...

Ik vind het dus, om bovenstaande reden, WEL vreemd van Arjen om die conclusie te trekken.

patrick_vdb

Hi Proprius,

Natuurlijk, als iets verdwijnt moet het eerst aanwezig zijn geweest. Deze aanname lijkt mij ook vrij logisch.

Als we dan toch aan het aannemen zijn, even het volgende:

CiteerBij de Shigi-DAC was dit allemaal niet aanwezig, net zoals het laag. Het laag was na 10 minuten luisteren redelijk verdwenen! Inspelen gaat inderdaad met pieken en dalen

Het aanwezige laag verdwijnt redelijk na 10 minuten luisteren. Ten gevolge van het inspelen verdwijnt dus het laag in redelijke mate en blijft er een redelijk laagloze DAC over.....niet zo vreemd dat Arjen dit concludeerd? Vreemder is het dat men een redelijk laagloze DAC zo mooi vind klinken ;D

Wat we bedoelen en wat we schrijven zijn twee dingen, maak er geen hints van had ik al eerder opgemerkt en dan blijven dit soort flauwe opmerkingen, waarvan je weet dat je ze kunt verwachten, ook achterwegen  ;)

mvrg

Patrick

Joep

Citaat van: patrick_vdb op december 16, 2005, 12:57:03
Hi Proprius,

Natuurlijk, als iets verdwijnt moet het eerst aanwezig zijn geweest. Deze aanname lijkt mij ook vrij logisch.

Als we dan toch aan het aannemen zijn, even het volgende:

Het aanwezige laag verdwijnt redelijk na 10 minuten luisteren. Ten gevolge van het inspelen verdwijnt dus het laag in redelijke mate en blijft er een redelijk laagloze DAC over.....niet zo vreemd dat Arjen dit concludeerd? Vreemder is het dat men een redelijk laagloze DAC zo mooi vind klinken ;D

Wat we bedoelen en wat we schrijven zijn twee dingen, maak er geen hints van had ik al eerder opgemerkt en dan blijven dit soort flauwe opmerkingen, waarvan je weet dat je ze kunt verwachten, ook achterwegen  ;)

mvrg

Patrick

- Ok, waarschijnlijk berusten deze postings op een misverstandje.

- Zelfs zonder dat laag was het zeker te preferen boven de Arcam :)

- Geen man overboord: het LAAG is inmiddels weer terug! ;D ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Het laag is weer terug...... :o

Hulde aan....jullie luisteren toch wel top.........hoe leer ik dat......... ::)

Kijk inspelen ondanks mijn " houding" tegenover inspelen ....zorgt ALTIJD voor een kleine verbetering...geen speld tussen te krijgen....of het nu een technische ontwikkeling is of een psycho-akoestische ....maakt mij niet uit....alleen het eindresultaat ...heeft waarde........

Maar ----Laag terug-----Okay voor jullie Godzij dank.....maar voor mij toch wel een klein beetje een aanval op mijn intelligentie....  :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december 16, 2005, 15:26:14
Het laag is weer terug...... :o

Hulde aan....jullie luisteren toch wel top.........hoe leer ik dat......... ::)

Kijk inspelen ondanks mijn " houding" tegenover inspelen ....zorgt ALTIJD voor een kleine verbetering...geen speld tussen te krijgen....of het nu een technische ontwikkeling is of een psycho-akoestische ....maakt mij niet uit....alleen het eindresultaat ...heeft waarde........

Maar ----Laag terug-----Okay voor jullie Godzij dank.....maar voor mij toch wel een klein beetje een aanval op mijn intelligentie....  :-X

Jullie? Ik heb niets gezegd.  :o  En zo te zien moet ik daar blij om zijn ook ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Sorry Remco...had ff beter moeten lezen...nam ik in mijn beeldvorming..ten onrechte aan... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: reMC op december 16, 2005, 15:47:12
Ik heb niets gezegd.  :o  En zo te zien moet ik daar blij om zijn ook ;D

LOL ;D

Of Proprius heeft ons uit de tent gelokt, of hij krabt zich eenmaal achter de oren en vraagt zich af waar het toch fout ging ??? ;D

mvrg

Patrick

reMC

Dit weekend had Joep even een Musical Fidelity x-dac V3 samen met de MF externe voeding van zijn werk naar mij toe meegenomen.

Hier lees en hoor ik eigenlijk heel weinig over dus leuk om eens te beluisteren...nou ja, dat leuke viel uiteindelijk wel mee. ;) Op mijn Arcam Delta 70.2 verslechterde de MF het geluid enorm. Een paar opvallende zaken waren dat het mid 'dikker' werd maar dat stemmen alle menselijkheid verloren. Weinig nuances meer en alles schreeuwde, maar dit laatste vind ik bijna van elke dac. De plaatsing/diepte werd slechter, alles stond meer op één lijn en nam ook nog eens de klank van elkaar over.  ??? ?  Nou, dit merkte ik vooral met dynamische stukken. Daar doet elk instrument en elke stem gewoon vrolijk mee met het meest dynamische instrument, niet zo gek dat het dan schreeuwerig wordt ;) Verder veel meer 'sing' en uiteraard klankkleur wat een stuk beter was op de Arcam dac. Vooral houten klankkasten was weinig van te horen op de MF. De dac in de arcam is overigens de TDA1541 S1. Die is niet heel gemakkelijk te 'verslaan', schijnt zo.

Geen succes in mijn set-up dus voor zo'n €1100.

Joep

Nou, zo enorm was het nou ook weer niet maar de Arcam was duidelijk te prefereren. Ruim 1000 Euro uitgeven voor een teruggang, nee dank u ;D

Overigens is de dac van de Arcam 16 bits en oversampled hij 4 keer. De dac van de MF (motherfucker???) is een 24 bitter die upsampled naar 192 kHz.

reMC

Citaat van: Proprius op december 19, 2005, 13:46:07
Nou, zo enorm was het nou ook weer niet maar de Arcam was duidelijk te prefereren.

Mwa, groot genoeg om niet meer te kunnen genieten.

Joep

Citaat van: reMC op december 19, 2005, 13:47:48
Mwa, groot genoeg om niet meer te kunnen genieten.

Inderdaad ja, dat wel!  :)

reMC

Met een beetje geluk heb ik binnen een maand of twee de Sonatine bij mij thuis staan...van mij...mijn droomspeaker...

Meer info volgt! 8)