Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

R

Ik zou wel de europese variant aanschaffen. Neem dan meteen een gehele WCD.

reMC

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 11:53:17
Ha Patrick,

Ik denk dat ik ook daar de sockets van Furutech voor ga aanschaffen :D

OF ik kan gewoon een Schuko Socket aanschaffen, net als ik in mijn stekkerblok heb? Die zou dan gewoon tegen (in) de muur moeten komen. Dan wordt de stekker tenminste ook goed geklemd, met die inlet (plaatje boven) achter een plastic plaatje natuurlijk niet!?

R

Ik denk dat het beter is. Goed idee trouwens :P O0

patrick_vdb

Hi Remko,

Bevestig die houten doos gewoon tegen de muur en sluit de netspanning rechtstreeks aan...scheelt weer een overgangscontact.

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op november 16, 2005, 12:29:53
Hi Remko,

Bevestig die houten doos gewoon tegen de muur en sluit de netspanning rechtstreeks aan...scheelt weer een overgangscontact.

mvrg

Patrick

Geen slecht idee. Maar eigenlijk wil ik flexibel blijven in de opstelling van de apparatuur en het is niet handig als ik dan steeds het stekkerblok los moet halen... En ik wil ook geen enorm lange netsnoeren aan mijn apparatuur.

Bedankt voor je suggestie maar ik denk toch dat ik voor iets 'draagbaars' ga. Wat denk je, zo'n Schuko Socket tegen de muur monteren of zo'n inbouw inlet? Heeft Furutech voor die laatste geen oplossing zodat het ook daar stevig in klemt?

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 12:38:09
Maar eigenlijk wil ik flexibel blijven in de opstelling van de apparatuur en het is niet handig als ik dan steeds het stekkerblok los moet halen... En ik wil ook geen enorm lange netsnoeren aan mijn apparatuur

Plaats 'm dan centraal in de kamer! ;D

CiteerBedankt voor je suggestie maar ik denk toch dat ik voor iets 'draagbaars' ga. Wat denk je, zo'n Schuko Socket tegen de muur monteren of zo'n inbouw inlet? Heeft Furutech voor die laatste geen oplossing zodat het ook daar stevig in klemt?

De FI-E30 is juist een inbouwdoos voor oa de Nederlandse markt, aan die andere heb je juist niets. Let wel even op want volgens mij is de bevestiging van deze Furutech (de FI-E30) niet standaard...kan dus goed zijn dat'je 'm niet vast kunt schroeven op de standaard dozen.

mvrg

Patrick

reMC

Citaat van: patrick_vdb op november 16, 2005, 12:43:47
De FI-E30 is juist een inbouwdoos voor oa de Nederlandse markt, aan die andere heb je juist niets.

Is die andere er helemaal niet in 'onze' specificaties?

CiteerLet wel even op want volgens mij is de bevestiging van deze Furutech (de FI-E30) niet standaard...kan dus goed zijn dat'je 'm niet vast kunt schroeven op de standaard dozen.

Mja, moet wel een oplossing voor te verzinnen zijn. Bedankt.

patrick_vdb

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 12:55:15
Is die andere er helemaal niet in 'onze' specificaties?

Volgens mij niet.

CiteerMja, moet wel een oplossing voor te verzinnen zijn. Bedankt.

Op elk potje past een dekseltje...al moet je het een en ander modificeren ;D

mvrg

Patrick

reMC

Ik heb overigens geen randaarde in deze kamer. Ik ging net even met mijn spanningszoeker...nou ja, de spanning zoeken. Het stekkerblok is dus aangesloten op een ongeaarde wandcontactdoos maar het lichtje van de spanningszoeker gaat branden als ik deze op de aarde van mijn nieuwe stekkerdoos houd! Hoe komt dat, hij hoort toch helemaal niet te gaan branden daar??

garmtz

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 13:27:48
Ik heb overigens geen randaarde in deze kamer. Ik ging net even met mijn spanningszoeker...nou ja, de spanning zoeken. Het stekkerblok is dus aangesloten op een ongeaarde wandcontactdoos maar het lichtje van de spanningszoeker gaat branden als ik deze op de aarde van mijn nieuwe stekkerdoos houd! Hoe komt dat, hij hoort toch helemaal niet te gaan branden daar??

Gaat hij branden met alle apparaten eruit?? Als je er namelijk apparaten op aansluit, hebben deze een lekspanning die op de aarde staat. Met alle apparaten losgekoppeld en stekkerblok in wandcontactdoos met randaarde met er absoluut GEEN spanning staan op aarde, anders zit er ergens binnenin een kortsluiting denk ik.

R

De apparaten zullen er nog wel in zitten denk ik ja. Anders was er wel wat anders fout gegaan.

reMC

Met de apparaten er uit meet hij in een geaard stopcontact GEEN spanning op de aarde maar in een on-geaard stopcontact WEL. Dat moet je me alsnog uitleggen... :-\

Erik van Voorst (in memoriam)

Remco als ik denk wat je bedoelt dan:...

Dan is de stekerdoos inwendig zo geconfigureerd dat er een kleine spanning over de aarde staat in het stekerblok...

Omdat men ervan uitgaat dat dit stekerblok weer in een ge-aarde wandcontactdoos wordt gestoken zal deze weg kunnen vloeien.
Bij jou dus niet en blijft deze lichte stroom erop staan...

Mogelijk is door de ontwerper iets uitgedacht dat hij een eventuele lekstroom liever niet over de 0 laat vloeien maar over aarde ..oid... ???

Als dat zo is dan:...Open deur:....snel een aardedraad vanuit een andere kamer trekken...wand je gebruikt je (dure) doos nu op halve kracht.

Bel ze even of we op het juiste spoor zitten.......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Erik, bedankt, dat klinkt vrij logisch. Ik ga het even navragen.

Ik begrijp dat aarde belangrijk voor het geluid is... ;D

Audiofiel

Ziet er inderdaad naar uit dat jouw blokje een ingebouwd filter heeft tussen de fase, neutraal en aarde in. Meestal betekent dat een restspanning van de halve netspanning. Dat is wat anders dan restspanning van de apparaten. het zou mij niet verbazen als je er een klein lampje van enkele mA's op kunt laten branden.

Als dat het geval is, ben je gevaarlijk bezig als je dit blok niet gaat aarden, want deze spanning komt dan ook op de buitenkant van je apparatuur te staan. Je bent maar even gewaarschuwd dat je niet alsnog blijft 'plakken' aan 110-115 volt... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2005, 14:37:26
Je bent maar even gewaarschuwd dat je niet alsnog blijft 'plakken' aan 110-115 volt... :-\

Bedankt voor je reactie maar ik snap bovenstaande uitspraak in relatie tot de rest van je verhaal niet. Wat is er gevaarlijk(er) aan de 110-115 volt, dat is mijn Gaincard immers? ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 15:15:57
Bedankt voor je reactie maar ik snap bovenstaande uitspraak in relatie tot de rest van je verhaal niet. Wat is er gevaarlijk(er) aan de 110-115 volt, dat is mijn Gaincard immers? ;)

Ja, en als mijn tante een snor had... :-\

Kom op, Remko. Je kent toch wel de gevaren van spanning. Je wilt toch geen 110-115 volt op de behuizing van je apparatuur hebben? Van 50 Volt kun je al sterven.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2005, 15:46:05
Ja, en als mijn tante een snor had... :-\

Kom op, Remko. Je kent toch wel de gevaren van spanning. Je wilt toch geen 110-115 volt op de behuizing van je apparatuur hebben? Van 50 Volt kun je al sterven.

Ow, dat bedoel je. Ik dacht dat je benadrukte dat 110-115 volt gevaarlijker zou zijn dan 230 volt ;D Je had het zo mooi schuingedrukt en nog lees ik eroverheen (of ernaast tussen al die gewone letters), sorry :-\

Maar hoe zou het in deze situatie dan kunnen voorkomen dat er 110v op mijn behuizing komt te staan? Nu is het immers ook niet zo.

Ik ga maar snel even contact opnemen met Hans!

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: FrenkB op november 16, 2005, 16:03:22
Aarden ...

Zo kan ik het voorkomen ja. Maar hoe zou het kunnen voorkomen? ;D

Ik bedoel: ik snap het het kán maar in welke specifieke situatie kan zoiets 'ineens' gebeuren?

Audiofiel

Citaat van: reMC op november 16, 2005, 15:57:42
Maar hoe zou het in deze situatie dan kunnen voorkomen dat er 110v op mijn behuizing komt te staan? Nu is het immers ook niet zo.

Meet eens met een spanningsmeter in plaats van een -zoeker en je weet meer.
Dat de spanning op je apparaten komt, is omdat je geaarde stekkers aan sommige apparaten zult hebben.

reMC

Citaat van: Audiofiel op november 16, 2005, 16:22:25
Meet eens met een spanningsmeter in plaats van een -zoeker en je weet meer.

Ga ik doen.

CiteerDat de spanning op je apparaten komt, is omdat je geaarde stekkers aan sommige apparaten zult hebben.

Ok, dat klopt maar nu is het geen 110v, door wat voor situatie kan het wel zo extreem worden? Waar moet ik dus eigenlijk voor uitkijken? :)

Audiofiel

Je moet gaan meten wat de spanning op je blok is (zonder apparatuur ingestoken) tussen alle drie de aansluitingen (Live, neutral, Earth). Dan kun je meer te weten komen over wat er gebeurt als je de apparatuur er ook werkelijk insteekt.

Liefst zou je ook nog aan een echte aarde moeten meten met het blok. Dus meet het even in de keuken of badkamer na, waar je ongetwijfeld wel aarde hebt. ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

JIJ hoeft in principe nergens voor uit te kijken ..maar de designer... ;)

Nu zal het mijnsinziens wel zo zijn dat Hans geen gevaarlijk product aflevert...dwz...ik neem aan dat de spanning op de aarde heel laag is bij gebruik van een onge-aard stopcontact....

In ieder geval zal zo een stekkerblok waarschijnlijk nooit door de keuring komen...dus als het je interesseert vraag dan na hoe het zit met bv. een brandverzekering........die smeulen ..uhhh...smullen als ze niet hoeven uit te keren.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op november 16, 2005, 16:30:32
In ieder geval zal zo een stekkerblok waarschijnlijk nooit door de keuring komen...dus als het je interesseert vraag dan na hoe het zit met bv. een brandverzekering........die smeulen ..uhhh...smullen als ze niet hoeven uit te keren.... ;)

ROTFLOL  ;D ;D ;D