Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Garmt op juli 25, 2005, 17:00:43
Goh, had ik niet voorspeld dat de oude Synthesis beter zou klinken...? ;)

Uuuuhhh, was ik dat niet ???

;D

garmtz

Citaat van: reMC op juli 25, 2005, 17:05:07
Uuuuhhh, was ik dat niet??????

;D

Ja, en ik was het met je eens... ;D

R

reMC

Citaat van: Garmt op juli 25, 2005, 17:07:38
Ja, en ik was het met je eens... ;D

Hoppa..... ::)

;D

Het ziet er ook TOTAAL anders uit van binnen, het is een flinke metamorfose geweest. Nogmaals, hij laat meer horen, maar dat kan toch niet hun doel zijn geweest!? Zeker niet als de muzikaliteit vermindert...echt zonde. Een stap hoger was geweldig geweest. Maar goed..nu blijft het de oude Synthesis AND die ik graag eens naast duurdere cd-spelers loopwerk/dac-combinaties zou willen horen..

Joep

Een duurdere cd-speler, loopwerk/dac-combinatie is het niet, maar Remko is toch bij mij langs geweest om de oude Pride naast mijn Audio Consulting Pioneer DV-565 te beluisteren. Ik móet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een cd-speler gehoord die zó dichtbij mijn speler zit qua geluid. Niet dat mijn speler boven alles staat, maar totnutoe waren de verschillen veel duidelijker. Óf de andere cd-speler was beter, óf slechter. Deze vergelijking was dus een redelijke uitdaging!

Een zeer korte avond luisteren maar de verschillen zijn wel duidelijk geworden.  Ik zal ze hieronder kort opschrijven:

We hebben naar een live uitvoering van Bløfs "Lieve lieveling" geluisterd en het grote verschil daarin is dat het bij de Pride lijkt alsof het een klein concert is in een kleine, gedempte ruimte en bij de Pioneer hoor je dat ze eigenlijk in een hele grote hal spelen, met dito publiek en dito ruimtelijke informatie.

Ook met andere nummers liet de Pride kleine steekjes vallen. Zo was het pianowerk op Yamamoto's "Midnight Sugar" minder dynamisch. Niet minder hard ofzo, maar de verschillen tussen de subtiel aangeslagen toetsen en de rammers was minder duidelijk dan bij de Pioneer. Op dezelfde manier pakte de Pride het nummer "Lopen tot de zon komt" van Acda & De Munnik op. Minder dynamiek tussen de rustige en de knallende passages. We kennen het nummer allebei door en door en waren het eens dat de Pioneer meer de aandacht trok.

Het leek ook of er op de Pioneer meer laag aanwezig was (laag? ahum, op de 47 Labs 4722 Lens*?) Het was niet minder van kwaliteit, maar we konden niet uitvogelen welke laagweergave we beter vonden.

Het was een beetje schrikken toen ik de oude Pride in mijn set hoorde. Het geluid kwam zó dicht bij mijn eigen speler dat ik dacht dat deze misschien wel beter zou zijn. Gelukkig (voor mij) was dit niet het geval en kan ik met een opgelucht hart en gesloten beurs gaan slapen, haha! :D De oude Synthesis Pride is erg, erg mooi voor een fabrieksspeler rond de 1200-1300 Euro. Zet er een mooie trafo voor die secundair 230V geeft door een mooiere netkabel en je hebt een cd-speler die "hard to beat" is!

Nog even de gebruikte bekabeling en extra's:
De interlink van de Pioneer was Audio Consulting (0,5 mm zilver in katoen met Silver Bullet pluggen, aan de speler direct gesoldeerd). De netkabel was de 0,6 mm koperen OTA van 47Labs (ook direct op de print). Er stond ook nog een scheidingstrafo (230V-230V) van Audio Consulting tussen.

De Synthesis had als netkabel een gewone kabel met eurostekker (wel de polariteit gecheckt) en de interlink was de 0,4 mm OTA met Furutech FP-106.

*De website is een naar het Nederlands vertaalde versie van de Japanse 47Labs homepage. Ik sta niet garant voor de begrijpelijkheid van de creatief Belgische/Nederlandse/Zuid-Afrikaanse teksten.
;D

edit: smiley

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op juli 25, 2005, 13:04:11
Welke uitspraken bedoel je PRECIES? Ik heb nog niet gelezen dat 47labs zegt dat hun producten niet te overtreffen zijn. Dat zou ook waanzin zijn natuurlijk. Volgens mij is er niemand die dat stellig beweert. Het zijn vooral mensen op fora die na veel bouwen en proberen zeggen dat hun versie extreem goed voor het geld is maar niet zo (goed) klinkt als het origineel.

CITAAT....Volgens 47labs een van de redenen waarom niemand het niveau van hun spullen bereikt...tsja, inspelen blijft een grappig fenomeen

Die zin komt toch van jou....en wekt stellig de indruk dat Lab47 dat zegt.......ik zou in ieder geval wat voorzichtig zijn met dit soort zinnen.....omdat ze bij een hoop mensen juist een anti-interesse wekken door een bepaalde verwaandheid/arrogantie (ook degene van deze uitspraak heeft nl. niet ALLES gehoord)....en ik zou het zeker niet vermelden als Labs47 het niet gezegd heeft... ;)

Kijk het is moeilijk voor een lezer na jou uitleg nu helemaal moeilijk te raden of je met deze zin een uitspraak van.......

1. Labs47
2.Verkopers van Lab47
3. Forumleden HT
4. Overige Forummers (binnen-buitenland)
5. Jijzelf

...bedoelt... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Proprius,

Je moet me even het volgende uitleggen:

Citaat van: Proprius op juli 25, 2005, 21:58:06
Ik móet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een cd-speler gehoord die zó dichtbij mijn speler zit qua geluid

en vervolgens lees ik:

Citeerbij de Pride lijkt alsof het een klein concert is in een kleine, gedempte ruimte en bij de Pioneer hoor je dat ze eigenlijk in een hele grote hal spelen, met dito publiek en dito ruimtelijke informatie

Dit is toch 180 graden de andere kant op?

mvgr

Patrick

garmtz

Eerste is de oude Synthesis, tweede is de nieuwe Synthesis...

patrick_vdb

Hi Garmt,

Waar staat dat? Er wordt enkel vermeld dat Remko met de oude Pride is langs geweest om te vergelijken met de Audio Consulting Pioneer van Proprius...nergens wordt er een woord gerept over de nieuwe Pride??

mvrg

Patrick

R

Die heeft ie wel staan. Is ie aan het demoën voor een recensie.

patrick_vdb

Hi Ruben,

Ik weet dat Remko de nieuwe en oude Pride heeft/had staan maar ik zie dat in bovenstaande tekst van Proprius nergens terug ;)

mvrg

Patrick

garmtz

Citaat van: patrick_vdb op juli 26, 2005, 17:58:52
Waar staat dat? Er wordt enkel vermeld dat Remko met de oude Pride is langs geweest om te vergelijken met de Audio Consulting Pioneer van Proprius...nergens wordt er een woord gerept over de nieuwe Pride??

Klopt, nu je het zegt... Ik denk dat andere spelers dan nog veel slechter waren tot nu toe...

patrick_vdb

Hi Garmt,

Citaat van: Garmt op juli 26, 2005, 18:23:18
Klopt, nu je het zegt... Ik denk dat andere spelers dan nog veel slechter waren tot nu toe...

LOL ;D Ik was er niet bij en ken de AC-Pioneer niet dus kan ik daar niets over zeggen natuurlijk.

Maar nu blijft mijn oorspronkelijke vraag dus nog altijd staan ;D

mvrg

Patrick

reMC

Hi Pat,

De tekst van Proprius is inderdaad wat vaag. Ik weet echter wel wat hij bedoelt omdat we dezelfde bevindingen hadden.

Hij heeft niet eerder een cd-speler gehoord die zo erg naar zijn smaak was en op dat front zo dicht bij kwam als de oude Synthesis, die hebben we gisteren bij hem vergeleken. Hij vindt de Pioneer alsnog een stukje beter dan diezelfde OUDE Synthesis. Dit in tegenstelling tot de NIEUWE versie van de Synthesis, die we een tijdje geleden bij hem hadden staan.

En het is wat Garmt zegt, alle andere spelers waarin in direct vergelijk minder naar Proprius' en mijn smaak. De oude Synthesis komt wél dichtbij maar haalt het net niet.

Pat, het lijkt erop dat jij de oude Synthesis ook kent? Vertel daar eens wat over ;D

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op juli 26, 2005, 14:52:01
CITAAT....Volgens 47labs een van de redenen waarom niemand het niveau van hun spullen bereikt...tsja, inspelen blijft een grappig fenomeen

Die zin komt toch van jou....en wekt stellig de indruk dat Lab47 dat zegt...

Sterker nog, dit is het schoolvoorbeeld van een citaat, weliswaar zonder "quotes" er omheen, maar toch een citaat. "Volgens 47labs" betekent taalkundig exact hetzelfde als "47labs zegt dat" of "47labs meent dat" of "47labs is er van overtuigd dat"...

Dus je hebt wel degelijk een citaat geplaatst dat 47labs beweert dat hun spullen niet zijn te overtreffen. Wat bedoel je dan? Heb je onterecht een citaat gesuggereerd om je eigen argumenten kracht bij te zetten of verwar je misschien eigen mening met een citaat?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi Rem (als we dan toch afkortingen gebruiken ;D ),

CiteerHij heeft niet eerder een cd-speler gehoord die zo erg naar zijn smaak was en op dat front zo dicht bij kwam als de oude Synthesis

Ok, maar dat de oude pride de enige speler is die, naar smaak, zeer dicht in de buurt komt van de muzikale beleving welke de AC-Pioneer hem gaf, is in mijn optiek wel iets heel anders dan een speler die qua geluid dicht in de buurt komt. Zeker wanneer je daarna een beeld voorschoteld dat 180 graden de andere kant uitgaat....idd wat vaag dus ;D

mvrg

Patrick

ps. de synthesis pride ken ik verder niet van luisteren dus kan er ook totaal geen zinnig woord over zeggen. Doe ik dan ook niet ;D

patrick_vdb

Hi,

Nog even over die beruchte citaat welke nu de overhand begint te nemen. Ik las 'm eerder als een excuus van 47Labs waarom zei hun producten zo 'goedkoop' in elkaar zetten ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op juli 27, 2005, 08:20:01
Nog even over die beruchte citaat welke nu de overhand begint te nemen. Ik las 'm eerder als een excuus van 47Labs waarom zeizij hun producten zo 'goedkoop' in elkaar zetten ;D
LOL ;D Dan zou je lezen dat IEDEREEN betere producten in elkaar zet dan 47labs.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op juli 27, 2005, 08:15:45
Sterker nog, dit is het schoolvoorbeeld van een citaat, weliswaar zonder "quotes" er omheen, maar toch een citaat. "Volgens 47labs" betekent taalkundig exact hetzelfde als "47labs zegt dat" of "47labs meent dat" of "47labs is er van overtuigd dat"...

Dus je hebt wel degelijk een citaat geplaatst dat 47labs beweert dat hun spullen niet zijn te overtreffen. Wat bedoel je dan? Heb je onterecht een citaat gesuggereerd om je eigen argumenten kracht bij te zetten of verwar je misschien eigen mening met een citaat?

Slakken... Alle... Zout...  ::)

Audiofiel

Nou, slakken, Garmt... Het is een serieuze reactie. Als je iets of iemand citeert, moet het ook goed zijn. En niet op een ander moment beweren dat niemand dat ooit heeft beweerd:
Citaat van: reMC op juli 25, 2005, 13:04:11
Welke uitspraken bedoel je PRECIES? Ik heb nog niet gelezen dat 47labs zegt dat hun producten niet te overtreffen zijn. Dat zou ook waanzin zijn natuurlijk. Volgens mij is er niemand die dat stellig beweert.

Het lijkt mij dus vrij normaal om opheldering te vragen over het eerder door Remko geciteerde. Wat is nu waar?

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Garmt op juli 27, 2005, 08:31:49
Slakken... Alle... Zout...  ::)

Tsja, zolang Remko dergelijk voer blijft leveren zal hij altijd geconfronteerd worden met dergelijke, voorspelbare discussies. Uiteindelijk zit er nog een lichtpuntje aan het einde van de tunnel en dat is het leermoment voor Remko...want uiteindelijk is hij het die steeds beter leert precies te zeggen wat hij wil zeggen zonder andere aanleiding te geven tot dergelijke discussies. Remko heeft dus al bij voorbaat gewonnen 8) ;D

CiteerLOL  ;D Dan zou je lezen dat IEDEREEN betere producten in elkaar zet dan 47labs.

Dat zijn jou woorden, ik bemoei me er verder niet meer mee >:D

mvrg

Patrick

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: patrick_vdb op juli 27, 2005, 08:41:40
Hi,

Tsja, zolang Remko dergelijk voer blijft leveren zal hij altijd geconfronteerd worden met dergelijke, voorspelbare discussies. Uiteindelijk zit er nog een lichtpuntje aan het einde van de tunnel en dat is het leermoment voor Remko...want uiteindelijk is hij het die steeds beter leert precies te zeggen wat hij wil zeggen zonder andere aanleiding te geven tot dergelijke discussies. Remko heeft dus al bij voorbaat gewonnen 8) ;D

Tja zo kun je het ook interpreteren :P....maar ik interpreteer dit als.......De forumlezers gaan mischien hierdoor
minder aandacht aan Remco besteden en denken...laat maar ....daar heb je hem weer met zijn
irritante uitspraken of uitspraken waarvan niemand weet WIE ze doet....wie heeft er dan gewonnen..... ???

En met alle respect als Remco zegt dat een condensator slechter kan worden door inspelen of Labs47 zegt dat.....daar vind ik verschil in zitten... ;)

Ik zou het jammer vinden als er irritatie optreed ...want ik vind het hardstikke leuk dat hij er zo intensief mee bezig is... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Niemand heeft de waarheid in pacht, heren... en ik vind het persoonlijk storend als iedere discussie uitmondt in een metadiscussie over hoe bepaalde dingen worden gezegd. Dat zit namelijk een soepele communicatie in de weg. Een open mind over de ideeën van een ander en ook een open mind over hoe een persoon zich uit lijken mij op hun plek.

Remko, sorry voor de off-topic...  ;)

Joep

Citaat van: patrick_vdb op juli 26, 2005, 17:50:30
Hi Proprius,

Je moet me even het volgende uitleggen:

en vervolgens lees ik:

Dit is toch 180 graden de andere kant op?

mvgr

Patrick

Hoi Patrick,

Qua ruimtelijke informatie laat de (oude) Pride nog wel wat liggen, evenals in het realiteitsgebied. Echter, dit is wel een speler die ik qua klankkleur, snehlheid. etc. dicht bij mijn eigen speler vind komen. Ze verschillen op bovenstaane punten wel degelijk, niet zo groot als mijn tekst doet vermoeden, maar toch heel duidelijk.

En dan is het natuurlijk ook zo dat de tekst anders wordt ontvangen dan verzonden werd. ;)

patrick_vdb

Hi Proprius,

Thanks voor je antwoord, nu weet ik in welk daglicht het gequote stuk tekst gelezen dient te worden. Berichten kunnen idd anders ontvangen dan verzonden worden, het is aan de schrijver om hier zo veel als mogelijk rekening mee te houden en misverstanden geen kans te geven ;D Maar dat dit moeilijk is besef ik mij weldegelijk.

@ Erik,

Irritatie treed er bij mij niet op. Wat ik duidelijk bij Remko zie, en bij veel anderen bijvoorbeeld mis, is het vormen van een kader cq filosofie van waaruit hij het audio-gebeuren benaderd. Daarover niets dan lof van mijn kant uit, ondanks mijn soms flauwe opmerkingen (waarvan ik denk dat Remko ze wel op waarde weet te interpreteren).

mvrg

Patrick