Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

HuubF

Gaat dat niet fikken als het een beetje heet wordt?
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

CiteerGaat dat niet fikken als het een beetje heet wordt?

Dat zal wel meevallen , denk jij dat een kunststof stekkerdoos wel tegen hitte bestand is?
Als iets echt kortsluiting maakt fikt ook een kunststof of metalen doos af.
Ik heb hele slechte ervaringen met een stekkerdoos van de Hema ( of IKEA) die zijn dramatisch slecht.
Enige jaren geleden ternauwernood bij een kennis zijn huis afgefikt door een kunstof € 1,95 doos.

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Ziet er goed uit Remko!!
Klinkt het nu beter als met je "gamma" doosje?  ^-^
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

Citaat van: Mitch-- op april  3, 2008, 12:44:48
Ziet er goed uit Remko!!
Klinkt het nu beter als met je "gamma" doosje?  ^-^

Gelukkig wel 8)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

reMC

En wat kan het snel achter elkaar gaan... Ik speel intussen ook met mijn TVC voorversterkers a la Musical Affairs en Pel Audio! Prachtige mono mahonie kastjes met chique Ebbenhouten volumeknoppen... Intern zijn de trafo's opgehangen in perenhout en bedraad met Pel Audio bekabeling 8) Nu heb ik nog Cardas RCA- inlets op de in- / uitgang. Mooi, maar ik ga toch nog een stapje maken: Furutech! Daarna de versterker aanpakken met passende weerstanden op de ingang en uiteraard de potmeters eruit!

Foto's later ;)

HuubF

Als je alle verbeteringen bij elkaar optelt, heb je die speakers niet eens nodig voor een fantastisch geluid! >:D
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op april  4, 2008, 14:51:24
Als je alle verbeteringen bij elkaar optelt, heb je die speakers niet eens nodig voor een fantastisch geluid! >:D

;D Ach, dit systeem is zo kritisch voor het geheel (elke zwakke schakel hoor je) dat alles bij elkaar.... je zal verbazen als je weer komt luisteren ;)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op april  4, 2008, 23:33:06
Wanneer komen we dan? 8)

Je hebt PM ;)

De brom in mijn set is nu overigens ook weg: potmeter wordt niet meer gebruikt sinds ik met de voorversterker speel ;)

scrutinizer

Citaat van: reMC op april  4, 2008, 14:54:42
;D Ach, dit systeem is zo kritisch voor het geheel (elke zwakke schakel hoor je) dat het alles bij elkaar.... beter is hem op statisch display te zetten.

>:D ;D ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Citaat van: scrutinizer op april  5, 2008, 11:56:46
>:D ;D ;)

;D

Fotootje BTW, ben niet zo('n) fotogenie(k) dus hij is wat blurry en ook wat roder dan 'ie in werkelijkheid is:

Joep

Gebruik dan ook je vriendins camera!!  >:D

Verder, coole blokken ja, zo had ik ze ook in gedachten toen je erover vertelde! Maar, kan je al wat meer zeggen over het verschil met-en-zonder?

reMC

Citaat van: Joep op april  5, 2008, 12:35:37
Gebruik dan ook je vriendins camera!!  >:D

Ik durf het bijna niet te zeggen ;D

Citaat van: Joep op april  5, 2008, 12:35:37Verder, coole blokken ja, zo had ik ze ook in gedachten toen je erover vertelde! Maar, kan je al wat meer zeggen over het verschil met-en-zonder?

Hier kom ik op terug, het heeft namelijk pas echt zin hier iets over te zeggen wanneer de ingang van mijn versterker is aangepast op de monoblokken (matchend). Daarnaast gebeurt er (waarschijnlijk voor het laatst!) nog een hoop in mijn set: net nieuw stekkerblok en interlinks en mijn speakerkabel is tijdelijk weg voor een demo, dus alleen daar al heb een paar stapjes achteruit moeten maken ;)

Joep

Citaat van: reMC op april  5, 2008, 12:58:26
Ik durf het bijna niet te zeggen ;D

Wat! Dit IS je vriendins camera! ;D haha! Het zou al helpen als je niet zoveel zo comprimeren, 8.0kB is wel heel erg weinig als je van 8 MP afkomt. Gebruik anders Photobucket, dat is een handige dump-site zonder reclame pop-ups, "heb 'm zelf ook"!

:)

phy

Citaat van: reMC op april  3, 2008, 10:53:57
Gisteren een mooi stekkerblok van Hans ontvangen! Foto'tje even gepikt van Peter, vindt 'ie vast niet erg:

Uiteraard voorzien van de nieuwe Furutech Rhodium stopcontacten (krijg stekkers er amper meer uit :o en zijn mooi gebouwd met oa. dubbelgeveerde inlets en 'kinderbeveiliging' (te demonteren)). De stopcontacten zijn eerst gemonteerd op een plankje stuk Sitca Spruce en dat wordt geklemd tegen een massief blok van hetzelfde hout dat intern zit. No wiggle room at all 8)

Gisteravond intern bedraad met hetzelfde netsnoer als dat eraan hangt (zelfde als op de foto van Peter) dus is nu helemaal in orde!
dat ziet er mooi uit!!
wanneer had je het besteld?
Ik heb in december vorig jaar ook een  kaal blok besteld ,mischien is hij het wel vergeten....
gr Robert

hifiman

Citaat van: reMC op april  5, 2008, 11:51:28
Je hebt PM ;)

De brom in mijn set is nu overigens ook weg: potmeter wordt niet meer gebruikt sinds ik met de voorversterker speel ;)
:D

Gefeliciteerd, ik vond het echt geen porum die brom, nu die weg is durf ik dat nog eens hardop te zeggen  >:D

reMC

Citaat van: Audioloog op april  5, 2008, 18:03:37
Gefeliciteerd, ik vond het echt geen porum die brom, nu die weg is durf ik dat nog eens hardop te zeggen  >:D

Stoere jongen >:D ;)

hifiman

Citaat van: reMC op april  5, 2008, 18:07:48
Stoere jongen >:D ;)
Volgens mij had ik het wel al (subtiel) laten blijken hoe ik over die brom dacht, maar ja je gaat dat er toch niet al te dik in wrijven als je bij iemand op bezoek bent. Temeer daar je het zelf ook wel wist dat dat niet "normaal" is en jij er blijkbaar mee kon leven.

Voor mij is zo'n brom een dikke "showstopper" en zou ik een dergelijke set puur om die reden niet willen hebben. Ik ben oprecht blij voor je om te horen dat die brom nu weg is! Je set is daarmee gelijk flink in mijn achting gestegen, maar goed daar heb jij verder niks aan  ;D

reMC

Ik wist het wel ;)

Vond het zelf ook geen hoogtepunt natuurlijk, maar ik kon het hebben omdat ik de andere kwaliteiten belangrijker vond en bovendien wist dat het op een gegeven moment weg zou zijn ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ziet er prima uit...nu nog een "exploded view"  >:D ;D
(Flauw grapje)
Heb je een foto van de binnenkant.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op april  7, 2008, 08:49:03
Ziet er prima uit...nu nog een "exploded view"  >:D ;D
(Flauw grapje)
Heb je een foto van de binnenkant.... ;)

Weer niet... :-\ Binnenkort gaat 'ie open, ik zal aan je denken ;)

Voor een idee de binnenkant van de Silver Rock:

Maar dan mooier >:D

phy

hoi Remko
Hoe lang is de kabel die aan je stekkerdoos zit?
je hebt het hetzelfde bedraad als op de foto van Peter zeg je
waar vind ik die?

reMC

Citaat van: phy op april  7, 2008, 22:32:46
hoi Remko
Hoe lang is de kabel die aan je stekkerdoos zit?
je hebt het hetzelfde bedraad als op de foto van Peter zeg je
waar vind ik die?

Ow, ik bedoelde niet dat er een foto van de binnenkant is, maar het is makkelijk uit te leggen: doorlussen ;) Ik heb het externe netsnoer op het 1ste stopcontact aangesloten en vanaf daar heb ik een nieuw, maar hetzelfde type, netsnoer onafgebroken doorverbonden met stopcontact 2 en 3.

Voordat er van alle kanten weer de ??? opsteken waarom ik het niet sterbedraad is ;): dit hebben we ook geprobeerd (ook eerder op andere stekkerblokken) maar dit is geen succes. Tuurlijk heb je theoretisch het voordeel van de verschillende toevoeren (hoewel het uiteraard van eenzelfde bron komt), maar tegelijkertijd storen de kabels (de velden) blijkbaar (in de praktijk) behoorlijk op elkaar (dit fenomeen zie je natuurlijk niet alleen in het stekkerblok, maar in de hele audioketen, de exacte invloed van elektromagnetische velden zijn een behoorlijk audiogeheim).

Er zit een netsnoer van 2m aan (is minimale lengte ivm HF troep uit het net, 1.8m gaat ook nog wel).