Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

R

reMC

Ze spelen, wow! De presence is echt onovertroffen. De aanwezigheid, tastbaarheid, hoe je het wilt noemen. Je komt niet meer onder de muziek uit maar het speelt wel in ALLE rust. Het laag heeft me toch een definitie, het hoog klinkt totaal niet meer 'tweeterachtig' (duh ;D), het is coherent en echt.

Tegelijkertijd hoor ik goed dat ze een tijd niet hebben gespeeld, het gaat dus alleen maar mooier worden 8)

Mitch--

Citaat van: reMC op februari 25, 2008, 20:17:50
Ze spelen, wow! De presence is echt onovertroffen. De aanwezigheid, tastbaarheid, hoe je het wilt noemen. Je komt niet meer onder de muziek uit maar het speelt wel in ALLE rust. Het laag heeft me toch een definitie, het hoog klinkt totaal niet meer 'tweeterachtig' (duh ;D), het is coherent en echt.

Tegelijkertijd hoor ik goed dat ze een tijd niet hebben gespeeld, het gaat dus alleen maar mooier worden 8)

Zeker goed bezig, ben benieuwd!! ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

Citaat van: Mitch-- op februari 26, 2008, 10:15:06
Zeker goed bezig, ben benieuwd!! ;D

Be flabbergasted (anders ben ik het nog wel) ;D

Ik ben ERG onder de indruk van wat de Crescendo in mijn luisterruimte doet (niet eerder gehoord). Tuurlijk wist ik dat ik stappen zou maken, maar dit is erg 8). Met name de coherentie, ook in het laag en midlaag. Geen enkele instrument klinkt meer in delen en laat toch (bijna) alles horen. Het woord 'detail' vind ik ook niet meer passen; dat wordt te vaak geassocieerd met 'losse geluidjes', terwijl je hier echt instrument- en stemdetail hoort, OP de instrumenten, onderdeel ervan.

Verder is de stem van John Lennon echt ENG lifelike (toch één van de mooist opgenomen/minst gemanipuleerde stemmen op cd). Beatles slecht opgenomen? Forget it :o

Er is ook zoveel kleur en sfeer 'bijgekomen'. DIT is de Pel Audio & Musical Affairs sound waar ik al zo lang op wacht: elke cd die een compleet andere sfeer laat horen (je gemoedstoestand verandert bij wijze van spreken -en soms echt!- mee met de sfeer die er in de opnameruimte hangt) en elk instrument dat z'n timbres en klankverfijningen behoudt. Ik weet weer waar ik het voor doe, hier kan niets tegenop als het op muzikaliteit gaat (al het andere dat ik heb gehoord klinkt 'grijs'/speakerachtig in vergelijking, voor mij)!

Het leukste is: mijn luidspreker wordt nog mooier O0

hifiman

Feli Remco! Super dat je er zo content mee bent  :D

reMC

Dankje! Ik balen dat mijn schoonouders vanavond op bezoek komen >:D

hifiman

Citaat van: reMC op februari 27, 2008, 10:48:16
Dankje! Ik balen dat mijn schoonouders vanavond op bezoek komen >:D
Dat is natuurlijk per definitie balen  ;D

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 27, 2008, 10:54:03
Dat is natuurlijk per definitie balen  ;D

LOL ;D

Aan de andere kant kan hij een Stanley Clarke en Larry Carlton ook wel waarderen 8) (dus de set gaat gewoon aan ;))

reMC

Toch maar geen Time Capsule... maar een Airport Express aangeschaft. Kon 'm niet laten liggen voor €109. Die externe hardeschijf komt ooit wel, voorlopig kan ik prima back-uppen op dvd's ;)

Lekker draadloos werken op de bank met een heerlijke sound in mijn kamer dus :D

Mitch--

Citaat van: reMC op februari 28, 2008, 11:02:42
Toch maar geen Time Capsule... maar een Airport Express aangeschaft. Kon 'm niet laten liggen voor €109. Die externe hardeschijf komt ooit wel, voorlopig kan ik prima back-uppen op dvd's ;)

Lekker draadloos werken op de bank met een heerlijke sound in mijn kamer dus :D

Zie je wel ;) werkt echt perfect!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

Uitvoerig met Hans en Cees gesproken; het paartje luidsprekers dat nu voor me gemaakt gaat worden wordt geheel uitgevoerd in Fichte (bij de huidige modellen is het voorpaneel van Oregon Pine). Een experiment dus waar we erg benieuwd naar zijn.

Het zou wel eens heeeel mooi kunnen worden (Fichte verricht "wonderen" in de zijwanden van de kast). Aan de andere kant: de Oregon Pine op het voorpaneel is destijds gekozen om z'n "frisse" klank (Fichte klinkt oa wat rijker en 'zwaarder'). We willen immers niet alleen houtinstrumenten, maar ook bekkens, blazers en stemmen levensecht kunnen weergeven ;)

Erg spannend dus..

reMC

Tijdelijk... totdat mijn nieuwe stekkerblok af is (mijn oude blok staat nu bij Joep).

Moet zeggen dat de teruggang in kwaliteit groter is dan ik had gedacht. Ik had de boel gisteren zoals onderstaand aangesloten en was nog even wat gaan drinken. Vervolgens gaan luisteren, maar intussen alweer vergeten dat ik deze wijziging had doorgevoerd (was al laat ;D). Dus luisteren en de sound... niet 'spannend', veel minder kracht en punch dan voorheen, wat gecomprimeerder, de set leek ook moe te zijn :-\ Uiteraard in vergelijking met een heel mooi stekkerblok ;)

De hele keten, van voor tot eind... belangrijk!

Zee

Ik ben altijd jaloers als ik lees wat voor spannende zaken/ontdekkingen jij in audioland allemaal doet Remco!  Voor mij zit de wereld helaas (want dus veel saaier) een stuk rationeler in elkaar. Maar als je je nieuwe speakers hebt lijkt het me leuk weer eens deelgenoot van jouw wereld te kunnen zijn voor een avondje en te horen hoe het geluid zich heeft ontwikkeld t.o.v. de Sonatines.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

hifiman

Citaat van: Zee op maart  2, 2008, 10:06:07
Ik ben altijd jaloers als ik lees wat voor spannende zaken/ontdekkingen jij in audioland allemaal doet Remco!  Voor mij zit de wereld helaas (want dus veel saaier) een stuk rationeler in elkaar. Maar als je je nieuwe speakers hebt lijkt het me leuk weer eens deelgenoot van jouw wereld te kunnen zijn voor een avondje en te horen hoe het geluid zich heeft ontwikkeld t.o.v. de Sonatines.
En dan zou ik ook graag van de partij zijn! Ik had een bepaalde mening over jouw set (met name dat het mijn smaak niet was, mar dat het wel heel erg niet hifi klonk en dat is positief bedoeld) maar gedurende mijn eigen ontdekkingsreis in audiofiel land wijzigt ook mijn perceptie van wat "goed" is en wat niet en in die zin ben ik zeker benieuwd om "jouw" geluid weer eens te toetsen aan mijn huidige referentie kader. Pfhhh wat een zin  ;D

)p(

Hehe...als scepticus sta ik ook vaak met mijn oren te flapperen over je bevindingen Remko, maar jouw enthousiasme is heerlijk om te lezen...feli alvast met je nieuwe speakers  :)

peter

reMC

Zee en Audioloog, jullie zijn weer welkom!

Zal wel even op zich laten wachten... Nu erg druk met de verhuizing van Audio-Life en daarnaast wil ik de set goed op orde hebben voordat jullie komen luisteren ;) Dat betekent oa. mijn stekkerblok geleverd (of ik koop zo'n doorzichtige van Ikea: klinkt ook goed) en het liefst natuurlijk dat mijn eigen luidsprekers (oa. met mooiere lak) staan te spelen ;)

@ Audioloog, je weet dat ik vind dat je mij soms wat te 'zenuwachtig' door je audioleven heen gaat, maar het grappige is wel dat ik merk (als ik het goed zie...) dat je ALS je gewoon lekker luistert, het steeds meer alleen om muziek gaat, leuk :)

De Crescendo maakt overigens op de eerste plaats meer muziek dan de Sonatine, maar is daarnaast ook beter op 'technische' aspecten: dieper beeld, losser van de luidsprekers (je hoort ze IMHO niet meer), opener en gedetailleerder (beter woord: verfijnder, wat overigens wel weer heel erg direct met muzikaliteit te maken heeft).

sj0er-D

volgens mij trek je dat hele stekkerblokje aan gort als je die stekkers er weer probeert uit te halen  ;D

wat een contrast joh!

reMC

Citaat van: sj0er-D op maart  3, 2008, 09:39:13
volgens mij trek je dat hele stekkerblokje aan gort als je die stekkers er weer probeert uit te halen  ;D

Juist niet en dat is het probleem ook ;D

reMC

Citaat van: )p( op maart  2, 2008, 12:00:21
Hehe...als scepticus sta ik ook vaak met mijn oren te flapperen over je bevindingen Remko

Beter een scepticus dan een technicus >:D ;D ;)

Serieus: sceptisch zijn is heel goed en ook ik vind het hard nodig in de "high-end"... Gewoon altijd meten met de praktijk en je bent er 8)

Citaat van: )p( op maart  2, 2008, 12:00:21maar jouw enthousiasme is heerlijk om te lezen...feli alvast met je nieuwe speakers  :)

Dankje!

hifiman

Citaat van: reMC op maart  3, 2008, 09:31:45
@ Audioloog, je weet dat ik vind dat je mij soms wat te 'zenuwachtig' door je audioleven heen gaat, maar het grappige is wel dat ik merk (als ik het goed zie...) dat je ALS je gewoon lekker luistert, het steeds meer alleen om muziek gaat, leuk :)
Aard van het beestje he  ;D

Martijn M

Citaat van: reMC op maart  3, 2008, 10:34:50
Beter een scepticus dan een technicus >:D ;D ;)

En dan te bedenken dat er zonder technici niet eens hifi zou bestaan :-X.
Dutch & Dutch

Zee

Citaat van: reMC op maart  3, 2008, 09:31:45
Zee en Audioloog, jullie zijn weer welkom!

Leuk Remco!
Neem rustig de tijd want ik zit zelf ook weer in een drukke periode.  Ben heel benieuwd hoe je speaker er dadelijk uitzien. De Sonatines waren ook al van die prachtige kunstwerken!
Ondertussen breid ik mijn CD verzameling nog wel regelmatig uit dus daar zal tzt ook vast weer heel wat moois bij zitten om bij jou te draaien.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Intussen heb ik mijn eigen dac weer aangesloten (voor het genieten was ik toen ik mijn Crescendo's binnen had na twee tellen luisteren heeeel snel naar de dac van 47/Pel Audio gegaan ;)).

Vanavond eens luisteren naar wat er momenteel allemaal uitkomt en op na de volgende aanpassing aan mijn dac.. Het is echt niet slecht, maar het is ZO moeilijk om de ziel in de muziek te krijgen die ik zoek, het rijke middengebied... Maar goed dat er fabrikanten bestaan die het wel kunnen :)

tiptop

Hoi Remko,

Gefeliciteerd met je nieuwe luidsprekers. :)

Al even je topic niet meer gevolgd, maar ja... even weinig tijd gehad voor het internet.

Leuke ontwikkelingen iig bij jou. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.