Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

En voor de vorm ook nog een foto van Time Capsule:

R

Goed bezig man!!! eindelijk. Welcome to the club

sandervg

Weet je of hier toevallig een PVA lcd scherm in zit of een gewoon TN scherm? (ivm fotobewerking)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

W

Citaat van: sandervg op februari  1, 2008, 08:43:21
Weet je of hier toevallig een PVA lcd scherm in zit of een gewoon TN scherm? (ivm fotobewerking)

TN als ik me niet vergis...

reMC

Zodra ik een Time Capsule heb gekocht wil ik ook onze PC daar draadloos mee verbinden. Ik neem aan dat ik daar gewoon een WLAN USB adapter (geschikt voor 802.11x) voor nodig heb?

Hebben jullie tips voor bepaalde merken/types? Het is niet de bedoeling dat de PC om de haverklap geen verbinding heeft natuurlijk...

Mitch--

Wat doet die time capsule? is dat net zoiets als een airport express?
Tis wel mooi he een macje;) heb er ook al een tijdje een, een macbook pro dan:D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

Citaat van: Mitch-- op februari  1, 2008, 19:02:19
Wat doet die time capsule? is dat net zoiets als een airport express?
Tis wel mooi he een macje;) heb er ook al een tijdje een, een macbook pro dan:D

Het is inderdaad ook een Airport Express, maar dat is eigenlijk de secundaire functie ;) Het is op de eerste plaats namelijk een back-up hardeschijf van 500GB (of 1TB) die in samenwerking met Time Machine in Leopard automatisch en draadloos back-ups maakt bij elke wijziging die je doorvoert :D

Mitch--

Citaat van: reMC op februari  1, 2008, 20:28:43
Het is inderdaad ook een Airport Express, maar dat is eigenlijk de secundaire functie ;) Het is op de eerste plaats namelijk een back-up hardeschijf van 500GB (of 1TB) die in samenwerking met Time Machine in Leopard automatisch en draadloos back-ups maakt bij elke wijziging die je doorvoert :D

Ideaal, maar zit er ook een audio poort op om muziek te streamen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Joep

Weet iemand hoe ik op de site van Apple moet komen? ;D ;D ;D

Raphie

Nee, echt géén idee!  ::)
Citaat van: Joep op februari  2, 2008, 22:36:55
Weet iemand hoe ik op de site van Apple moet komen? ;D ;D ;D
JBL PRX Power!

reMC

Is het je al gelukt Mitch? ;D

De komst van de Time Capsule wordt overigens pas eind februari...

Mitch--

Citaat van: reMC op februari  4, 2008, 12:45:30
Is het je al gelukt Mitch? ;D

De komst van de Time Capsule wordt overigens pas eind februari...

Jaa gevonden, ik ga dan toch voor de apple express, heb al 2 externe schijven van 500 gig die ook aan timemachine zitten aangesloten en zo ook backups maken van alles wat ik nodig vind! Zo red ik me prima:)

reMC

Citaat van: Mitch-- op februari  5, 2008, 01:00:44
Jaa gevonden, ik ga dan toch voor de apple express, heb al 2 externe schijven van 500 gig die ook aan timemachine zitten aangesloten en zo ook backups maken van alles wat ik nodig vind!

Ook draadloos?

Mitch--

Ja dat wel via een huisserver op het draadloos netwerk, is wel een windows pc maar hij is zo geprepareerd dat het prima werkt:) dus ik kan ook internetten en films kijken op de tv in de woonkamer! ;D

sandervg

Citaat van: reMC op februari  5, 2008, 16:28:24
Ook draadloos?
Weliswaar niet met een mac, maar ik heb een keer draadloos een backup gemaakt, maar realiseerde me toen pas hoe traag 54g eigenlijk is... was er totaal 2 dagen mee bezig. Ik denk dat die mac toch ook met 54g werkt?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Mitch--

Citaat van: sandervg op februari  6, 2008, 16:47:31
Weliswaar niet met een mac, maar ik heb een keer draadloos een backup gemaakt, maar realiseerde me toen pas hoe traag 54g eigenlijk is... was er totaal 2 dagen mee bezig. Ik denk dat die mac toch ook met 54g werkt?

Ik heb er totaal geen last mee, is echt super snel.

reMC

Intussen zijn mijn kasten gebouwd 8)

Maar we zijn er nog niet :) Nu gaat het lakken beginnen met een vioollak (op basis van schellak). Vier lagen en uiteraard een tijd drogen, geef het een week of 3/4 :D

Erik van Voorst (in memoriam)

waarom post je geen foto's van de bouw...dat zou erg interessant zijn  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op februari  7, 2008, 13:07:35
waarom post je geen foto's van de bouw...dat zou erg interessant zijn  8)

Ik zou wel willen, maar Hans zijn werkplaats is helaas niet om de hoek voor mij :-\

phy

Mischien kan je Hans eens vragen of hij wat foto's heeft
het zou inderdaad erg interessant zijn.

HuubF

Citaat van: reMC op februari  7, 2008, 10:49:34

Maar we zijn er nog niet :) Nu gaat het lakken beginnen met een vioollak (op basis van schellak). Vier lagen en uiteraard een tijd drogen, geef het een week of 3/4 :D

Om maar niet te spreken over het maandenlange inspelen van de lak!
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zee

Citaat van: reMC op februari  7, 2008, 10:49:34

Vergeet niet de juiste kleurstof aan de lak toe te voegen voor een aangename kleuring van de muziek die de speaker dadelijk moet weergeven!    ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

hifiman

Citaat van: Zee op februari  8, 2008, 15:09:16
Vergeet niet de juiste kleurstof aan de lak toe te voegen voor een aangename kleuring van de muziek die de speaker dadelijk moet weergeven!    ;)
En een luchtfilter neer te zetten voor een zuivere klank!  >:D

reMC