Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Mijn TV was na het eerste bezoek van de monteur niet succesvol gerepareerd (wat wil je: software-update...). Vandaag was er weer een monteur, en ditmaal heeft hij het gehele mainbord vervangen, ben benieuwd! :)

(de inspeeltijd die ik al achter de rug heb blijft met deze reparatie gewoon staan toch?)

hifiman

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 15:27:51
(de inspeeltijd die ik al achter de rug heb blijft met deze reparatie gewoon staan toch?)
Dat lijkt me niet!  >:D

advr

Citaat van: reMC op januari 15, 2008, 13:06:22
Erik, het "af" product is deze (maar mijn exemplaar ligt nu op de lijmtafel ;D):

Uiteraard gebaseerd op de Sonatine, maar met een stevigere constructie, verder getunede bracings, betere ophangbevesting voor de unit (de magneet van de unit wordt van achteren vastgehouden en de gehele unit zo tegen de binnenkant van de kast 'geklemd'; de unit geeft dus ook geen druk meer naar beneden), de luidsprekerunit heeft een zilveren spreekspoel ipv koper bij de Sonatine en er is een tweeter minder. ;) De houtsoorten zijn gelijk gebleven, maar het Sitca Spruce in de zijpanelen kan nu ook Fichte zijn (de verschillen zijn redelijk subtiel aangezien het beide fijnsparrenhout is, maar uit andere gebieden afkomstig als ik me niet vergis) en is 4mm ipv 6mm. Oregon Pine in het voorpaneel is behouden.

zeer mooi, ik moet ze toch eens komen beluisteren :o :o ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: Audioloog op januari 16, 2008, 15:34:30
Dat lijkt me niet!  >:D

Echt niet? De beeldbuis is toch gelijk gebleven? Of zit je te stangen >:D ;D

Citaat van: advr op januari 16, 2008, 15:34:44
zeer mooi, ik moet ze toch eens komen beluisteren :o :o ;D

Mag! :)

hifiman

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 15:41:14
Echt niet? De beeldbuis is toch gelijk gebleven? Of zit je te stangen >:D ;D

Om te beginnen is er geen buis  ;D
Stangen? Ja en nee, strikt genomen moeten alle componenten (tenslotte is het mainbord vervangen) weer inspelen, in hoeverre je dat ziet is de vraag. Persoonlijk denk ik van niet :P

advr

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 15:41:14

wanneer worden ze geleverd en zullen ze ingespeeld zijn? ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Ik word net gebeld door mijn vriendin: ze ziet het defect (heel tijdelijk uitvallen van het beeld) wederom....

Direct gebeld met Samsung en morgen word ik weer door hun servicecentrum teruggebeld. Ik heb wel, ahum, netjes (niet helemaal dus, het houdt een keer op) dat ik op korte termijn gewoon een goed werkend toestel wil hebben. Hij wees me erop dat ze morgen goed kunnen kijken of het defect iets is dat ze direct kunnen repareren of dat dat in de fabriek moet gebeuren. Dat hadden ze twee keer geleden natuurlijk ook kunnen doen! Het komt er namelijk op neer dat ze de afgelopen twee keer maar wat hebben gegist (één van de twee monteurs zei dat zelfs...) naar waar het defect zat.

Ook zei hij dat ik de eerste week na aankoop gewoon bij It's (dealer) een goed werkend toestel had kunnen eisen. Ik heb het destijds niet ge-eist, maar wel gevraagd en zij wezen me erop dat de procedure is dat Samsung hier voor zorgt en dat ik dus contact met hem moet opnemen. Samsung beaamde dat destijds (waardoor ik op hen vertrouwde en de week voorbij ging...) maar de meneer die ik zojuist aan de telefoon had beweert dus het tegendeel! Gaat niet echt lekker dus... ben benieuwd naar morgen. Ik krijg dan ook antwoord op mijn verzoek om een goed werkend, nieuw, toestel. Ik wil ze best de tijd geven om te repareren, maar drie keer een toestel onder handen moeten nemen dat geen moment naar behoren heeft gefunctioneerd gaat me toch wat te ver...

reMC

Citaat van: advr op januari 16, 2008, 15:52:03
wanneer worden ze geleverd en zullen ze ingespeeld zijn? ;D

Levering in maart denk ik zo. Inspelen duurt tijden (tot een jaar worden ze beter, net als hout-instrumenten ;)), maar ze klinken vanaf het begin af aan goed en écht goed na een maand of twee/drie.

MAAR, zoals je misschien hebt gelezen heb ik tot die tijd een leenmodel 8) Ik hoop volgende week al te kunnen luisteren naar de Crescendo's!

Daarbij moet ik ook zeggen dat er een hoop mensen vóór je in de rij staan (schuif ergens aan zou ik zeggen) ;D

reMC

Citaat van: Audioloog op januari 16, 2008, 15:49:29
Om te beginnen is er geen buis  ;D
Stangen? Ja en nee, strikt genomen moeten alle componenten (tenslotte is het mainbord vervangen) weer inspelen, in hoeverre je dat ziet is de vraag. Persoonlijk denk ik van niet :P

Ik doelde op het inspelen mbt het veranderen van het fosfor voor calibratie ;)

advr

ik heb helemaal geen haast ;D
als het juni wordt ben ik wel aan de beurt denk ik 8)

hifiman

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 16:25:40
Ik doelde op het inspelen mbt het veranderen van het fosfor voor calibratie ;)
Heeft een plasma TV ook een fosfor laag dan?

Klote trouwens dat geneuzel met je TV  :-\

Misschien heb je nog wat aan deze link: http://www.consuwijzer.nl/

reMC

Citaat van: Audioloog op januari 16, 2008, 16:29:23

Blijkbaar (heb ik eens gehoord van Frank). :)

Citaat van: Audioloog op januari 16, 2008, 16:29:23Klote trouwens dat geneuzel met je TV  :-\

Ja :(

reMC

Misschien heb je nog wat aan deze link: http://www.consuwijzer.nl/

Thanks, ben gelijk gaan kijken! De site is echter niet specifiek genoeg om aan te geven of ik wel/niet recht heb op een NIEUW product ipv een reperatie...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op januari 15, 2008, 13:06:22

De houtsoorten zijn gelijk gebleven, maar het Sitca Spruce in de zijpanelen kan nu ook Fichte zijn (de verschillen zijn redelijk subtiel aangezien het beide fijnsparrenhout is, maar uit andere gebieden afkomstig als ik me niet vergis) en is 4mm ipv 6mm. Oregon Pine in het voorpaneel is behouden.

Prachtig stukkie vakwerk hoor.... 8)

Even schoolmeesteren.. ;D

Fichte (duitse naam voor sparrenhout) is een verzamelnaam  ...een van de houtsoorten welke hieronder valt is Sitka Spruce (engelse naam voor sparrenhout) uit Canada  ;)

Overigens kan een fichte (sparren)soort uit een ander gebied voor enorme klankverschillen zorgen...het verschil tussen een gewone viool en een topviool...dat gaat zelfs zover dat het van boom tot boom in hetzelfde bos kan verschillen.
Veel bouwers claimen/kopen bijvoorbeeld zo hun voorkeursbomen in hetzelfde bos... :o

http://www.stijlvorm.nl/houtsoorten.htm (leuk linkje over toonhout)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2008, 16:45:36
Even schoolmeesteren.. ;D

Fichte (duitse naam voor sparrenhout) is een verzamelnaam  ...een van de houtsoorten welke hieronder valt is Sitka Spruce (engelse naam voor sparrenhout) uit Canada  ;)

Thanks!

Citaat van: Erik van Voorst op januari 16, 2008, 16:45:36Overigens kan een fichte (sparren)soort uit een ander gebied voor enorme klankverschillen zorgen...het verschil tussen een gewone viool en een topviool...dat gaat zelfs zover dat het van boom tot boom in hetzelfde bos kan verschillen.
Veel bouwers claimen/kopen bijvoorbeeld zo hun voorkeursbomen in hetzelfde bos... :o

Hans vertelde me precies hetzelfde 8)

Citeerhttp://www.stijlvorm.nl/houtsoorten.htm (leuk linkje over toonhout)

Leuk, ik ga het lezen!

tiptop

Jazeker! Dat is het lichtgevende gedeelte van de plasma. Er zitten dicht op elkaar rode groene en blauwe fosforcellen die afhankelijk van het signaal door een electrisch stroompje oplichten en daarna weer uitdoven dus. Als er te lang een stroompje op het fosfor blijft staan kan de tv inbranden op die plek. Alhoewel moderne plasmaschermen daar dus minder last van hebben dan de oudere. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Met mijn Sonatines lijkt het goed te gaan. Na twee dagen vertraging (woensdag verstuurd) zijn ze nu ineens al in de stad van bestemming :o

Natuurlijk is er een MAAR... Ik zie dat ze 'm hebben verstuurd met een twee keer zo dure service als ik had opgegeven (waar ik een bewijs van heb). Heb uiteraard al gebeld en ik krijg het verschil gecrediteerd door UPS. Misschien is de betere service tegen een lagere prijs (althans, na teruggave van het geld...) wel als goedmakertje voor de twee dagen vertraging die ze hadden veroorzaakt. Ik ben benieuwd!

reMC

En ik houd jullie ook op de hoogte van mijn Samsung-perikelen...: net weer gebeld door een monteur die 'm wilt komen ophalen om in de fabriek te testen. Niet zo blij mee; hadden ze drie weken geleden ook kunnen doen.

Ik stap vanmiddag maar eens bij It's binnen om te horen wat zij voor me kunnen doen als compensatie voor het feit dat ze me de eerste week doodleuk naar Samsung hebben verwezen terwijl de Samsung-monteur zegt dat ik toen gewoon een nieuwe TV had 'moeten' krijgen...

reMC

Zojuist besloten dat ik Wenge 'neem' als de stijlers (poten) van mijn Crescendo's; een heel mooi chocoladebruine houtkleur die het Fichte en Oregon Pine complementeerd en tegelijkertijd prachtig 'breekt'!

Het wordt zo een luidspreker geheel op eigen specificatie 8)

hifiman

Heb je de bomen al uitgezocht?  ;D

reMC

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Volgende week speel ik met Crescendo's 8) Nog niet mijn exemplaren, maar ik kan weer verder!

Ik mis mijn muziek namelijk ENORM... :'(

tiptop

Kan ik me voorstellen ;)

Dan moet je maar vaak bij Caspar op bezoek :D ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Gaat hard hier. Ik heb een prachtige MacBook (zwart) aangeschaft! Wat een ongelofelijk genot om mee te werken! Ben er erg blij mee. Ik twijfelde nog of ik niet de MacBook Air zou kopen, maar ik weet al dat dit een veel betere keuze is. Slechts een tikkie minder mooi (het zwart spreekt me aan), zo heerlijk snel en veel goedkoper.

Volgende week komt er een Time Capsule bij zodat het 10m draad dat nu kriskras over de vloer loopt kan verdwijnen :D