Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op december 30, 2007, 11:29:28
Net weg (door die speler kwam ik op het idee)... Maar tnx :)
Je was me voor.  :)

reMC

Citaat van: TheSpeedSkater op december 30, 2007, 11:30:06
Je was me voor.  :)

:) Een DV27 is trouwens ook een mogelijkheid hoor, gaan voor nog minder geld dan een DV79 weg... Ok, geen HDMI, maar dan sluit ik wel component aan (die kwaliteit lijkt me hoog genoeg voor ons).

TheSpeedSkater

Ik gebruik ook component met mijn DV79. Heb zelfs nog nooit HDMI gebruikt. Volgens mij moet het dus nog beter kunnen. Maar ik ben nu al erg te spreken over de kwaliteit!

reMC

Citaat van: TheSpeedSkater op december 30, 2007, 11:34:22
Ik gebruik ook component met mijn DV79. Heb zelfs nog nooit HDMI gebruikt. Volgens mij moet het dus nog beter kunnen. Maar ik ben nu al erg te spreken over de kwaliteit!

Goed om te weten! Mocht je binnenkort omhoog in de range gaan... ;)

Andere tips zijn trouwens ook nog steeds welkom hoor!

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op december 30, 2007, 11:35:40
Goed om te weten! Mocht je binnenkort omhoog in de range gaan... ;)

Andere tips zijn trouwens ook nog steeds welkom hoor!
Ik zal het onthouden.  :)

reMC

Ik ga waarschijnlijk een Arcam DV88 aanschaffen en via component (Supra 3RCA) aansluiten. De speler is verre van up-to-date natuurlijk... maar ik verwacht dat het wel aan mijn eisen voldoet :)

R

Let dan wel op welke DV88 je koopt. Volgens mij heeft alleen de plus component. Heb je trouwens al een foto?

p.s. Beste wensen nog ;)

garmtz

Nee, slleen de + heeft als extra progressive scan, de DV88 heeft ook component... ;)

R

Ah oke. Nou ja, ps is ook wel fijn.

Citaat van: garmtz op januari  2, 2008, 10:45:09
Nee, slleen de + heeft als extra progressive scan, de DV88 heeft ook component... ;)

reMC

Slecht nieuws...: ik moet waarschijnlijk mijn Samsung plasma terugbrengen wegens een defect :( Het beeld springt zo nu en dan een halve seconde op zwart en komt terug met de rechterkant van het beeld een halve seconde grijs. Dan wordt het beeld weer normaal. We dachten eerst dat het aan de scartaansluiting lag, maar toen bleek de tweede scartaansluiting hetzelfde mankement te vertonen. Andere dvd-spelers en scartkabels geprobeerd. Toen twee dagen geen last van gehad en even gedacht dat het aan een slechte aansluiting van de scartkabel lag. En nu net gebeurt het terwijl we kabel-tv kijken... het ligt dus zeker aan de tv :-\

Morgen met de dealer bellen...

phy

dat is balen Remko  :(
Maar het is wel goed dat het nu direct aan de hand is
dat is beter als dat het tegen het einde van de garantie loopt
Mischien is het een maandag morgen exemplaar geweest.

Joep

Hee dat is vervelend zeg! Goed, dat ik niet ben komen PES6'en anders was de tv gelijk uitgefikt met al die goals van Adriano... ;D
Nee, het is echt rottig, maar wat Phy zegt, beter nu dan later.

Balen man!  :-\

hifiman

Hoho. niks terugbrengen, Samsung heeft een binnen 24 uur aan huis reparatie service gedurende de garantieperiode :)

Wel erg vervelend inderdaad als je net iets nieuws hebt gekocht en zijn gelijk problemen mee  :-\

reMC

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2008, 08:45:05
Hoho. niks terugbrengen, Samsung heeft een binnen 24 uur aan huis reparatie service gedurende de garantieperiode :)

Dat zou mooi zijn :) Ik hoor het straks wel van de dealer...

hifiman

Citaat van: reMC op januari  3, 2008, 08:48:29
Dat zou mooi zijn :) Ik hoor het straks wel van de dealer...
Van de Samsung website:

24-uurs Reparatieservice
Bij een defect product van Samsung kunt u op werkdagen vóór 15:00 uur contact opnemen met het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. De volgende werkdag wordt uw defecte product aan huis vakkundig gerepareerd door een professionele Samsung monteur.

De 24-uurs reparatieservice aan huis geldt voor de volgende producten:
# LCD TV's vanaf 22 inch
# Plasma en projectie TV's
# Koelkasten
# Wasmachines
# Inbouw (koelkasten, magnetrons, ovens)

Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (EUR 0,10 per minuut).

reMC

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2008, 08:51:46
Van de Samsung website:

24-uurs Reparatieservice
Bij een defect product van Samsung kunt u op werkdagen vóór 15:00 uur contact opnemen met het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. De volgende werkdag wordt uw defecte product aan huis vakkundig gerepareerd door een professionele Samsung monteur.

De 24-uurs reparatieservice aan huis geldt voor de volgende producten:
# LCD TV's vanaf 22 inch
# Plasma en projectie TV's
# Koelkasten
# Wasmachines
# Inbouw (koelkasten, magnetrons, ovens)

Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (EUR 0,10 per minuut).

Ik zie het ook staan op de Samsung website, bedankt voor het opzoeken. Er staat alleen niet bij hoe lang deze garantie geldt?

hifiman

Citaat van: reMC op januari  3, 2008, 08:54:07
Ik zie het ook staan op de Samsung website, bedankt voor het opzoeken. Er staat alleen niet bij hoe lang deze garantie geldt?
Graag gedaan. Ik ga er vanuit dat tie in jouw geval nog wel van toepassing is  ;D

reMC

Citaat van: Audioloog op januari  3, 2008, 08:58:25
Ik ga er vanuit dat tie in jouw geval nog wel van toepassing is  ;D

;D Lijkt me ook, maar het is wel goed om te weten. Ik vraag het direct aan Samsung straks!

reMC

Ik heb met het servicecentrum gebeld, er wordt vandaag contact met me opgenomen om voor morgen een afspraak te maken :)

hifiman

Citaat van: reMC op januari  3, 2008, 09:40:12
Ik heb met het servicecentrum gebeld, er wordt vandaag contact met me opgenomen om voor morgen een afspraak te maken :)
:) Hoef je in elk geval niet zelf weer met dat ding te gaan sjouwen!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

reMC

Citaat van: garmtz op januari  2, 2008, 10:45:09

Wat geeft de DV88 eigenlijk maximaal uit? 576i? If so, hoe groot zou dan op mijn scherm het verschil zijn met een 720p bron bijvoorbeeld?

Ik ga overigens binnenkort een PS3 uitproberen om het zelf te zien, maar er zijn natuurlijk veel meer dvd-spelers die 720p uitsturen (en de PS3 stuurt toch zelfs 1080p uit?) Ik heb alleen nul Blu-Ray schijfjes dus daar hoef ik het niet voor te doen. Doet de PS3 wel upscaling naar 1080p? Zo ja, heb ik hier wel iets aan of zet mijn 1024x768 scherm het dan gewoon weer terug naar 1080i/720p? Brengt me op een andere vraag: wat 'gebeurd' er met dvd-materiaal icm de PS3? Dvd is immers 720x576. Wordt dit bijvoorbeeld door de PS3 geupscaled naar 1080i (=maximale resolutie van mijn TV) en vervolgens door mijn TV weergegeven? Of door de TV geupscaled, of kan ik kiezen ??? ;D

Een kleine sprong in het het video-diepe ;D

garmtz

Citaat van: reMC op januari  3, 2008, 11:00:36
Wat geeft de DV88 eigenlijk maximaal uit? 576i? If so, hoe groot zou dan op mijn scherm het verschil zijn met een 720p bron bijvoorbeeld?

Ja, de Arcam geeft 576i uit. Hoe groot het verschil is met een 720p hangt compleet af van de interne processing van de Samsung. In jouw geval is de resolutie van de Samsung niet precies 1280x720, dus wordt er met een 720p signaal 2x gescaled, met een 576i signaal 1x, dus te prefereren. Wel moet het 576i signaal ge-deinterlaced worden door de TV.

CiteerIk ga overigens binnenkort een PS3 uitproberen om het zelf te zien, maar er zijn natuurlijk veel meer dvd-spelers die 720p uitsturen (en de PS3 stuurt toch zelfs 1080p uit?) Ik heb alleen nul Blu-Ray schijfjes dus daar hoef ik het niet voor te doen. Doet de PS3 wel upscaling naar 1080p? Zo ja, heb ik hier wel iets aan of zet mijn 1024x768 scherm het dan gewoon weer terug naar 1080i/720p?

Ja, de PS3 doet 1080p, maar je moet goed kijken naar de specs van de Samsung, misschien slikt die geen 1080p. Het heeft soms zin je TV 1080i/p aan te bieden, soms 720p, dat moet je proefondervindelijk vaststellen. Het scherm moet in alle gevallen wel scalen naar 1024x768.

CiteerBrengt me op een andere vraag: wat 'gebeurd' er met dvd-materiaal icm de PS3? Dvd is immers 720x576. Wordt dit bijvoorbeeld geupscaled naar 1080i (=maximale resolutie van mijn TV) en vervolgens door mijn TV weergegeven? Of door de TV geupscaled, of kan ik kiezen ??? ;D

Je kunt kiezen om de PS3 NIET te laten scalen (geeft dan 576i/p uit), dan scaled je TV het signaal. In alle andere gevallen wordt er 2x gescaled. Behalve als de PS3 ook 1024x768 uitgeeft, dat zou ideaal zijn.