Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 11:50:34
Ja Remco, komt er nog wat van?

En Chansig? En Kwabbie?  ;D
Nou, Kwappie heeft al contact gehad met ReMcO en toen had hij bijna zijn luidsprekers verkocht. Maar ik wil nog graag eens komen luisteren.

Groeten...

HuubF

Die luidsprekers staan er nog wel even, hoor!

Remco, kom er eens even in?
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Momenteel erg druk op werk (zowel bij uitgever als Audio-Life) :-\ dus ik houd weinig tijd over... Betekent natuurlijk niet dat we niet gaan meeten, maar een datum prikken is NU even lastig...

HuubF

Okeetjes. We horen het wel.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Tjeb op september 12, 2007, 00:12:41
Nope dat was geen dact, dat was deze: http://www.acoustic-dimension.com/attenuators/attenuators-main.htm

Mvg Tjeb

Als dit je keuze wordt zorg dan wel dat je het oude model te pakken krijgt
(hij heeft er in ieder geval nog 1 oud model op voorraad liggen).....het nieuwe model is minder goed afgewerkt.... ;)

Deze stappenschakelaar heeft een mechanisch perfecte loop... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Dank je Erik :)

Welke het uiteindelijk wordt hangt denk ik af van welke de dealer, die 'm er ook in kan zetten tegen niet te hoge prijs, zelf voert en/of kan bestellen en aanraadt. Maar ik heb nu een lijstje om te shoppen iig :)

@Remko,
Mischien wel leuk als ik dan ook kan komen. Zie ik ook eens andere leden van het Forum.

Hoor het wel  8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Laatste nieuws: ik speel met mijn eigen dac!!! 8)

tiptop

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 21:49:48
Laatste nieuws: ik speel met mijn eigen dac!!! 8)
En??? Hoe klinkt ie??? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op september 27, 2007, 21:53:38
En??? Hoe klinkt ie??? :)

Ik ben te druk met blij zijn ;D (hij doet het echt sinds een half uur en na een hoop geknutsel, al sinds een jaar terug).

Maar ik heb stiekem natuurlijk wel al mijn oor te luister gelegd: ik wil er nog niet echt over oordelen (klinkt erg grijs en vlak in vergelijking met de Pel 47 dac waar ik vandaan kom)... inspelen...

tiptop

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 22:05:23
Ik ben te druk met blij zijn ;D (hij doet het echt sinds een half uur en na een hoop geknutsel, al sinds een jaar terug).

Maar ik heb stiekem natuurlijk wel al mijn oor te luister gelegd: ik wil er nog niet echt over oordelen (klinkt erg grijs en vlak in vergelijking met de Pel 47 dac waar ik vandaan kom)... inspelen...
Inspelen is alles 8) Hier kost het ook iedere keer een paar dagen om mooi te klinken nadat ie afgekoppeld is.
Laat staan met nieuwe apparatuur. Maar daar weet jij natuurlijk alles van ;)

)p(

scrutinizer

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 22:05:23
Gaaf!!!! Dit gevoel neemt niemand je af. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Unglaublich! :o

En na het inspelen komt een lange periode van experimenteren. Maar wel gefeliciteerd. :-*

reMC

Citaat van: HuubF op september 27, 2007, 23:21:18
Unglaublich! :o

Jij geloof het ECHT niet, haha ;D

Eerst even twee weken 24/7 aan laten staan ja (hij klinkt nu al anders dan gisteravond, niet per sé beter) en dan hoop ik te kunnen beginnen met tweaken. Als ik maar zo lang kan wachten :-X

R

Neem je hem mee als je komt? (incl digi interlink dan ;))

tiptop

Sorry Remko, Ik heb je helemaal niet gefeliciteerd :-[

Bij deze dan. :D VAN HARTE met je eigen gebouwde en spelende(!) DAC :) :) :)

hifiman

Citaat van: Zee op september 11, 2007, 19:53:42
Dat van die galvanische scheiding zal niet veel toevoegen. Immers: via de normale trafo die er in je versterker zit is er al een galvanische scheiding tussen het lichtnet en de electronica in je versterker!
Behalve de randaarde dan!  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ook van mijn kant...GGAAAAFFFF

Dat DIY gevoel is niet in eurootjes uit te drukken.....ook al zou die minder klinken dan product x of y....DIT IS VAN JOU.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Gefeliciteerd Remko!

Citaat van: Erik van Voorst op september 29, 2007, 09:21:44
Dat DIY gevoel is niet in eurootjes uit te drukken.....ook al zou die minder klinken dan product x of y....DIT IS VAN JOU.... O0

Helemaal waar. Het is heel anders als je eigen kindje af is. Dat heb je niet met fabrieksspul. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 29, 2007, 12:50:25
Gefeliciteerd Remko!

Helemaal waar. Het is heel anders als je eigen kindje af is. Dat heb je niet met fabrieksspul. :D
Ach in beide gevallen heb je "bouw" plezier gehad toch  ;D

reMC

Jullie begrijpen het :D

Zometeen komt Joep luisteren en dan ga ik er ook zelf voor eerst echt goed voor zitten 8)

tiptop

reMC

Ik luister elke dag een minuut of dertig naar mijn dac en hoewel het duidelijk met de dag beter wordt, is het wat mij betreft nog erg teleurstellend. Voornamelijk erg weinig laag en kracht, getemde dynamiek en de betrokkenheid is wat mij betreft miniem (bijna saai te noemen). Valt nog een hoop te doen dus ;)

Pjotr27

CiteerIk luister elke dag een minuut of dertig naar mijn dac en hoewel het duidelijk met de dag beter wordt, is het wat mij betreft nog erg teleurstellend. Voornamelijk erg weinig laag en kracht, getemde dynamiek en de betrokkenheid is wat mij betreft miniem (bijna saai te noemen). Valt nog een hoop te doen dus

Ha, ha, dacht jij dan echt dat je eerste dac bouwproject meteen zou slagen? Het leuke van zelfbouw is dat je soms maanden / jaren aan het prutsen bent voor het naar de zin is. Dat is juist het leuke van zelf een projectje opzetten.
Vroeger bouwde ik zelf speakers en dat viel vaak ook erg tegen. Het blijft wel erg leuk  ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hifiman

Het is natuurlijk ook wel een uitgeklede versie van de betere TDA1541 DAC...

Misschien ook eens een TDA1545 proberen? Je kunt er gratis eentje van me krijgen als je wilt (heb er nog een stuk of 10 liggen geloof ik).