Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: tiptop op september  4, 2007, 11:52:42
Dan moet ik een heel flesje meteen kopen. Pittig voor en beetje smering. :P

Dat is waar...

Citaat van: tiptop op september  4, 2007, 11:52:42
Professionel cleaners voor electrische contacten van het bedrijf waar ik werk en Van den Eijnde audio heeft 'm ook al een keer nagekeken en een of ander middel gebruikt wat ie standaard heeft daarvoor. (merken weet ik zo niet)

Het werkt even maar na een paar dagen is het weer terug. :P

Dat is wel lastig ja :-\ Op welke versterker is dit dan?

Joep

Let op: de Nano Liquid is geen schoonmaakvloeistof cq. smeringsmiddel!!  :o  Het kan enkel het contact tussen twee metalen verbeteren (mits deze al goed zijn).

@ tiptop: Als je potmeter na diverse schoonmaakpogingen blijft kraken, is-ie gewoon 'op' en kun je hem 't beste maar vervangen. :)

reMC

Citaat van: Proprius op september  4, 2007, 12:21:38
Let op: de Nano Liquid is geen schoonmaakvloeistof cq. smeringsmiddel!!  :o  Het kan enkel het contact tussen twee metalen verbeteren (mits deze al goed zijn).

Klopt natuurlijk. Maar als de reden van 'kraken' komt door net wel/geen contact ZOU het kunnen helpen (lijkt me wel sterk bij nader inzien). Het zou ook niet nodig moeten zijn (schoonmaakvloeistof zou het probleem moeten verhelpen idd) en ik vermoed dus ook dat vervangen de beste optie is.

tiptop

Welke potmeters kunne jullie me eventueel aanraden en wat kosten die dan? (incl. montage)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Citaat van: tiptop op september  4, 2007, 18:24:55
Welke potmeters kunne jullie me eventueel aanraden en wat kosten die dan? (incl. montage)

Er zijn mooie stappenschakelaars die je 140 euro kunnen kosten excl. montage..

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Staaled

Citaat van: reMC op september  4, 2007, 09:39:59
Ik ken het effect ervan, ja! Ik zal er maar niet te lyrisch over doen voordat de kritische techneuten er weer over vallen ;D maar ik kan wel zeggen dat het ERG goed werkt. FrankB kan je wellicht ook iets over het effect vertellen. Hij heeft namelijk een tijd geleden een netsnoer van ons op demo gehad. Dat klonk dusdanig goed dat hij 'm wilde kopen. Het netsnoer dat we uiteindelijk aan hem geleverd hebben was in elkaar gezet door Cees en onder andere voorzien van deze nano liquid (wist hij niet ;)) Als ik me goed herinner hoorde hij oa. 'meer instrument en echtheid' :)
OK,thanx.
Klinkt (veel)belovend. :D
Als een netsnoer al resultaat geeft ben ik benieuwd wat het doet op signaalkabels.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Citaat van: chansig op september  4, 2007, 18:31:45
Er zijn mooie stappenschakelaars die je 140 euro kunnen kosten excl. montage..

Gr Hans
Heb je mischien voorbeelden?

Zou de audiofabriek zulks verkopen? ff checken. :)

....Ja dus. :) Van Dact. Degene die ik dan nodig zou hebben is ong. 130 euro excl. montage.
Zegt jullie dat wat? Is dit een goed merk? Zijn er betere in ong. de zelfde prijs?

En verkopen jullie ook potmeters, Remko?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: Hipster op september  4, 2007, 18:36:12
OK,thanx.

You're welcome!

Citaat van: tiptop op september  4, 2007, 19:13:24
En verkopen jullie ook potmeters, Remko?

Nee, hebben we niet. Wel volumeregeling op basis van een trafo maar dat gaat wel ineens heel ver ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Gaat inderdaad wel heel erg ver......van een goede oplossing.... :P

Een Linn Exotic Pre met een Trafo Attenuator... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op september  5, 2007, 11:05:21
Een Linn Exotic Pre met een Trafo Attenuator... ::)

Precies ;D Vandaar dat het ook een GRAPJE was ::) ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

;D

Alleen 1 dingetje....het gaat hier niet om de Linn maar de Audionote ;)
Deze eindversterker heeft ook een volumeregeling. Ik heb me laten vertellen dat degene die er in zit een halfopen Nobel potmeter is.

Ik zal het wel vragen bij de Audiofabriek.

Bedankt iig voor de tips. :)

Noble dat zijn prima potmeters hoor. 8)...mocht je per se toch een ander model willen...een beetje neutrale met zeer goede specs...de Black Beauty van Alps bv... ;)

In principe is het enorm veel werk om alles in kaart te brengen wat in jouw configuratie past maar met bv zo een keuze als de genoemde Alps val je nooit en te nimmer een buil.....ik denk dat ook de steekmaten aardig overeenkomen (niet geheel onbelangrijk ;D)

scrutinizer

Citaat van: tiptop op september  5, 2007, 20:19:54
;D

Alleen 1 dingetje....het gaat hier niet om de Linn maar de Audionote ;)
Deze eindversterker heeft ook een volumeregeling. Ik heb me laten vertellen dat degene die er in zit een halfopen Nobel potmeter is.

Ik zal het wel vragen bij de Audiofabriek.

Bedankt iig voor de tips. :)
Welke Audionote?
Als het hier gaat om een Kondo amp even zoeken voor een org. Noble potty, is het een Engelse Peter Q .........if the shoe fits, wear it.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

tiptop

Citaat van: scrutinizer op september  5, 2007, 21:33:13
Welke Audionote?
Als het hier gaat om een Kondo amp even zoeken voor een org. Noble potty, is het een Engelse Peter Q .........if the shoe fits, wear it.
Een engelse Peter Qvortrup amp Zelfbouw KIT4. Oud maar heel goed beestje. Ook al eens gemod geweest met betere elco's en zilverbekabeling.

Volgens Louis Raatjes is de potmeter een half open Noble.

Ik las net dat Dact ook wel goeie zijn, maar zelf zou ik het echt niet weten.

chansig

Citaat van: tiptop op september  5, 2007, 22:12:17
Een engelse Peter Qvortrup amp Zelfbouw KIT4. Oud maar heel goed beestje. Ook al eens gemod geweest met betere elco's en zilverbekabeling.

Die Dact is volgens mij een stappenschakelaar...erg mooi moet ik zeggen, maar je betaalt er ook voor. Ik heb hem ooit gebruikt voor de bouw van een passieve "versterker".

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

scrutinizer

Citaat van: tiptop op september  5, 2007, 22:12:17

Er is altijd een trade-off, kies je voor minder ruis en een betere kanaalgelijkheid, dan is een Dact goed.
Kies je voor een "klank filosofie" (kondo) "than choose what the doctor ordered". (Noble) ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

tiptop

Citaat van: scrutinizer op september  6, 2007, 11:11:52
Er is altijd een trade-off, kies je voor minder ruis en een betere kanaalgelijkheid, dan is een Dact goed.
Kies je voor een "klank filosofie" (kondo) "than choose what the doctor ordered". (Noble) ;)

OK. En weet jij ook waar ik Noble potmeters kan krijgen (en laten installeren?). En wat ze ong. kosten? :)

chansig

scrutinizer

Citaat van: tiptop op september  6, 2007, 20:54:00
OK. En weet jij ook waar ik Noble potmeters kan krijgen (en laten installeren?). En wat ze ong. kosten? :)
Hoi tiptop

Na even gekeken te hebben naar de AN Kit 4 zit je d.m.v. printmontage vast aan een bepaalde afmeting en steek van een potmeter.
De Noble pot die gebruikt wordt in jouw amp is een standaard half open model waarvan de kanaal gelijkloop matig is, en de vervuiling vrij spel heeft. (m.a.w. vernieuwen, een jaartje+ stil en dat met kanaal ongelijkheid).
Wanneer je een andere (betere) potmeter overweegt (bv. Noble cermet (AN M7...etc), Alps (black beauty) ,Dact etc,etc.....), dan komt het erop neer (omdat de half open Noble van klein formaat is) dat er aan het front een aanpassing of een nieuw gat gemaakt moet worden om een van deze pots te kunnen plaatsen en ze dan vervolgens hardwire te verbinden.
Gezien de kwaliteit AN Kit 4 zeker het overwegen waard......... maar het is jouw feestje ;)
ps. Noble cermet log 100k (stereo) $25 of TKD-100k (audio taper) $65.
www.partsconnexion.com.

tiptop

Dank je wel :D

Ik ga het even uitzoeken. Noble Cermet dus, of eventueel Dact of Alps Black beauty.

Evene kijken of ik van de week al actie ga ondernemen of dat ik wacht tot ik de Prima Luna heb gekocht (eind november schat ik).
Anders heb ik geen muziek zolang de versterker weg is. (hangt er dus vanaf hoe lang ie weg moet zijn.)

Iedereen bedankt voor het meedenken en Remko bedankt voor de ruimte hier ;) Sorry dat het een beetje uit de hand liep met posts. :)

reMC

Citaat van: tiptop op september  7, 2007, 20:15:26
Iedereen bedankt voor het meedenken en Remko bedankt voor de ruimte hier ;) Sorry dat het een beetje uit de hand liep met posts. :)

Geeft niet ;)

reMC

Deze post kan weg...

tiptop

Waarom 2 transformatoren? Hoe is het nu vanaf de wcd opgebouwd?

reMC

Citaat van: tiptop op september  8, 2007, 23:33:45
Waarom 2 transformatoren? Hoe is het nu vanaf de wcd opgebouwd?

Ik heb een trafo voor digitaal (Tamura) en voor mij versterker (Audio Consulting). Beide trafo's zitten aangesloten op mijn stekkerblok en gaan vanaf daar naar de betreffende apparaten met ons Audio-Life netsnoer (die overigens vervangen gaat worden door ons nieuwe netsnoer in de loop der tijd).