Hellup Arcam CD82 of DV79

Started by myself, December 19, 2004, 22:54:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

ik heb deze week beide spelers thuis staan om uit te proberen. Heb pas 1 uurtje kunnen luisteren, maar ik hoor amper verschil  :-\  :'(

Wie kan me op weg helpen om de verschillen wel te horen, waar moet ik op letten ??? als ik geen verschil hoor, dan kies ik voor de DV79 want dan heb ik alles in 1 en hoef ik weer 1 apparaat minder aan te schaffen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

Precies de reden dat ik meteen voor de DV27 ging  ;D

myself

Quote from: Spacebass on December 19, 2004, 22:58:12
Precies de reden dat ik meteen voor de DV27 ging  ;D
is de DV27 dan zoveel beter dan de DV79 ??
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

NoFuzz

Uhm, het leuke van de dv79 is toch dat er ook bewegende plaatjes uitkomen? Of koop je 'm puur voor audio? Als je geen verschil hoort, neem je de goedkoopste. Of de mooiste. Of de meest waardevaste... ;)

Je kunt naar heel veel dingen luisteren, maar wat mij bijv. bij de CD72 (dus, kleinere/goedkoper broertje v/d cd82) opviel, was de onverwachte agressiviteit in het hoog. En zoiets valt niet altijd meteen op, maar bij bepaalde nummers, of als je een uur naar dezelfde speler hebt geluisterd en denkt: nu ben ik het zat! Da's niet goed...Iets wat de cd82 trouwens niet zou moeten hebben.
Langer luisteren levert op een goed moment wel een 'winnaar' op, zo niet dan kies je toch de goedkoopste?
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

Spacebass

Quote from: myself on December 19, 2004, 23:22:58
is de DV27 dan zoveel beter dan de DV79 ??
Dat is niet waar ik op doelde . Ik doelde op een 2-in-1 of losse cd/dvd speler  ;)
Ik heb die nieuwere serie niet beluisterd/in huis gehad dus dat is voor mij onmogelijk om te zeggen. Ik heb zelf de keuze gemaakt voor de DV27 in een vergelijk met de DV-88 en vluchtig met een CD23.
Kwa ontwerp ga ik er nog steeds vanuit dat een FMJ beter zal moeten presteren dan een DIVA component. Als je het verschil nu al niet hoort dan sluit ik mij aan bij NoFuzz...met die aanvulling dat je het niet als een losse aanschaf moet zien , maar dat je het als een onderdeel van je set moet bekijken. Welke past beter in jouw set en jouw eisen pakket. Wat beoog je met je aanschaf te bereiken? Waar wil je met jouw set naar toe?

myself

NoFuzz en Spacebass het ligt uiteraard wat gecompliceerder  ;D ;D

Ik 'moet' een HDMI interface hebben omdat ik het maximale uit mijn plasma wil halen. Alhoewel component (progressive) ook heeeel erg mooi is. "dus" wil ik een DVD speler. Dat kan de DV79 worden.

Ik luister meer naar CD's  vandaar dat ik het CD gedeelte eigenlijk nog belangrijker vind. Ik heb daarom de 1700 eur DVD speler vergeleken met een 1000 eur CD speler. Dat zou wat muziek betreft ongeveer hetzelfde moeten zijn. Sommige mensen zeggen echter dat er een flink verschil in moet zitten en mijn ervaring is ook dat als je eenmaal weet waar je op moet letten dat je de verschillen wel goed gaat horen. (dat of 1 maand luisteren en dan begin je de verschillen ook zelf te horen). Ik kom nu van een ontzettende brakke cd speler af (philips van 12 jaar oud of zo) dus ALLES klinkt nu al beter, vandaar dat het moeilijk is om de verschillen te horen. Als ik kijk wat ik nu in de muziek hoor met mijn avr300/803 dan is dat al veel meer dan 3 maanden geleden. Ik wil mijn CD/DVD keuze dus goed maken.

Afijn, wat ik wou zeggen: als een CD speler dus veel beter in muziek is als een DVD speler dan overweeg ik serieus om een CD speler te kopen. (CD192 of zo) en als ik dat overweeg, zou ik zelfs ook ineens naar de FMJ DV29 kunnen gaan.

Vandaar dat ik zeker wil zijn dat ik de juiste keuze maak en niet over 3 maanden spijt heb.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Heb je al verschillen kunnen ontdekken?

DV 29 is natuurlijk wel ultiem, maar de dv 27 is ook erggg... mooi. Je zou er ook een cd 73 bij kunnen zetten of zo. Ook een erg respectable speler.

myself

tsja, ik heb een pioneer 435 dus wil eigenlijk een HDMI interface en dan kom je op de DV79 en DV29 uit. kost wat maar dan heb je ook wat  ;D

maar de cd73 is toch 'minder' dan de cd82 ?
ik ga morgen avond weer flink luisteren maar tot nu toe hoor ik erg weinig verschillen maar heb ook nog niet al mijn muziek soorten gedraaid dus alle tips zijn nog steeds erg welkom
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Raphie

Arcam CD192, deze gebruik ik naast m'n Pioneer 868 (met HDMI)
JBL PRX Power!

R

de 73 is idd minder dan de 82, maar dat verschil vind ik echt marginaal. Stappen naar voren worden pas gemaakt naar de 92, 192 en fmj cd 23 ,33.

Als je die HDMI wilt gebruiken, dan is het denk ik niet zo moeilijk meer. Gewoon een FMJ DV 29 en een CD 33 erbij.. Nee moeilijke keuze. Persoonlijk zou ik als je het verschil niet hoort, voor de alles in een oplossing gaan.

Spacebass

Ik zou eerst eens heeel rustig een maand of wat luisteren met een DV29  ;D Kijken of je nog de meerwaarde van een extra CD speler inziet nadat je je kaak van de grond op geraapt hebt  ;D

R

Dan mag je hem altijd nog ruilen tegen mijn cd 73, help ik je meteen even je kaak oprapen ;D

myself

gevaarlijke sport dat luisteren en kijken. Voor je het weet heb je een kunstgebitje  ;D al die rondvliegende kaken  :P

Maar ik ga inderdaad steeds meer naar de DV79 neigen, want ook de DV29 kan nog geen 720P uitsturen en dan kan ik beter later een goede CD speler erbij kopen als het nodig is..... maar eerst nog even morgen euh.. vanavond gaan luisteren naar de 2 spelers
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

hdmi 19-pin hdmi connector
supported video formats are:
720x576p, 720(1440)x576i,
720x480p, 720(1440)x480i,
audio to 6-channel/96khz
or 2-channel//192khz (24-bit).
??? Dit is niet voldoende ???

myself

#14
hmmm weer de babilonische spraakverwarring dus.... 576p is hetzelfde als 720p....  :-\ als dat het geval is dan is de arcam ingedaad genoeg  ::)
maar volgens mij is 720p (x1024) toch echt meer als 576p (x720) dus een speler die 720p aankan zou toch scherper moeten zijn dan een 576p speler
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

Misschien moet je eens een zoekactie op het forum plegen  ;)  Er staan verschillende threads met uitleg over deze materie  :)

garmtz

720p is alleen scherper als je display ook precies die resolutie heeft, anders zal het waarschijnlijk geen bal uitmaken. De plasma moet namelijk toch in beide gevallen scalen. Bedenk je goed dat er informatie wordt 'bijverzonnen', het origineel is gewoon 576i.

myself

Quote from: garmtz on December 23, 2004, 07:47:26
De plasma moet namelijk toch in beide gevallen scalen. Bedenk je goed dat er informatie wordt 'bijverzonnen', het origineel is gewoon 576i.
Ah, kijk. Daar was ik naar op zoek. Het eindresultaat kan inderdaad nooit beter zijn dan wat er in gaat. Dus een DVD speler die 576p aanstuurt op een pio 435 is meer als goed genoeg. tnx ! 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

ik heb vandaag mijn DV79 besteld. De importeur heeft hem nog op voorraad dus ik hoop hem vrijdag (nog net voor nieuwjaar dus) in huis te hebben  ;D ;D

Bedankt allemaal voor de tips  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Proficiat. Wat een beauty...

Veel plezier ermee. Wat gaf nou uiteindelijk de doorslag?

Spacebass

Quote from: myself on December 28, 2004, 19:08:01
ik heb vandaag mijn DV79 besteld. De importeur heeft hem nog op voorraad dus ik hoop hem vrijdag (nog net voor nieuwjaar dus) in huis te hebben  ;D ;D

Bedankt allemaal voor de tips  8)
Woehoooooo!!!!  gefeliciteerd  O0  Veel plezier ermee! 

Ben ook erg benieuwd wat de uiteindelijke keuze bepaald heeft....

Raphie

Quote from: myself on December 28, 2004, 19:08:01
ik heb vandaag mijn DV79 besteld.

Owhh nice!!!! hier ga je zeker van genieten en met HDMI, super!!
JBL PRX Power!

myself

euh... ja wat was de doorslag  ???
De beeld kwaliteit  ;D icm de HDMI.

maar het ging me uiteraard ook om het geluid en alhoewel ik nieuwe interlinks had meegekregen (heb ze dus 3 dagen constant op repeat gehad) hoorde ik niet veel verschil. De laatste 2 dagen hoorde ik wel verschil tussen de CD82 en DV79 maar dat was zo weinig dat ik daar geen aparte CD speler voor ga aanschaffen, tenminste niet de cd82. Misschien dat op termijn ik naar de CD192 of CD23/32 ga luisteren maar nu eerst genieten van mijn DV79 die al heel mooi klinkt. Maar wat wil je, ik kom van een echt slechte cd speler af......

de CD82 was wat 'overdrevener' in zijn bas en daar heb ik een behoorlijke hekel aan dus die is het niet geworden. De stemmen waren wel iets meer 3D maar nogmaals, het verschil was te klein. Met de DV79 kan ik nu dus dvd's draaien en verschrikkelijk scherp beeld, klinkt behoorlijk goed en ik kan zelfs DVD-A afspelen mocht ik die ooit gaan kopen.  8)

Nu nog een mooi meubeltje en dan kan ik aan de interlink en stroom keuze gaan beginnen  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Raphie

nog een tip, zet hem op Vibrapods (verkrijgbaar bij Frank) deze tweak heeft een nog grotere invloed op je staging dan interlinks.
JBL PRX Power!

R

Ik vond (en vind) het effect van nordost pulsar points beter dan vibrapods. Zijn ook wel weer iets duurder.