Xbox of PS2??

Gestart door leekie, december 5, 2004, 22:58:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leekie

Ja, ik weet het, over dit onderwerp is vast al heel veel geschreven, maar ik had de tijd niet om alle polls door te lezen. ;)

Ik twijfel over de aanschaf van een xbox of een PS2. Ik hoor en lees dat de xbox qua geluid en beeld de betere van de twee zou zijn.

Graag zou ik de mening horen/lezen van diegene die reeds langer in het bezit zijn van een van de twee of wellicht beide apparaten.  :D

Ik wil 'm zoiezo aansluiten op mijn versterker (Marantz 7300SR) en laten lopen via me Dali surround-set :). Beeld komt via me TV Philips pixel plus.

Wat raden de kenners me aan?  :) :)

Alvast bedankt voor alle tips.

Carlo

meteorite

Ik zelf vind de xbox een beter beeld en geluid geven dan mij PS2

Beeld op de xbox is veel duidelijker zelfs als ik ze op component aan sluit
geluid vind ik beter to zijn recht komen op de xbox

maar spelen zij 100 x maal beter op de PS2

Maar als je voor echt films gaat neem de XBox
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray

leekie

Bedankt voor de reactie. :)

Maar er zijn toch vast wel meer gamers die de plussen en minnen kennen van beide apparaten?? ??? ???

Ik vraag me ook af wat verschillen zijn qua controllers, gemak waarmee je surround kan bereiken (mijn tv-geluid loopt al via me versterker) en wat er bedoeld wordt met "xbox live"?

In hoeverre zijn beide apparaten beveiligd voor illegale games? >:D

:D :D
Vast nog wel iemand die me in de juiste richting kan duwen.

THX

Carlo

leekie

Citaat van: leekie op december  6, 2004, 20:46:50
Bedankt voor de reactie. :)

Maar er zijn toch vast wel meer gamers die de plussen en minnen kennen van beide apparaten?? ??? ???

Ik vraag me ook af wat verschillen zijn qua controllers, gemak waarmee je surround kan bereiken (mijn tv-geluid loopt al via me versterker) en wat er bedoeld wordt met "xbox live"?

In hoeverre zijn beide apparaten beveiligd voor illegale games? >:D

:D :D
Vast nog wel iemand die me in de juiste richting kan duwen.

THX

Carlo



Ik las zojuist nog enkele polls op 'f forum ..... ??? En ik maar denken dat het een gewone spelcomputer was.

Het lijkt alsof er heel veel bij komt kijken, wat ik zo lees. Is dit idd waar, of denk ik nu te moeilijk??




jowi

De XBOX kan verschrikkelijk veel.... check : http://www.xbox-scene.com/
en op hun forum ALLES over de XBOX : http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=SF&f=23
Om je lekker te maken : http://www.xboxmediacenter.com/index.php
En hoe doe je dat o.a. : http://evolutionx.info/
etc
etc
etc

maar die Ps2 is vast ook heel leuk....  ::)


woametalhead

Alleen al om HALO 2 Zou ik al voor de Xbox gaan !

EdwinB

Citaat van: meteorite op december  6, 2004, 00:21:01

maar spelen zij 100 x maal beter op de PS2


Dat is natuurlijk erg persoonlijk en afhankelijk van het soort spellen dat je leuk vindt. Zowel de Xbox als de PS2 hebben zeer goede spellen, sommige exclusief voor één van beide consoles maar veel ook gewoon voor beide consoles.

De Xbox is de meest moderne en vooruitstrevende van de twee en heeft het beste geluid en beeld plus een zeer goede online service.

Mvg,

Edwin

Marc R

Aangezien ik zelf een Xbox heb ben ik misschien een beetje bevooroordeeld, maar zelf vind ik de graphics van de Xbox gewoon beter.

Misschien is het naast de kwaliteiten van beide machine's zelf, ook handig om eens naar de spellen voor beide spelcomputers te kijken, aangezien hier ook nog wel eens verschillen in zitten.


Montoya

#8
@leekie,

Een aantal vragen om ons je wat beter op weg te helpen :

1) Wat wil je voornamelijk met de Xbox/PS2 gaan doen ??
Games/Online spelen/DivX,DVD,MP3 afspelen etc.

2) Wil je de Xbox/PS2 later op een beamer aansluiten ?
Zo ja, dan heeft de xbox meer mogelijkheden mbt. hogere resoluties (480p,720p,1080i)

3) Wil je een omgebouwde Xbox/PS2 ?
Zo ja, dan heeft in mijn ogen de xbox weer het voordeel vanwege de ingebouwde HDD en netwerkaansluiting, waardoor je in combinatie met een modchip je Xbox helemaal naar je hand kunt zetten.

4) Wil je geluid en beeld streamen van het internet ?
Zo ja, dan is hier de Xbox met Xbox Media Center  de ultieme winnaar. Met XBMC kun je webradio's, web videostreams etc.  afspelen en nog heel veel meer !!!!!!
http://www6.tomshardware.com/consumer/20040511

5) Wil je alles in DTS op je sr7300 ?
Zowel Xbox als PS2 kunnen je Marantz receiver optisch voorzien van het audio signaal.

6) Ben je op zoek naar eenvoud en snap je allemaal niks van alles wat hier boven staat ?
Kies dan een PS2  ;) ;) ;) ;D

leekie

Citaat van: Montoya op december  9, 2004, 23:05:28
@leekie,

Een aantal vragen om ons je wat beter op weg te helpen :

1) Wat wil je voornamelijk met de Xbox/PS2 gaan doen ??
Games/Online spelen/DivX,DVD,MP3 afspelen etc.

2) Wil je de Xbox/PS2 later op een beamer aansluiten ?
Zo ja, dan heeft de xbox meer mogelijkheden mbt. hogere resoluties (480p,720p,1080i)

3) Wil je een omgebouwde Xbox/PS2 ?
Zo ja, dan heeft in mijn ogen de xbox weer het voordeel vanwege de ingebouwde HDD en netwerkaansluiting, waardoor je in combinatie met een modchip je Xbox helemaal naar je hand kunt zetten.

4) Wil je geluid en beeld streamen van het internet ?
Zo ja, dan is hier de Xbox met Xbox Media Center  de ultieme winnaar. Met XBMC kun je webradio's, web videostreams etc.  afspelen en nog heel veel meer !!!!!!
http://www6.tomshardware.com/consumer/20040511

5) Wil je alles in DTS op je sr7300 ?
Zowel Xbox als PS2 kunnen je Marantz receiver optisch voorzien van het audio signaal.

6) Ben je op zoek naar eenvoud en snap je allemaal niks van alles wat hier boven staat ?
Kies dan een PS2  ;) ;) ;) ;D

Nou, het is voor mekaar. Heb sinds afgelopen zondag een Xbox. Stom genoeg nog niet de tijd kunnen vinden om de boel aan te sluiten. >:(

In dat verband wilde ik nog de volgende vraag stellen.  :)
Bij het pakket zit naast een kabel met drie pluggen rood, geel en wit ook een scart-adaptertje. Is het verstandig of maakt het veel uit of ik de adapter gebruik?   ???
Ik kan namelijk ook de gekleurde pluggen aan de zijkant van me breedbeeld aansluiten.

Verder lees ik dat ik ook een optische kabel nodig (naar me receiver) heb om te kunnen genieten van DD 5.1. Is deze kabel dan direct aan te sluiten op  de Xbox, of moet hier nog iets aparts tussen??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De optische kabel was uitverkocht bij de zaak waar ik de Xbox kocht. Ik hoop donderdagavond de kabel te kunnen halen.  :D

THX
Carlo


woametalhead

gefeliciteerd met je xbox !!!

voor dd 5.1 heb je een optische digitale kabel nodig en een zogenaame advanched scart kabel






groenten Tonny

Montoya

Wil je hem later op een beamer/HDTV aansluiten en games op een hogere resolutie spelen, dan heb je deze nodig :



Meer info op : http://www.xbox.com/en-US/hardware/highdefinitionavpack.htm

Maar voor alleen je breedbeeld kun je het beste de advanced scart kabel nemen die Tonny in zijn bericht plaatste.
Deze geeft namelijk een puur RGB signaal aan je televisie, maar ALLEEN als je deze ook aansluit op de RGB scart aansluiting van je TV.  Meestal zitten er maar 1 of 2 RGB scart aansluitingen op je TV, naast de gewone niet RGB aansluiting. Dus check je handleiding maar van je TV.

De kabels die standaard bij je Xbox zitten, kunnen geen RGB signaal doorsturen.

leekie

Bedankt voor de tips.
:)
Effe voor mijn begrip. Een HD TV (High Definition, neem ik aan) wat houdt dat precies in??

Enne.. waar monteer ik dan de optische kabel? In ieder geval van me receiver naar ... ergens in de Xbox??

Greetz,
Carlo

Montoya

HDTV......... effe google'n, je moet er wel wat moeite voor doen ;)

Is tot nu toe alleen van toepassing in de VS, of je moet al een superdeluxe plasma thuis hebben staan, want sommige plasma's ondersteunen dit ook al.

Optische kabel steek je in de box die aan de kabel hangt.

Dus kort samengevat, koop de kabel die Tonny in zijn bericht heeft staan.

EdwinB

Citaat van: leekie op december 15, 2004, 22:29:48
Enne.. waar monteer ik dan de optische kabel? In ieder geval van me receiver naar ... ergens in de Xbox??

Greetz,
Carlo

De optische kabel plug je in het blokje tussen de Xbox connector en de SCART connector, zie het plaatje van de advanced scart kabel in een reactie hiervoor.  ;)

Mvg,

Edwin


J@cco


Ik heb een kabel bij de Dixon's gehaald die de originele scartkabel vervangt voor bijna eenzelfde kabel maar wel met een aparte optische kabeltje voor naar je versterker. Ik heb nu een waanzinnig DTS geluid.

Iemand nog een goed betrouwbaar adres voor het ombouwen van je XBOX.

groetjes jacco
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Don_Paul

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

elrapido

#17
Mijn Xbox HD pack ziet er compleet anders uit, kan dat? Ik heb gewoon een hele dikke plug aan de Xbox kant, waar je achterin een stukje optische kabel in kwijt kunt. En uit diezelfde plug komen dan 5 kabels, 3 voor component, en 2 voor audio. Maar hij lijkt voor geen meter op dat plaatje met dat enorme blok met 5 uitgangen erop wat ik overal zie. Heb ik toch 't goeie gekocht?

Oh, en in 't kader van ontopic blijven: Xbox vind ik kwalitatief duidelijk beter, de ps2 is veel breekbaarder, geeft slechtere DVD output (vind ik dan) en over het menu van de PS2 ben ik ook niet bepaald enthousiast.

zuidwester

CitaatMijn Xbox HD pack ziet er compleet anders uit, kan dat? Ik heb gewoon een hele dikke plug aan de Xbox kant, waar je achterin een stukje optische kabel in kwijt kunt. En uit diezelfde plug komen dan 5 kabels, 3 voor component, en 2 voor audio. Maar hij lijkt voor geen meter op dat plaatje met dat enorme blok met 5 uitgangen erop wat ik overal zie. Heb ik toch 't goeie gekocht?
Waarschijnlijk heb je niet de officiele van MS...
Intern werkt jou kabel hetzelfde dus zo erg is het niet (alleen dat blok is wel stoer :P)
(Ik heb en de orginele en een kloon kabel)

Peter
ontferm U over ons