Versterker Shootout bij Jiri

Gestart door Jiri, december 3, 2004, 11:53:30

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: bmateijsen op april 20, 2005, 15:44:25
Het gaat toch om de symbiose.... niet zozeer om de meest neutrale kabel uit te kiezen?

Correct, maar voor mij, en ik denk ook voor Garmt en Jiri, geldt dat neutraal gewoon het allermooiste is in de set van Wilco, die van Jiri lijkt daar wel wat op.

Bovendien wil ik de kabels gewoon vergelijken in mijn referentieset, altijd leuk/goed ;)

patrick_vdb

Hi,

Neutraal...referentieset....Misschien wel eens een leuke discussie om in te stappen Remko :D

mvrg

Patrick

Jiri

Citaat van: reMC op april 20, 2005, 15:47:57
Bovendien wil ik de kabels gewoon vergelijken in mijn referentieset, altijd leuk/goed ;)

Toch leuk dat je mijn set je "referentieset" noemt. Ik voel me vereerd...... ;D ;)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: patrick_vdb op april 20, 2005, 17:34:11
Hi,

Neutraal...referentieset....Misschien wel eens een leuke discussie om in te stappen Remko :D

mvrg

Patrick

Shut up

;D

reMC

Citaat van: Jiri op april 20, 2005, 17:42:39
Toch leuk dat je mijn set je "referentieset" noemt. Ik voel me vereerd...... ;D ;)

Groet,
Jiri

Ik wil je niet kwetsen dus reageer ik maar niet op jou reactie ;D

Audiofiel

Remko,

Staat jouw referentieset soms in jouw referentiekamer met je eigen referentiekader? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2005, 18:42:00
Remko,

Staat jouw referentieset soms in jouw referentiekamer met je eigen referentiekader? >:D

Blablablabla

Ja.

Spacebass

Jongens, vandaag gaat het niet lukken met de KS-1030  :( Maar heb Garmt een PM gestuurd hoe we het morgen eventueel zouden kunnen
regelen  ;)

reMC

Citaat van: Spacebass op april 20, 2005, 19:47:07
Jongens, vandaag gaat het niet lukken met de KS-1030 :( Maar heb Garmt een PM gestuurd hoe we het morgen eventueel zouden kunnen
regelen ;)

:-*

Ik wacht af..

garmtz

Het gaat inderdaad uiteindelijk om de synergie, niet om de vergelijking... Wat mooi werkt in de ene set, kan minder zijn in een andere set. Ik denk dat 47 Labs apparatuur het beste presteert met 47 Labs bekabeling eerlijk gezegd, maar we zullen het gaan horen...

garmtz

Enne, Remco, laat je niet dollen... ;)

Joep

Citaat van: reMC op april 20, 2005, 15:03:52
Ook stelt hij een Pel-versie van de Shigaraki beschikbaar om te lenen. Ja Garmt(!), op een heeel klein beetje autoriteit na speelt het volgens Wilco een Gaincard met twee voedingen verder weg....voor €3000 minder..

Jongens, als niemand wil, werp ik me wel op om de Shigaraki á la Pel te lenen van Wilco hoor! ;)

Enne, ik ben bij Jiri zeer geïnteresseerd geraakt in het nieuwe interlink verhaal...het feit dat Garmt en Hara-Jiri zo ontzettend verbaasd waren over de muziek uit de Lavardin+OTA combinatie zegt mij zeker wel wat...

Ik vond deze laatste Shoot-Out tussen de Lavardin IT en de 47 Labs Gaincard één van de meest moeilijke vergelijkingen die ik totnutoe heb meegemaakt. Het verschil kwam soms neer tot aparte voorkeuren bij bepaalde muziek. Dus dat de één beter was bij liedje A en de ander bij B, zeg maar. De Shoot-Out die een tijdje terug bij Jiri werd gehouden was voor mij veel duidelijker. Dus...genoeg stof om te testen...BRING IT ON!

Ik ben alvast voorzichtig met het inplannen van mijn agenda!
;D

@ Audiofiel: referentie-wattes? :o

Jiri

Citaat van: Spacebass op april 20, 2005, 19:47:07
Jongens, vandaag gaat het niet lukken met de KS-1030  :( Maar heb Garmt een PM gestuurd hoe we het morgen eventueel zouden kunnen
regelen  ;)

FANTAASTISCH.....

Gisteren by the way nog even een zelfde vergelijk gedaan tussen de Lavardin IT en de Gaincard, maar ditmaal met de Blue Heaven interlink.
Met de Blue Heaven is het met de Lavardin weer een betere match dan met de Gaincard. De Gaincard wordt verschrikkelijk lief, maar ook een beetje rommelig met de Blue Heaven. De Lavardin geeft een iets voller en duidelijker te volgen afbeelding.
Het gaat dus echt om een match. Nu is het de kunst een interlink te vinden waarbij beide versterkers zich optimaal voelen. Pas dan is een echt eerlijk vergelijk te doen. Immers deze versterkers hijgen in elkaars nek wat hun prestaties betreft.
Hopelijk vinden we deze interlink in de vorm van een Kimber KS 1030??  ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Citaat van: Jiri op april 21, 2005, 09:06:53
Het gaat dus echt om een match. Nu is het de kunst een interlink te vinden waarbij beide versterkers zich optimaal voelen. Pas dan is een echt eerlijk vergelijk te doen. Immers deze versterkers hijgen in elkaars nek wat hun prestaties betreft.

Inderdaad, het is beter te proberen de sets individueel te optimaliseren denk ik dan ze te dwingen goed te spelen met een kabel die ze niet fijn vinden...

Jiri

Citaat van: Garmt op april 21, 2005, 09:21:39
Inderdaad, het is beter te proberen de sets individueel te optimaliseren denk ik dan ze te dwingen goed te spelen met een kabel die ze niet fijn vinden...

Ja dat kan ook inderdaad....

Maar als we de fabrikanten van de versterkers moeten geloven, zouden we het beste de lavardin IT met een lavardin Interlink kunnen proberen en de Gaincard met bv. een 4719?....toch?
Ik bedoel, de KS 1030 is fantastich met de lavardin, maar ik denk dat een Lavardin interlink misschien nog wel mooier is?

Groet,
Jiri

FrankB

Ik ben ook wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de Nordost Valkyra het doet op de Lavardin. Als de Blue Heaven het al heel aardig doet zou die het ook wel erg goed kunnen doen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op april 21, 2005, 09:28:05
Ik ben ook wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de Nordost Valkyra het doet op de Lavardin. Als de Blue Heaven het al heel aardig doet zou die het ook wel erg goed kunnen doen.

Ik heb alle mogelijkheid dat uit te proberen als de Lavardin bij mij staat...  >:D

FrankB

Citaat van: Garmt op april 21, 2005, 09:56:00
Ik heb alle mogelijkheid dat uit te proberen als de Lavardin bij mij staat...  >:D

Neem ik een fles wijn mee  >:D

garmtz

Citaat van: FrenkB op april 21, 2005, 09:56:40
Neem ik een fles wijn mee  >:D

Gezellig! Ik denk dat ik wel even afzie van de Valkyrya luidsprekerkabels...  :o  Ach, gewoon gelijk Valhalla kopen...  ;)

FrankB

Citaat van: Garmt op april 21, 2005, 09:57:43
Gezellig! Ik denk dat ik wel even afzie van de Valkyrya luidsprekerkabels...  :o  Ach, gewoon gelijk Valhalla kopen...  ;)

Ik bedoelde ook de interlink ;). Die speakerkabels koop ik ook niet  :o

garmtz

Citaat van: FrenkB op april 21, 2005, 10:04:40
Ik bedoelde ook de interlink ;)

Ik zal het overwegen. Eens kijken of ik ze op proef kan krijgen.

reMC

Ja jongens, het is inderdaad het beste om de sets individueel te optimaliseren.

@ Jiri, een 4719 interlink bestaat niet en schijnt ook niet mooi te zijn. Ik regel een NFO (Natural Fibers Only) interlink voor je, gaat veel verder dan de 4708. In mijn ervaring is deze kabel extreem neutraal qua klank, voegt weinig toe en laat weinig weg, in vergelijking met veel andere kabels. Daarom wil ik hem proberen, ik ben er van overtuigd dat we dan meer de versterkers zelf te horen krijgen, maar daar valt over te discussieren ;) Een match moet immers altijd gemaakt worden, schijnt zo ;D

Minder dan matchen van interlinks en versterker denk ik trouwens dat het een match met betrekking tot je hele SET moet zijn, in dit geval....

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: reMC op april 21, 2005, 11:37:58
een 4719 interlink bestaat niet en schijnt ook niet mooi te zijn

Gek genoeg kan ik me er best iets bij voorstellen ;D

mvrg

Patrick

Jiri

Citaat van: reMC op april 21, 2005, 11:37:58
Ja jongens, het is inderdaad het beste om de sets individueel te optimaliseren.

@ Jiri, een 4719 interlink bestaat niet en schijnt ook niet mooi te zijn. Ik regel een NFO (Natural Fibers Only) interlink voor je, gaat veel verder dan de 4708. In mijn ervaring is deze kabel extreem neutraal qua klank, voegt weinig toe en laat weinig weg, in vergelijking met veel andere kabels. Daarom wil ik hem proberen, ik ben er van overtuigd dat we dan meer de versterkers zelf te horen krijgen, maar daar valt over te discussieren ;) Een match moet immers altijd gemaakt worden, schijnt zo ;D

Minder dan matchen van interlinks en versterker denk ik trouwens dat het een match met betrekking tot je hele SET moet zijn, in dit geval....

Ja daar voel ik wel wat voor...

De lavardin IT met een KS1030 en de Gaincard met een NFO.....
Moge de beste combie winnen....Simpeler kan het eigenlijk niet.... ;D :P

Ergers dit weekend....weet alleen nog niet welke dag...ik hoor dat uiterlijk morgen.

Groet,
Jiri

reMC

Citaat van: Jiri op april 21, 2005, 11:44:01
De lavardin IT met een KS1030 en de Gaincard met een NFO.....
Moge de beste combie winnen....Simpeler kan het eigenlijk niet.... ;D :P

Ik laat de smilies achterwege, want ik vind het gewoon een goed idee.

CiteerErgers dit weekend....weet alleen nog niet welke dag...ik hoor dat uiterlijk morgen.

Zondagavond komt mij het beste uit.....
Zaterdag kan ik niet waarschijnlijk..