Versterker Shootout bij Jiri

Gestart door Jiri, december 3, 2004, 11:53:30

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

@jan-rotterdam en jiri: leuk voor jullie verslagen, dat maakt het hele verhaal compleet. Sommige zaken worden door het luisterpanel hetzelfde beoordeelt, sommige dingen worden heel verschillend opgevat. Ik vind het persoonlijk wel leuk dat niet iedereen precies dezelfde dingen er uit pikt. Het geeft aan dat de hobby door iedereen verschillend wordt beleefd en dat niet iedereen dezelfde weg hoeft te bewandelen... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

@ Jan_Rotterdam

Jan, hoe staat het met je Goldmund? Al nieuws wat er precies aan de hand is?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Gisteren heeft Garmtz zijn Prima Luna Prologue Model two weer opgehaald. :-[
Vlak daarvoor nog even in 5 minuten wat foto's gemaakt. Zie hier de resultaten....

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Jiri

en nog een paar

Jiri

Audiofiel

Citaat van: Jiri op maart 25, 2005, 10:38:24
en nog een paar
Is dat nou een kras aan de linkerkant? Lijkt er wel op!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Wat is die No. 2 toch fotogeniek!!!  O0

Richi

Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

garmtz

Citaat van: bmateijsen op maart 25, 2005, 10:44:25
Wat is die No. 2 toch fotogeniek!!!  O0

Zekers...  8)  Hij was wel wat stoffig trouwens zie ik nu...  ;D

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Garmt op maart 25, 2005, 15:31:24
Hij was wel wat stoffig trouwens zie ik nu...  ;D

Oh, ik dacht al dat het een speciale coating was om kaststijfheid te vergroten en daarmee resonanties te verminderen ;D ;)

Maar eerlijk is eerlijk, buizen-amps blijven toch vaak mooie apparaten om te zien (en horen).

mvrg

Patrick

bmateijsen

Citaat van: Garmt op maart 25, 2005, 15:31:24
Zekers...  8)  Hij was wel wat stoffig trouwens zie ik nu...  ;D

jiri, had je hem niet even kunnen afstoffen ?? Dan doen we de fotosessie nog maar een keer over,.....  ;D O0

Audiofiel

Ach, dat stof interesseert mij niet zo en het zijn inderdaad mooie foto's!

Maar ik wil toch weten wat dat is aan de linkerkant op het frontje. Het is toch een krasje, niet? je ziet het heel duidelijk op deze twee foto's van Jiri.

patrick_vdb

Hi Audiofiel,

Het lijkt idd sterk op een oneffenheid (kras of gewoon een minder mooie afwerking van de faceplate?)...Maar welke belangrijke wetenschap ligt in dit weetje?

mvgr

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op maart 26, 2005, 06:04:33
Het lijkt idd sterk op een oneffenheid (kras of gewoon een minder mooie afwerking van de faceplate?)...Maar welke belangrijke wetenschap ligt in dit weetje?
Nou, hij zal er niet minder om klinken. Maar ik meende dat de Luna's splinternieuw waren. Als dit het demomodel is, dan is dat best zonde. Volgens mij vallen buizen-fanaten ook behoorlijk op 'looks'.

Jiri

Voor afstoffen was geen tijd meer. :-\
Garmt stond met 10 minuten voor mijn deur en hij hag geen tijd om te blijven.
Die oneffenheid die je ziet, is geen kras, maar een ander soort beschadiging, danwel oneffenheid. Deze beschadiging zat er al toen ik m kreeg, ik denk dat ie zo uit de fabriek is gekomen, maar dat deze kleine beschadiging geen rede is geweest om het aparaat niet te verkopen. Ze hebben ket kuiltje gewoon zwart geschilderd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er in het echt eigenlijk geen oog voor had, pas op de foto is het gaan opvallen.
Tis maar waar je je druk om kan maken...... ::) ;)

Groetjes,
Jiri

oud_account_1

Mooie foto's.

Een vriend van me heeft ook een prologue 2, en die zweert bij van die elastiekjes om de buizen, tegen resonanties.
Heb je dat ook geprobeerd (en beviel het niet) of moet je dat nog proberen?  ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Jiri

Speciaal voor jou Audiofiel, Een closeup van de oneffenheid...... ;) ;D

Groet,
Jiri

patrick_vdb

Hi Jiri,

Citaat van: Jiri op maart 26, 2005, 08:54:49
Tis maar waar je je druk om kan maken...... ::) ;)

Tsja, de een besteed er wel aandacht aan en de ander niet....Maar de fabrikant zou deze keuze natuurlijk niet bij de consument moeten leggen en het zegt enigszins ook wel wat over de quality control. Ik weet dat bij ons een apparaat met een dergelijke oneffenheid de tent nooit zou verlaten. Maar de vraag of het idd aan de fabrikant heeft gelegen over elders in het circuit staat natuurlijk nog altijd open ;)

mvrg

Patrick

Jiri

Citaat van: patrick_vdb op maart 26, 2005, 09:17:59
Hi Jiri,

Tsja, de een besteed er wel aandacht aan en de ander niet....Maar de fabrikant zou deze keuze natuurlijk niet bij de consument moeten leggen en het zegt enigszins ook wel wat over de quality control. Ik weet dat bij ons een apparaat met een dergelijke oneffenheid de tent nooit zou verlaten. Maar de vraag of het idd aan de fabrikant heeft gelegen over elders in het circuit staat natuurlijk nog altijd open ;)

mvrg

Patrick

Ach, tis maar hoe je t bekijkt, ik geloof dat Sony een lcd scherm met maximaal 5 dooie pixels uit de fabriek mag leveren.

Groet,
Jiri

bmateijsen

@ Audiofiel: wat kan jij ergens over doorzeuren zeg...  ;D

De frontplaat is inderdaad ietsje beschadigt, en nee, deze is niet vanaf de fabriek zo geweest, maar heb ik veroorzaakt tijdens een demo bij een klant.  :-\ Overigens is dit het dem-model van Beter Beeld en Geluid en deze versterker wordt dus ook niet verkocht..... De frontplate kan overigens gewoon vervangen worden, maar ik vind de 'schade' daar niet substantieel voor, aangezien deze versterker zoiezo veel reist.. .

Groet Bjorn

bmateijsen

Citaat van: squadra op maart 26, 2005, 09:01:17
Mooie foto's.

Een vriend van me heeft ook een prologue 2, en die zweert bij van die elastiekjes om de buizen, tegen resonanties.
Heb je dat ook geprobeerd (en beviel het niet) of moet je dat nog proberen?  ;)

Is inderdaad een leuke tweak!

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: bmateijsen op maart 26, 2005, 10:50:33
en nee, deze is niet vanaf de fabriek zo geweest, maar heb ik veroorzaakt tijdens een demo bij een klant.  :-\

Kijk eens aan, daar hebben we de schuldige te pakken ;D ;)

@Jiri,

Klopt, een bedrijf kan zijn uitvalpercentage gemakkelijk verlagen door de kwaliteitscriteria aan te passen ;)

mvrg

Patrick

ps. Aangezien het een demo-model betreft zou ik het ook gewoon laten zoals het is, grote kans dat je anders bezig blijft met het vervangen van de faceplate

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op maart 26, 2005, 10:50:33
@ Audiofiel: wat kan jij ergens over doorzeuren zeg...  ;D
Ik krijg graag antwoord op een vraag. Als jij dat zeuren noemt, kan ik je vast waarschuwen voor het gedrag van potentiële klanten. DIE kunnen pas zeuren. Zonder dat jij er iets van kunt zeggen, dus wen er maar vast aan, dat heb ik in mijn werk ook gedaan. ;D

CiteerDe frontplaat is inderdaad ietsje beschadigt, en nee, deze is niet vanaf de fabriek zo geweest, maar heb ik veroorzaakt tijdens een demo bij een klant.
Dat is duidelijk, kun je inderdaad beter melden, want het antwoord van Jiri, daar kon ik niets mee. Niemand accepteert immers zo'n kras nieuw uit de doos. >:D

En ik zou inderdaad niets aan die kras doen zolang het een demo is. Maar zeg het er gewoon bij, dat voorkomt vrije interpretaties, he Jiri? ;)

bmateijsen

Citaat van: Audiofiel op maart 26, 2005, 11:33:19
Ik krijg graag antwoord op een vraag. Als jij dat zeuren noemt, kan ik je vast waarschuwen voor het gedrag van potentiële klanten. DIE kunnen pas zeuren. Zonder dat jij er iets van kunt zeggen, dus wen er maar vast aan, dat heb ik in mijn werk ook gedaan. ;D
Dat is duidelijk, kun je inderdaad beter melden, want het antwoord van Jiri, daar kon ik niets mee. Niemand accepteert immers zo'n kras nieuw uit de doos. >:D

En ik zou inderdaad niets aan die kras doen zolang het een demo is. Maar zeg het er gewoon bij, dat voorkomt vrije interpretaties, he Jiri? ;)

Laat ik ook nog even zeuren... waarom zou ik het uit moeten leggen.. Jiri maakt een paar prachtige foto's en het enige wat jij zegt, zit daar een beschadiging op... Verder wist Jiri zoiezo niets van die kras... hij vermoed iets en spreekt het dan uit, niks mis mee!!

Ik zou inderdaad ook nieuw uit doos niet een beschadiging accepteren, vandaar dat wij alle producten altijd eerst checken! Maar hier zit gewoon een logisch verhaal achter en ik constateerde pas vanochtend de ontstane commotie...

Je kan ook zeuren om alleen maar te zeuren...  >:D