Versterker Shootout bij Jiri

Gestart door Jiri, december 3, 2004, 11:53:30

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Ik wilde jullie deze toch niet onthouden. Joep kiest zijn nieuwe home-cinema systeem, een directe concurrent voor de Japanse Shiragaki toasters.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Hoe omschrijf je de souns? prijzige jongens?

reMC

Geinige review. De ondertitels bij de foto's had ik wel wat humoristischer verwacht ;D

Zoveel smaken inderdaad. Ik zal er niet uitgebreid op in gaan maar alles wat jij mist......dat mis ik gewoon niet. ;D Dat betekent niet dat ik kan leven met de tekortkoming maar dat ik het niet zie als iets dat de versterker weglaat. Ik heb meer het idee dat andere versterkers toevoegen. 'Kracht', soundstage etc.. Helaas ten koste van de natuurlijke timbres en fijn dynamiek.

Citeermaar dit is duidelijk bedoeld voor een andere muzieksoort dan 'live' of 'unplugged'
Ik vind het JUIST een prachtige luistervaring geven met een minder grote maar preciezere stage en meer de klankkleur blablabla zoals ik die live ook ervaar.

Maar goed, we posten allebei eerlijke reviews met respect voor de ander z'n keuze, geloof ik :D

Uiteindelijk niks mis met beide visies, we zijn het alleen niet helemaal eens ::)

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 21, 2005, 12:23:49
Maar goed, we posten allebei eerlijke reviews met respect voor de ander z'n keuze, geloof ik :D
Uiteindelijk niks mis met beide visies, we zijn het alleen niet helemaal eens ::)
Hihi. Wij begrijpen elkaar wel. 8)
We hebben inderdaad een andere visie, maar het belangrijkste is dat we allebei genieten van onze eigen set en daar heel erg tevreden mee zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

Hele Mooie en leuke review Arjen.
Dank voor je input en je Classé
Tsja, Of Pass iets zal kunnen worden, ik weet het niet. Nog een keer luisteren denk ik. Misschien ga ik dan voor de Pass X250.5. Door de lage Dollar is ie net binnen mijn budget gekomen.
Maar ik wil absoluut nog een keer naar de Goldmund luisteren, Ook nog een keer naar het broodrooster met andere powercables en interlinks (het laag van de Goldmund zou ook wel eens toe geschreven kunnen worden aan de Siltech powercable) en zijn grotere (zwaardere) broer de Gaincard.
Verder staat ook nog op mijn lijstje "Lavardin".
Ik hoop eens een afspraak bij Rhapsody te kunnen maken voor een sessie met de X250.5 in een vergelijk met Goldmund, 47labs en of Lavardin. Als de Pass idd zo goed is als dat ik denk, tsja...doen wordt dat m toch gewoon....... ;D
Voordeel is wel van een Pass t.o.v. de anderen dat ik gebalanceerd kan draaien.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: Raphie op maart 20, 2005, 22:29:48
REMC/PROP: leuke revieuw had van jullie ook niet verwacht dat andere verstekers superlatieven zouden krijgen toegeschoven. Maar getuigd er destemeer van dat jullie voor jezelf de juiste keuze hebben gemaakt.

Ik geloof dat Wilco het al eens heeft gezegd, 47labs is goed maar niet heilig. Zolang ik naar mijn smaak niets beters hoor zal ik 'm inderdaad zeer positief blijven beoordelen. Voor mij is het gewoon een totaal ander niveau, zeker gezien de prijs. Maar als ik iets beters tegenkom voor minder geld, dan is het ook gedaan met 47labs :D

Kortom: ik sta zeker open voor andere versterkers maar als ze de superlatieven naar mijn idee niet verdienen dan krijgen ze die ook niet ;)

Raphie

Citaat van: reMC op maart 21, 2005, 15:36:58
Kortom: ik sta zeker open voor andere versterkers maar als ze de superlatieven naar mijn idee niet verdienen dan krijgen ze die ook niet ;)

En zo hoort het ook, zo veel mensen, zo veel smaken. Wil wel graag binnenkort eens bij je luisteren, ik 47labs namelijk nog nooit gehoord ben erg benieuwd
JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: Raphie op maart 21, 2005, 15:45:25
En zo hoort het ook, zo veel mensen, zo veel smaken. Wil wel graag binnenkort eens bij je luisteren, ik 47labs namelijk nog nooit gehoord ben erg benieuwd

Je bent eens welkom hoor.

Joep

Citaat van: Audiofiel op maart 21, 2005, 12:12:30
Joep kiest zijn nieuwe home-cinema systeem, een directe concurrent voor de Japanse Shiragaki toasters.

Ja! Toen ik deze advertentie las en zag, kon ik niet anders dan meteen mijn enthousiasme tonen! Met dit Bose-spul ben ik 1,2,3 klaar en hoef ik niet meer naar de Shigi te luisteren!

Wat zal dat een opluchting zijn, zeg! Heb ik er gelijk een afstandsbediening bij! ;D ;D

garmtz

Gelukkig gesaved, want het ging weer fout...  >:(

Ik heb weinig toe te voegen aan de reviews, maar geef toch maar gewoon in mijn eigen woorden mijn ervaringen weer...

Ik had eigenlijk de tijd nodig om te wennen aan het geluid, terwijl de Primaluna Prologue One speelde, dus kan me redelijk aansluiten wat er al over de versterker is gezegd. Het is een buizenversterker, dus met een homogeen geluid ('er valt niet echt iets direct negatief op'), maar niet hypergedetailleerd of ultiem krachtig. Wel prettig en onvermoeiend, tenzij je idee van onvermoeiend 'nooit dichtlopen' is, want op hogere niveau's trekt de One de TD12's van Jiri niet, een kleine monitor als een PMC DB1 of LS3/5-achtige speaker is beter geschikt.

De Classé CA-100 klinkt naar mijn mening iets te traag, waardoor de illusie van 'echtheid' wat mij betreft afneemt: in het echt 'gebeurt' muziek gewoon, er is geen 'aanloop'. Ik vond de versterker wel erg krachtig en onder controle klinken, wat gebalanceerd nog beter werd. Ook de stabiliteit en grootte van het ruimtelijk beeld namen toe. Ik hou ook van iets meer openheid in een versterker. Ik kan me wel voorstellen dat je erg lang naar de Classé kunt luisteren zonder moe te worden. Overigens vind ik de combinatie van de grotere Classé op Acoustats bij Arjen wel bijzonder fraai.

Het bijzondere van de 47 Labs Shigaraki 4717 is dat ik vrijwel bij ieder fragment met enorme kippevel op mijn armen zat en soms zelfs over mijn hele lijf en soms zelfs het hele nummer lang. Hier gaat dus iets heel erg goed, muzikaal gezien! De versterker weet vooral bij kleine bezettingen de essentie van de muziek te bereiken zoals weinig versterkers dat doen. Luister ik wat technischer, dan hoor ik dat het (mid-)hoog soms wat vermoeiend kan zijn en licht inhomogeen t.o.v. de rest van het spectrum. Verder is er niet de autoriteit van een 'grotere versterker', hoewel de versterker ook bij zeer complexe passages wel open blijft klinken. Misschien is de 'autoriteit' van veel grote versterkers wel een valse vorm van controle, die voortkomt uit het gebruik van parallelle transistoren en stijve voedingen, die dan wel heel stabiel zijn, maar vaak minder 'snel'. Ik ben het dus wel eens met reMC en Proprius dat het moeilijk is te bepalen wat de waarheid in deze is.

Mijn uitspraak dat Tuck & Patti met de Classé meer zoals de live-performance overkwam (destijds op North Sea Jazz), heeft te maken met de sound, NIET met de ervaring. De 47 Labs klonk met T&P muzikaler vond ik, maar met de Classé kreeg ik meer de illusie weer daar in de zaal te zitten. Tegenstrijdig? Ik denk het niet: het correct weergeven van de CD is niet altijd de weg naar ultieme beleving. Sterker nog, vaak is het zo dat hoe meer je streeft naar perfectie, hoe meer je opgeeft op het gebied van levendigheid en echtheid.

Dan de Goldmund SR 3.3: bij de eerste klanken was al duidelijk dat deze versterker ver af staat van de Job-schakeling zoals die wordt gebruikt in de Job Stereo van Jiri. Alles klinkt gewoon een stuk volwassener, vrijer en 'zwarter'. Opvallend was een werkelijk sublieme basweergave: droog, snel, diep, gedifferentieerd... Dit is wat mij betreft echt zoals het hoort. Helaas vond ik het midden wat te 'strak aangetrokken'. Hierdoor kreeg je het gevoel het geluid zachter te zetten als je harder ging draaien. Deze versterker laat ALLES horen en is in de goede zin van het woord dus analytisch. Het kan echter doorslaan naar het onmuzikale: je wordt bijna afgeleid door de hoeveelheid details die je voor je kiezen krijgt. Deze versterker laat ook goed het zaalgeluid horen bij het stuk Ravel. De 47 Labs en Classé waren minder competent op dit vlak. Jan gaf aan dat de versterker heel gevoelig is voor de gebruikte kabels, wat ik me wel voor kan stellen: de Job-schakeling is enorm breedbandig en heeft nut bij goed afgeschermde kabels. De Siltechs die Jan gebruikt voldoen aan dit criterium en zijn synergetisch met de Goldmund: details, snelheid, zwartheid en strakte in het laag zijn ook zaken die bij Siltech opvallen.

Tenslotte de Primaluna Prologue Two: wat mij betreft ook een goede tweede in de shoot-out, door zijn muzikale karakter. Er valt eigenlijk heel weinig te zeggen over de klank, omdat de Two je zo snel naar de muziek laat luisteren. Er zijn beperkingen, maar je wordt daar niet zo hard op gewezen. Zo weet de goedkoopste versterker in de shootout toch punten te scoren. Een voordeel t.o.v. de Shigaraki vind ik dat je naat de Two heel lang kunt luisteren zonder moe te worden. Aan de andere kant krijg je met de 47 Labs meer informatie te horen, maar dat gaat dus gepaard met een lichte luistermoeheid. Voor mensen die een zeer goed gebouwde en prachtig uitziende buizenbak willen kopen, is er eigenlijk in deze prijsklasse geen alternatief wat mij betreft, of je moet 2e hands gaan shoppen.

Als conclusie kan ik zeggen dat Jiri denk ik nog niet zijn ultieme versterker heeft gevonden en ook ik denk dat hij die wellicht wel vindt in de Pass Labs. Er komt wellicht echter nog een staartje in de vorm van de Lavardin IT vs de 47 Labs Gaincard... reMC, voor in? :)

Jiri

Hierbij twee fotootjes van mij, niet meer dit keer, omdat Arjen een hoop heeft gemaakt, waarvoor dank.
De eerste van de KT 88 buizen  van de PrimaLuna Model 2.
De tweede van ons audiofielen en freaks..... ::) ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Citaat van: Garmt op maart 21, 2005, 17:43:01
Er komt wellicht echter nog een staartje in de vorm van de Lavardin IT vs de 47 Labs Gaincard... reMC, voor in? :)

JAAAAAA, Wat mij betreft kan dit niet snel genoeg gebeuren.....

Groet,
Jiri

Audiofiel

Prima beschijrving, Garmt. Alleen roept onderstaand stukje (bij mij) wel meer vragen op dan het beantwoord. ;D

Citaat van: Garmt op maart 21, 2005, 17:43:01
Mijn uitspraak dat Tuck & Patti met de Classé meer zoals de live-performance overkwam (destijds op North Sea Jazz), heeft te maken met de sound, NIET met de ervaring.
OK, niet de ervaring, maar de sound.

CiteerDe 47 Labs klonk met T&P muzikaler vond ik, maar met de Classé kreeg ik meer de illusie weer daar in de zaal te zitten.
Huh? Maar in de zaal zitten is toch de ervaring en niet de sound?

CiteerTegenstrijdig? Ik denk het niet: het correct weergeven van de CD is niet altijd de weg naar ultieme beleving.
Klopt.

CiteerSterker nog, vaak is het zo dat hoe meer je streeft naar perfectie, hoe meer je opgeeft op het gebied van levendigheid en echtheid.
Ja, maar wat geef je nu op: de sound of de ervaring?

Ik wil de ervaring niet opgeven, namelijk: het live gevoel. Ik vind het fantastisch om bij iedere CD gewoon de originele artiesten in mijn huiskamer uit te kunnen nodigen (en gelukkig is het hele gezelschap ook weer weg als ik op -stop- druk).

Citeer
Overigens vind ik de combinatie van de grotere Classé op Acoustats bij Arjen wel bijzonder fraai.
Dat is heel herkenbaar! Bij mij in de woonkamer staat een Classé te draaien die 4 modellen hoger is en dat geeft naast meer kracht en controle nog veel meer rust en muzikaliteit. De CA-100 (uit mijn werkkamer) is wel heel mooi voor het geld (destijds in 1998 was hij 2000 euro en de nieuwere CA-101 – die technisch 100% identiek is – was in 2003 al 2500 euro geworden), maar is natuurlijk niet de meest perfecte versterker. Zijn slechtste punt vind ik zelf de laagweergave, die goed maar niet uitmuntend is. Maar het middengebied is – zoals bij elke Classé – wel erg sterk.

reMC

Citaat van: Jiri op maart 21, 2005, 17:57:47
JAAAAAA, Wat mij betreft kan dit niet snel genoeg gebeuren.....

Groet,
Jiri

Doen we zeker dus JA! ik ben in. Mijn Gaincard is paraat..maar dan is mijn advies wel dat wachten totdat ik de Audio Consulting trafo heb, of ik moet een 230v voeding van Wilco lenen..

Bij Jiri thuis doen?

garmtz

Citaat van: reMC op maart 21, 2005, 18:14:48
Doen we zeker dus JA! ik ben in. Mijn Gaincard is paraat..maar dan is mijn advies wel dat wachten totdat ik de Audio Consulting trafo heb, of ik moet een 230v voeding van Wilco lenen..

Uiiteraard wachten we op één van beiden.

Citeer
Bij Jiri thuis doen?

Uiteraard zowieso bij Jiri, zijn speakers zijn echt de natte droom voor iedere reviewer, je hoort er namelijk alles op, maar ben ook bereid bij jou te komen, mocht je de Lavardin mooi vinden. Die 47 Labs raak je zo weer kwijt joh... ;)

Jiri

Movievault

Garmt , ik kan er niet aan doen, maar zie ik nu zoveel overeenkomsten tussen U en dat Konijn?  ;D  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Trouwens nog een extra opmerking: ik blijf de speakers van Jiri prachtig vinden...  8)  Ze laten ontzettend veel horen, maar zijn nooit vermoeiend. En wat een prachtgeluid met groot klassiek werk!

garmtz

Citaat van: FrankG op maart 21, 2005, 18:19:53
Garmt , ik kan er niet aan doen, maar zie ik nu zoveel overeenkomsten tussen U en dat Konijn?  ;D  ;D

Ik snap je niet geloof ik...  ???

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Movievault

De hairstyle, new wave ;D hahaha

Hummm sorry liet me effe gaan. kuche..

Eigelijk is dat audiofiel zijn fout

garmtz

Citaat van: FrankG op maart 21, 2005, 18:31:03
De hairstyle, new wave ;D hahaha

Hummm sorry liet me effe gaan. kuche..

Eigelijk is dat audiofiel zijn fout

Aha, ik snap 'em.. Tja, ben wel gek op die konijnen, zal daar wel aan liggen...

Jiri

Goed, en dan nu mijn verslagje......

Björn kwam zaterdagochtend als eerste binnen. Ik had die ochtend al vanaf 8 uur de Prima Luna Model two die bij mij al een week te logeren was aanstaan.
Samen met de Prima Luna model one kan ik zeggen dat deze versterkers me meer weten te bekoren dan mijn eigen Job Stereo. Met de Job blijft het geluid zo gevangen en in de speakers zitten.
Dit hebben de primaluna's niet, maar ze zijn mij veel te braaf/lief. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen week veel naar de model two geluisterd heb, en eigenlijk heeft mij deze geen kippenvel bezorgd. Al klinken ze wel heel mooi, alsof je in de hemel bent, waar in de achtergrond zachjes de mooiste muziek staat te spelen. Paradijselijk noem ik het maar....
Je hoort bij deze model two eigenlijk best veel. Je hoort Zaal/accoustiek, leven ed, maar er zit een soort sluier over het geluid, waardoor ik veel mijn best moet doen om alle details te horen. Ga ik met deze model two richting rechts met de volumeknop, dan worden grote orkesten een wat meer brei.
Laat ik het zo zeggen, deze prima Luna versterkers zijn mij niet punchy genoeg en kunnen mij niet vanaf de eerste noot bij de keel grijpen, maar voor hun prijs zijn het fantastische versterkers. Ze zijn gebouwd als een tank, heel robuust en mooi afgewerkt.

De Classé, Ja niet mijn ding, al heeft deze duidelijk meer leven inzich, in ieder geval, meer leven op de voorgrond. Je hoorde idd de vingers over de snaren lopen. Wel miste ik bij de Classé die eerst ongebalanseerd was aangesloten de accoustiek van de zaal. Gebalanceerd was dit veel beter, tevens was er meer drive, en kracht, ritme ed. Ik was redelijk verrast over wat de 390S kan doen als hij gebalanceerd is aangesloten, of was dit gewoon het verschil tussen de blue Heaven interlink en de Madrigalkabel?

En toen, de versterker die mij 5 nummers lang kippenvel deed bezorgen, wat een versterker..... De 47Labs Breadtoaster. O0 Kort kan ik hierover zijn, details, leven, muziek, snel, heel snel, open, transparant tot en met, zelfs als de muziek heel druk en ingewikkeld wordt. Een vermoeiend midhoog is mij totaal niet opgevallen, ik zat alleen maar naar muziek te luisteren. Bij Ravel kwamen pas zijn tekortkomingen aan het licht. Hij mist bij groot klassiek werk fundament. Ook bij het instrument de bas, mist hij een soort basis, waardoor en geen emotie meer in de bas zit. Verder is de zaal een stuk kleiner dan bij de Prima Luna model two en zelfs mijn eigen Job. Jammer, want dat fundament heb ik wel nodig, een soort basislijn waarvan alles wordt opgebouwd, waaruit de muziek zijn oorsprong vindt en dan tot emotionele explosies kan komen. (let wel, dan heb ik het over groot orkest, wat er lekker op los knalt).
Maar eigenlijk, hebben we veel te kort naar deze prachtige versterker geluisterd. Ik heb er maar 5 minuten klassiek op gehoord, maar 1 track met maar 1 interlink en maar 1 netsnoer. Misschien met andere klassieke opnamen, doet ie het prachtig, misschien met een ander netsnoer heb je fundament?? Wie zal het zeggen? Ik wil graag nog eens verder luisteren naar deze toaster, of naar zijn grotere broer de Gaincard..
Wordt vervolgd wat mij betreft... ::) ;)

En toen de Goldmund....
Ik moet zeggen dat ik er niet veel van verwachtte, in de zin van erg verschillend van karakter ten opzichte van mijn Job. De Goldmund is namelijk naar Job princiepe gebouwd.
Maar ik viel zowat van mijn stoel, dat klonk totaal niet als Job. Dit klonk MACHTIG.
Snel, enorme body, drama, een laag...wow wat indrukwekkend. In tegenstelling tot mijn Job klonk deze Goldmund heel los en vrij, enorm ruimtelijk, met veel zaalpresence. Ik hoorde details bij Ravel, die ik op de andere versterkers niet zo mooi afgebeeld hoorde. partijen strijkers los van mekaar, heel analitisch, waar ik veel respect voor heb. Ik wilde graag nog verder luisteren, maar helaas voor ons, en vooral voor Jan, trad er kortsluiting op in de Goldmund en was het afgelopen. Een zeer indrukwekkende versterker, maar hij gaf me geen kippenvel in de mate dat de 47labs dat deed.
Maar misschien met een andere interlink? Jan...wordt vervolgd?

Allemaal heel erg bedankt voor jullie input en tijd.

Groetjes,
Jiri

jan-rotterdam

Vanwege de wat latere aankomst van deze persoon in Huize Jiri geen verslag van de Primaluna Prologue One aangezien de Classe CA-100 net werd opgesteld. Tevens de opmerking dat ik maar "met een oor" heb kunnen luisteren n.a.v. de gevolgen van een ski vakantie.

Classe CA-100

voor mij de eerste kennismaking met de set van Jiri dus helaas geen verglijk met zijn eigen Job-stereo versterker. De combinatie Mark Levinson - Classe - Tannoy's is er eentje met potentie, de Classe CA-100 is naar mijn mening wat te licht voor deze combinatie maar je kon wel goed horen in welke richting deze combinatie gaat. Het laag had wat mij betreft wat meer onder controle / sneller mogen zijn, misschien is dit met een wat zwaardere Classe versterker wel goed in orde.

47 Labs Shigaraki 4717

voor mij de allereerste kennismaking met het merk 47 Labs, wat uiterlijk betreft moet ik de regelmatig gebruikte term "broodrooster" ondersteunen maar dat was gelukkig niet waar we voor bij elkaar waren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik diep onder de indruk was van de prestatie van "het broodrooster", een voor mij zeer natuurlijk klinkende versterker wat zich vooral uitte tijdens de wat rustigere muziek die gespeeld werd. Het ontbreekt de versterker naar mijn mening wel aan wat controle in het laag. Na het horen van de prijs moet ik concluderen dat de versterker qua geluid beter presteert dan wat het prijskaartje doet verwachten, wat uiterlijk betreft zit hij daar heeeeel ver onder (persoonlijke mening uiteraard !).

Goldmund SR-3.3

Mijn eigen versterker dus ik weet wat hij kan, in de originele setup van Jiri kwam de potentie van de eindversterker er niet helemaal uit alhoewel het niet verkeerd was, ik vermoed dat dit kwam door het gebruik van de Nordost Blue Heaven interlink. Ik heb persoonlijk na de aanschaf van de SR-3.3 geconstateerd dat mijn toenmalige interlink Nordost Red Dawn niet de meest geschikte was voor Goldmund versterkers en ben toen ook overgestapt op Siltech. Tijdens het verwisselen van de Nordost Blue Heaven voor een meegebrachte Siltech interlink zijn we helaas iets te enthousiast geweest en hebben we niet goed genoeg opgelet het aansluiten van de kabels, resultaat een klap en een wat vreemd ruikend luchtje uit de versterker. Einde test voor de Goldmund.

CiteerDeze versterker laat ALLES horen en is in de goede zin van het woord dus analytisch. Het kan echter doorslaan naar het onmuzikale: je wordt bijna afgeleid door de hoeveelheid details die je voor je kiezen krijgt.

een ervaring die ik net na de aanschaf van de Goldmund ook had, ik denk dat dit een klein beetje gewenning is en toch ook weer voor een groot deel gebruikte bekabeling. Door zeer goed afgeschermde kabels te gebruiken wordt het geluidsbeeld een stuk rustiger en heb je minder moeite met het plaatsen van de hoeveelheid details die je hoort.

Voor meer details van de versterker hier een link naar de stereo versie de SR-2.3:
http://www.goldmund.com/asupport/manuals/sr2.3_manual.pdf

Primaluna Prologue Two

ook voor dit merk mijn eerste kennismaking, een zeer acceptabel geluidsbeeld zeker toen ik hoorde wat de betreffende versterker kostte kon ik eigenlijk alleen maar concluderen dat er tegenwoordig heel veel mooi speelgoed te verkrijgen is in HiFi land voor een zeer interessante prijs ! Het is echter niet mijn smaak qua geluid.

Samenvattend:

een zeer interessante dag door de kennismaking met merken waar ik eigenlijk nog nooit naar geluisterd had.
@ Jiri: nog bedankt voor de gastvrijheid !

Groeten Jan

garmtz

Citaat van: jan-rotterdam op maart 21, 2005, 19:25:38
een ervaring die ik net na de aanschaf van de Goldmund ook had, ik denk dat dit een klein beetje gewenning is en toch ook weer voor een groot deel gebruikte bekabeling. Door zeer goed afgeschermde kabels te gebruiken wordt het geluidsbeeld een stuk rustiger en heb je minder moeite met het plaatsen van de hoeveelheid details die je hoort.

Was inderdaad ook al mijn vermoeden.

Citeer@ Jiri: nog bedankt voor de gastvrijheid !

Sluit ik me bij aan! Jiri, bedankt!  O0