Versterker Shootout bij Jiri

Gestart door Jiri, december 3, 2004, 11:53:30

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2005, 11:45:36
Zal ik mijn DACje meenemen? Heb je wel AES/EBU er op zitten?

Ja, heeft ie! ;D

Wat voor DAC heb je?

Richi

Bedankt Björn, ik hoe het in gedachten. Ook hier gaat weer op: duurder = beter.  ;)
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Audiofiel

Ik neem hem anders wel mee. Is ook leuk voor achter de No.39 van Jiri. Leuk om de interne DAC mee te vergelijken!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Ik zou ook wel graag aan willen schuiven om mee te luisteren indien mogelijk! Ben erg benieuwd naar al dit moois!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2005, 11:45:36
Zal ik mijn DACje meenemen? Heb je wel AES/EBU er op zitten?

Is wel een idee ja... Zit AES/EBU op ja.

garmtz

Ik denk trouwens dat Jiri zijn eigen ML 390S wil gebruiken, dus laat die DAC maar thuis, dan laat ik mijn CEC ook thuis... Bedenk dat deze shootout voor Jiri bedoeld is om te kijken wat hij mooi vindt in zijn set. De rest is bijzaak... ;)

Joep

Citaat van: garmtz op januari 28, 2005, 11:06:32
Ik denk trouwens dat Jiri zijn eigen ML 390S wil gebruiken, dus laat die DAC maar thuis, dan laat ik mijn CEC ook thuis... Bedenk dat deze shootout voor Jiri bedoeld is om te kijken wat hij mooi vindt in zijn set. De rest is bijzaak... ;)

Dat wilde ik ook nét zeggen. Wat was de titel van dit topic ook alweer? Iets met Versterker, Shootout en Jiri?  ;D

Jiri

Citaat van: Proprius op januari 28, 2005, 11:34:53
Dat wilde ik ook nét zeggen. Wat was de titel van dit topic ook alweer? Iets met Versterker, Shootout en Jiri?  ;D

Ja daar ben ik het wel mee eens.... ;)
Het is mij inderdaad te doen om de versterkers...Daarna kunnen we misschien eens een loopwerk/dac shootout houden..toch?

Groetjes.
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Citaat van: Jiri op januari 28, 2005, 11:36:49
Ja daar ben ik het wel mee eens.... ;)
Het is mij inderdaad te doen om de versterkers...Daarna kunnen we misschien eens een loopwerk/dac shootout houden..toch?

Mee eens, het is beter maar 1 variabele per keer te veranderen (zegt de Ing. Technische Natuurkunde in me)... ;D

Audiofiel

Ja! 1 ding veranderen is het beste. Dus zoveel mogelijk versterkers meenemen?  ;) ;D

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2005, 13:06:18
Ja! 1 ding veranderen is het beste. Dus zoveel mogelijk versterkers meenemen?  ;) ;D

Nee, juist niet... Hoe meer apparaten je luistert, hoe moeier je wordt en hoe minder verschillen je hoort... :)

Audiofiel

Dan zou je maar 1 versterker moeten gaan luisteren ;D

Trouwens, ik ga er van uit dat de versterker die het minste luistermoe maakt, waarschijnlijk een goede keuze is! ;)

garmtz

Citaat van: Audiofiel op januari 28, 2005, 15:35:45
Trouwens, ik ga er van uit dat de versterker die het minste luistermoe maakt, waarschijnlijk een goede keuze is! ;)

Dat is een redelijke aanname ja... :)

Jiri

Kreeg net een heel mooi telefoontje..
Audiac, de importeur van Mark Levinson, gaat geheel kostenloos mijn 390S reviseren.
Hij wordt helemaal schoongemaakt en gesmeerd, krijgt een nieuwe DA convertor en nieuwe uitgangen.
Waarschijnlijk omdat ik een van de eerste modellen heb, en die nog een aantal oudere componenenten bevat ten opzichte van de latere 390S modellen? Wie zal het zeggen?

Wordt dus weer opnieuw inspelen....::)

Groetjes...
Jiri

P.s. Met dank aan Danny Cabel en Multifoon in Rotterdam (moet toch even gemeld worden)
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

R

Wow dat is wel service zeg. Was er iets mis mee dan? of periodiek onderhoud.

Jiri

Citaat van: Ruben op januari 28, 2005, 16:33:08
Wow dat is wel service zeg. Was er iets mis mee dan? of periodiek onderhoud.

Er is niets mis mee, is pure service...krijgt gewoon een update.. O0

Groet,
Jiri

Audiofiel

Wel leuk, zo'n extraatje. Want je was toch niet helemaal tevreden dat je na aankoop niet meer 'terug' kon. Ik vind dat je deze gratis update daarmee wel hebt verdiend! ;D

Vigier

Citaat van: garmtz op januari 28, 2005, 15:54:36
Dat is een redelijke aanname ja... :)

Is er dan geen ingenieurtje in je die zegt dat aannames per definitie fout zijn? Dat heb ik mijn "kindertjes" op het werk altijd geleerd! ;)

Groet, Joris

BOUBOU

@Jiri,

Ik heb je een tijdje geleden de volgende PM gestuurd.

Citaat van: BOUBOU
Hoi Jiri,

Ik zou eventueel Audiofiel wel willen helpen met het in en uit laden van zijn CA-400
Ik heb het met hem al kort gesloten.....

Komt hij jouw uit dat ik dan op 5 maart mee kom als toeschouwer?
Ik wil natuurlijk jouw 390s nog wel een keertje horen  ;D

Groetjes  Bouke

Dit was naar aanleiding van een berichtje van Audiofiel.
Citaat van: Audiofiel op januari 18, 2005, 11:56:38
Toppiejopppie!
Als het me lukt om iemand mee te laten helpen met inladen, dan neem ik misschien de CA-400 wel mee. Uiteraard heb ik dan ook iemand nodig om mee te helpen uitladen!

Ben je nog geïnteresseerd in een shootout met je ML CD-speler? Dan kan ik mijn loopwerk meenemen!

Ik heb gezien dat 5 maart al geen optie meer is, maar ik zou in februari eventueel ook kunnen.
Kun je even bevestigen of dit wel of niet kan/mag?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

jan-rotterdam

@ Jiri

Goldmund versterker wordt de SR-3.3 eindversterker. Deze heeft 3 * 200 watt ter beschikking en inwendig de JOB-4 versie van de versterkings module.

Groeten Jan

Jiri

Hallo Iedereen.

De knoop is doorgehakt, de kogel is door de kerk, met andere woorden er is een beslissing omtrendt de datum genomen.
De shootout gaat plaatsvinden op zaterdag 19 MAART 2005
Waarom deze datum?
1) mijn 390s heeft een revisie ondergaan en moet weer een maand inspelen.
2) Er vindt nu een kleine verbouwing plaats in den huize.

Dat was het voor nu,
Groetjes,
Jiri

myself

dus ik zal de 19e alvast in mijn agenda schrijven om savonds het verslag hier te lezen ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz