B&W 800 SII

Gestart door Mariusz, september 3, 2004, 09:10:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrBoom

Ik stel me vragen bij de afmetingen en het gewicht van die HTM1D eigenlijk.
Als dat 8" woofers zijn, moet het ding zeker een meter breed zijn, 55-60cm hoog, iets van een 40 diep minstens en ik vermoed zeker 60 kg of meer.
Die Marlan kop alleen weegt al als lood, en de behuizing is ook 38mm dik net als die van de 802, dan die 3 woofers er nog bij en je hebt een aardig centerspeakertje :)

Wat ook opvalt is dat er geen 804 tussen de nieuwe reeks zit, vraag me af wat ze daarmee gaan doen want dat is toch wel een van de meest verkochte modellen uit de reeks.

Del member

Citaat van: Ruben op november 19, 2004, 23:17:13
Goed speurwerk. Die N803D ziet er wel goed uit. Ben benieuwd hoe het klinkt.

Ben blij dat ik me niet heb laten zot maken door een aantal freaks om toch maar naar de oude N802 te upgraden.

Dit is zeker het wachten waard geweest, en kwa floorspace zal ziet ie er even elegant uit als de oude.

riwi

Wow wat een heftige center is dat zeg...  8)

Hopelijk zijn het 4 nieuwe centers die passen bij de nieuwe reeks, dus iets meer keus als HTM2 en HTM1. Ik ben benieuwd naar die diamant tweeter, ik vind het hoog in de 700 reeks juist minder dan in de NT serie.
Bedoelde je met  "de 803 komt OOK uit met" dat de N803 zowel met als zonder diamant tweeter gaat komen?

Richard

VlisChris

Geen nieuwe 802? Wel de 805, 803, 801 en 800 maar een 802 zie ik niet staan in het rijtje?
En wie op het forum gaat de eerste worden met de nieuwe ultacenter?
Scarp die toch weer aan de surround gaat? Willem1 is ook wel een kanshebber met zijn huidige setje   >:D ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DrBoom

#29
CitaatIk ben benieuwd naar die diamant tweeter, ik vind het hoog in de 700 reeks juist minder dan in de NT serie.
Bedoelde je met  "de 803 komt OOK uit met" dat de N803 zowel met als zonder diamant tweeter gaat komen?

Ik vind het hoog van de 700 reeks ook minder dan dat van de CDM-NT reeks, de meesten onder ons vinden dat volgens mij ;)
Nu ik vermoed wel dat ze voor de 800 reeks de lat een pak hoger gelegd hebben, en niet zo'n opdringerige tweeter gemaakt hebben deze keer.
En inderdaad, de 803 komt in 2 varianten uit.
De N803S, blijft met de standaard alu tweeter, met 2 woofers, wel geupgrade drivers en crossover maar verder niets.
De N803D is die uit de foto, diamanten tweeter, 3 woofers en nieuwe crossover maar wel bijna 50% duurder dan de andere.
Zal hier wel richting de €8000 euro gaan kosten, als de Amerikaanse prijs $8000 per paar wordt.

CitaatGeen nieuwe 802? Wel de 805, 803, 801 en 800 maar een 802 zie ik niet staan in het rijtje?
En wie op het forum gaat de eerste worden met de nieuwe ultacenter?

De 802 lijkt inderdaad ook niet aanwezig in de lijst, net als de 804.
edit: Ik moet m'n eigen posts beter worden lezen, de N802D staat er in hoor ;)
Komt wel enkel in een D versie, geen gewone meer, dus een pak duurder.
De 804 komt er ook, maar enkel in de S versie en geen D.
Dus algemeen gesteld is het zo => 802/801/800 = altijd D, 803 = D of S, 804/805 = altijd S
Hoe het met de centerspeakers gesteld gaat zijn weet ik niet, misschien 2 D en 2 S, maar hoe ze dan verdeeld gaan zijn en wat bij welke fronts moet passen...
En de eerste met de nieuwe monstercenter gaat volgens mij ofwel Thommy worden, ofwel Yanmik ;D

CitaatBen blij dat ik me niet heb laten zot maken door een aantal freaks om toch maar naar de oude N802 te upgraden.
Dit is zeker het wachten waard geweest, en kwa floorspace zal ziet ie er even elegant uit als de oude.

Eerst nog horen hé ub4b, dan pas geloven ;)
Het zal waarschijnlijk wel zéér goed in orde zijn, maar om nu meteen de "oude" 802 af te doen als minderwaardig moet ik toch nog eerst even bekijken.
De kast ziet er identiek hetzelfde uit, maar misschien is deze iets hoger of zo, kan je niet echt zeggen op de foto.
Het ziet er zeker veelbelovend uit, maar niet vergeten dat hij bijna evenveel gaat kosten als de huidige 802.
Hij is wel wat huiskamervriendelijker, al de rest is nog af te wachten.

VlisChris

Citaatedit: Ik moet m'n eigen posts beter worden lezen, de N802D staat er in hoor
Ik moet zeggen dat ik hem toch echt niet kan vinden :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DrBoom

Ik bedoelde in mijn post van gisteren hé.

CitaatDan voor de grote veranderingen, de 803 komt OOK uit met een diamanten tweeter en een extra 7" woofer (3 in totaal dus) en zal onder de naam 803D door het leven gaan, met een prijskaartje van maar liefst $4000 per stuk.
De 802, 801 en 800 komen enkel maar in de D versie uit voor zover ik uit de post kan afleiden maar daar is nog geen prijs van bekend

Er is inderdaad geen foto van, maar ik denk dat er uiterlijk zo goed als niets aan gewijzigd is, misschien beetje in de stijl van de 801 en 800 met een wat andere plint.
De N804S zal er vrijwel indentiek uitzien als de huidige 804.
Ik ben ook benieuwd hoe groot het verschil gaat zijn tussen een "oude" N803, een N803S en een N803D gezien de prijsverschillen.

VlisChris

Thanx  O0
Ik zat inderdaad in je plaatjes reply te zoeken :P ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eevano

Zouden de kleuren van de luidsprekerkasten dezelfde blijven zoals nu ?

Black Ash,Cherry,Red stained Cherry.


Wat gebeurt er met bijvoorbeeld de HTM 1 signature?

Blijft die of wordt die overbodig met de Nieuwe HTM 1D.
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Yanmik

#34
CitaatEn de eerste met de nieuwe monstercenter gaat volgens mij ofwel Thommy worden, ofwel Yanmik
Die nieuwe center is inderdaad  8)
Volg het verder op de voet wanneer deze gaat uitkomen  ;)  en wat de prijs gaat zijn  :o
Wijzigt wel enorm mijn plannen om rack tussen fronts te zetten.
Zo een hoge centerspeaker -> moet plasma dan ook hoger komen te hangen  :-\
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

jaco

Zitten alleen wat weinig drivers in die nieuwe center  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DrBoom

#37
CitaatCost of B&W 800 Diamond : $20,000 (per pair)
Cost of B&W 801 Diamond : $16,000 (per pair)
Cost of B&W 802 Diamond : $12,000 (per pair)
Cost of B&W 803 Diamond : $8,000 (per pair)
Cost of B&W 803 Standard : $5,500 (per pair)
Cost of B&W 804 Standard : $4,000 (per pair)
Cost of B&W 805 Standard : $2,500 (per pair)
Cost of B&W HTM1 Diamond Center Channel: $8,000
Cost of B&W HTM2 Diamond Center Channel: $4,000
Cost of B&W HTM3 Standard: $2,500
Cost of B&W HTM4 Standard: $1,300
Cost of B&W SCM Standard: $1,100
Cost of B&W DS8 Standard: $1,500

Ietsje meer dan €5000 dus ;D

Over de Signature reeks is nog geen nieuws, vermoed wordt dat die gaat uitgebracht worden met de 40th Anniversary van B&W in 2006.

jaco

Dat is belachelijk veel voor een center. Dacht ik dat die van mij duur was met 3200 Euro.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mariusz

Zekers! maar ook voor de andere modellen: Damn ze zijn wel aan de prijs zeg!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

DrBoom

tja dat wist je op voorhand al hé, dat ze een flink pak duurder gingen zijn.
Natuurlijk met de introductie van die nieuwe diamanten tweeter zijn de kosten wel serieus gestegen, misschien meer dan de meesten verwacht hadden.
Zeker de modellen vanaf de 802 en hoger zijn sterk omhoog gegaan.
De rest is eigenlijk niet buiten verwachtingen qua prijsstijging.
Ik ben benieuwd naar die centerspeakers ook, de HTM3 is waarschijnlijk de huidige HTM1, en de HTM4 de HTM2.
Maar op welke basis is de nieuwe HTM2 dan gemaakt ?
Als je er vanuit gaat dat de nieuwe HTM1 bij de 802 en hoger hoort, en de huidige HTM1 eigenlijk prima geschikt was voor modellen tot en met de 803.
Misschien is de nieuwe HTM2 gewoon de oude HTM1 (kun je nog volgen ?) maar dan met diamanten tweeter en een extra woofer of zo ?

hillie

#41
Ik heb vorig jaar gesproken met een medewerker van B&W Nederland op de VAD beurs over een update van de Nautilus voor SA-CD. Ik had immers het vermoeden dat de Signature Tweeter wel eens in de normale modellen kon worden aangebracht. Die Signature tweeters zijn erg goed. Ik kan wel een jaartje wachten, zei ik, en daarop zei hij dat het wel verstandig was om te wachten. Nu blijkt dat we beiden gelijk hadden.

Ik heb een week na de VAD beurs B&W in de UK gebeld. Ik vroeg de verkoopmanager wanneer de Nautilus "SA-CD ready" zou worden. Hij schrok daarvan en wilde weten waar ik het fenomeen "SA-CD ready" van kende. Hij was niet gecharmeerd van een tweeter die tot 70 KHz gaat, omdat er heel veel problemen mee gepaard gaan. Een enkele tweeter die hoog en ultra hoog gaat is lastig te maken. Dit merk je soms een beetje aan de 700. Een tweeter moet niet te dominant klinken. Kef gebruikt niet voor niets twee tweeters, een voor hoog en de ander voor ultra hoog.

De verkoopmanager wist mij de vertellen dat ze in het lab met een nieuwe tweeter bezig waren. Ik vroeg hem, "klink het beter?", zijn antwoord was "Ja, het geeft iets meer". Meer wilde hij niet zeggen, maar uit dit gesprek viel op te maken dat er iets op komst was. Iets wat ik al vermoede gezien de leeftijd van de Nautilus en de concurrentie.

De N804S staat, denk ik, voor een N804 met een Signature tweeter en natuurlijk opnieuw gebalanceerd. De hoogte zal waarschijnlijk liggen tussen de 42KHz (-3db) en 50kHz (-6db). Eindelijk, daar was het wachten op. De N804D zal nog iets opener klinken (< 70 kHz (-6db)), denk ik, maar de Signature tweeter voor SA-CD is perfect voor mij.

Gerald.

DrBoom

Eindelijk eens iets officieels, de Press Release :)

Hillie heeft nog gelijk ook, de S versie van de Nautilus reeks gebruikt de Signature tweeters nu.
Er zijn tevens veranderingen gedaan aan de FST midrange, waaronder het gebruik van de alu faseplug (ook uit de signature)
Het grote verschil zijn echter de woofers, voorheen een mix van kevlar en papier, nu een sandwich constructie van carbon fibre en Rohacell foam en maar liefst 8 mm dik !!  :o
Het crossover naar de tweeter is nu herleid naar 1 enkele condensator, as simple as it gets dus.

Nog een leuk feit, de vernieuwde 803S (dus niet de grotere D) weegt door verbeteringen aan het matrix bracing systeem zo maar even 11 kg meer dan de vorige 803, dus maar liefst 41 kg per speaker nu. :)

CitaatThe HTM1D is the new flagship centre channel of the 800 Series. Referred to internally as the 'Hummer'

Toepasselijke naam  ;D

En nu weten we ook meteen hoe het zit met de centerspeakers:
De HTM1D is dat monster vanop de foto, gemaakt voor bij de 800/801/802.
De HTM2D is een grotere versie van wat wij nu kennen als de HTM1, maar met de 18cm woofers uit de 803 en de diamanten tweeter.
De HTM3S is dan weer de identieke vervanger van de huidige HTM1.
De HTM4S is de vervanger voor de huidige HTM2.

En dan nog 3 subjes, de ASW865 en ASW875, respectievelijk met een 12" en 15" Rohacell woofer en de reeds bestaande 1000W class D amp.
Wat wel nieuw is in deze subs is de ingebouwde roomcorrection in deze 2 modellen.
De 3e sub is een ASW825, die de huidige ASW800 vervangt, enige verschil is de 12" Rohacell woofer.

Teejoo

#43
Met o.a. subs met room EQ en diamond tweeters.

Worden wel een stuk duurder  :-\


Yanmik

Iemand enig idee wanneer al dat moois officieel wordt aangekondigd op site van B&W en wanneer dit te koop zal zijn?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Mariusz

Ik dacht 15 januari gelezen te hebben.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

hillie

Wat gebeurd er nu met de Signature lijn? Ik denk dat de signature lijn zal wordt vervangen door een anniversary lijn. Zelfde speciale laklaag en misschien een iets andere voet, zodat er toch iets verschil is te zien.

Wat B&W nu doet is best wel cool, namelijk dezelfde mooie lijn handhaven en technologisch geschikt maken voor de SA-CD en HD-DVD era.

Ik hoop dat de N804S geen concurrent meer is voor de 703 (klinkt super!) en er ver boven zit. Ik ben benieuwd hoe de N804S presteert tov de Canton Vento. Deze laatste oogt ook niet slecht en is ook SA-CD ready.

reMC

Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe serie klinkt...
Vooral omdat ze weer duurder zijn geworden..

Teejoo