B&W 800 SII

Gestart door Mariusz, september 3, 2004, 09:10:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackball147

#200
en hier is dan de eerste die ik tegenkom met upgradevirus  ;D

http://www.hear.nl/2dehands/index.htm  , N802 voor 5500 euro

irtimit

Ik ben benieuwd hoelang het zal duren eer wanneer hier iemand
van het forum een nieuwe set van de 800 reeks zal hebben...
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

Kristof Ector


Volgens de oudste leverancier van België die John Bowers nog persoonlijk heeft gekend (Teba Hifi Hasselt), klopt het verhaal van Audioforum volledig.  Zaterdag met hem gepraat en hij was zeer enthousiast.  Een luistersessie gaat volgen in de zaak.

Kristof


Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

Del member

Citaat van: Kristof Ector op januari 31, 2005, 22:06:38
Volgens de oudste leverancier van België die John Bowers nog persoonlijk heeft gekend (Teba Hifi Hasselt), klopt het verhaal van Audioforum volledig.  Zaterdag met hem gepraat en hij was zeer enthousiast.  Een luistersessie gaat volgen in de zaak.

Kristof

Dus binnenkort komt er misschien twee paar Nautilussen in het aanbod ?


Kristof Ector

Citaat van: ub4b op januari 31, 2005, 22:32:15
Dus binnenkort komt er misschien twee paar Nautilussen in het aanbod ?



Ahum,

Beetje voorbarig.  Maar ja, ik zei dat ik nooit 802's zou kopen wegens te duur en te groot ...
;D

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

superleo7

Nou ik heb vandaag de 802 D gehoord.
Ik moet zeggen dat de speaker een goede indruk op mij heeft gemaakt.
De set was van clase'de nieuwe serie heel mooi om te zien en klonk lekker met de B&W.
In het verleden de nautilus gehoorde en de 805 gehad en deze weggedaan ivm een bepaalde iritatie die bleef terug komen.
Met de oudere 802 matrix geen last van gehad.Ook was ik benieuwd naar de detail weergave van de nieuwe 802 D en of ik die iritatie weer kreeg.
We begonnen met een cd van vaya condios. Wat gelijk opvalt is de warme klank kleur met veel detail. De stem wordt mooi weer gegeven op een mooie hoogte en met een mooie klank kleur. Ik wil hier niet mee zeggen dat de box kleurt maar dat het niet licht analytisch klingt wat je ook vaak hoort. De stem heeft een mooie volle klank. Ieder detail hoor je in de stem. Ook de overige instrumenten zij rijk van klank en mooi aanwijsbaar aanwezig.
Het midden hoog is erg mooi en homogeen en je heb niet het idee dat je naar lossen delen van de box luistert.
De volgende cd er in met wat panfluit en gitaar werk.
Dit klonk ook erg mooi. Panfluit klonk natuurlijk en je hoorde behoorlijk wat detail.
Ook de gitaren klonken mooi, je merkt dat de speakr best wel snel is.
Dit vergeleken met mij vorige martinlogan CLS komt het in de buurt. CLS laat nog wat met meer gemak  detail horen. Dit neemt niet weg dat deze speaker dat ook goed doet. Het laag van de 802 is erg mooi ,niet boemerig erg snel en strak.
Laag gaat ook lekker diep door.
Toen een nummer met een drumstel  in de cd speler gestopt.
Dit was ook erg mooi . De bekkens klonken erg echt het uitzingen ervan was ook mooi .
Diep trom geroffel kwam er ook erg mooi uit.
Toen wat  gitaar geweld van satriani er in. Nou dit klonk ook niet verkeert erg strak en erg mooi.
Toen wat jaren 80 muziek even kijken of die met wat mindere opnames ook redelijk blijft klinken.
Ik vond bv de simpelminds en u2 met de cls niet mooi klinken . Op die luidspreker wilde je dat niet draaien. Nou met de 802 geen probleem. Je hoort heel goed de verschillen van de opnames maar minder goede opnames blijfen even goed aangenaam klinken.
Conclusie voor mij is dat de nieuwe 802 mij erg aan spreken.
Van enige iritatie geen last gehad. Speakers stonden niet optimaal ivm andere speakers maar toch hebben ze mij een goede indruk gegeven.
Even snel nog de 803 D gehoort maar dat is wel de mindere. Hier hoor je wat kast kleuring bij komen en een wat kleiner geluids beeld. 
Feit blijft dat de nieuwe serie erg veel geld kost. Maar ik zou als iemand in die prijs klasse zoekt zeker deze nieuwe serie de revu laten paseren.

Del member

Citaat van: superleo7 op februari  3, 2005, 17:35:33
Nou ik heb vandaag de 802 D gehoord.
Ik moet zeggen dat de speaker een goede indruk op mij heeft gemaakt.
De set was van clase'de nieuwe serie heel mooi om te zien en klonk lekker met de B&W.
In het verleden de nautilus gehoorde en de 805 gehad en deze weggedaan ivm een bepaalde iritatie die bleef terug komen.
Met de oudere 802 matrix geen last van gehad.Ook was ik benieuwd naar de detail weergave van de nieuwe 802 D en of ik die iritatie weer kreeg.
We begonnen met een cd van vaya condios. Wat gelijk opvalt is de warme klank kleur met veel detail. De stem wordt mooi weer gegeven op een mooie hoogte en met een mooie klank kleur. Ik wil hier niet mee zeggen dat de box kleurt maar dat het niet licht analytisch klingt wat je ook vaak hoort. De stem heeft een mooie volle klank. Ieder detail hoor je in de stem. Ook de overige instrumenten zij rijk van klank en mooi aanwijsbaar aanwezig.
Het midden hoog is erg mooi en homogeen en je heb niet het idee dat je naar lossen delen van de box luistert.
De volgende cd er in met wat panfluit en gitaar werk.
Dit klonk ook erg mooi. Panfluit klonk natuurlijk en je hoorde behoorlijk wat detail.
Ook de gitaren klonken mooi, je merkt dat de speakr best wel snel is.
Dit vergeleken met mij vorige martinlogan CLS komt het in de buurt. CLS laat nog wat met meer gemak  detail horen. Dit neemt niet weg dat deze speaker dat ook goed doet. Het laag van de 802 is erg mooi ,niet boemerig erg snel en strak.
Laag gaat ook lekker diep door.
Toen een nummer met een drumstel  in de cd speler gestopt.
Dit was ook erg mooi . De bekkens klonken erg echt het uitzingen ervan was ook mooi .
Diep trom geroffel kwam er ook erg mooi uit.
Toen wat  gitaar geweld van satriani er in. Nou dit klonk ook niet verkeert erg strak en erg mooi.
Toen wat jaren 80 muziek even kijken of die met wat mindere opnames ook redelijk blijft klinken.
Ik vond bv de simpelminds en u2 met de cls niet mooi klinken . Op die luidspreker wilde je dat niet draaien. Nou met de 802 geen probleem. Je hoort heel goed de verschillen van de opnames maar minder goede opnames blijfen even goed aangenaam klinken.
Conclusie voor mij is dat de nieuwe 802 mij erg aan spreken.
Van enige iritatie geen last gehad. Speakers stonden niet optimaal ivm andere speakers maar toch hebben ze mij een goede indruk gegeven.
Even snel nog de 803 D gehoort maar dat is wel de mindere. Hier hoor je wat kast kleuring bij komen en een wat kleiner geluids beeld. 
Feit blijft dat de nieuwe serie erg veel geld kost. Maar ik zou als iemand in die prijs klasse zoekt zeker deze nieuwe serie de revu laten paseren.


Leuk die uitgebreide review. Ik ga  dringend eens moeten gaan luisteren, misschien een aantal dealers aflopen wannt elke versterker en source klinkt anders en ik wil een gemiddelde kunnen trekken in de nieuwe lijn.

hillie

CitaatMaar ik zou als iemand in die prijs klasse zoekt zeker deze nieuwe serie de revu laten paseren.

Bedoel je te zeggen dat je iets beters in deze prijsklasse kunt krijgen en de Naulitus de revu laten paseren (=overslaan)?

VlisChris

Iets de revu laten passeren is toch juist precies het tegenovergestelde?
Dus dat die persoon juist wel naar de nieuwe 802D moet gaan luisteren?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Citaat van: hillie op februari  3, 2005, 18:01:06
Bedoel je te zeggen dat je iets beters in deze prijsklasse kunt krijgen en de Naulitus de revu laten paseren (=overslaan)?
Denk jij dat er niets beters is in deze prijsklaase  dan ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

GerritZ

Citaat van: hillie op februari  3, 2005, 18:01:06
Bedoel je te zeggen dat je iets beters in deze prijsklasse kunt krijgen en de Naulitus de revu laten paseren (=overslaan)?

Heb je het stuk wel gelezen ?? Uit zijn woorden kun je duidelijk opmaken dat hij erg onder de indruk van deze speaker was.

Dus ben je op zoek, deze zeker meenemen in je keuze.

Gerrit

hillie

Ah ik zie het nu, lol. Ik heb het verhaal goed gelezen maar ik heb de zin verkeerd geinterpreteerd.  ::)

superleo7

Ik bedoel dus ook deze speaker mee laten doen in de zoektocht van een nieuw stel luidsprekers.
En wat voor mij gehoor beter is hoeft niet voor een ander te zijn.
Heb al heel wat systemen in deze prijs klasse gehoord en daar boven en moet zeggen dat elk systeem wel wat heeft.Maar als ik deze luidspreker vergelijk tov dynaudio confidence c4 of TA top model met electrostatische tweeter met ingebouwde buis versterker voor het hoog,gaat bv mijn voorkeur uit naar de B&W.
Maar als ik denk deze speaker te willen zou ik ze zeker even naast een martin logan willen horen daar ik dit altjid nog fantastische speakers vind .
Mij cls had voor mij iets te veel beperkingen in mijn nieuwe luister ruimte maar midden hoog blijft fantastisch.
Maar ook avalon wilson cadense en noem maar op hebben ook wat moois voor die prijs.
Dus het blijft moeilijk soms is verandering gewoon leuk maar wat beter is tja iets wat je gewend bent is al weer gewoon en dan denk je bij iets anders iets te horen en dat spreek je dan weer aan.
Dat is het leuke van deze hobby. 

irtimit

Hebben er mensen de dvd over de nieuwe 800 reeks
al thuis opgestuurd gekregen die je op de site van B&W gratis kon aanvragen?

Allesinds weer een hoog standje "marekting" van B&W!!
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

eevano

Citaat van: irtimit op februari  8, 2005, 18:08:29
Hebben er mensen de dvd over de nieuwe 800 reeks
al thuis opgestuurd gekregen die je op de site van B&W gratis kon aanvragen?

Allesinds weer een hoog standje "marekting" van B&W!!

Jawel,
Zat vorige week in de brievenbus
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Marcel_T.

En? Is het een aanrader?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

whv

De DVD valt FLINK tegen  >:D

Wim Vink

B.J.

Citaat van: irtimit op februari  8, 2005, 18:08:29
Hebben er mensen de dvd over de nieuwe 800 reeks
al thuis opgestuurd gekregen die je op de site van B&W gratis kon aanvragen?

Allesinds weer een hoog standje "marekting" van B&W!!

Link? Of is het niet leuk om te zien?

whv

Nee, ECHT niet leuk !!

Je kunt wel zien dat er veel geld in deze DVD is gestoken, maar dat is dan ook alles  :(

Wim Vink

irtimit

Is te zien wat je ervan verwachte natuurlijk.

Wel de moeite om 2 minuutjes van je tijd te nemen en zo'n dvd gratis aan te vragen op de B&W site.

Soms word de dvd wel erg technisch (eindige elementen methode, staande golven...) dan moet je wel min of meer in het vak zitten denk ik.
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

riwi

Ik heb zonet even een 'oude' HTM1 besteld. Deze is nog net te krijgen (volgens de dealer zal dat echter niet lang meer duren). De nieuwere HTM3s heeft even grote speakerelementen (2x 165mm, 1x 150mm + 25mm tweeter) als de htm1, maar is wel 28kg ipv 21kg, er zal dus wel meer verschil zijn (buiten de tweeter die geen 7kg weegt volgens mij ;)). De prijs is ook een stuk hoger van de nieuwe versie. Aangezien ik toch niet op korte termijn naar N803S of N803D of iets dergelijks ga, heb ik maar besloten om met korting een htm1 aan te schaffen. Deze past ook goed bij mijn 9NT fronts.

Richard

Del member

Citaat van: riwi op februari 25, 2005, 14:38:37
Ik heb zonet even een 'oude' HTM1 besteld. Deze is nog net te krijgen (volgens de dealer zal dat echter niet lang meer duren). De nieuwere HTM3s heeft even grote speakerelementen (2x 165mm, 1x 150mm + 25mm tweeter) als de htm1, maar is wel 28kg ipv 21kg, er zal dus wel meer verschil zijn (buiten de tweeter die geen 7kg weegt volgens mij ;)). De prijs is ook een stuk hoger van de nieuwe versie. Aangezien ik toch niet op korte termijn naar N803S of N803D of iets dergelijks ga, heb ik maar besloten om met korting een htm1 aan te schaffen. Deze past ook goed bij mijn 9NT fronts.

Richard

Hehe .. heb er nog aan gedacht mijn HTM1 aan jou aan te bieden; maar ik denk dat ik bij de oude situatie ga blijven, lees voorlopig niets wegdoen en even de kat verder uit de boom kijken. De verleiding van de nieuwe Nautilus reeks is dat plots je hele set vervangen dient te worden ..... eens kijken of ik ze kan weerstaan.

riwi

#222
Ik was bij audioklang omdat m'n sub gerepareerd was, en vroeg terloops naar de prijs van een htm1. Die was zo laag (1800) dat ik met dit prijsverschil liever een nieuwe wilde dan een tweede handse. Ik had al gelezen dat niet iedereen plotsklaps over gaat stappen naar de nieuwe serie.

Geluidsgolfje

Hoi,
Op internet zie ik dat in Luister van april een review van de 803D moet staan.

http://www.luister.nl/luister/audio/default.htm

Iemand al gelezen? En zo ja, ....

Geluidsgolfje
Rotel: RT940AX, RD960BX, RC970BX, RB970BX, RCD970BX
Denon: DVD2900
Kef: 2 x Reference Model One
Bekabeling: Monster

eric_audio

Citaat van: Geluidsgolfje op april 25, 2005, 23:03:47
Hoi,
Op internet zie ik dat in Luister van april een review van de 803D moet staan.

http://www.luister.nl/luister/audio/default.htm

Iemand al gelezen? En zo ja, ....

Geluidsgolfje

De Luister heb ik niet gelezen. Ik heb wel de nieuwste HiFi+ gelezen, en daar staan reviews in van de 803D en de 805S. Beide erg positief.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini