GEEN Actieve pixels Epson TW10H MEER !!

Gestart door Hoekstra, november 21, 2004, 11:14:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rody

I feel sorry for ya, kid

Niet echt slim wat je gedaan hebt, als er echt een defecte pixel in zit dan zou ik gewoon je beamer retour sturen.
Heb ik toch ook gedaan, via RMA. Kon toen ook kiezen of ik een nieuwe wilde of mijn geld terug.
Gewoon geld terug eisen en er eentje kopen bij Frank :p

Hoekstra

Citaat van: Rody op december  3, 2004, 17:43:57
I feel sorry for ya, kid

Niet echt slim wat je gedaan hebt, als er echt een defecte pixel in zit dan zou ik gewoon je beamer retour sturen.
Heb ik toch ook gedaan, via RMA. Kon toen ook kiezen of ik een nieuwe wilde of mijn geld terug.
Gewoon geld terug eisen en er eentje kopen bij Frank :p

Weer naar die dealer .... dat gaat niet meer lukken denk ik...
Of gewoon bellen en terug sturen en dan toch geld terug vragen ? Ze zien me weer aankomen ?
Directeur zei; Mooi beeld toch mankeert niets aan!
Ik zei; Misschien ben ik een mierenneuker... je raadt zijn antwoord al; ja best :-)

Maar goed.. heb geen trek meer om naar de dealer te gaan. Terug sturen naar Epson ?

J.A.F._Doorhof

Je kan Epson rechtstreeks proberen maar waarschijnlijk sturen die je weer terug naar de dealer.
Kom je er ECHT niet uit moet je maar eens hier langs komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoekstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  3, 2004, 17:59:59
Je kan Epson rechtstreeks proberen maar waarschijnlijk sturen die je weer terug naar de dealer.
Kom je er ECHT niet uit moet je maar eens hier langs komen.

Hey Frank, het liefst kom ik even bij jou langs .... heb het een beetje gehad... en zie door de bomen het bos niet meer wat nu actieve pixels zijn of stof.. of wat dan ook...  ???

J.A.F._Doorhof

mail me even volgende week dan maak ik wel een afspraak met je.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoekstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  3, 2004, 19:53:24
mail me even volgende week dan maak ik wel een afspraak met je.

Ok, thx!

wh-vanderpost

Citaat van: Hoekstra op december  3, 2004, 20:00:07


Ok, thx!
Ik zou maar een HÉÉLE grote doos Merci meenemen (lekker cliche zo rond de kerst  ;D)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

spotmatic

Frank (en anderen),

Eerder in deze thread heb ik foto's getoond van mijn 'stof'-probleem. Ik heb mijn PJ nog niet schoongeblazen, wel heb ik het stoffilter gereinigd.

Er is één ding wat me hogelijk verbaast. Zoals jullie in de foto's gezien hebben zijn de groene dots erg duidelijk.  Zo ook vanavond, toen ik Spiderman 1 draaide. Echter ze zijn na 10 minuten volkomen verdwenen, dus als de projector een beetje op temperatuur is gekomen. Ik heb vervolgens met de focus gespeeld, maar de groene dots kan ik niet terugkrijgen (niet dat ik dat zou willen overigens). Huh ???

Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt. De eerste keer (een week geleden) dacht ik dat ik droomde, maar het is toch echt zo: de groene dots zijn in de loop van de film gewoon WEG en goed ook! Wat is dit nu? Ik weet niet hoe de TW10 intern is opgebouwd, maar zit er misschien een soort warmtefilter voor de panelen of iets anders wat dit kan verklaren?

De dots bevonden zich overigens beide keren op precies dezelfde plaatsen in het beeld, en ze hadden ook steeds dezelfde grootte. Dus die dots zijn er wel degelijk, maar worden ze nu echt door stof veroorzaakt of is het iets anders ???
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

Totaal onverklaarbaar als ze elke keer opdezelfde plek terecht komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoekstra

Citaat van: wh-vanderpost op december  3, 2004, 20:58:03

Ik zou maar een HÉÉLE grote doos Merci meenemen (lekker cliche zo rond de kerst  ;D)


Zal ik zeker doen.  ;)
Gaat goed komen!

Hoekstra

#60
Goedenavond allen.
Ben vanavond ff langs Frank (ITC) geweest en heb weer wat geleerd.
"sub" actieve pixel.  ;)
Heb er een aantal op de beamer, vooral de groene zijn/is duidelijk te zien met de test dvd's van Frank.

Schoonspuiten met compressed lucht mocht helaas niet baten.
Gelukkig bezit ik de beamer nog geen 30 dagen en gaan we een poging wagen voor een DOA.

Frank en Annewiek mag ik jullie bij deze alvast hartelijk bedanken voor de service en dat terwijl de beamer niet eens bij jullie vandaan komt!

1 ding weet ik zeker; Mijn volgende beamer komt bij ITC vandaan!
(het liefst de TW200H die daar draaide... zonder dan ook maar 1 weet ik wat pixel, wat een beeld)

mark II

Citaat van: spotmatic op december  3, 2004, 21:47:45
Frank (en anderen),

Eerder in deze thread heb ik foto's getoond van mijn 'stof'-probleem. Ik heb mijn PJ nog niet schoongeblazen, wel heb ik het stoffilter gereinigd.

Er is één ding wat me hogelijk verbaast. Zoals jullie in de foto's gezien hebben zijn de groene dots erg duidelijk.  Zo ook vanavond, toen ik Spiderman 1 draaide. Echter ze zijn na 10 minuten volkomen verdwenen, dus als de projector een beetje op temperatuur is gekomen. Ik heb vervolgens met de focus gespeeld, maar de groene dots kan ik niet terugkrijgen (niet dat ik dat zou willen overigens). Huh ???

Dit is nu de tweede keer dat dit gebeurt. De eerste keer (een week geleden) dacht ik dat ik droomde, maar het is toch echt zo: de groene dots zijn in de loop van de film gewoon WEG en goed ook! Wat is dit nu? Ik weet niet hoe de TW10 intern is opgebouwd, maar zit er misschien een soort warmtefilter voor de panelen of iets anders wat dit kan verklaren?

De dots bevonden zich overigens beide keren op precies dezelfde plaatsen in het beeld, en ze hadden ook steeds dezelfde grootte. Dus die dots zijn er wel degelijk, maar worden ze nu echt door stof veroorzaakt of is het iets anders ???

Wij hebben sind kort een tw10H en zien ditzelfde probleempje. Gelukkig zitten de groene dots rechtboven in de hoek en de ene keer zijn ze wel aanwezig en de andere keer niet, maar wel steeds op dezelfde plek.
Ben jij er al uit wat het is...stof of actieve pixels en wat kunnen we eraan doen?

spotmatic

Ik heb het probleem ondertussen niet meer. Ik kan dus niet bepalen of het stof was, of iets anders. Ik heb in ieder geval nog niets gedaan om eventueel stof te verwijderen, dus kan dat het niet zijn. Het blijft dus vooralsnog een raadsel.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Hoekstra

Het heeft even wat tijd gekost maar afgelopen weekend heb ik mijn beamer kunnen ophalen bij ITC.
Deze is een aantal weken in Duitsland Epson geweest ter reperatie ivm actieve pixels.
Vrijdag jl. kreeg ik het verlossende telefoontje van Annewiek ik kon de beamer zaterdag ophalen.
Zaterdagochtend nog eerst ff snel langs de winkel.
Bij aankomst ITC werd er voor de koffie gezorgd... en ik had zoals beloofd een heerlijke appeltaart meegenomen.
Uiteraard nog even over de schermen en beamers gepraat.
Na 45 minuten ben ik weer op gestapt richting huis. Zaterdagavond uiteraard een film gekeken, Twisted.
Super beeld, ziet er gewoon top uit!

Frank en Annewiek, langs deze wil ik jullie nogmaals bedanken voor deze service! Een beamer die niet bij jullie is aangeschaft toch willen versturen en verzorgen dat deze onder DOA gerepareerd word. Top!
En beloofd is beloofd. Mijn volgende beamer komt bij ITC vandaan.

Groet,
Alex (Hoekie)

ps. Heeft de taart 's avonds nog gesmaakt ?  :) ;)





RonG

Geeft me een goed gevoel over het product welke ik bij ITC besteld heb (ook een TW10H) :)

gr,

Ron

J.A.F._Doorhof

Taart was perfect :D.
We proberen altijd een goede service te geven en aangezien we van Epson de importeur zijn leek het me een goede oplossing om het te proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kronzilla

Het zou ook kunnen dat er eventueel een onderbreking zit of slechte verbinding tussen de printplaat en het lcd-paneel. Dit zijn ongelofelijk tere en dure kabeltjes, en de kans lijkt mij niet gering dat tijdens de montage van de projector er te hard of onvoorzichtig aan de bandkabeltjes  is getrokken of geplooid,met als gevolg slecht contact, en door hitte dat het contact terug hersteld is...
Ik heb dit al eens meegemaakt, en dit lijkt mij  slecht contact. Overigens lijkt mij dit minder dat de panelen slecht zijn,want er zijn genoeg merken die Epson Polysilicon TFT-panelen in hun projectoren stoppen....
Is idd walgelijk irritant. Ik zou geen enkele projector willen met oplichtende of defecte pixels. In het begin ga je je waarschijnlijk er niet echt an storen maar na verloop van tijd ga je dit echter wel! (spreek van ervaring  ;D )

J.A.F._Doorhof

Een dode pixel of actieve pixel heeft weinig te maken met bandkabels.
Het is het stof op een paneel wat gebeurt gedurende de assemblage van de panelen.
Wij hebben trouwens een zeer streng beleidt op aktieve pixels.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kronzilla

Aan dit kan het ook liggen,maar normaal gezien moeten fabrikanten toch een zeer streng beleid hebben? Maarja zelfs als een fabrikant 99,99% werkende pixels garandeert,en je projector heeft pakweg paar miljoen pixels,dan zijn dat idd wel een paar die defect kunnen zijn. Maar beste Frank, u hebt volkomen gelijk. Projectors met zulke panelen (die dus niet perfect werkende pixels hebben) zou ik ook niet willen bezitten. En het kost een hoop ergernis om zo'n projector om te ruilen, te lezen op de thread's. Daaraan zie je hoe de winkeliers tov hun producten en klanten staan he, ofwel willen ze de klant tevreden stellen,ofwel de fabrikant. Gelukkig zie ik dat u toch wel de zijde van de klant kiest  :D

Sander Nooy

Sorry dat ik oude topic omhoog schop. Maareh, ik moet eerlijk bekennen dat ik deze beamer eigenlijk ergens anders wilde kopen. Scheelt rond de 95,- ...

Maar als ik dit zo lees. Geef ik liever die 95,- meer uit dan dat ik dit meemaak.

Kennelijk neemt de "normale" winkel het niet zo nauw. Bah.

Frank, binnenkort komt er een bestelling hoor :P
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

RonG

Mag ik je een tip geven. Heb er die 95 euro voor over. ;)

Trouwens, heb sinds een paar dagen ook een actieve groen pixel. Projecteer 2 meter en zit er 3 meter vanaf. De pixel is heel goed te zien en in het midden van het scherm ongeveer. Ik ben er zeker van dat dit niet in het begin was.
Links boven heb ik een soort groene blob van ongeveer 5 cm, denk dat dit stof is gezien de reacties en tips hier.

Het is niet echt storend maar gezien ik het weet valt het altijd op, vooral bij donkere scenes.

Ron

Arno P

met lucht blazen helpt niet altijd...door het blazen kan het stof ook vaster tegen het panel gedrukt worden (onderdruk onder het vuiltje)....het is wel mogelijk om met een licht klevende tape het stof te verwijderen...volgens mij heeft 3M tape die niet te vast plakt en bovendien geen resten achter laat...

spotmatic

Citaat van: Arno P op maart 14, 2005, 19:18:14
met lucht blazen helpt niet altijd...door het blazen kan het stof ook vaster tegen het panel gedrukt worden (onderdruk onder het vuiltje)....het is wel mogelijk om met een licht klevende tape het stof te verwijderen...volgens mij heeft 3M tape die niet te vast plakt en bovendien geen resten achter laat...

Mooi, probeer je het eerst zelf even uit en laat je ons dan een foto van je compleet vernielde panelen zien? :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Arno P

Helaas...heeft mijn crt pj hier niet zo'n last van  ;)

Hoekstra

Citaat van: Sander Nooy op maart 14, 2005, 16:46:04
Sorry dat ik oude topic omhoog schop. Maareh, ik moet eerlijk bekennen dat ik deze beamer eigenlijk ergens anders wilde kopen. Scheelt rond de 95,- ...

Maar als ik dit zo lees. Geef ik liever die 95,- meer uit dan dat ik dit meemaak.

Kennelijk neemt de "normale" winkel het niet zo nauw. Bah.

Frank, binnenkort komt er een bestelling hoor :P

Geef die 95 euro extra uit!!
Echt waar... die heb je met de koop er al uit.
Beamer wordt helemaal nagekeken en afgesteld.
Je weet zeker dat je een top beamer hebt wanneer je deze bij ITC aanschaft.

Groet,
Hoekie