GEEN Actieve pixels Epson TW10H MEER !!

Gestart door Hoekstra, november 21, 2004, 11:14:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 29, 2004, 12:17:05
Ronduit belachelijk.
Dode pixels is nog wat voor te zeggen maar zelfs dan vind ik het HEEL veel.
Actieve pixels denk ik maximaal 2-3 als ze al toegestaan zijn.

Dit is echt iets wat je met je dealer moet oplossen, maar dit is volgens mij NIET toelaatbaar.

MvrGr.
Frank

Epson gebeld.
Ze zouden mij terug bellen (rond 1 uur) helaas is dit nog niet gebeurd.
Inmiddels ook PP gebeld en verhaal verteld aan de Service Manager. (verkoper was er niet)
Hij wil er niet tussen zitten (kastje naar de muur verhaal) en zou de verkoper terug laten bellen.
Ik ben benieuwd..... wordt vervolgt..

Gr. Alex

Hoekstra

Citaat van: Hoekstra op november 29, 2004, 14:36:01


Epson gebeld.
Ze zouden mij terug bellen (rond 1 uur) helaas is dit nog niet gebeurd.
Inmiddels ook PP gebeld en verhaal verteld aan de Service Manager. (verkoper was er niet)
Hij wil er niet tussen zitten (kastje naar de muur verhaal) en zou de verkoper terug laten bellen.
Ik ben benieuwd..... wordt vervolgt..

Gr. Alex

Epson heeft mij terug gebeld. Zij kunnen geen antwoord geven wat de foutmarge is.
Hij zei eigenlijk; Stuur de beamer retour onze repartieafdeling zal dan kijken hoe of wat.... en of dat onder garantie valt.
Of te wel... is ie met beide benen opgestaan heb je geluk en anders niet... :-)
Heb vervolgens reparatiebedrijf van epson gebeld (030) en ook deze konden mij niets vertellen over de foutmarge :-)
Hij heeft de hele TD database doorgezocht maar kon niets vinden.
Heeft mijn nummer genoteerd en gaat opzoek... en zal mij morgen terug bellen.

Leonard Shelby

Ik heb voor dat ik mijn TW10 kocht ook gebeld met Epson en hun TD.
Ze konden beide toen ook niets zeggen over wat nog acceptabel is. Het lijkt of er echt niets over vastgelegd is bij Epson.

Ik heb toen besloten dat het dus noodzaak was om mijn unit te kopen bij een dealer waar ik hem kon bekijken voordat ik hem meenam.

Hoekstra

En bij thuiskomst een brief van de dealer ivm crediteren van het bedrag.
Na intern overleg kunnen ze niet crediteren ??!! GVD!!

Ik kon het cash krijgen maar zei; geen probleem mag ook via de bank is voor jullie makkelijker.

Ik heb een copy bon met een handtekening van de verkoper met daarop door hem geschreven;

crediteren 76 euro ex. btw naar bankrekening blablabla

Ongelooflijk dit. Die gozer wil oorlog met me!

J.A.F._Doorhof

Rustig blijven, als je kwaad wordt bereik je bij veel dealers het tegenovergestelde.
Ik kan je jammer genoeg niet helpen in je conflict met de dealer.

Eventueel wil ik wel voor je naar de projector kijken en eens een balletje opgooien via mijn kanalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoekstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 29, 2004, 22:13:41
Rustig blijven, als je kwaad wordt bereik je bij veel dealers het tegenovergestelde.
Ik kan je jammer genoeg niet helpen in je conflict met de dealer.

Eventueel wil ik wel voor je naar de projector kijken en eens een balletje opgooien via mijn kanalen.

Je hebt gelijk... maar het is om gek van te worden...
Spreek je af dat ze het bedrag crediteren krijg je ineens een brief thuis... echt ongelooflijk.
Als het goed is word ik morgen gebeld door die gozer. Ik zal rustig blijven... althans proberen  >:(

We zullen zien. Frank ik hou je aanbod in gedachten, thx!
(straks is het allemaal stof  ;)  )

spotmatic

Zo, ik heb vanavond wat foto's gemaakt van die 'actieve' pixels. Hier de eerste. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik denk dat het stof is. Ik hoop dat ik gelijk heb  ;D

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Overigens ziet het beeld er bagger uit. Dat klopt, want ik moet noodgedwongen even vanaf een simpele DVD projecteren (composite) totdat mijn DV4300 voor de tweede keer is 'gerepareerd'.

Nog een voorbeeldje:
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Het zijn dus zo te zien zeker geen 'actieve' pixels. De groene vlekken zijn gewoon te groot om actieve pixels te kunnen zijn... Dus: het stoffilter eraf halen en de zaak schoonblazen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Rody

Citaat van: spotmatic op november 29, 2004, 22:45:47
Overigens ziet het beeld er bagger uit. Dat klopt, want ik moet noodgedwongen even vanaf een simpele DVD projecteren (composite) totdat mijn DV4300 voor de tweede keer is 'gerepareerd'.

Nog een voorbeeldje:

Het ziet er idd niet echt uit als actieve pixels.
Bij mij zag je duidelijk heel scherp een klein fel blauw oplichtend pixeltje.
Ik zou is proberen om het stof eruit te blazen.
Misschien gaat het dan weg en zijn je problemen over.

J.A.F._Doorhof

100% zeker stof.
Je ziet duidelijk dat het groter is dan een pixel en het is bij lange niet zo opvallend als een actieve pixel.
Geloof me als je een actieve pixel zou hebben dan zou je die op dit soort foto's zien als een HELDERE pixel.

Dit is heel makkelijk op te lossen.

Haal je filter los en spuit wat compressed air door die opening, zorg in vredesnaam ervoor dat je geen vloeistof naar binnen spuit want dan kun je je projector afvoeren.
Doe het ook aub in een zo stofvrijmogelijke ruimte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Hartelijk dank voor jullie commentaar Rody en Frank!

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 29, 2004, 22:56:49
100% zeker stof.
Je ziet duidelijk dat het groter is dan een pixel en het is bij lange niet zo opvallend als een actieve pixel.
Geloof me als je een actieve pixel zou hebben dan zou je die op dit soort foto's zien als een HELDERE pixel.

Dat klinkt natuurlijk positief, allicht positiever dan wanneer het actieve pixels zouden zijn. Dan zou ik de LCD panel moeten laten vervangen. Dat is niet iets waar ik nu op zit te wachten  :D

Citaat
Haal je filter los en spuit wat compressed air door die opening, zorg in vredesnaam ervoor dat je geen vloeistof naar binnen spuit want dan kun je je projector afvoeren.
Doe het ook aub in een zo stofvrijmogelijke ruimte.

Dat laatste gaat vast moeilijk worden (een stofvrije ruimte, wat is dat  ;) ?) Maar ik zal het proberen en jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen! Nogmaals bedankt!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Hoekstra

Ola,
Ik zal vanavond ook eens een foto plaatsen van de TW10H met actieve pixel.
gr. Alex

Hoekstra

Citaat van: Hoekstra op november 30, 2004, 08:01:37
Ola,
Ik zal vanavond ook eens een foto plaatsen van de TW10H met actieve pixel.
gr. Alex

Lukt mij ff niet 1,2,3 om goede foto's te maken.
Als ik het background color op zwart zet zie ik hier en daar blauwe, groene en rode (waarvan 1 heel klein vel groen is)
Als ik het background color op blauw zet zie ik de rest niet meer.... en is diegene die groen en vel was wit/grijs geworden.
Al met al denk ik dus dat ik 1 actieve pixel heb dan ? Is dit toelaatbaar ?

Gr. Alex

ps. heb die toko presentation partner gebeld en gezegd dat ik hier thuis een copy bon heb met erop; crediteren met handtekening van verkoper... dus wat moet ik in godsnaam met die brief die mij gestuurd is dat jullie na intern overleg niet crediteren ?
Meneer geef even uw bankrekeningnummer dan maken we het over :-)
Beter!

J.A.F._Doorhof

Ik vind aktieve pixels NIET toelaatbaar.
Maar goed elk bedrijf hanteert zo zijn eigen maatstafen, en het is net hoeveel ze hun best voor JOU willen doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LocoJ

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  1, 2004, 08:40:24
Ik vind aktieve pixels NIET toelaatbaar.
Maar goed elk bedrijf hanteert zo zijn eigen maatstafen, en het is net hoeveel ze hun best voor JOU willen doen.

Nou,... weet ik ook weer waar ik mijn toekomstige beamer ga kopen! ;D Heb niet zo heel snel dat ik iets meer geld betaal voor service, maar dit is toch een hele duidelijke zaak ::)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Hoekstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  1, 2004, 08:40:24
Ik vind aktieve pixels NIET toelaatbaar.
Maar goed elk bedrijf hanteert zo zijn eigen maatstafen, en het is net hoeveel ze hun best voor JOU willen doen.

Dat vind ik ook....
Nogmaals ik heb Epson gesproken en de reparateur van Epson en beide kunnen mij niets vertellen over hoeveel en/of actieve pixels toelaatbaar is.

Ik heb die verkoper nogmaals gemaild... bellen heeft geen zin... hij is er niet ??!!


Hoekstra

Het heeft geholpen!

Beste Alex,

Ik stel voor dat je langs komt met je DVD van Shrek II en dat we dan gaan kijken welke wel aan je specificaties voldoet, om op die manier dit voorgoed uit de wereld te helpen. Ik moet je wel waarschuwen om de projector dan niet meer te gebruiken want de geregistreerde uren worden gecontroleerd.

Ik hoop dat we het zo op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet.

Hoekstra

Vanmiddag Beamer opnieuw ruilen.
Heb een film meegenomen met een goed zwart beeld, al denk ik dat ik de beamer met het backgroundcolor op zwart al goed kan bekijken of er geen actieve pixels zijn.
Vervolgens backgroundcolor op blauw en kijken of die er dan nog zit.
Nog meer testmogelijkheden ?

Groet,
Alex

Leonard Shelby

Een zwart beeld voor de aktieve pixels en een wit beeld voor dode pixels lijkt me voldoende.

Even systematisch het hele beeld nalopen en je moet goed zitten........

Hoekstra

Citaat van: Leonard Shelby op december  3, 2004, 08:26:48
Een zwart beeld voor de aktieve pixels en een wit beeld voor dode pixels lijkt me voldoende.

Even systematisch het hele beeld nalopen en je moet goed zitten........

Lijkt mij ook!
Zal vanavond nog ff posten hoe het verlopen is...

J.A.F._Doorhof

Zwart beeld voor aktief
Wit beeld voor dood
Maar ook even een rood, groen en blauw beeld
En wil je helemaal zeker zijn een cyaan, magneta en yellow beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hoekstra

Ik voel me echt een sukkel;

Eerste beamer had last van een groene rand en "actieve" pixels.
(het laatste is dus de vraag)

Nieuwe beamer gehaald. (1e keer Almere - Zoetermeer op en neer)
Ook last van "actieve" pixels ? rode groene en blauwe soort vierkantjes...
1 klein rondje die groen is en wanneer je de achtergrond blauw maakt een beetje wit/grijs is.
Last van soort gekleurde haartjes... maar volgens mij is dit gewoon stof.

Vandaag dus mee terug geweest. (2e keer Almere - Zoetermeer)
Verkoper nieuwe gepakt open gemaakt een aangezet.
Ook deze vertoonde direct 2 groene vierkantjes echter blijven deze groen wanneer je de achtergrond van zwart naar blauw veranderd. Dus ik dacht ook actieve pixels.

Tja wat nu ? Directeur erbij.... mooi verkooppraatje... kon hem wat dat betreft aardig afbluffen.
Hij zei 5 a 6 mag... ik zei; U weet de foutmarge en Epson niet ?
Toen zei ik; maak er nog 1 open en heeft die ook last van die rgb vierkantjes neem ik mijn oude mee.

Accoord. Nieuwe werd gepakt en opengemaakt en aangesloten. Ook deze direct last van groene vierkantjes die ook groen bleven wanneer de achtergrond van zwart naar blauw werd overgezet.

Ik zei; ok het is eenmaal zo ik neem mijn oude mee en bedankt. De verkoper zei nog; U neemt u oude mee ?
Ja zei ik anders moet je weer serienummers noteren etc., en vertrok.

Tot ik in de auto nog eens rustig nadacht en mezelf wel voor mijn kop kon slaan.
Volgens mij waren de 2 die ik vandaag gezien heb achteraf toch ok, buiten die groene vierkantjes om die bij blauw achtergrond gewoon groen bleven.... dat is stof sukkel ( toch ?)

Nu heb ik mijn oude gewoon weer mee terug genomen terwijl deze volgens mij echt 1 actieve pixel heeft.

Tering wat ben ik een sukkel........ ik ga weer lekker het weekend in.........
en baal hier enorm van!




wh-vanderpost

Oke, misschien niet slim... wanneer heb je het ding aangeschaft, dus de datum op de bon?
Je mag wettelijk zonder enige reden alle aankopen ongedaan maken en het geld terug krijgen, doe dat dan  >:( Ik zou na het openmaken van 2 dozen al zoiets hebben van "hoe komen jullie aan deze partij?" en zeggen "doe mij me geld maar terug a.u.b." ... maarja...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Hoekstra

Citaat van: wh-vanderpost op december  3, 2004, 17:39:57
Oke, misschien niet slim... wanneer heb je het ding aangeschaft, dus de datum op de bon?
Je mag wettelijk zonder enige reden alle aankopen ongedaan maken en het geld terug krijgen, doe dat dan  >:( Ik zou na het openmaken van 2 dozen al zoiets hebben van "hoe komen jullie aan deze partij?" en zeggen "doe mij me geld maar terug a.u.b." ... maarja...

Op bon iets van 11 november, vorige week 1 omgeruild.
Maar ja... ik denk dus dat het allemaal gewoon stof is... en dus met schoon spuiten met compressed air... opgelost zou zijn....