Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Gestart door garmtz, november 20, 2004, 20:28:45

Vorige topic - Volgende topic

Jiri

Citaat van: bmateijsen op december 13, 2004, 15:45:34
Als je veel wil bestellen is deze vaak goedkoop, zeker met de huidige dollar.. 1 CD is echt niks want je betaald 7 dollar verzendkosten en daarna 1,5 dollar meer.. per CD.

Groet Bjorn

Klopt, maar ze geven ook aan dat ze de verpakking zo labelen, dat hij gegarandeerd bij de douane komt, en dan mag je fijn btw etc betalen, en dan ben ik bang dat je al met al toch nog 20 euro kwijt bent... >:(

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

www.play.com

Dan wordt er vanaf de UK geshipt... echter ze hebben niet altijd alles..

Groet bjorn

eric_audio

Citaat van: reMC op december 13, 2004, 15:32:08

Ik wil een heleboel van deze cd's bestellen. Normaal doe ik dat bij Boudisque maar echt goedkoop zijn deze cd's niet. (€21,99)..

Iemand een goedkoper adres?

Check eens via www.elcheapo.nl

Ik heb onlangs van David Sylvian de CD "Dead bees on a cake" (ook enthousiast geworden na hem bij Garmt gehoord te hebben) voor ongeveer 10,50 Euro gekocht, ik geloof bij NLStore.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

jeroenskie

Citaat van: bmateijsen op december 13, 2004, 15:35:03
Check www.cduniverse.com

Moet je wel wat meer bestellen anders heb je de verzendkosten niet uit.. maar Khmer van Nils Peter Molvaer kost daar 14 dollar (zo'n 10,50 Euro)

Oja ook zo'n giller ,

IK : heu wie is dit .
men : Ow oscar peterson
Ik : gaaf zeg , die schrijven we op , even naar het hoesje kijken .EUWWW die heb ik  ;D

volgende cd
Ik : zohee wie is dit
men :ja dat is nils .....
Ik gaaf zeg , is dit de beste cd ?
men : nee er is nog een betere " Khmer "
Ik": nooit van gehoord!!!

vervolgens zit ik gister mijn cd's op te ruimen zie ik toch in het rijtje de cd" Khmer " staan  :-[ :-[ :-[, gelijk gedraaid en heeeel gaaf , ook echt een aanrader. 8)

vr gr jeroen

Kerstmanno

Hahahaha, gratis bij een pak boter gekregen ofzo, dat je geen idee had dat je die cd had? ;)

Shit zeg, ik moet ook nodig eens goede cd's hebben!! Alleen is die rare muziek van jullie niks voor mij ;D

VlisChris

Wat voor soort muziek is dit allemaal een beetje? Of zijn het allemaal totaal verschillende soorten muziek?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jiri

Citaat van: Christiaan Sauer op december 14, 2004, 00:28:16
Wat voor soort muziek is dit allemaal een beetje? Of zijn het allemaal totaal verschillende soorten muziek?

Jazz, met een grote "J" ;D

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Joep

Ik had laatst 1 cd gekocht bij een internetwinkel uit Miami. De cd kostte 18,50 dollar en van mijn creditcard werd 21 euro afgeschreven, best ok vind ik dus.

De Tindersticks zag ik laatst bij een cd-winkel in Amsterdam liggen. Ik ga daar maar eens even luisteren (vind het sowieso leuker om bij een klein, specialitsch zaakje iets aan te schaffen dan via internet iets te kopen...economische- en gevoelsredenen..)

August

Leuk om te lezen deze verslagen. Uit eigen ervaring (nog op de oude locatie) weet ik dat luisteren bij Wilco een eye-opener kan zijn. Toch heb ik daar ook enkele kanttekeningen bij.
- Shigi klapt op mijn gewenste luistervolume in de thermische beveiliging. Misschien dat een gaincard met dubbele dumpty het wel zou trekken, is echter ook wel weer veel duurder. Verder vond ik het erg natuurlijk en muzikaal klinken, ben ook benieuwd naar de gemodificeerde versie.
-Ondanks meerdere aanbevelingen en het feit dat ze ook wel dingen goed deden kon ik niet langdurig naar Von Schweikert luisteren (VR2) zonder luisterpijn/moeheid.
-Pas toen de Reynauds ingezet werden werd het mooi. Destijds naar de Trente geluisterd, later ook zelf gekocht en inmiddels de Offrande thuis staan.
-Inmiddels ben ik ook over naar de buizen sinds ik Audio Research bij iemand hoorde. Op zich gek want de buizen destijds bij Wilco konden me minder bekoren dan de 47 labs.

Wat we hier natuurlijk ook moeten opmerken is dat dit voor de freaks natuurlijk allemaal wel leuk is, maar dat de gemiddelde liefhebber niet persé deze weg moet of wil bewandelen. Om nog maar te zwijgen over zijn vrouw/partner :D Daarom vind ik het ook leuk dat bv. Jiri nog zo tevreden spreekt over zijn eigen set. Iedereen bewandelt zijn eigen weg, soms kunnen we het eens zijn, maar vaak ook niet. De manier van luisteren blijkt ook verschillend, met voorkeur voor meer upfront of andersoortig geluid. Ik ben bij een aantal mensen geweest met hele dure sets, toch was ik altijd wel weer blij om thuis te luisteren. Sommige blonken uit in één soort muziek en iedere set had zijn eigen sterke punten. Wat me bij de duurdere sets wel opvalt is de stilte en de rust tussen de noten. Wat dat betreft heb ik thuis nog wel iets om naartoe te werken, ik denk dat dit ook deels te maken heeft met stroomvoorziening.

Er zijn meerdere wegen naar Rome, en dat is maar goed ook.

reMC

De shigi kan inderdaad niet 'knallen'! Ik kan ook heel goed begrijpen dat het voor sommigen niet hard genoeg kan, maar met redelijke gevoelige speakers kan het voor mij meer dan hard genoeg (en blijft ALTIJD zuiver, tot de termische beveiliging dan ;))! Twee voedingen op een Gaincard scheelt wel maar niet enorm veel.

De Offrande is veeel mooier dan de VR-2. De laatsgenoemde speaker heb ik overigens zelf. De Trente vond ik niet mooier dan de VR-2, de Evolution3 kwam in de buurt maar de VR-2 had wat mij betreft net wat meer magie, vooral in het laag.

Tsja, 47labs verslaat wat mij betreft ook de meeste buizenversterkers. Maar intussen heb ik ook een buizenversterker gehoord die het wel eens beter kan doen dan bijvoorbeeld een gemodificeerde shigaraki (welke bijna niet te vergelijken is met de originele shigi).

Iedereen luistert inderdaad anders, dat blijkt wel.

oud_account_1

Citaat van: August op december 15, 2004, 16:03:35
- Shigi klapt op mijn gewenste luistervolume in de thermische beveiliging. Misschien dat een gaincard met dubbele dumpty het wel zou trekken, is echter ook wel weer veel duurder. Verder vond ik het erg natuurlijk en muzikaal klinken, ben ook benieuwd naar de gemodificeerde versie.
Een voeding die meer vermogen kan leveren heeft hier niet zoveel invloed op, je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je een fan met een laag toerental tegen het kastje laat blazen.
Er zijn trouwens mensen die vinden dat het IC dat gebruikt wordt beter klinkt als 'ie warm is, misschien is dat de motivatie achter het beperkte koelvermogen.

Citaat van: August op december 15, 2004, 16:03:35
Er zijn meerdere wegen naar Rome, en dat is maar goed ook.
Zeker als ze ge-asfalteerd zijn en bochten hebben :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

reMC

Citaat van: squadra op december 15, 2004, 20:02:52
Er zijn trouwens mensen die vinden dat het IC dat gebruikt wordt beter klinkt als 'ie warm is.

Werkelijk dag en nacht verschil tussen warm en koud bij een 47labs. Koud is echt 3x niks. Geen diepte, weinig klankkleur, alles kleeft aan elkaar. Ze moeten gewoon altijd aan staan..(zit ook geen aan/uit-knop op)

oud_account_1

Citaat van: reMC op december 15, 2004, 22:40:32
Werkelijk dag en nacht verschil tussen warm en koud bij een 47labs. Koud is echt 3x niks. Geen diepte, weinig klankkleur, alles kleeft aan elkaar. Ze moeten gewoon altijd aan staan..(zit ook geen aan/uit-knop op)
En blijven ze dan warm als ze aan staan, maar niet gebruikt worden?

Het gebruikte IC verbruikt in rust n.l. bijzonder weinig stroom (paar mA) en daar wordt ie echt niet wam van.
Je kan wel ervoor zorgen dat ie warm blijft, maar voor zover ik weet volgen ze exact het schema van National.
Zelf heb ik ook een chip amp gemaakt, en die staat ook altijd aan maar blijft toch O0
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

reMC

Citaat van: squadra op december 15, 2004, 23:21:23

Het gebruikte IC verbruikt in rust n.l. bijzonder weinig stroom (paar mA) en daar wordt ie echt niet wam van.
Je kan wel ervoor zorgen dat ie warm blijft, maar voor zover ik weet volgen ze exact het schema van National.
Zelf heb ik ook een chip amp gemaakt, en die staat ook altijd aan maar blijft toch O0

HOE het werkt weet ik niet maar als ie aan blijft staan, ook zonder te spelen, blijft de kwaliteit hoog..

reMC

Citaat van: eric_audio op december 13, 2004, 17:03:10
Ik heb onlangs van David Sylvian de CD "Dead bees on a cake" (ook enthousiast geworden na hem bij Garmt gehoord te hebben) voor ongeveer 10,50 Euro gekocht, ik geloof bij NLStore.

Is NLstore goed/betrouwbaar? iig wel goedkoop...

eric_audio

Citaat van: reMC op december 16, 2004, 14:47:06

Is NLstore goed/betrouwbaar? iig wel goedkoop...

Nou, ik heb nog maar 1 CD bij ze gekocht, deze van David Sylvian, maar dat verliep prima. Binnen een week had ik de CD in huis. Ik heb nog even gechecked, de prijs was € 9,51. Niet slecht........
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: squadra op december 15, 2004, 23:21:23

Het draait niet om de temperatuur, maar om dat het apparaat onder spanning blijft staan. De warmte is een restproduct tijdens gebruik, meer niet. Sommige ic's kunnen er wel een half jaar over doen voordat ze stabiel zijn. Vandaar dus het aan laten staan ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: FrenkB op december 16, 2004, 22:22:41
Het draait niet om de temperatuur, maar om dat het apparaat onder spanning blijft staan. De warmte is een restproduct tijdens gebruik, meer niet. Sommige ic's kunnen er wel een half jaar over doen voordat ze stabiel zijn. Vandaar dus het aan laten staan ;)

Aha, juist!

Het duurt inderdaad zo'n half jaar voordat de versterkers op topniveau spelen..

FrankB

Citaat van: reMC op december 17, 2004, 09:37:34
Aha, juist!

Het duurt inderdaad zo'n half jaar voordat de versterkers op topniveau spelen..

Het is net zo waar als jij zo overtuigd bent van 47Labs ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: FrenkB op december 17, 2004, 21:55:27
Het is net zo waar als jij zo overtuigd bent van 47Labs ...

Wat leuk toch dat mensen je leren kennen... ;D

patrick_vdb

Citaat van: reMC op december 17, 2004, 22:47:56
Wat leuk toch dat mensen je leren kennen... ;D

Als je maar voldoende indoctrineerd gaat dat vanzelf ;D ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

Citeer"Systems are typically judged on transparancy, soundstaging etc. Live music doesn't always sounds transparant and rarely has 3d soundstaging or sharp imaging. But live music without these qualities still is more real/beautiful than a 'perfect' audio system. Maybe there are more important quality's?"

Dat is zoiets als zeggen dat een verse appelsap meer smaak heeft dan appelsap uit een flesje  ::)  ;D
Let vooral op: "Typically", "doesn't always", "Maybe"  ???

ik stel voor dat je betere (duurdere) kaartjes koopt voor concerten ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op december 19, 2004, 10:48:43
Dat is zoiets als zeggen dat een verse appelsap meer smaak heeft dan appelsap uit een flesje  ::)  ;D
Volgens mij is het meer verse sinaasappelsap vergelijken met appelsap uit een flesje!
Luisteren naar apparatuur is immers niet te vergelijken met een live optreden.

CiteerLet vooral op: "Typically", "doesn't always", "Maybe"  ???
ik stel voor dat je betere (duurdere) kaartjes koopt voor concerten ;D
En ook nog 'rarely'!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op december 19, 2004, 11:28:56

Volgens mij is het meer verse sinaasappelsap vergelijken met appelsap uit een flesje!

En ook nog 'rarely'!
Hahaha, nee het gaat neem ik aan om hetzelfde muziekstuk, daar ga ik helemaal vanuit. Als het niet zo is, dan sluit ik mij bij je aan  ;)

Tjee hoe heb ik rarely over het hoofd gezien  ;D.

Tis een erg "veilige" tekst, dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken ;D

reMC

Tis niet mijn tekst maar kan me er wel helemaal in vinden :D

Het is niet per sé een veilige tekst hoor. Meer een persoonlijke visie die aangeeft dat er gedacht wordt dat belangrijke kwaliteiten voor een goede weergave ergens anders liggen dan waar ze gezocht worden..;)

Citaat van: Audiofiel op december 19, 2004, 11:28:56

Apparatuur die ik wil moet muziek absoluut 'live' laten klinken!!! Alsof de muzikanten in de de kamer staan te spelen. Ik luister liever ook niet naar apparatuur, maar naar de muziek die weergeven wordt.. ;)