Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Gestart door garmtz, november 20, 2004, 20:28:45

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 13:17:10

Ehh, maar is het niet zo, dat veel wat er bij Wilco staat op een of andere manier wel zelfbouw is??
Je kan het ook gewoon 1:1 nabouwen...toch?
Groetjes,
Jiri

Wat is een omschrijving voor zelfbouw?

Jiri

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 13:19:01

Wat is een omschrijving voor zelfbouw?

Voor mij is dat:
Niet in een fabriek, niet op de lopende band, niet door tientallen mensen, maar door 1 of 2 in een atelier of werkplaats en met de hand. :D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 13:22:10

Voor mij is dat:
Niet in een fabriek, niet op de lopende band, niet door tientallen mensen, maar door 1 of 2 in een atelier of werkplaats en met de hand. :D

Groet,
Jiri

Dan is in ieder geval de Sonatine en alle bekabeling bij Audio-Cube zelfbouw. De Sun-Audio ook volgens mij.

Jiri

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 13:23:05

Dan is in ieder geval de Sonatine en alle bekabeling bij Audio-Cube zelfbouw. De Sun-Audio ook volgens mij.

Kijk....dat bedoel ik...en je hebt ook kans dat veel 47labs werk ook min of meer aan die kriteria voldoet.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 13:28:03

Kijk....dat bedoel ik...en je hebt ook kans dat veel 47labs werk ook min of meer aan die kriteria voldoet.

Groet,
Jiri

Loopwerk weet ik niet zeker maar van de versterkers en dac wel. allemaal met de hand gemaakt door 1 man.

garmtz

Onder zelfbouw versta ik dat je het zelf bedenkt en in elkaar zet (wat ik dus helemaaaaaal niet zie zitten). Als een ander het verint en jij zet het in elkaar is het zelf-assemblage... :D En ook dat vind ik geen goed idee, want ik soldeer als een dweil. De Sonatine en de 47 Labs bekabeling/apparatuur zijn geen zelfbouw, alleen niet erg commerciële producten.

Als iets door een ander voor jou in elkaar wordt gezet is het per definitie geen zelfbouw. Anders is ALLES zelfbouw!

reMC

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 13:32:35
Onder zelfbouw versta ik dat je het zelf bedenkt en in elkaar zet

Dat doet 47labs dus :)
Evenals Hans Kortenbach samen met Cees Pel toch!?

Jiri

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 13:49:28
Dat doet 47labs dus :)
Evenals Hans Kortenbach samen met Cees Pel toch!?

Ja, maar ze bedenken en ontwerpen het ook zelf toch, of is het ook iemands anders ontwerp?
Garmtz wil en kan niet zelf ontwerpen/bouwen, en hij wil zeker niet nabouwen...begrijp ik uit zijn woorden..toch? :-X

Groet,
Jiri

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 13:53:43

Ja, maar ze bedenken en ontwerpen het ook zelf toch, of is het ook iemands anders ontwerp?
Garmtz wil en kan niet zelf ontwerpen/bouwen, en hij wil zeker niet nabouwen...begrijp ik uit zijn woorden..toch? :-X

Groet,
Jiri

Junji Kimura van 47labs bedenkt en ontwerpt alles zelf. Hetzelfde geldt enigszins voor de makers van de Sonatine. (Hans en Cees) De speakerunit komt wel van een andere hand.

garmtz

Arcam bedenkt en bouwt hun apparatuur ook zelf. Ook zelfbouw...?  ::)

Zelfbouw is als JIJ ZELF het ontwerpt en bouwt, niet als een ANDER het voor je doet, dan is het namelijk geen ZELFBOUW meer...  :-*  Ik vind het zelf een beetje denigrerend om 47 Laboratory of de Sonatine zelfbouw te noemen. Het blijven commerciële producten (hoewel een stuk minder commercieel als de meesten).

Scarp

Zelfbouw is ook niet voor commerciele verkoop bedoeld. 47Labs doet dat wel.

reMC

Je hebt gelijk, 47labs en Sonatine zijn geen zelfbouw.

Joep

Wat gaan er weer veel postings overheen om elkaar duidelijk te maken dat zelfbouw niet het hetzelfde is als een klein bedrijf als 47 Labs.  ;D ;D Natuurlijk is dat niet hetzelfde! Op Sakurasystems.com staat trouwens dat alleen de PiTracer door Kimura zelf wordt gebouwd (á 29.000 Euro per stuk). De rest wordt zeer waarschijnlijk met een klein team gemaakt.

Maar..waar hebben we het over, toch? De Sonatine lijkt mij zeer moeilijk zelf te bouwen, zo kritisch dat zo'n box is.. Om over spelen met een unit van meer dan 2000 Euro niet te spreken...

Aan de andere kant is zelf-assemblage van een Konus Audio Essence wel wat haalbaarder...

garmtz

Citaat van: Proprius op december 10, 2004, 14:39:47
Maar..waar hebben we het over, toch? De Sonatine lijkt mij zeer moeilijk zelf te bouwen, zo kritisch dat zo'n box is.. Om over spelen met een unit van meer dan 2000 Euro niet te spreken...

Klopt, je moet niet eens PROBEREN zoiets zelf te bouwen...

reMC

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 15:49:30
Klopt, je moet niet eens PROBEREN zoiets zelf te bouwen...

Wij niet nee ;D

Ik ben maar al te blij dat mensen als Hans en Cees wél de moed hebben om iets dergelijks 'afwijkends' proberen te maken...

garmtz

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 16:02:34
Ik ben maar al te blij dat mensen als Hans en Cees wél de moed hebben om iets dergelijks 'afwijkends' proberen te maken...

Audio-rebellen....  8)

Joep

Laatste nieuws van Audiofiel Nederland op 10 december 2004:

De hokjesgeest is nu ook al in de terminolgie van het ht-forum ontdekt. Naast Hi-Fi en High-End is er nu ook:

Rebel-Audio

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P
O0 O0 O0

garmtz

Audiofiel

Citaat van: Proprius op december 10, 2004, 16:27:49
Laatste nieuws van Audiofiel Nederland op 10 december 2004:

??? ??? Ik dacht juist internationaal, nu blijk ik nationaal te zijn.  :-\ :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 16:36:36
ik doe niet aan hokjes!

*zet proprius is ban-list*  ;D

OEPS! Nou ja, naar mijn Shigi luisteren kan ik gelukkig ook in de ban nog doen!

garmtz

reMC

Citaat van: garmtz op december  2, 2004, 13:48:11
Van Jiri:
- Miserere - Allegri (DECCA)
- Tori Amos - Little Earthquakes
- Sjostakovitz ???

Van Garmt:
- David Sylvia - Dead Beas on a Cake
- Wibutee - Eight Domestic Challenges
- Nick Cave & Bad Seeds - Let Love In
- Tindersticks - Live at the Botanique
- Nils Petter Molvaer - NP3
- Depeche Mode - Violator
- John Scofield - Überjam
- Morphine - Cure for Pain

Ik wil een heleboel van deze cd's bestellen. Normaal doe ik dat bij Boudisque maar echt goedkoop zijn deze cd's niet. (€21,99)..

Iemand een goedkoper adres?

bmateijsen

Check www.cduniverse.com

Moet je wel wat meer bestellen anders heb je de verzendkosten niet uit.. maar Khmer van Nils Peter Molvaer kost daar 14 dollar (zo'n 10,50 Euro)

reMC

Citaat van: bmateijsen op december 13, 2004, 15:35:03
Check www.cduniverse.com

Moet je wel wat meer bestellen anders heb je de verzendkosten niet uit.. maar Khmer van Nils Peter Molvaer kost daar 14 dollar (zo'n 10,50 Euro)

ah, bedankt! Is dat vaak een goedkope 'zaak'?
Of zijn er nog meer sites waar ik goed op kan letten?

bmateijsen

Als je veel wil bestellen is deze vaak goedkoop, zeker met de huidige dollar.. 1 CD is echt niks want je betaald 7 dollar verzendkosten en daarna 1,5 dollar meer.. per CD.

Groet Bjorn