Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Gestart door garmtz, november 20, 2004, 20:28:45

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Volgens mij heeft Garmt gewoon beide Chords twee keer staan.
1 Permanent in een doos verpakt om mee te nemen op tour, en 1 in zijn rack. Scheelt hem veel sleepwerk ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op december  3, 2004, 19:38:59
Die van Garmt is ook gemaakt om continue op sleeptouw te nemen, er zitten zelfs verhuisbeugels af fabriek op gemonteerd ;D

Dat is met die van jou wel anders. Tsjonge jonge, wat is die moeilijk vast te pakken.
Ik heb de afdrukken van de koelribben nog in mijn handen staan van die versterker van jou. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op december  4, 2004, 10:17:19

Dat is met die van jou wel anders. Tsjonge jonge, wat is die moeilijk vast te pakken.
Ik heb de afdrukken van de koelribben nog in mijn handen staan van die versterker van jou. ;D

Sommige zaken zijn verankerd in het leven. Tatoos zijn daar een voorbeeld van. Dit geldt ook voor een Mark Levinson. Die tekens van het tillen zijn ere tekens. Je gaat ook mensen herkennen op straat ;D ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op december  4, 2004, 12:00:07
Sommige zaken zijn verankerd in het leven. Tatoos zijn daar een voorbeeld van. Dit geldt ook voor een Mark Levinson. Die tekens van het tillen zijn ere tekens. Je gaat ook mensen herkennen op straat ;D ;D

Of aan hun foto. ;)
Heb je de krasjes op de koelribben destijds een beetje weg kunnen werken nadat je hem van Peerless Monster hebt overgenomen? ^-^
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Nope, niet aan toegekomen. Ik weet ook niet of ik het ga doen, ik denk pas als ze verkocht worden, en dat duurt nog wel even ;) Je weet maar nooit als er een paar mooie 33H mono's langskomen en ook de loterij is gewonnen ;D . Gekheid natuurlijk. Mocht er vervanging komen gaat deze amp ingezet worden voor de rears.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

reMC

garmtz

Kreeg naar aanleiding van deze thread een mailtje van Hans Kortenbach (de maker van de Sonatine speaker waar we het hier over hebben), dat hij wat extra opmerkingen wilde plaatsen bij ons verhaal. Hierbij copieer ik de relevante stukjes uit zijn mail (ik wacht nog op zijn permissie, maar kon niet wachten...:)):

Citeer. Binnenkort komt er een introductieverhaal voor de Sonatine en de vernieuwde Auris 2 op de site van Musical Affairs: www.musicalaffairs.com

- Overigens kan er is er over de PHY-HP units informatie te vinden op de site van PHY-HP: www.phy-hp.com

- Er werd door een van de forumleden opgemerkt dat de Sonatine wellicht niet lager zou komen als 100Hz, volgens de meetgegevens van PHY-HP begint de gebruikte unit (type H21LB15) pas af te vallen bij ca. 35 Hz, de Sonatine zal hier zeker niet boven zitten!

- De Sonatine kan ongelofelijk luid spelen zonder dat er ongewenste kastresonanties optreden. Indien jullie, tijdens de sessie bij Audio-Cube echter iets gehoord hebben wat hierop lijkt dan valt dit te verklaren uit het feit dat de kasten een zeer lange tijd nodig hebben om "in te spelen" en daar bedoel ik dan mee dat het gebruikte hout (Sitca spruce en Oregon pine) tijd nodig heeft om te "zetten". Ditzelfde verschijnsel doet zich ook voor bij bv gitaren en violen. Het duurt in de praktijk al gauw enige maanden tot een half jaar voordat dit proces is afgerond.

- Overigens komt het basisconcept voor de Sonatine niet van de Lumen white: de gebogen zijwanden zijn een eenvoudige toepassing van het principe "vorm volgt functie" en de lamellen in de opening aan de achterzijde zijn een idee van Cees Pel zelf.

Interessant, niet? :)

reMC

Zeer interessant, bedankt!

Ik moet Hans echter wel corrigeren, op de site van PHY-HP staat namelijk dat de unit loopt tot 45hz..

Ik zei overigens niet dat ie tot 100hz zou lopen, (ik weet wel beter ;D) maar dit:

CiteerAls je de speaker ziet zou je ook zeggen dat ie bij 100hz begint af te vallen maar niks is minder waar.

garmtz

Ja, dat weet IK dat je dat zei, maar Hans heeft misschien iets te snel gelezen... ;)

Joep

Citaat van: garmtz op december  9, 2004, 10:18:44
Interessant, niet? :)

Na een lange stilte kan ik me enkel het volgende op papier krijgen: Diep, diep, díep respect voor diegenen die ons dit (en alle andere dingen bij Wilco en Cees)kunnen laten horen op een manier die totaal anders is dan alles wat ik daarvoor beluisterd hebt. Ongelofelijk! Totdat je het zélf hoort. :o :o

Jiri

Citaat van: Proprius op december  9, 2004, 23:14:56
Na een lange stilte kan ik me enkel het volgende op papier krijgen: Diep, diep, díep respect voor diegenen die ons dit (en alle andere dingen bij Wilco en Cees)kunnen laten horen op een manier die totaal anders is dan alles wat ik daarvoor beluisterd hebt. Ongelofelijk! Totdat je het zélf hoort. :o :o

Is het werkelijk allemaal zo anders? Wijkt het echt zoveel af van hetgene waar we eigenlijk naar op zoek zijn?
Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. Het is werkelijk prachtig daar bij Wilco, maar anders vind ik het niet.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Hoe anders je het vindt klinken hangt compleet af van hoe je luistert. Ik vond het een revelatie...

reMC

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 09:40:30
Hoe anders je het vindt klinken hangt compleet af van hoe je luistert. Ik vond het een revelatie...

Same here, hoewel ik het al gehoord had maar ik merkte wel hoeveel inspelen uitmaakt bij die apparatuur...

Joep

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 07:42:59

Is het werkelijk allemaal zo anders? Wijkt het echt zoveel af van hetgene waar we eigenlijk naar op zoek zijn?
Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. Het is werkelijk prachtig daar bij Wilco, maar anders vind ik het niet.

Groetjes,
Jiri

Hoi Jiri (mijn ogen beginnen een beetje te wennen aan de kerstachtergrond..)

Het is in beide gevallen (muziekweergave en bouw van apparatuur) een relevatie voor mij geweest. Het heeft zogezegd mijn ogen geopend en mij ontnuchterd op dit gebied. Als je bij WIlco zit en je hoort het allemaal (muziek en gesprekken) dan vraag ik me echt met grote vraagtekens af waar vele andere (high-end-) merken mee bezig zijn. In ieder geval niet met de queeste naar de ultieme audioweergave.

Nee, het wijkt totaal niet af waar ik naar op zoek ben, echter ik hoop wel voor je dat de set bij Wilco HEEL, HEEL, HEEL anders vind dan menig stereosysteem in het straatje van Mark Levinson, Classé, B&W, Krell en consorten ;) O0 

Jiri

Citaat van: Proprius op december 10, 2004, 11:49:12
Nee, het wijkt totaal niet af waar ik naar op zoek ben, echter ik hoop wel voor je dat de set bij Wilco HEEL, HEEL, HEEL anders vind dan menig stereosysteem in het straatje van Mark Levinson, Classé, B&W, Krell en consorten ;) O0 

Hmmm.... Ik ken niet alles van wat je hierboven opnoemd, maar van wat ik ken, vind ik dat juist wel erg meevallen...
Ik bereik namelijk met mijn Levinson 390S icm met bijvoorbeeld Pass en Tannoy een muziekale weergave die niet ver afzit van wat er bij Wilco thuis gebeurt... ;)
Vandaar mijn opmerking of het allemaal wel echt zo anders is....
Krell, Classe, B&W en Consorten ken ik eigenlijk helamaal niet zo goed, daar kan ik eigenlijk niets over zeggen.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 11:55:28
Ik bereik namelijk met mijn Levinson 390S icm met bijvoorbeeld Pass en Tannoy een muziekale weergave die niet ver afzit van wat er bij Wilco thuis gebeurt... ;)

Ik kan niet wachten tot de versterker shoot-out.. 8)

Jiri

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 11:59:51

Ik kan niet wachten tot de versterker shoot-out.. 8)

Ik ook niet....;D
Kijk...Er zit natuurlijk verschil tussen de verschillende sets, maar het is geen dag en nacht verschil.
Net als Garmtz zijn CEC loopwerk... Klonk anders, maar de verschillen vond ik klein.
Ik ben heel benieuwd hoe de Sun Audio in mijn set zal klinken...

Groet,
Jiri

reMC

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 12:08:08

Ik ook niet....;D
Kijk...Er zit natuurlijk verschil tussen de verschillende sets, maar het is geen dag en nacht verschil.
Net als Garmtz zijn CEC loopwerk... Klonk anders, maar de verschillen vond ik klein.
Ik ben heel benieuwd hoe de Sun Audio in mijn set zal klinken...

Geen dag en nacht verschil. Maar meer dan genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Er is vind ik ook geen enkele set die in de buurt komt bij die van Wilco met de CEC...zoveeel natuurlijke klankkleur, ik heb dat echt nog nooit ergens gehoord. Ik weet het, 't is weer een vage term maar je moet t horen om te begrijpen denk ik..

Jiri

Citaat van: reMC op december 10, 2004, 12:10:57
Geen dag en nacht verschil. Maar meer dan genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Er is vind ik ook geen enkele set die in de buurt komt bij die van Wilco met de CEC...zoveeel natuurlijke klankkleur, ik heb dat echt nog nooit ergens gehoord. Ik weet het, 't is weer een vage term maar je moet t horen om te begrijpen denk ik..

Klopt...Ben ik helemaal met je eens.
Klankleur is er erg veel bij Wilco. Meer dan dat ik ooit ergens anders gehoord heb, incl. bij mij thuis, maar ik ben op de goede weg, zullen we maar zeggen.... ::) ;D

Groet,
Jiri

P.s. Dat is wat we zo mooi hoorde bij de 4719, dat die veel meer klankkleuren liet horen dan de Nordost. Er was veel meer kleur, instrumenten klonken echter, vriendelijker etc.
Ja, je leest het goed, en dat dus al met de Job en de 390S

garmtz

Het is dat ik gewoon niet genoeg geld heb voor de Sonatine, anders kocht ik hem zo! Inclusief een 47 Labs DAC en Sun Audio versterker! Wellicht nog even een pre-amp erbij en klaar...

Jiri

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 12:32:38
Het is dat ik gewoon niet genoeg geld heb voor de Sonatine, anders kocht ik hem zo! Inclusief een 47 Labs DAC en Sun Audio versterker! Wellicht nog even een pre-amp erbij en klaar...

Gewoon je Chords verkopen.... :P >:D

Groet,
Jiri

garmtz

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 12:34:29
Gewoon je Chords verkopen.... :P >:D

Pas op hoor! Straks doe ik het! ;)  Levert alleen niet genoeg op...  :-\

Jiri

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 12:37:38
Pas op hoor! Straks doe ik het! ;)  Levert alleen niet genoeg op...  :-\

Oplossing..
Zelfbouwen.... :D
Ga ik ook doen, ben van plan om voor het theater 5 speakers te bouwen...

garmtz

Citaat van: Jiri op december 10, 2004, 12:41:40
Oplossing..
Zelfbouwen.... :D
Ga ik ook doen, ben van plan om voor het theater 5 speakers te bouwen...

Ik zal NOOIT zelfbouw doen. Geloof ik niet in.

Jiri

Citaat van: garmtz op december 10, 2004, 13:11:35

Ik zal NOOIT zelfbouw doen. Geloof ik niet in.

Ehh, maar is het niet zo, dat veel wat er bij Wilco staat op een of andere manier wel zelfbouw is??
Je kan het ook gewoon 1:1 nabouwen...toch?
Groetjes,
Jiri