hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

hifiman

De RS52 Klipsch luidsprekers die ik besteld had bij een hifi zaak in het zuiden des lands bleek niet meer leverbaar. Ik kreeg echter een goede deal aangeboden voor een setje RP-250S (de opvolger) dus dat gaat hem worden  :pompom: Ik vond het oude model wel mooier met de ronde grill maar ja daar staat weer tegenover dat deze hoorns verticaal 90 graden afstralen tegenover 60 graden bij het oude model.  :thumbs-up:

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op februari  1, 2015, 22:26:01
Hok Ronald de nieuwe speakers nog niet binnen ?
Nee nog niet... Ik wacht nog steeds geduldig, grrrrrrr   :angel:

hifiman

Ondertussen het probleem met de defecte MA-700 speaker terminals opgelost. De originele terminals bleken niet meer leverbaar. Ik heb dus een set WBT look a likes uit china laten komen voor weinug  ;)
In combinatie met rubber tules (om sluiting te voorkomen met het chassis) is dit toch best een nette oplossing geworden.  :headbanging:

BuSpu


hifiman

Citaat van: BuSpu op februari 10, 2015, 16:36:43
Ziet er goed uit zeg. Hoe kom je aan die tules?
Bij een elektronica zaak een doosje gekocht met verschillende maten..

hifiman

En ondertussen staat het chinese voorversterkertje van nog geen 3 tientjes (jaja, incl. verzending vanuit China :P En inclusief buizen, maar excl. de trafo ) ook te spelen.  :tounge2:

Daar wil ik nog flink mee gaan rommelen, maar alles op zijn tijd.  :hehe:

hifiman

En nog eentje, omdat ik gloeiende buisjes zo leuk vind  :satisfied:

Kjelt

Die 700's zijn netjes geworden zeg  :pompom:
Lijken opeens ander prijs segment  ;)

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2015, 17:13:22
Die 700's zijn netjes geworden zeg  :pompom:
Lijken opeens ander prijs segment  ;)
Haha, ja he :-)

hifiman

Vandaag maar eens een Auralex Subdude II besteld voor onder mijn BK XXLS400 subwoofer.  :pompom:

hifiman

De klipsch surround speakers die ik besteld heb, hebben een wat lange levertijd is omdat het de eerste uitlevering van dit nieuwe model is. als is het goed ik heb ik ze over een week of twee eindelijk in huis.  :wacko:

riwi

Hoe langer het duurt, hoe beter het resultaat moet je maar denken :)

Met zo'n auralex plaat onder de subwoofer scheelt het wel of de buren last hebben van de bassen. Tenminste dat was bij mij zo met de gramma. Ik denk dat de subdude vergelijkbaar is.

hifiman

#9088
Citaat van: riwi op februari 12, 2015, 12:24:39
Met zo'n auralex plaat onder de subwoofer scheelt het wel of de buren last hebben van de bassen. Tenminste dat was bij mij zo met de gramma. Ik denk dat de subdude vergelijkbaar is.
Dat was voor mij ook de hoofdreden om er een te bestellen. Ik heb al tweemaal dezelfde boze buurman van 2 deuren verder  :blink: aan de deur gehad tijdens het filmkijken en dat kijkt ook niet echt relaxt, dus vandaar  :satisfied: Het moge duidelijk zijn dat ik het niet voor die zeiksnor doe, maar voor mijn eigen gemoedsrust  :clapping: :popcorn:

kermit

Citaat van: Audioloog op februari 12, 2015, 12:36:47
Dat was voor mij ook de hoofdreden om er een te bestellen. Ik heb al tweemaal dezelfde boze buurman van 2 deuren verder  :blink: aan de deur gehad tijdens het filmkijken en dat kijkt ook niet echt relaxt, dus vandaar  :satisfied: Het moge duidelijk zijn dat ik het niet voor die zeiksnor doe, maar voor mijn eigen gemoedsrust  :clapping: :popcorn:

Haha. Dat wordt nog wat als je de klipsch rear speakers hebt. Dan komt de buurman nog vaker langs.  :clapping:

Kjelt

Citaat van: riwi op februari 12, 2015, 12:24:39
Hoe langer het duurt, hoe beter het resultaat moet je maar denken :)
Ja dat was bij mij ook zo  :D

Citaat van: Audioloog op februari 12, 2015, 12:36:47
Ik heb al tweemaal dezelfde boze buurman van 2 deuren verder  :blink: aan de deur gehad
2 deuren verder? Is je directe buurman half doof dan,  of is die buurman van 2 deuren verder een zeikerd?

Op zich kan het nooit echt hard gestaan hebben als je de deurbel nog hoort  :devil:  :D
Welke aflevering van de rijdende rechter komt het op tv?  :D

BuSpu

Als het echt sub is kan een deurbel daar nog wel bovenuit komen

riwi

Citaat van: Kjelt op februari 12, 2015, 13:37:04
2 deuren verder? Is je directe buurman half doof dan,  of is die buurman van 2 deuren verder een zeikerd?

Je hebt dat wel eens. Dat het geluid 1 huis overslaat :)
Maar serieus met bassen kan het best zijn dat de buurman weinig hoort en die ernaast juist wel.

hifiman

Citaat van: kermit op februari 12, 2015, 12:56:04
Haha. Dat wordt nog wat als je de klipsch rear speakers hebt. Dan komt de buurman nog vaker langs.  :clapping:
:P Zal wel meevallen Brian, hij hoorde het laag, niet de surround effecten  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 12, 2015, 13:37:04
Ja dat was bij mij ook zo  :D
2 deuren verder? Is je directe buurman half doof dan,  of is die buurman van 2 deuren verder een zeikerd?

Op zich kan het nooit echt hard gestaan hebben als je de deurbel nog hoort  :devil:  :D
Welke aflevering van de rijdende rechter komt het op tv?  :D
Haha  :angel: Met mijn direkte buren is het geven en nemen, zij zeuren nooit over mijn herrie, ik klaag nooit als ze weer eens (gelukkig niet te vaak) een luidruchtig feestje tot 1 uur snachts hebben. Ik zorg zelf trouwens dat ik doordeweeks na 22:00 geen herrie meer maak. In het weekend mag dat best wat langer vind ik, geen van de mensen in de straat heeft nog kinderen thuis wonen overigens, ik ben de jongste op de hele rij  ;D

De zeiksnor van twee deuren verder was door mij al tot zeiksnor bestempeld voor hij kwam klagen, hij klaagde ook al toen ik een keer twee kartonnen dozen van nieuwe speakers bij de container neerlegde. Immers de vuilnismannen kwamen pas een dag later, hoe haalde ik het in mijn hoofd  :baaa:

Neemt niet weg dat ik er van opkeek en schrok dat het laag blijkbaar twee deuren verder te horen was. Denk inderdaad dat wat Riwi zegt van toepassing is. Ik hoor als ik naar de wc ga ook 10x meer laag dan als ik in de kamer sta.

Ik heb sinds de zeiksnor kwam klagen wel de sub en de shakers wat zachter gezet. Ze stonden toen ook eigenlijk wel wat overdreven hard. De laatste tijd ben ik weer lekker aan het knallen, dus ter compensatie de subdude  :headbanging:

Audiofiel

#9095
Heel herkenbaar over die lage tonen die een huis overslaan. Heb ik ooit ook gehad met een te dikke sub die tot 15 Hz ging (dus wel een heel stuk groter). Ik ben toen zelf wezen luisteren en het was inderdaad heel erg. De volgende dag de sub op Marktplaats en de dag er op was het opgelost. Een sub kan ook 'te diep' gaan. Volgens mij is dat niet het probleem bij die van jou, trouwens. ::)


Gewoon de basshakers wat harder zetten als compensatie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op februari 13, 2015, 09:20:06
Heel herkenbaar over die lage tonen die een huis overslaan. Heb ik ooit ook gehad met een te dikke sub die tot 15 Hz ging (dus wel een heel stuk groter). Ik ben toen zelf wezen luisteren en het was inderdaad heel erg. De volgende dag de sub op Marktplaats en de dag er op was het opgelost. Een sub kan ook 'te diep' gaan. Volgens mij is dat niet het probleem bij die van jou, trouwens. ::)


Gewoon de basshakers wat harder zetten als compensatie. ;)
ja contactgeluid op betonnen vloer kan heel vervelend zijn voor buren
Een zwevende vloer helpt ook enorm de nieuwe SVS dempers ook.
JBL PRX Power!

hifiman

De klipsch surrounds speakers en de subdude zijn nog steeds niet geleverd. Geduld is een schone zaak: adem in, adem uit   :yinyang:

hifiman

#9098
Ondertussen heb ik (netjes in een klein plastic kastje) een thermostaat schakeling (velleman kitje) gebouwd die de 12 cm ventilator die bovenop de Onkyo Surround Processor ligt alleen aan schakelt als de temperatuur (er ligt een sensor op de Onkyo) boven de 30 graden komt.  :pompom:

Kingpin

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2015, 15:25:09
Ondertussen heb ik (netjes in een klein plastic kastje) een thermostaat schakeling (velleman kitje) gebouwd die de 12 cm ventilator die bovenop de Onkyo Surround Processor ligt alleen aan schakelt als de temperatuur (er ligt een sensor op de Onkyo) boven de 30 graden komt.  :pompom:
Die heb je tegenwoordig al ingebouwd in de fan zitten  ;)
Had je een Velleman kitje gescheelt.

bv: http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-174BKT-B
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack