hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 16:31:36
Btw, fase draad gebruik je niet alleen voor het voeden van de X10 schakelaar, maar ook voor de stroom van de lamp.
Want die X10 schakelaar vervangt de gewone schakelaar, de gewone schakelaar is dan alleen nog maar voor de bediening van de X10 schakelaar.
Die volg ik niet helemaal vrees ik. De fase zit ook al op de lamp zelf namelijk en via de schakeldraad wordt daar de neutraal bijgeschakeld (of was het nou andersom  ;D ).

celerontje

In Nederland is het gebruikelijk dat je de fase erbij schakelt. ;)
Dus wat heb jij uitgespookt? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 18:46:09
In Nederland is het gebruikelijk dat je de fase erbij schakelt. ;)
Dus wat heb jij uitgespookt? :D
Dat weet ik niet meer, is al even geleden  :P Maar ik heb me gewoon netjes aan de kleuren gehouden dus het zal wel goed zijn  :D Zal binnenkort effe checken met mijn spanningszoekerschroevendraaier  :xmas:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 18:58:27
Als je maar uitkijkt... :D
Maak je maar geen zorgen. heb me zelf in mijn jeugd vaak genoeg ge-elektrocuteerd om er wat van geleerd te hebben  :yawnee:   ;)

celerontje

Om nog maar niet te spreken over het feit dat je toen de tijd ver vooruit was op het gebied van Jackass-achtige taferelen! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BuSpu

Citaat van: Audioloog op december 24, 2009, 18:43:02
Die volg ik niet helemaal vrees ik. De fase zit ook al op de lamp zelf namelijk en via de schakeldraad wordt daar de neutraal bijgeschakeld (of was het nou andersom  ;D ).

Dat wil je echt niet want als je dan de schakelaar omzet en je gaat een lamp vervangen oid dan staat er dus gewoon 220v op ! Als je de fase schakelt heb je dit nooit.

dre73

als ik het zo lees is het een wisselschakeling:dus zal er een andere schakelaar zijn die ook die lamp bediend.....
als dat zo is zit er bij die schakelaar wel een fase! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: BuSpu op december 24, 2009, 19:54:14
Dat wil je echt niet want als je dan de schakelaar omzet en je gaat een lamp vervangen oid dan staat er dus gewoon 220v op ! Als je de fase schakelt heb je dit nooit.
I know  ;)

hifiman

Citaat van: dre73 op december 24, 2009, 20:08:51
als ik het zo lees is het een wisselschakeling:dus zal er een andere schakelaar zijn die ook die lamp bediend.....
als dat zo is zit er bij die schakelaar wel een fase! ;)
Hoe kom je daar zo bij?  :alien:

celerontje

Tja, je trekt wel eens verkeerde conclusies als iets ''anders'' in elkaar steekt. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

CitaatHoe kom je daar zo bij?

jij praat toch over geen fase bij de schakelaar?
dan kun je alleen een wissel of kruisschakeling hebben.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op december 25, 2009, 22:21:14
jij praat toch over geen fase bij de schakelaar?
dan kun je alleen een wissel of kruisschakeling hebben.
Geen neutraal, jij je zin  ;)

celerontje

Fase = Bruin
Nul (neutraal) = Blauw
Zwart = Schakeldraad
Groen/geel = Aarde

(wist je natuurlijk al, maar 't even vermelden kan nooit kwaad. ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

CitaatGeen neutraal, jij je zin

is er niks bij te stoeien via de andere kant van de wand?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

Vast wel, met het nodige hak en breekwerk, waarna je vervolgens concludeerd dat het vele malen eenvoudiger is om het plafondje open te slopen. :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op december 25, 2009, 23:11:46
als ie zich maar niet gaat vervelen! ;)
Deze hobby houdt me tot nu toe aardig fulltime bezig, alleen al  het 's nachts ervan wakker liggen  :D  ;)

Kjelt

Citaat van: Audioloog op december 26, 2009, 14:40:25
Deze hobby houdt me tot nu toe aardig fulltime bezig, alleen al  het 's nachts ervan wakker liggen  :D  ;)
Dat is een kwestie van de X10 bediende lamp in je slaapkamer eruit slopen  :D  :D  :D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Kjelt op december 26, 2009, 14:59:52
Dat is een kwestie van de X10 bediende lamp in je slaapkamer eruit slopen  :D  :D  :D
Haha, geen X10 in de slaapkamer, wel een Dune  :D

celerontje

Ik heb boven mijn bed voor de plafondlamp een ouderwetsch koord hangen, via oogjes en een katrol. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Gisteravond besloten om vandaag de X10 dimmer en schakelaar weer in te pakken en dan maandag terug te sturen naar de winkel. Echter, toen ik vanochtend wakker werd dacht ik "ik laat me niet kisten" en ben het verlaagd plafonnedtje voorzichtig gaan slopen vanaf de muur kant, dan hoefden er maar 4 plankjes uit om erbij te kunnen. Om een lang verhaal kort te maken, het heeft me 4 uur klooien gekost maar het is gelukt  :pompom: De lamp boven de eettafel is nu dus ook X10 bestuurbaar en te dimmen, evenals het keukenlicht dat alleen aan en uit kan  ^-^

Na deze overwinning ook maar gelijk een X10 zonweringschakelaar voor het rolluik in de keuken besteld, dan zijn daarmee mijn X10 avonturen voorlopig weer even klaar  :satisfied:

celerontje

Citaat van: Audioloog op december 27, 2009, 15:10:06
Na deze overwinning ook maar gelijk een X10 zonweringschakelaar voor het rolluik in de keuken besteld, dan zijn daarmee mijn X10 avonturen voorlopig weer even klaar  :satisfied:
Masking, anyone? ;D (of ga je dat niet via X10 doen?)

Maar fijn dat het gelukt is!
In welke doosje zit die schakelaar nu gemonteerd?
In 't plafond of achter de muurschakelaar?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!