hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Bespottelijk of niet... Zonder de Tyr als 'gereedschap' waren we wellicht tot heel andere conclusies gekomen... Het is nu zoeken naar de juiste interlink voor Ronald's specifieke situatie.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Audiofiel heeft gelijk...dat MOET een chaotisch avondje geweest zijn...to say the least... :P

Ik denk dat het minder vermoeiend was om te gaan winkelen.... ;D

En voor wat betreft die kabels....in mijn beleving dient een kabel om met een neutraal karakter de set beter te laten presteren...op het moment dat een kabel voor een nieuw geluid gaat zorgen is er volgens mij echt iets aan de hand.... :-X

Maar goed ieder beleeft zijn hobby op een andere manier...ik persoonlijk vind het al onrustig om dit te lezen...laat staan...

Wel leerzaam allemaal... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Het viel wel mee met de chaos, zaken waren vrij snel duidelijk. En een kabel is ALTIJD een filter, dus je kunt beter van de nood een deugd maken... :)  Kabels zijn er in verschillende kwaliteitsniveaus om te beginnen, daarnaast hebben ze ook ieder hun eigen karakter. De set van Ronald legt vrij veel bloot, dus is het redelijk eenvoudig tunen.

hifiman

Citaat van: garmtz op september 12, 2008, 21:41:27
Volgens mij heeft dit ook met het rippen te maken... Theoretisch heeft Leia volgens mij de mogelijkheid om 'hikvrij' te spelen.
Met de Squeezebox gaat het anders wel goed  (met dezelfde geripte cd's)  ::)
Maar ik zit eigenlijk nu continu met mediastreamer te spelen dus zal gelijk Leia even proberen!

hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2008, 22:30:07
Voor klassiek wel echt essentieel...ik neem toch aan dat het dan wel toch op een andere manier kan met de Linn???!

peter
Voor Pink Floyd ook  ;)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
Ik heb het helaas druk, dus dit weekend geen tijd om te komen luisteren, Ronald.
Geen punt, maar ik weet je dat je ook naar een streaming oplossing op zoek bent die (bijvoorbeeld) je CEC kan evenaren dus vandaar mijn uitnodiging want ik ben van mening dat de Linn een potentiele kandidaat is  ^-^

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
Ik heb je ervaringen even heel kort doorgelezen en denk dat je langer moet luisteren willen ze consistent en reproduceerbaar worden.
Mee eens en dat is ook precies wat ik ga doen cq aan het doen ben  ;)

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
En niet teveel dingen in 1x wijzigen. Andere interlinks of netsnoeren is iets dat niet hoort bij een vergelijking tussen enkel twee bronnen. Ook het aantal variabelen (Linn analoog, Linn digitaal, Linn via PS Audio, Teac via PS Audio, ...) is gewoon te veel voor een serieus vergelijk. Het vergt extreem veel van je auditief geheugen. ;)
Ook helemaal mee eens. Wat netsnoer betreft had ik al aangegeven dat ik om die reden al heel snel die avond het overigens wel beter klinkende Nordost netsnoer terug in het doosje gestopt had. Wat de interlinks betreft was het even lastig om een RCA interlink te vinden die gelijkwaardig in klank en prijs was. Echter dit had ik gisterochend al opgelost middels verloopjes op mijn "bestaande" interlink.

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
Persoonlijk vind ik ook niet dat je dure exotische kabels mee moet gaan nemen in je test. Die Tyr kost evenveel als jouw complete (tweedehands) Teac loopwerk + Tent klok + Genesis Lens + PS Audio DAC bij elkaar. :-X Ik vind dat eerlijk gezegd bespottelijk. ::)
Ik ben het hier ook wel mee eens, al kon het ook geen kwaad denk ik om even te horen wat de "potentie" van het apparaat is middels een interlink die naar Garmts ervaring een goede match zou zijn met het apparaat. Gezien mijn doelstelling ( Streaming device moet beter zijn dan Squeezebox en ongeveer even goed of beter als de Teac) heb ik de Nordost gisterochtend ook al vrij snel weer in zijn doosje teruggestopt.

Vandaag en morgen kan ik voor het eerst echt ongestoord luisteren (vrouw aan het werk  >:D ) dus ik denk dat de 2 komende dagen duidelijker wordt wat ik er nu echt van vind.

hifiman

Leia speelt wel zonder hickup tussen tracks af overigens, dus das ook weer opgelost  :P

)p(

Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 09:39:48
Voor Pink Floyd ook  ;)

De Fluittoon die samen de eerste 12 tracks vormt van 13 Blues for Thirteen Moons van Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band lijkt mij nog merkwaardiger zonder gapless  ;D


http://en.wikipedia.org/wiki/13_Blues_for_Thirteen_Moons




peter

)p(


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 13, 2008, 09:12:11
Audiofiel heeft gelijk...dat MOET een chaotisch avondje geweest zijn...to say the least... :P
Ach het verliep best gestructureerd eigenlijk, maar eerlijk is eerlijk ik moet bekennen dat het na afloop in mijn hoofd een chaos was
van alle indrukken. Als Garmt de Linn gelijk weer had meegenomen dan was ik denk ik wel met een chaotisch gevoel blijven zitten en had ik het heel moeilijk gevonden een goede conclusie te trekken. Dankzij het feit dat de Linn hier nog staat heb ik alle experimenten nog even zelf kunnen herhalen en vervolgens in de door mij gewenste setting (met eigen interlink en netsnoer dus) kunnen luisteren, eigenlijk begin ik daar vandaag pas echt mee dus  8)

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
Ik denk dat het minder vermoeiend was om te gaan winkelen.... ;D
Duidelijk nog nooit met mijn vrouw gewinkeld  ;D

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
En voor wat betreft die kabels....in mijn beleving dient een kabel om met een neutraal karakter de set beter te laten presteren...op het moment dat een kabel voor een nieuw geluid gaat zorgen is er volgens mij echt iets aan de hand.... :-X
Tsja dat zegt de heer jdekkers ook altijd, maar feit is dat interlinks hier voor flinke verschillen zorgen en dat is echt niet omdat de Lyngdorf kapot is ofzo  ;)

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2008, 22:38:27
Maar goed ieder beleeft zijn hobby op een andere manier...ik persoonlijk vind het al onrustig om dit te lezen...laat staan...
Moet je ook eens IT'er worden, dan vind je een avondje als dit ontspannend  ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 09:25:22
De set van Ronald legt vrij veel bloot, dus is het redelijk eenvoudig tunen.
Haha let me rephrase that: Er is veel tune "ruimte" hetgeen ik als een voordeel beschouw, het vinden van de juiste match kan echter een lijdensweg zijn  ;)

garmtz

Het is logisch dat Media Streamer hickups geeft. Deze applicatie stuurt iedere keer een enkel nummer van de playlist naar de linn. Leia zet de hele playlist
in het Linn geheugen.

hifiman

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 09:59:37
Het is logisch dat Media Streamer hickups geeft. Deze applicatie stuurt iedere keer een enkel nummer van de playlist naar de linn. Leia zet de hele playlist
in het Linn geheugen.
Krijg nou wat  ;D Dat is gelijk een antwoord op de volgende vraag die ik wilde stellen, ik kon steeds maar tussen 2 tracks "schakelen" middels de Linn AB. Dat is nu inderdaad ook opgelost  ;D

garmtz


scrutinizer

Citaat van: garmtz op september 13, 2008, 09:25:22
De set van Ronald 'ligt' vrij veel bloot, dus is het redelijk 'vaak' eenvoudig tunen.

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 13, 2008, 10:03:31
;D
Ach, ik heb in elk geval nog stereocomponenten die nog NIET gemodificeerd zijn  ;D

hifiman

Dan nu toch even over de bediening.

Het liefst zou ik een oplossing zie a la de Squeezebox Duet AB of de Sonos AB. Dat vind ik echt helemaal super  :)

Maar goed je bent audiofiel dus je bent bereid op dat vlak concessies te doen  8)

Ik vind het werken met de Nokia 770 niet echt ideaal (eens raakt die pen zoek of breekt tie omdat iemand erop gaat zitten  :P ) maar ook daar kan ik wel aan wennen.

Mijn echte "issue" zit hem in het volgende. Bij voorbaat wil ik even zeggen dat dit geen Linn specifiek issue is en ik ook zeker niet de Linn erop afreken maar het is wel iets wat ik meeneem in mijn keuze voor een aan te schaffen streaming apparaat.

In onze muziek collectie zit onder andere veel thaise muziek, veel verzamel cd's en ook duizenden Italo Disco mp3 nummers uit een vorig leven  ;D Dit heeft tot gevolg dat de lijst van artiesten GIGANTISCH lang is. Normaal zoeken op artiest is er dus echt niet bij  :-\

Bij de Squeezebox (eigenlijk Squeezecenter) kon ik dit middels 2 mechanismen oplossen. De eerste is het vinkje "various artists" of zoiets aanzetten waardoor artiesten behorende bij tracks van verzamelalbums automatisch niet meer de lijst van artiesten "bevuilt"en er nog enig overzicht blijft. Het tweede is de multilibrary plugins waarmee ik meerdere virtuele libraries kon aanmaken. Ik deed dit op genre, ik maak dus bijvoorbeeld een aantal libraries genaamd jazz, vocaal, dance, thais, enz.. Binnen zo'n library zie je dan niet de artiesten of albums van de andere libraries. Ideaal en ik was helemaal het ventje  :)

Bij de Linn (en vele andere streaming oplossingen) zou ik even niet weten hoe iets dergelijks te implementeren behalve dan het browsen op filesysteem nivo ipv op ID3 tags. Wel mogelijk maar niet zoals het bedoeld is natuurlijk, buiten dat klopt de volgorde van afspelen dan ook niet meer dus dat is geen goede oplossing.

Iemand ideen, tips hieromtrent?

hifiman

Overigens zie ik het ook nog wel als een optie om nog een extra pc neer te zetten met een lcd scherm met daarop een mediacenter die upnp ondersteund om zo een grafisch mooie en handige interface te hebben die ik dan vervolgens weer met mijn universele AB bestuur  ;)

garmtz

Even een link naar een review in Hifi News:

http://www.linn.co.uk/product_reviews/action/detail/id/2610

Binnenkort zal de hele PDF wel te downloaden zijn. Hierin een link met de open source software voor de Linn... Als je echt programmeerkriebels krijgt... ;)

http://oss.linn.co.uk

)p(

Ronald met jrmc kan je iedere browse hiƫrarchie aanmaken die je maar wenst...je kan het zo gek niet bedenken...


peter

hifiman


stef662

Inderdaad zelf iets programmeren via een webinterface, moet vast mogelijk zijn om allerlei info websites aan elkaar te knopen. Als ik nog eens weer lekker in mijn vel ga zitten waag ik me eraan  ;D Wat het luisteren betreft. Graag! maar nu nog even niet  ;)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 13, 2008, 09:48:44
Geen punt, maar ik weet je dat je ook naar een streaming oplossing op zoek bent die (bijvoorbeeld) je CEC kan evenaren dus vandaar mijn uitnodiging want ik ben van mening dat de Linn een potentiele kandidaat is  ^-^

Het verschil is dat ik niet actief op zoek ben. Ik ben zeer tevreden met het wisselen van CD's en beperk de streaming momenteel alleen tot feestjes en partijen. Eerlijk gezegd vind ik streaming uiteindelijk even omslachtig als CD's wisselen.  ;D

Bovendien wil ik graag een streaming oplossing waarbij je geen specifieke software nodig hebt of computers hebt draaien. Enkel een netwerkschijf, zonder software. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Wil je eens een foto maken van hoe het nu allemaal in je meubel staat?