hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2009, 09:50:28
Geen idee, hoe kom ik daar achter? Met een magneet?

Inderdaad. Blijft de magneet plakken, dan is het ferro (ijzer). Zo niet, dan is het alu (of RVS).

Citaat van: Audioloog op juli 15, 2009, 10:17:29
Wat betreft de kast en het eventuele cd speler vergelijk, laat ik even voorop stellen dat ik na alle wijzigingen van de laatste tijd nu eerst eens een tijd lekker ga luisteren.  :music:

Lijkt mij ook een slim plan. Het moet ook eens een keer genoeg zijn. En je kunt wel weer een goed loopwerk en een goede DAC er tegenover zetten in een test, maar dat brengt alleen maar onrust met zich mee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2009, 11:37:54
Inderdaad. Blijft de magneet plakken, dan is het ferro (ijzer). Zo niet, dan is het alu (of RVS).
Zal ik eens checken  8)

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2009, 11:37:54
Lijkt mij ook een slim plan. Het moet ook eens een keer genoeg zijn. En je kunt wel weer een goed loopwerk en een goede DAC er tegenover zetten in een test, maar dat brengt alleen maar onrust met zich mee. ;D
De vraag is voor wie  :devil:  :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Anton heeft dus zilverdraad op de SMD contacten van de print gesoldeerd?
Knap hoor! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Uitje


hifiman


hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli 15, 2009, 11:37:54
Inderdaad. Blijft de magneet plakken, dan is het ferro (ijzer). Zo niet, dan is het alu (of RVS).
De magneettest wijst uit dat het non-ferro is  ^-^

hifiman

En nu moet ik nog steeds (ik vergeet het elke keer) even terminators maken voor de (ongebruikte) digitale uitgang(en) van de transporter. Ik heb het nu in de agenda gezet zodat het dit weekend niet wordt vergeten  :notify:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 16, 2009, 09:38:29
En nu moet ik nog steeds (ik vergeet het elke keer) even terminators maken voor de (ongebruikte) digitale uitgang(en) van de transporter. Ik heb het nu in de agenda gezet zodat het dit weekend niet wordt vergeten  :notify:

:police:

Probeer tussen deze bedrijvigheid door wat te LUISTEREN ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 16, 2009, 09:41:24
:police:

Probeer tussen deze bedrijvigheid door wat te LUISTEREN ;)

Anton.
Haha uiteraard Anton!

Maar vandaag even niet, gezien het heerlijke weer en een dagje vrij, lekker in de tuin een  :coffee: doen  ;)
Van het weekend gaat het regenen en is er zat luistergelegenheid  ;D

Die terminators "bouwen" is,  schat ik zo in, ook iets minder werk dan een BA opamp inbouwen  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Als ik in de tuin zit staat het gewoon op "AAN".....heerlijke easy jazz met een rose  :popcorn:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 16, 2009, 11:18:51
Als ik in de tuin zit staat het gewoon op "AAN".....heerlijke easy jazz met een rose  :popcorn:
Ja ach, ik veroorzaak al genoeg burenoverlast (film kijken met name  :D ) dus als de tuindeur openstaat dan hou ik me maar een beetje in  ;)

S@m

@Audioloog, ik heb ergens gelezen dat je iets zocht om het volume met grotere accuratesse te kunnen regelen. Waarschijnlijk heb je hiervoor allang een oplossing gevonden, maar ik kwam dit zonet tegen en wil het je toch niet onthouden (en mogelijk andere forummers)...

http://www.hlabs.com/technical/crossovers/


hifiman

Citaat van: S@m op juli 16, 2009, 12:52:57
@Audioloog, ik heb ergens gelezen dat je iets zocht om het volume met grotere accuratesse te kunnen regelen. Waarschijnlijk heb je hiervoor allang een oplossing gevonden, maar ik kwam dit zonet tegen en wil het je toch niet onthouden (en mogelijk andere forummers)...

http://www.hlabs.com/technical/crossovers/


Ik weet dat het goed bedoeld is, en het doet inderdaad ook wat je zegt maar kwalitatief is dit audiologisch gezien niet de beste oplossing en had ik daarom links laten liggen  ;) Toch bedankt voor de tip!


hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 16, 2009, 13:35:02
Ik wist niet dat je een goede volumeregeling zocht? Wat dacht je hiervan:

99 stappen potentiometer met relais   :
http://cgi.ebay.nl/99-step-attenuator-volume-control-remote-Potentiometer_W0QQitemZ250460510026QQcmdZViewItemQQptZVintage_Electronics_R2?hash=item3a509c174a&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=%7C293%3A3%7C294%3A30#ebayphotohosting


Misverstandje, het ging erom dat ik een te hoge gain had waardoor het volume niet meer lekker regelbaar was, dit is ondertussen opgelost middels 6 dB verzwakking in de bron  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 16, 2009, 17:42:39
dit is ondertussen opgelost middels verzwakking in de bron  ^-^

Snel en effectief.  :pompom:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


scrutinizer

Alles ingedaald, Ronald .......... en ... is het progressief? :coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 17, 2009, 10:49:38
Alles ingedaald, Ronald .......... en ... is het progressief? :coffee:

Anton.
:music:

hifiman

Onder het genot van een muziekje even wat nuttige zaken gedaan:

- afstandsbediening probleempje opgelost (softwarematig), volume van mijn versterker kan nu veel nauwkeuriger geregeld worden  :)
- een loeplamp en een antistatische mat besteld voor de soldeer hobby  ^-^

celerontje

Hoe je dat tweede doet snapt iedereen :D, maar hoe heb je dat eerste aangepakt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 18, 2009, 14:24:46
Hoe je dat tweede doet snapt iedereen :D, maar hoe heb je dat eerste aangepakt?
:google:  :D

De Harmony remotes zenden elk commando meerdere malen. Je kunt dit per apparaat instellen. Ik had er al eens eerder naar gezocht maar kon het toen niet vinden, wat blijkt, deze optie is alleen "zichtbaar" als je eerst op "troubleshoot" klikt en dus niet bij de apparaat instellingen. Lekker logisch :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2009, 14:18:07
Onder het genot van een muziekje even wat nuttige zaken gedaan:

- afstandsbediening probleempje opgelost (softwarematig), volume van mijn versterker kan nu veel nauwkeuriger geregeld worden  :)

:smile:

Citaat- een loeplamp en een antistatische mat besteld voor de soldeer hobby  ^-^

... the eye of the beholder. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2009, 14:34:57
:google:  :D

De Harmony remotes zenden elk commando meerdere malen. Je kunt dit per apparaat instellen. Ik had er al eens eerder naar gezocht maar kon het toen niet vinden, wat blijkt, deze optie is alleen "zichtbaar" als je eerst op "troubleshoot" klikt en dus niet bij de apparaat instellingen. Lekker logisch :P
Haha, die Logitech software is inderdaad erg abstract; ''De kunst van het weglaten!'' :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!