Avalon Eidolon

Gestart door DennisG, november 9, 2004, 11:19:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DennisG

Ha Ruud,

Ik heb inderdaad een boekje van in totaal 11m2 liggen. Het zijn in totaal 16 vellen van ruim 2 meter bij ruim 33cm. De hoogte van de speaker is 110cm, waardoor ik net geen 2 staande vlakken uit 1 vel kan halen. Veel 'afval' dus. De breedste zijde is 43cm. 2 gevoegde velen levert ruim 60cm op, waardoor er dus opnieuw veel fineer verloren gaat.

Helaas hadden ze op dit moment in Arnhem geen gunstiger boekje fineer op voorraad. Uiteindelijk heb ik het fineer, mede vanwege de relatief grote afname, wel voor een mooie prijs meegekregen. De financiële schade viel dus wel mee.

Groet,
Dennis 

Sullivan



Tjonge, wat is ie mooi geworden zeg. Je hebt het vrijwel precies gedaan zoals ik het in mijn gedachte had te gaan doen (helaas ga ik ze toch niet bouwen).

Een hele diepe buiging...

mvg,
Frank

richardkrol

Beste Dennis,

Mooi werk heb je daar afgeleverd. Zoals Aretha het mooi weet te zeggen : R.E.S.P.E.C.T

Zou je bij benadering eens kunnen aangeven wat de totale kosten zullen zijn per complete speaker?

Groeten en ga zo voort..

Richard
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

DennisG

#153
Beste Richard,

Om heel eerlijk te zijn heb ik dat nog niet op een rijtje gezet, maar reken maar mee:

Units
C2-12/6 €189,-
C2-89 T6 €299,-
Eton 11-581/50 HEX €398,-

Behuizing
MDF +/- €150,-
Lijm €40,- (3 grote flessen witte houtlijm watervast en een fles PU lijm)
Fineer +/- €200,-

Filter
Kosten zijn erg afhankelijk van de gekozen kwaliteit van de componenten en van de opzet van het filter zelf natuurlijk. Ik zal voor de beste componenten kiezen, met onder andere Tritec of Mundorf Folie spoelen en Mundorf zilver/olie condensatoren. In mijn geval verwacht ik dat de kosten voor het filter op ruim €300,- per speaker uit gaan komen.

Overige kosten
- spikes
- demping
- WBT terminals
- grondplaat voor WBT terminals
- binnenbekabeling
+/- €400,-

Alles bij elkaar opgeteld kom ik op zo'n €2000,- per speaker. :-\

Groet,
Dennis


DennisG

#154
Gisteravond ben ik getrakteerd op een vervelende verrassing....

Als voorbereiding op het fineren heb ik op zolder het boekje fineer voor het eerst eens uitgelegd. Het boekje zat namelijk netjes ingepakt met behulp van wat touwtjes. Wat blijkt: de tekening loopt niet echt mooi door het pakket, waardoor echt mooi spiegelen niet mogelijk is. De tekening verschuift en varieert te veel. :( Ik had het hele pakket in de winkel moeten controleren.......

Gelukkig zijn ze in Arnhem erg behulpzaam. Vandaag gaan ze op de fineerzolder op zoek naar een mooier pakket. Ik hoop dat ze iets vinden, maar ik ben bang dat ik een alternatief moet gaan kiezen voor het birdseye maple........

De tweede speaker is inmiddels ook een heel eind gevorderd. Ik zal binnenkort weer wat pics posten.

Groet,
Dennis

Erik van Voorst (in memoriam)

...Tjee wat balen !!!! >:(

Je bent misschien iets te snel geweest...dat uitzoeken is echt heel veel werk...dus dat zou ik niet aan die jongens van AF overlaten......

Een alternatief is misschien flexplaten.....ze hebben nog 2 esdoornplaten liggen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DennisG

Ha Erik,

Het uitzoeken heeft mij ook veel tijd gekost. We hebben zowat de hele zolder overhoop gehaald. Het eerste blad van het pakket zag er prima uit. Met m'n stomme kop ging ik ervan uit dat, aangezien het een compleet boekje betrof, het wel goed zat. Stom.

De jongens van AF waren zo vriendelijk om even te kijken of er alternatieven op voorraad zijn. Ze sturen een fotootje van het resultaat van de zoekactie. Zo krijg ik in ieder geval een eerste indruk en verklein ik de kans op een rit van 130km voor niets.

Ik heb stiekem inderdaad al nagedacht over flexplaat (aan 2 platen heb ik precies genoeg). Kun je misschien een fotootje laten zien van wat jij hebt aangeschaft?

Groet,
Dennis

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb nog steeds geen esdoorn gekocht omdat toen ik er verleden week was...... ik heel veel tijd aan het uitzoeken van ebbenhout had besteed ...ik wilde per se wat kleine bruine vlammen erin......en dat uitzoeken had voorrang.

Tevens wil ik eerst de filterbehuizingen klaar hebben zodat ik niets "half" af heb...
ook voor mij is het helaas heel eind rijden  :'(

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeroen_B

Wat raar zeg.
Ik dacht dat een fineerboekje uit een enkele boomstam gemaakt werd, en bestaat uit de opeenvolgende afgeschaafde fineerstroken vanaf de stam! Als de tekening niet doorloopt was dat bij jou dus niet het geval?

DennisG

Maar je hebt het esdoorn fineer wel gezien?

Ik heb net even naar de prijslijst gekeken....... het is gruwelijk prijzig!!! 2 plaatjes komen op zo'n €850,- ex BTW.  :-\

DennisG

#160
Ha Jeroen,

Dat is normaal natuurlijk ook zo. Ergens is er blijkbaar iets fout gegaan!! We lossen het wel op!!

Groet,
Dennis

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: DennisG op januari 20, 2005, 10:30:34
Maar je hebt het esdoorn fineer wel gezien?

Ik heb net even naar de prijslijst gekeken....... het is gruwelijk prijzig!!! 2 plaatjes komen op zo'n €850,- ex BTW.  :-\

Ik heb ze dit keer alleen zien liggen ...maar heb niet naar de tekening gevraagd...want dan moeten ze er eerst een andere stapel met de vorkheftruck eraf halen.......en ik had geen tijd meer enz...enz...

Het is inderdaad a-sociaal duur... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DennisG

Ik denk dat ik morgen maar een dagje verlof opneem en een tripje richting Arnhem ga maken......... Voor de zekerheid laat ik de creditcard thuis ;D

DennisG

Et voila.......... de tweede kast is ook klaar om gefineerd te worden.  ;D



Gisteren ben ik naar Arnhem gereden om het fineer te ruilen. Wat een service weer..... Ze hadden alvast 4 boekjes genoesd esdoorn voor mij uitgezocht. Het was dus een kwestie van kiezen. Voor de moeite heb ik ook nog wat extra mee gekregen. Top!!! (einde reclameblok)

Helaas ben ik voor het fineerwerk ook op mijn tuin aangewezen. Voor het verwerken van de contactlijm is een temperatuur van zo'n 15 graden nodig, anders smeert het voor geen meter. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.......

Groet,
Dennis 

ruud2

in de huiskamer? ;D ;D
ziet er goed uit!!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

DennisG

#165
Als het aan mij ligt....... ga ik inderdaad gewoon in de huiskamer aan de slag!!!!

Punt is dat ik al eerder met contactlijm in de huiskamer in de weer ben geweest en sindsdien hoef ik er niet meer over te beginnen.... :-[

Rob_Dingen

Ziet er zeer goed uit dennis.
Als je voor mij ook even een setje maakt mag je hier komen fineren O0

Rob

Bart_M

Knap gemaakt.
Hoe ga je de drivers nou laten verzinken?

DennisG

CitaatZiet er zeer goed uit dennis.
Als je voor mij ook even een setje maakt mag je hier komen fineren

Rob

Ha Rob,

Tegen een niet geringe vergoeding valt er natuurlijk over te praten..... >:D Volgens mij ben je handig genoeg om zelf aan de slag te gaan toch???

CitaatKnap gemaakt.
Hoe ga je de drivers nou laten verzinken?

Met de bovenfrees. Voor de thiel units heb je zo en zo een mal nodig, dus maakt het niet uit of je voor of na het fineren freest. Voor een ronde unit, als de Eton, is het gebruikelijk vanauit het hart van de cirkel eerst de buitenste ring uit te frezen en vervolgens het gat te frezen. In mijn geval heb doe ik de buitenste ring ook na het fineren met behulp van een mal. Living on the edge....... ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

....ik zou toch nog een keer de woonkamer noemen bij mijn vrouw....gewoon een paar dagen hardboard op de vloer....het schuren kan buiten.... ;D

Enfin...wie ben ik omdat te adviseren....ik heb mijn center in de woonkamer gebouwd en daar ook even 2 eetkamerstoelen naar de.....#$%^ geholpen.... :-[
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DennisG

Het gaat niet zo zeer om rommel..... de speakers zijn ook deels in de woonkamer in elkaar gezet. Het is haar te doen om de stank.  :-\

Wie weet krijg ik haar nog zover......  ;D

Rob_Dingen

Hoi Dennis

CitaatTegen een niet geringe vergoeding valt er natuurlijk over te praten.....  Volgens mij ben je handig genoeg om zelf aan de slag te gaan toch???
Jawel maar tijd is het probleem.
Dus laten we het eens over de vergoeding hebben ;D

Rob

fireman

Hoi Dennis, ik had dit nog niet gezien. Maar petje af hoor. Zeer mooi en zeer fraai. Je hebt gelijk een paar mooie dingen laten zien. Zo ga ik mijn kasten ook maken. Niet het model maar de techniek die je gebruikt heb.

En ja, de 9700 zijn onderweg :)

Nu even de 21W8555-00/01 zoeken


Ik zie dat jij heel hard gaat. Hoeveel uur per week/maand werk jij er aan?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

DennisG

#173
Veel te weinig naar mijn zin......  ::) Helaas word ik zo af en toe ook op mijn werk verwacht, waardoor ik het van de weekenden moet hebben. Als het weer dan ook niet mee zit............ Maar als ik eenmaal aan de gang ben..... dan zit de vaart er stevig in. Ik denk dat ik er nu tussen de 60 en 80 uur in heb zitten.

Succes met de bouw. Uiteindelijk heb ik je toch weer een beetje kunnen helpen  ;)

Groet,
Dennis

Jaqo

<off-topic>

Wat ga je bouwen Fireman, geen eve-I begrijp ik  ;)

Groet,
Jaqo

</off-topic>
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid