HT-Pc of dvd-speler met PSM-1

Gestart door bmateijsen, juni 21, 2002, 20:15:30

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Aangezien ik straks ga shoppen voor een CRT projector en dan toch non-interlaced wil aansturen heb ik de volgende vraag:

Wat is beter.... HT-PC of dvd-speler met PSM-1 (bijv. de denon 1600 of 2800) en waarom?

Oh ja.. de CRT, ik heb voorkeur voor de Barco 808.... laatste de cine8 gezien en dat was top.. binnenkort maar eens testen voor de 808.

Ik ben benieuwd...

Groet Bjorn

Robbo

Daar lopen diverse threads over.   Gebruik de zoekfunctie of kijk onder het HTPC topic.

Beiden hebben voor en nadelen.   Maar even simpel gezien:

-  Kun je goed overweg met een PC, en vindt je het 'tweaken' geen probleem dan kan de HTPC een oplossing zijn.  Daarnaast kun je een HTPC gebruiken voor andere bronnen te deinterlacen of als videorecorder.

- Heb je daar allemaal geen zin in, en wil je gewoon op Play drukken en film kijken.  Kies dan voor een PSM1.

Qua beeld doen ze niet veel voor elkaar onder,  qua geluid schijnt een standalone beter te zijn.

Wat prijzen betreft: een HTPC kost ongeveer 1000 euro.   Als je al een geschikte DVD-speler hebt ben je met de PSM1 voor 750 euro klaar.

Ik heb zo'n idee dat het niet bij deze post blijft....  ;D
Komt u maar   ;)

Groet,
Rob

J.A.F._Doorhof

Nee hoor, klopt wat je zegt, gebruik de zoek functie en je vindt meer dan genoeg.

En anders kun je altijd nog gerichte vragen stellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"