Koude Rillingen ,......welke muziek dvd ? of CD

Gestart door searcher, november 2, 2004, 11:33:44

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Lucky.L op juni 29, 2005, 14:43:36
Sorry maar dan weet ik niet wat jij gewend bent ???!!

Ik ben niks gewend. Mijn set is te slecht om de verschillen weer te geven.

FrankB

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 14:58:15

;D

Dat verklaard waarom alles zo goed klinkt bij jou  >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

asterduc

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 09:21:41
Jij bent gewoon niks gewend...  ::)  De opname is namelijk zo slecht nog niet... Ik zou hem zelfs goed willen noemen.

ohooh, is al weer een poos geleden, ik ga hem deze avond nogmaals bekijken en beluisteren en indien nodig mijn mening bijsturen.

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

reza

Mijn mening: Robiie williams- live at knebworth    LET ME ENTERTAINE YOU
                     QUEEN greatests hits part 1 -   vele nummers daar van zeer goed, hebben wel mijn front speakers gekost ( op DTS)      na 2 keer de DVD te draaien.
QUEEN je word bedankt hahahahhaha
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Lucky.L

Citaat van: Garmt op juni 29, 2005, 14:58:15
Daar zei ik het niet om,maar je kan mij niet vertellen dat de dvd van Eva een mooie opname is!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

asterduc

Citaat van: asterduc op juni 29, 2005, 17:14:28
ohooh, is al weer een poos geleden, ik ga hem deze avond nogmaals bekijken en beluisteren en indien nodig mijn mening bijsturen.

Net de 45 minuten durende DVD doorgespeeld.
- Beeld: trekt op niets. Zwart / wit opname met 1 camera die tussen het publiek staat opgesteld. De prenten zijn met 1 kleur ingekleurd.
- DVD opbouw: Hij begint plots en stopt plots, geen annimatie, nul komma nul extra.
- Sound: Ruisvrije stereoopname. Hoewel hij de live sfeer van de kleine ruimte perfect weergeeft krijg je niet het gevoel dat het goed klinkt. Alles klinkt zeer puristisch.  Ik kan mij voorstellen dat de meningen sterk uiteenlopen. De emoties druipen eraf, de dynamiek niet!
Conclusie: voor mij is deze DVD zijn geld niet waard maar je kunt hem beslist probleemloos uitspelen. Het is Eva Cassidy haar muzikaal talent dat deze DVD nog genietbaar maakt.

Ed.

ThemeScene H57, HTPC.

MarcelS

tja zijn er meerdere dvd's waar ik de rillingen van krijg.  toppers vind ik dan wel:

- Eagles - Hell Freezes Over (DTS)
- Eagles - Farewell Tour 1 Melbourne (DTS)
- Dido - Live At Brixton Academy (DTS)
- Marco Borsato - Live In De Kuip 2004 (DTS)
- Phil Collins - Finally The First Farewell Tour (DTS)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, zo vind ik het nummer Fragile op de dvd van Trijjntje Oosterhuis - A Thousand Days  werkelijk een genot om naar te luisteren.  Al deze dvd's staan garant voor vele uren kippenvel ;)  ;D
www.DutchRacingLeague.com de beste en grootste online f1 challenge simracing league van NL

asterduc

Deze week Overtime van Ritenour bekomen (nieuw op eBay voor 20 euro).

Prachtige klank in Stereo (minder in 5+1, jammer, geen DTS). Bas is soms wat wollig, afhankelijk van welke bassist er speelt.
Beeld is prima. HD opgenomen, maar tja, DVD geeft slechts 576P weer. Domme intervieuws maken hem wel minder leuk om meermaals te spelen.

Mijn huidige top 5 koude rillingen lijst:
1. Tina Turner - last time in concert.
2. Phil Collins - Finally ... the first farewell tour
3. Lee Riyenour - Overtime (vooral DVD2)
4. James Taylor - Pull over
5. Diana Krall - Live in Paris

ThemeScene H57, HTPC.

rdm

Ik weet niet welke uitvoering je van Lee Ritenour daar hebt, maar ik heb de mijne een half jaar geleden in Japan gekocht(via internet) maar die is wel degelijk DTS.

En Klinkt super, oke dvd2 heeft voor mij ook de voorkeur, maar dat komt simpel weg door meer R&B songs.

Groeten Wilco

asterduc

Citaat van: rdm op juli 27, 2005, 11:13:48
Ik weet niet welke uitvoering je van Lee Ritenour daar hebt, maar ik heb de mijne een half jaar geleden in Japan gekocht(via internet) maar die is wel degelijk DTS.
En Klinkt super, oke dvd2 heeft voor mij ook de voorkeur, maar dat komt simpel weg door meer R&B songs.
Groeten Wilco

da's straf.
5.1 dolby digital en 48Khz PCM stereo.
Ben je zeker dat jouw DVD een apart DTS kanaal heeft?

Als dat zo is dan is dat natuurlijk ergerlijk. Dwz dat voor de aanschaf van een DVD eerst de cover goed moet worden bestudeerd om te kijken welke geluidssporen erop staan.  >:(

Hierbij de cover van mijn DVD. Er staat dus ook duidelijk geen DTS bij, staat het bij jou wel vermeld?

Ed.

ThemeScene H57, HTPC.

bellecoupe

De uitvoering van Overtime die ik uit japan voor plusm. 3 maanden terug besteld heb is ook een dts versie.

rdm

Hoi Ed,

Hierbij de cover die ik bij www.cdjapan.co.jp besteld heb.
Ik las wel dat deze uitvoering niet naar nederland zo komen omdat die te duur was voor deze markt.

Groeten Wilco

Automaat

Toto: Live in Amsterdam,
Golden Earring: Naked Truth III,
Eagles: Hell Freezes Over,
Eagles: Farewell I Tour,
Fleetwood Mac: The Dance,
Mike Oldfield: T.B. II en III.
Reading the HTForum is learning every day!!

asterduc

Citaat van: rdm op juli 27, 2005, 17:53:19
Hoi Ed,
Hierbij de cover die ik bij www.cdjapan.co.jp besteld heb.
Ik las wel dat deze uitvoering niet naar nederland zo komen omdat die te duur was voor deze markt.
Groeten Wilco

Het verschil zit hem in de aanduiding rechts onderaan.
Potentiele koper zijn hierbij gewaarschuwd.
Voor PCM Stereo de paarse cover, voor meerkanaals 5.1 de blauwe met DTS icon!

Bedankt Wilco.
Ed.

ThemeScene H57, HTPC.

Chris80

Roger Water - In the flesh.  Fantastich concert (en omdat ik er live bij ben geweest extra leuk)
Pink Floyd - The wall. Helaas een bootleg met matige (slechte) beeldkwaliteit, maar ja, het is de enige uitvoering van de wall met beelden in de originele bezetting.
Roger Waters - The wall live in Berlin. Alleen al vanwege het massaal aanwezige publiek
David Gilmour - In concert. Lekker losjes gespeeld.
Nog uit te komen. -Live8 2005 en dan uiteraard het stuk pink floyd :) en Pulse (als die ooit nog uitkomt)

REM - Perfect square. Fantastische band met kippevel muziek (en ook weer bijgeweest)
Marillion - Live from Loreley. Raar dat ik die hier nog niet langs heb zien komen. Ouderwets Marillion
Zu & Co at the royal Albert hall. Heerlijke zomeravond DVD.
Robbie Williams. Gewoon lekkere entertainment :)
Coldplay - Live 2003.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

animal

Oke, hier komt mijn lijst:

1. Roger Waters - In the flesh live; dvd geluid van referentie kwaliteit
2. Travis - More than us ; frisse jonge band waar het enthousiasme vanaf spettert tijdens het concert
3. REM - Perfect square ; commentaar overbodig
4. Jean Michel Jarre - Live in China; alsof je in een achtbaan zit (qua geluid dan)
5. Herbert Groenemeyer - Mensch live ; luister maar eens naar Bochum en vooral naar Der Weg (waar hij zijn aan kanker overleden vrouw bezingt, je houdt het echt niet droog)

Sarjenka

beunky

Requiem van Verdi in de uitvoering van Claudio Abbado:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JvdB

Het Verdi vam Requiem van Verdi in de uitvoering op DVD met Abbado heeft heel veel goeds. Opname technisch is dit de beste die ik ken van het requiem van Verdi en de beste uitvoering van Abbado. Het is navrant te zien hoe breekbaar en fragiel Abbado lichamelijk is (hij heeft maagkanker gehad). Ik weet niet of deze interpretatie vanwege zijn ziekte de diepgang en doorleefdheid heeft die eerdere opnamen van Abbado minder hebben. Inderdaad, koude rillingen door muziek én beeld.

Ik hoop dat uit de BBC archieven een requiem van Verdi met Giulini op DVD gaat verschijnen. De door de BBC op CD uitgegeven opname met een magnifieke bezetting met Konya en Bumbry verslaat voor mij zelfs de EMI opname met Gedda en Schwartzkopf als beste uitvoering van dit requiem. Met name hoop ik dat er ook repetie fragmenten zijn. Voor mij heeft niemand de kern en waarachtigheid van dit requiem beter geraakt dan Giulini en het lijkt mij fascinerend te zien hoe hij dit heeft overgebracht op de muzikanten.
Focal - Chord - Nordost - Audioquest - Atoll - Naim - Oppo - Primare

*Shine*

Social Distortion - Live in Orange County

HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

wpbremer

Ik krijg kippevel bij:
Robie Williams- Live at knebworth en
Eagles - Hell Freezes Over

Groeten
Wiebren

de blauwe lucht

en ik krijg kippevel van jean michel jarre live in china
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Arno P

The Black Rider - Tom Waits...zonder twijfel  ^-^

Wimpie007

Linkin Park - Live in Texas is er eentje die het voor mij blijft doen :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

shamrock

Ik mis Laura Pausini worldtour 2001-2002 nog in dit rijtje... (en dan wel de DTS-versie!!!)
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)