Metalmeeting HTForummers bij M&M's Metaldome op 9 April

Gestart door Martin_M, oktober 27, 2004, 22:46:00

Vorige topic - Volgende topic

Oracle

Citaat van: Martin_M op april  8, 2005, 18:06:47
Greetings, You horrible lot!

En bedankt...  ::)

;D

Leuk spandoek (?)! Weten we in ieder geval dat we het juiste adres hebben!!

Heb er zin in!  8)

Groet,
Mark

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ha die metal luitjes,

alhoewel ik misschien aangaf even langs te komen en wat kennis te maken gaat dit niet lukken. Carina is gisteravond thuis gekomen, dat gooit al mijn reeds gemaakte planning weer om.

Maar ik zie iedereen sowiezo op de BBQ en M&M zie ik vaak genoeg ;D

Veel plezier en veel foto's jongens!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op april  9, 2005, 10:15:06
alhoewel ik misschien aangaf even langs te komen en wat kennis te maken gaat dit niet lukken. Carina is gisteravond thuis gekomen, dat gooit al mijn reeds gemaakte planning weer om.

Ik had dat gisteren gelezen ja. Ik had ook al niet meer verwacht dat je langs zou komen ;).

Sarjenka

Citaat van: Martin_M op april  8, 2005, 18:06:47
Greetings, You horrible lot!

Hier moeten jullie zijn:

Tot morgen ;D

hey... die poster ken ik! *GRIJNS*

Audiofiel

Ik wens jullie veel plezier bij Martin's Metalhome. We lezen het verslag nog wel
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BOUBOU

Citaat van: Audiofiel op april  9, 2005, 12:31:58
Ik wens jullie veel plezier bij Martin's Metalhome. We lezen het verslag nog wel

Ik dacht dat ze aan de pannenkoeken gingen  ???

;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

blue-eyes

Ik wil twee dingen nog even op de valreep voor het slapen gaan kwijt:

1. Waar blijven de foto's en verslagen?
2. Jammer dat er MARTIN METALDOME staat. En Miranda dan?

:-*
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op april  9, 2005, 22:07:31
Ik wil twee dingen nog even op de valreep voor het slapen gaan kwijt:

1. Waar blijven de foto's en verslagen?
Foto's komen zo. En verslagen...... nou ja, ik vond het wel gezellig en heb wat nieuwe dingen gezien en gehoord.
Vooral de DVD van Tool (Salival) met alle clips erop is een hebbeding.
Verder vooral erg leuke medeforummers ontmoet met overeenkomstige muzieksmaak (en soms ook weer niet ;D).
Het lijkt erop dat dit wel vaker georganiseerd gaat worden.
Mark heeft ook nog foto's gemaakt.
Wat ons betreft, erg geslaagd wel.

Citeer
2. Jammer dat er MARTIN METALDOME staat. En Miranda dan?
Tja, da's de vrije interpretatie van Audiofiel ;D
Hij heeft photoshoppen als hobby >:D

Martin_M

Miranda (Pantera), Rolf (Scarp), Mark, John (Mandragore) en Gert-Jan (GPO) kijken gebiologeerd naar het scherm:

Dezelfde club nu iets vrolijker ;D;

PANNENKOEKEN!!!!!:

Pentagram van GPO. Zelf was hij er niet zo tevreden over;

De pannenkoeken bleken een goed plan. Ging er goed in....

Tijdens het eten Sepultura op de achtergrond (hier gephotoshopt :-[).
Let op het stilleven op tafel....

Oracle

;D Leuke foto's!  ;D

Mark moest even zijn foto's nog bijstellen, want de nieuwe camera ben ik nog niet helemaal gewend, dus waren de foto's ook niet 100%. Lang leve fotosoep dus maar weer!  ;)

Anyway...

Vanmiddag om 14:00 of zo aangekomen bij de Metaldome (), en hartelijk ontvangen door Miranda. Daarna kennisgemaakt met Martin, Rolf, Gert-Jan en John.

Zoals je ziet kan Martin ook serieus zijn... ;)

Daarna is een hele hoop metal de revue gepasseerd, varierend van Iron Maiden tot Cradle of Filth, aangelengd met een vleugje Death, Tool en een snufje Sepultura. Daarnaast ook nog een hoop ingredienten die ik niet kende..  ;D

Rammstein: Live aus Berlin (m.b.v. Fotosoep...)

Niet alles is mijn smaak (ik hou bv. niet zo van die uber-technische death-metal), maar toch een hoop interresants gehoord! 'Tool' bijvoorbeeld kende ik niet zo, maar de dvd vond ik meteen al  8), al was het maar vanwege de menu's en de video's! Rammstein Live aus Berlin was ook een topper! Verder wel gemerkt dat ik toch meer 'Old Skool' ben, en dus liever de meer traditionele metal hoor (Metallica, Iron Maiden, Slayer, Sepultura, etc), en soms wat uitstapjes naar moderner spul ook wel kan waarderen (zoasl dus Tool), maar het echte beuk-werk niet aan mij besteed is. ;)

Dessalniettemin was het meteen ook een mooie gelegenheid om de set van Martin en Miranda eens te horen. Al heel vaak op foto gezien, maar nog niet gehoord.

Wat mij opviel was dat de Wilson's lang niet zo groot zijn, als ze op sommige foto's leken. Maar het geluid dat eruit kwam (tijdens een cd met Japanse trommelaars) was indrukwekkend!! Niet te geloven dat dat uit die speakers komt! Ook viel op dat slechte opnames genadeloos door de mand vallen. Sommige leken wel opgenomen door een PVC buis heen...  :-X

Dat het een goed-uitgebalanceerde set is, blijkt ook nog eens uit het feit dat we een groot deel van de middag/avond op behoorlijk volume hebben zitten luisteren, zonder dat je echt 'luister-moe' werd. Zelfs na een uurtje of 6-7 was ik er nog echt niet zat van. Dat geeft wel aan dat het een prima set betreft!

De projector is mij ook in positieve zin opgevallen: Martin gaf al vaker aan dat het een oudje is, maar dat er nog prima naar te kijken is, ondanks de wat achterhaalde specs. Nou, hij heeft geen woord teveel gezegd! Er was zelfs prima naar te kijken. Goede kleuren, lekker scherp, en meer dan voldoende licht. Gewoon prettig om naar te kijken. Dat het contrast naar huidige maatstaven wat achterblijft, heeft mij geen moment gestoord. Ik kan me voorstellen dat die nog even blijft hangen.

Ook het ontmoeten van een aantal mede-forummers was leuk. Ik had voorheen alleen Sir-round en Reinier Bauer ontmoet, dus dit was een uitbreiding op het lijstje "gezichten bij de namen". Ook opvallend dat alle aanwezigen ooit voorzien waren van haar tot ver onder de schouders (en, nee, geen rug-haar...  :P)! En ook dat we allemaal aanwezig waren op Dynamo Open Air 1992 (waarvan ook diverse opnames langskwamen). Kleine wereld (of weinig hard-rockers in nederland, dat kan ook...  ;D)

De pannenkoeken tenslotte waren ook een ervaring op zich: besteld, en aangekomen in een pizza-doos! ;D En nog lekker ook! Weer eens wat anders dan babi-pangang! ;D

Alleen de keuze van sommige mensen...  ::) ;D

Met Sepultura als subtiel achtergrond muzakje... ;)

Tenslotte om 21:00 maar weer naar huis... Later dan gepland.. Zegt dat wat? :)

Erg geslaagd wat mij betreft, dus!

Groet,
Mark

Scarp

'k ben net thuis. Was nog weer een stukkie rijden, maar goed het was gezellig. Nadat Mark en John weg waren zijn Gertjan en ik nog een uurtje ofzo gebleven. Nog een paar cd's beluisterd en een poosje gepraat.

Het was reuze gezellig en lijkt me leuk om over een tijd weer eens een meeting te doen, geen shootout ofzo, maar gewoon lekker muziek luisteren (hoeft niet perse metal te zijn).

patrick_vdb

Hi,

Ik zie (nog) geen bloedspatten aan de muur dus alles is rustig en vredevol verlopen? ;D

Citaat van: Mark Lemmens op april  9, 2005, 23:43:18
Verder wel gemerkt dat ik toch meer 'Old Skool' ben, en dus liever de meer traditionele metal hoor (Metallica, Iron Maiden, Slayer, Sepultura, etc), en soms wat uitstapjes naar moderner spul ook wel kan waarderen (zoasl dus Tool), maar het echte beuk-werk niet aan mij besteed is. ;)

Slayer of Sepultura is toch ook wel aardig beukwerk? Net zoals er bv ook nog Carcass, Entombed of bv Cannibal Corpse echte old-skool beukwerk is dat geheel anders is als Iron Maiden.....of bedoel je meer dat de nieuwe generatie Metal (nu-metal?) niet zozeer aan jouw besteed is? ....Dan kunnen we elkaar de hand schudden ;D

CiteerEn ook dat we allemaal aanwezig waren op Dynamo Open Air 1992 (waarvan ook diverse opnames langskwamen).

Was dat niet het jaar met Nederlands trots Pestilence?

mvrg

Patrick

Scarp

Citeer
En ook dat we allemaal aanwezig waren op Dynamo Open Air 1992 (waarvan ook diverse opnames langskwamen)
Ik was daar niet.

Martin_M

Leuk stuk Mark zo laat op de avond (en na flink wat uur herrie ;D).

Citeer
Niet alles is mijn smaak (ik hou bv. niet zo van die uber-technische death-metal), maar toch een hoop interresants gehoord! 'Tool' bijvoorbeeld kende ik niet zo, maar de dvd vond ik meteen al  8), al was het maar vanwege de menu's en de video's! Rammstein Live aus Berlin was ook een topper! Verder wel gemerkt dat ik toch meer 'Old Skool' ben, en dus liever de meer traditionele metal hoor (Metallica, Iron Maiden, Slayer, Sepultura, etc), en soms wat uitstapjes naar moderner spul ook wel kan waarderen (zoasl dus Tool), maar het echte beuk-werk niet aan mij besteed is. ;)
Het was van te voren bekend dat er liefhebbers waren van verschillende genres. Ik hoop dat het een beetje gelukt is om wat afwisselend in de keuze te zijn geweest. Al werd ik wel eens enthousiast en rukte ik weer een technische deathmetal schijf uit de kast ;)).

Citeer
Wat mij opviel was dat de Wilson's lang niet zo groot zijn, als ze op sommige foto's leken.
Dat horen we meer. Reakties van mensen die de WP's hier voor het eerst 'in het echt' zien is dan ook vaak; Is dat het nou?
Gelukkig klinken ze groter dan ze zijn ;)

Citeer
Maar het geluid dat eruit kwam (tijdens een cd met Japanse trommelaars) was indrukwekkend!! Niet te geloven dat dat uit die speakers komt! Ook viel op dat slechte opnames genadeloos door de mand vallen. Sommige leken wel opgenomen door een PVC buis heen...  :-X
Tsja, da's dan weer de keerzijde. In de metal (en dan nog meer bij de extremere genres) zitten nogal wat butt-opnames. Dan is het gewoon 'technisch luisteren uit' en genieten van de band. Want die staan vaak dan erg leuke dingen te doen.

Citeer
Dat het een goed-uitgebalanceerde set is, blijkt ook nog eens uit het feit dat we een groot deel van de middag/avond op behoorlijk volume hebben zitten luisteren, zonder dat je echt 'luister-moe' werd. Zelfs na een uurtje of 6-7 was ik er nog echt niet zat van. Dat geeft wel aan dat het een prima set betreft!

De projector is mij ook in positieve zin opgevallen: Martin gaf al vaker aan dat het een oudje is, maar dat er nog prima naar te kijken is, ondanks de wat achterhaalde specs. Nou, hij heeft geen woord teveel gezegd! Er was zelfs prima naar te kijken. Goede kleuren, lekker scherp, en meer dan voldoende licht. Gewoon prettig om naar te kijken. Dat het contrast naar huidige maatstaven wat achterblijft, heeft mij geen moment gestoord. Ik kan me voorstellen dat die nog even blijft hangen.
Helemaal mee eens ;)

Citeer
Ook het ontmoeten van een aantal mede-forummers was leuk. Ik had voorheen alleen Sir-round en Reinier Bauer ontmoet, dus dit was een uitbreiding op het lijstje "gezichten bij de namen". Ook opvallend dat alle aanwezigen ooit voorzien waren van haar tot ver onder de schouders (en, nee, geen rug-haar...  :P)! En ook dat we allemaal aanwezig waren op Dynamo Open Air 1992 (waarvan ook diverse opnames langskwamen). Kleine wereld (of weinig hard-rockers in nederland, dat kan ook...  ;D)
Dat je de personen bij de namen ontmoet vind ik ook altijd hartstikke leuk. Zo ook op shoot-outs en andere meet&greets (en de BBQ niet te vergeten).
Het lijkt me leuk dat iedere aanwezige die 'vroeger' lang haar had dat in dit topic nog even gaat bewijzen. Dus foto's posten (ze zijn hier eenmaal wat visueel ingesteld).

Citeer
Tenslotte om 21:00 maar weer naar huis... Later dan gepland.. Zegt dat wat? :)

Erg geslaagd wat mij betreft, dus!

Groet,
Mark
Dank je. Dezelfde mening hier ook.
Wat ons betreft ook voor herhaling vatbaar en wat Scarp al opmerkte, kan dat best voor andere muzieksoorten, films of thema's gelden. Dus even de techniek grotendeels vergeten en genieten van het gebodene.
Haha, HTForum Themadagen :-\

Groetjes,
Martin

Martin_M

En om het spits af te bijten deze foto van 'toen we jong waren.....'

Deze had ik toevallig nog digitaal. We hebben een andere waar we allebei opstaan. Geschoten bij (hoe kan het ook anders) Dynamo Open Air.
Die moeten we nog even zoeken, maar komt nog.....

[edit]
Gevonden en ingescand:

Martin

jaco

Hoe kun jij nog zeggen dat je rustig draait. Ik zie daar op een foto dat je luidspreker(s) met beugels aan de muur vast zitten.
Dat doe je niet als je achtergron muziek draait.

En nu niet met smoesjes over honden komen  ;D

Jaco

Martin_M

Citaat van: jaco op april 10, 2005, 09:27:55
Hoe kun jij nog zeggen dat je rustig draait. Ik zie daar op een foto dat je luidspreker(s) met beugels aan de muur vast zitten.
Dat doe je niet als je achtergron muziek draait.

En nu niet met smoesjes over honden komen  ;D

Jaco

Ziet hij weer :-\ ;D

Maar je ziet het net niet goed genoeg. De speaker staat nl. niet vast.
De beugel zit er los omheen om toch te voorkomen dat een hond met een slaperig hoofd tegen de speaker gaat leunen waardoor deze zou kunnen omvallen. (aaa toe, geloof me nou ;D ;D).

Martin_M

Citaat van: patrick_vdb op april 10, 2005, 07:44:35
Hi,

Ik zie (nog) geen bloedspatten aan de muur dus alles is rustig en vredevol verlopen? ;D
Hé Patrick,

Nee hoor. Alles verliep uitermate vredevol. Lichamelijke akties bleven beperkt tot wat hoofdschudden en voetjetikken ;D
Over de muren gesproken, het valt me iedere keer van foto's van onze kamer op dat de zijmuren naast de set erg kaal lijken. Bijna gewoon beton :-\. Op de één of andere manier valt de structuur op foto's wat weg.
Het feit dat er weinig hangt heeft alles te maken met het afstraalgedrag van de speakers.

Citeer
Slayer of Sepultura is toch ook wel aardig beukwerk? Net zoals er bv ook nog Carcass, Entombed of bv Cannibal Corpse echte old-skool beukwerk is dat geheel anders is als Iron Maiden.....of bedoel je meer dat de nieuwe generatie Metal (nu-metal?) niet zozeer aan jouw besteed is? ....Dan kunnen we elkaar de hand schudden ;D
Nu-metal is eigenlijk helemaal niet aan bod geweest.
Ik kan me voorstellen dat de thrashmetal van Slayer of Sepultura toch gemakkelijker te behapstukken is dan de brute death van oa Morbid Angel.

Martin

GPO

Ik vond het erg gezellig en heel erg tof om eens andere mede metal forummers te ontmoeten. Twas volgens mij wel duidelijk dat ik wat brutere metal luister als de gemiddelde metal head....  >:D >:D. Wel leuk dat er toch wel veel overeenkomsten waren met mijn metalmuziek smaak en die van Martin & Miranda... (o.a. Death). Maar ik heb ook erg genoten van Tool, Overkill & Rammstein.

Volgende keer zal ik wat rustigere CD's meenemen..... of misschien ook niet  ;D.

mzzl

GPO

Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Oracle

Citaat van: Martin_M op april 10, 2005, 09:11:58
Het lijkt me leuk dat iedere aanwezige die 'vroeger' lang haar had dat in dit topic nog even gaat bewijzen. Dus foto's posten (ze zijn hier eenmaal wat visueel ingesteld).

Ik heb niet zoveel foto's uit die tijd, maar heb er toch nog 2 gevonden. Geen superkwaliteit (krassen..  :-\ ), maar vooruit:

Ca. 1992/1993

Met gitaar (zoals elke metalhead minstens 1 keer geprobeerd heeft  ;)):

(je kunt ook al duidelijk het begin van mijn HT zien: de center ligt al op de tv...  ;D )

Ben benieuwd of de anderen ook durven!  ;)

Groet,
Mark

Martin_M

Geweldig!!!!

Ik vind dat je toch best goed te herkennen bent.

Oracle

Alleen wat kilootjes meer ondertussen!  :P ;D

Groet,
Mark

Mandragore

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en met name M&M nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

Ik heb net als Mark aardig wat metal voorbij horen komen waar ik nog nooit van had gehoord, al waren de genres op zich niet nieuw voor mij.

Tenminste, als ik het goed heb hoor... Want ik vond e.e.a. soms best op elkaar lijken ;D Maar dan hoorde ik Martin en Miranda over en weer de meest gedetailleerde vergelijkingen trekken met allerlei obscure bands en zangers ;)

Dus enerzijds bevestigt dat mijn vermoeden dat er veel overeenkomsten zijn en anderzijds blijkt er toch genoeg unieks uit de muziek en de zang te halen als je het materiaal eenmaal goed kent...

Hoe dan ook, ik heb het prima naar mijn zin gehad. Lekker (nieuwe) muziek luisteren, nog wat stand-up comedy verzorgd door air guitar spelende, headbangende Pantera ;) Oh ja, een heerlijke pannenkoek met in ieder geval gehakt, paprika en champignons. Verdronken in knoflooksaus... Dus die ene foto...mea culpa ;)

Uhm, nu heb ik weinig foto's van mezelf, en al helemaal geen digitale met een langharige John. Da's toch al weer wat jaartjes geleden. Toch kwam ik na wat zoeken een oud paspoort tegen. Daar ben ik één en al haar, ook in mijn gezicht ;D Er zit wel een gat door mijn schedel geknipt om het paspoort ongeldig te maken, maar toch... Ik zal deze, of een andere foto als ik die kan vinden, eens ergens laten scannen...
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!