welke dvd (scene) gebruik jij om je HT te showen?

Gestart door Hans v O, oktober 1, 2004, 12:55:49

Vorige topic - Volgende topic

Onne

Die 30 seconden intro van de eerste Jurrasic park film waar dat Universal pictures plaatje komt te staan, hoor je zo'n koor Ahmm zingen en dan de drum+bass zeer strak daarna gaat het over in de opgravingen waar de film begint.

En als je We were soldiers aanzet dan komt eerst "Het" reclame filmpje van DTS te voorschijn. vind ik erg leuk.
Bij 52 minuten worden er 3 grote kanonnen afgeschoten,

En U571 als ze onder de boot door zijn en je ziet boven water de splashes, wow....

Cylon

Phantom of the Opera -

Begin scene waarin de kroonluchter in de lucht wordt gehesen. *Keiharde Doffe knal, Orgels & Zang zwellen op, De Opera krijgt een flashback van 1918 naar 1871, Beeld van zwart-wit superb wordt omgetoverd naar kleur. Ach, laat maar je moet het gewoon zien.  O0

Meesterlijk!

Hele film is een supergrote aanrader trouwens.  :D
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

LittleNinja

Citaat van: mutiara op november 20, 2006, 19:31:38
terminator 2; achtervolging motor door truck.
geweldig beeld.

Dat is toch met die motor met 500 versnellingen?? Die gast blijft schakelen... heel irritant!  ;D

Mijn favo's:

HEAT   
het gevecht op straat na de "bankjob"
The Last Samurai   
de tuinscene met de bloesem en de scene in het woud waar de samurai uit de mist op komt doemen
Ice Age 1/2
De beginscenes
Monsters  Inc.
Inderdaad die jankscene van Boo
Gladiator
verschillende scenes
Titan AE
bij het ontvluchten van de aarde, wanneer de Titan weg vliegt
The Rock
het afvuren van die raket op het stadium
Crounching Tiger Hidden Dragon
het gevecht in het "restaurant" en de aanleiding daarvoor ( het uitdagen van de twee heren bij het bankje )
Mission Impossible 2
de scene voorafgaand aan de sprong uit het gebouw... prachtige muziek!!!
maar ook de scene van het (tap)dansen ( wanneer hij die prachtige vrouw ontmoet )
The Jackal
de scene waar de aanslag op de firstlady plaats vindt

en dan legio films vanwege hun mooie martial arts momenten...  8)

Pfff... ik kan nog wel tig mooie scenes bedenken.

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

ole_ole

In een van de laatste scenes van Black Hawk Down, wanneer ze terugrennen naar het stadion.
Tijdens die scene hoor je het nummer Gortoz A Ran - J'Attends, Denez Prigent and Lisa Gerrard, echt geweldig, bijna ontroerend.

Finding nemo gebruik ik vaak voor de kleuren, al die verschillende kleuren bij elkaar.

De strandscene en de scene uit Saving Private Ryan dat de tanks de stad in rollen zijn geweldig, alles vliegt om je oren.

Driven2Shine

Citaat van: Cylon op december  8, 2006, 07:55:52
Phantom of the Opera -

Begin scene waarin de kroonluchter in de lucht wordt gehesen. *Keiharde Doffe knal, Orgels & Zang zwellen op, De Opera krijgt een flashback van 1918 naar 1871, Beeld van zwart-wit superb wordt omgetoverd naar kleur. Ach, laat maar je moet het gewoon zien.  O0

Meesterlijk!

Hele film is een supergrote aanrader trouwens.  :D
Hmm deze ga ik eens bekijken.
Lijkt me wel de moeite.

Bedankt voor de tip :D

Fransvis

- Behind Enemy Lines : begin van de film als ze verkenningsvlucht maken...eigenlijk de hele vlucht totdat ze neergeschoten worden...duurt een min. of 5...maar wel waanzinnig...
- Poseidon...zodra de golf komt...+ het kapseizen...
- Fast and the Furious...scene op de snelweg met vrachtwagen...en het einde 1/4 mile race met zijn tweeen.
- Toy Story 2...openingscene
- Saving Private Ryan...openingscene....maar niet zo geschikt voor kids...
- Heat....straatgevecht na bankjob

En last but not least...de ultieme geluidsdemo film...vooral voor de subs....The Haunting.... O0

LittleNinja

Citaat van: Fransvis op mei  7, 2007, 22:22:44
- Behind Enemy Lines : begin van de film als ze verkenningsvlucht maken...eigenlijk de hele vlucht totdat ze neergeschoten worden...duurt een min. of 5...maar wel waanzinnig...
- Poseidon...zodra de golf komt...+ het kapseizen...
- Fast and the Furious...scene op de snelweg met vrachtwagen...en het einde 1/4 mile race met zijn tweeen.
- Toy Story 2...openingscene
- Saving Private Ryan...openingscene....maar niet zo geschikt voor kids...
- Heat....straatgevecht na bankjob

En last but not least...de ultieme geluidsdemo film...vooral voor de subs....The Haunting.... O0

Even los van het feit dat mensen eerst minimaal een half uur nodig hebben om jouw HT in zich op te nemen!!!  ;D
Ze zijn al onder de indruk voordat de apparatuur haar werk gaat doen... lijkt me.  ;)

AppleMies

OM kinderen bang te maken:

King Kong op de toren met de vliegtuigen!!!!! Wow.  Heel hard  zetten en je zit gegarandeerd na 2 minuten alleen te kijken.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Mrwhoopie

om te showen wat het verschil is tussen een all in one set en het geen wat ik heb:

Mission imposible II,de scene waar die tango danseres bezig is en ethan en die andere dame het halssnoer proberen te stelen...daarna volgt de race tussen de TT en de boxer.

Voor de sub en betrokkenheid:

Tokyo drift,de scene waar ze in de garage D.K.-San uitdagen....cutmuziek maar sub :o

Muziekaliteit:
Phill collins Last farewhell tour,scene met true collors en daarna nog in the air tonight.

En natuurlijk van pixar:

Cars.....de opening van de film heeft al veel succes omdat dan ook het thx filmpje erbij komt.

Stadium III

Alle animatie doet het altijd goed !

En verder Qlimax 2006 DVD Stampuhhh zeker met de sub !

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

stoffels

black hawk down
als de eerste heli naar beneden komt, zoveel drama dat je naar adem moet snappen....

Ghosty J

ik gebruik bv een muziek dvd van Trijntje Oosterhuis - A thousand days enof Zucchero Zu&co - Live at the royal Albert hall London om er ff lekker in te komen beetje sfeertje proeven, daarna begin ik meestal met de Eagles - Hell freezes over, met natuurlijk het eerste nummer Hotel California. heerlijk die trommels.

daarna zet ik demonstratief een plantje op de salontafel om de volgende scenes  te laten zien wat je trommelvliezen moeten door staan met een fatsoenlijke subwoofer :) dan komen de momenten van Finding Nemo het stuk je dat ze tegen het glas aantikt. daarna de bekende duikboot film U571. geloof me de iedereen is wel onder de indruk wat voor geluid hier staat van heel mooi gedetailleerd, tot aan dat iemand bijna letterlijk tegen de bank aantrapt voor de bassen.

als toetjes natuurlijk een sac van bv Blof of Dire Straits om zeker te weten dat het geluid in de auto waarmee ze vertrekken helemaal nergens meer naar klinkt :)

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

CV_SmileY

Het begin en de 'Pompoen schiet scene' uit The Brotherhood of the Wolf (Le pacte des loupes) doen het ook goed wbt Beeld&Geluid.

Eriks

Citaat van: CV_SmileY op mei 31, 2007, 19:54:13
Het begin en de 'Pompoen schiet scene' uit The Brotherhood of the Wolf (Le pacte des loupes) doen het ook goed wbt Beeld&Geluid.

Mijn inziens beter dan the fifth element als zijnde referentie dvd, echt een om een waardige kans te geven. Schitterend beeld en een prachtige DTS track!
Deze DVD blijft mij verbazen. En niet geheel onbelangrijk (waar gaat het nu toch echt om) een zeer onderhoudende toffe film. Ik denk dat brotherhood in HD+DTS zeker enorm machtig is. Couldn't agree with you more!

Erik

Peter O

Toch ook Brotherhood of the Wolf.
Grappig dat deze film die toch niet heel veel gedaan heeft in de bioscopen behoorlijke populairiteit geniet op DVD.

Ook Gladiator, openingsgevecht.

Diverse LOTR scenes.

Monsters Inc en Finding Nemo.

Onne

Gisteren "Pitch Black" gekeken en ben erg onder de indruk van de scene dat het Sci fi vrachtschip neerstort op de onbekende planeet!!
Best een intense geluidservaring, leuk voor de show!

Zal vanavond kijken of er in "28 days later" nog wat effecten zitten,

LittleNinja

Een stukje wat ik tegenwoordig veelvuldig pak:

Cars... De scene waar Doc Hudson zijn rondje doet over het onverharde circuit!! Geloof me.. Heel goed stukje!!! In eerste instantie het onregelmatige gebrabbel van een amerikaanse V8, omgezet in een heftige brul. En dan aktie.... Heel het stukje is krachtig en een goede presentatie.

8)

reza

Citaat van: LittleNinja op juli  8, 2007, 12:40:55
Een stukje wat ik tegenwoordig veelvuldig pak:

Cars... De scene waar Doc Hudson zijn rondje doet over het onverharde circuit!! Geloof me.. Heel goed stukje!!! In eerste instantie het onregelmatige gebrabbel van een amerikaanse V8, omgezet in een heftige brul. En dan aktie.... Heel het stukje is krachtig en een goede presentatie.

8)

;D INDD
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Robbert54

beeld: superman returns in HD. het begin stukje als zijn planeet ontploft dan zie je eerst die mooie rode gloed. king kong het gedeelte met al die dinosaurussen. of gewoon even mijn xbox360 aan doen ;D

audio: ook zeker het beginmuziekje van jurrasic park. bad boys: de scene met de porsche 911 carrera. of lord of the rings. als ze met vuurwerk gaan spelen.
of gewoon even mijn xbox360 aan doen. gears of war. pgr3. intro van nba 2k6 ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

BernHardN

vind de HD IMAX films wel mooi, vooral die van de Bleu Angels opnames van onder het vliegtuig.
de meesten beginnen helemaal mee te draaien met het hoofd ook de scene met de rode dubbel dekker.
ook Planet Earth doet het goed, gewoon mooie opnames.

voor het geweld ga ik ook voor Pearl Harbor, de aanval.
of House of the flying daggers de echo scene ook heel veel kleur
en het splijten van het asfalt in War of the Worlds, je hoort dan een hele laage bas..........

Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100