Mini meet & greet bij garmtz (n.a.v. MM&G R'dam)

Gestart door garmtz, september 9, 2004, 19:37:24

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Spacebass op oktober 11, 2004, 23:44:11
Ik zit wel verdacht dicht bij je center Garmt...ik wilde hem echt niet stiekem meenemen  ;D

Daarom zit ik naast je, om je in de gaten te houden... ;D

BOUBOU

@Garmt

Heb je mijn PM nog ontvangen over de LP's?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Spacebass

Citaat van: garmtz op oktober 12, 2004, 07:19:40
Daarom zit ik naast je, om je in de gaten te houden... ;D
Ohh ik dacht dat je mij met het bestek wilde helpen  ;)  ;D  ;D  ;D

B.J.

Citaat van: garmtz op oktober 11, 2004, 23:41:59
En met mijn hoofd er ook nog op...

Ik krijg weer trek van die heerlijk spareribs.

searcher

Citaat van: Spacebass op oktober 12, 2004, 18:43:16

Ohh ik dacht dat je mij met het bestek wilde helpen  ;)  ;D  ;D  ;D

Wel een aardig mes in je handen  ;D

MvrGr Searcher

Spacebass

searcher

Citaat van: Spacebass op oktober 12, 2004, 18:59:58

Daar loop ik altijd mee  ;) ;D

LOL,

Altijd handig als je een kabeltje moet strippen.
Die kabel aan de ML center daar heb je toch niks aan  ;D

MvrGr Searcher

Spacebass

Tjee dat is wat!
Heb je een Meet&Greet ga je niet naar huis met het idee om een nieuw HT component te kopen, maar bestek van de Ikea!!  ;D  ;D  ;D

searcher

Citaat van: Spacebass op oktober 12, 2004, 19:04:47
Tjee dat is wat!
Heb je een Meet&Greet ga je niet naar huis met het idee om een nieuw HT component te kopen, maar bestek van de Ikea!!  ;D  ;D  ;D

whoeaaaa,
Die HT ging wel maar de koffie was top,dat komt omdat die ook op een afgeschermde 220V kabel staat.
@Garmt we pesten je maar ik krijg trek in spareribs ::)

MvrGr Searcher

BOUBOU

Citaat van: searcher op oktober 12, 2004, 19:16:02

whoeaaaa,
Die HT ging wel maar de koffie was top,dat komt omdat die ook op een afgeschermde 220V kabel staat.

MvrGr Searcher

De koffie was inderdaad top, maar dit kwam denk ik niet vanwege de afgeschermde 220v kabel.
Aan de smaak te proeven lag het aan de gebalanceerde stroom toevoer van de APC, en de klasse A condensartoren op de koffie machine  ::)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

FrankB

Citaat van: BOUBOU op oktober 12, 2004, 19:55:01
De koffie was inderdaad top, maar dit kwam denk ik niet vanwege de afgeschermde 220v kabel.
Aan de smaak te proeven lag het aan de gebalanceerde stroom toevoer van de APC, en de klasse A condensartoren op de koffie machine  ::)

Volgens mij was het gewoon het snoerloze waterfilterapparaat :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

BOUBOU

Citaat van: FrenkB op oktober 12, 2004, 20:00:45

Volgens mij was het gewoon het snoerloze waterfilterapparaat :D

Damn......het lag op het puntje van mijn tong!!  ;D

Spacebass

Citaat van: searcher op oktober 12, 2004, 19:16:02
MvrGr Searcher
Pesten ?? Man...ik ben bloedserieus!  ;D Ik zoek al een tijdje naar goed (zwaar) bestek dat met de handvatten toch in het bestekmandje van mijn vaatwasser past  ;D
Nou maar hopen dat ze het nog hebben  :)

FrankB

Citaat van: Spacebass op oktober 12, 2004, 21:11:12
Pesten ?? Man...ik ben bloedserieus!  ;D Ik zoek al een tijdje naar goed (zwaar) bestek dat met de handvatten toch in het bestekmandje van mijn vaatwasser past  ;D
Nou maar hopen dat ze het nog hebben  :)

Zo niet dan vraag je of highend-broker een zoekactie voor je wil beginnen :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Citaat van: FrenkB op oktober 13, 2004, 07:03:39
Zo niet dan vraag je of highend-broker een zoekactie voor je wil beginnen :D
LOL  ;D

jeroenskie

Ik reageer wat laat , namelijk4 dagen later dan gepland , maar moet even wat kwijt .

Het gaat niet zozeer in op hetgeen eerder is  gezegd, maar even voor mij een nieuwe schokkende ervaring . :o

Ik mocht van Garmt zijn phonotrap lenen en deze heb ik een tijdje in huis gehad .

jammer genoeg heb ik niet genoeg moeite genomen om er uitgebreid naar te luisteren , ik ben TE haastig geweest .

Je kent dat wel even snel wisselen , weer even snel wisselen en op een gegeven moment 1tje laten zitten.

Dit verhaaltje gaat dan niet over een mijn bevindingen thuis maar over de Schokkende bevindingen die ik heb opgedaan bij Garmt.

Toen ik namelijk bij garmt kwam heeft ie de phonotrap weer aangesloten en zijn we een plaatje gaan draaien .

Oja , even snel iets anders.

Thindersticks stond te draaien toen ik binnenkwam en ik herzie mijn eerder genomen standpunt over deze groep.

Ik vond het in eerste instantie eigenlijk niets, maar heb mijn mening moeten herzien ,het klonk namelijk heerlijk bij Garmt, ligt dat aan de installatie .....? OF luister ik nu anders.

Wat iig zo is , is dat de muziek bij garmt Zo rustig en Schoon klinkt dat  de muziek behoorlijk luid kan staan ,maar je wonderlijk genoeg  nog steeds met elkaar kan communiceren .

Je hebt weleens van die sets die staan te spelen , nog geeneens zo hard , maar dat je elkaar amper kan verstaan???? Weet niet goed hoe dat komt,  " vuil " geluid?.

Bij Garmt kan dus een muziekstuk opstaan (luid) en bijwijze vanspreken als achtergrond muziek fungeren. 8)

Dit houd overigens niet in dat het niet boeit hoor , maar voor mij betekent dit dat ik ZELF kan bepalen of ik er in wil wegdromen of niet.

Wat mij betreft dus ideaal, en zeker anders dan de Audiocube set deze DWONG me te luisteren ( iets wat ik als benauwend ervaar)
Even een kanttekening , misschien lag het  torn aan mijn gemoedstoestand ......
Wel wil ik aangeven dat  de audiocube set  de meest realistische set is die ik  ooit heb gehoord.

Terug naar het eigenlijke verhaal.

Garmt zetten een plaat op...Cantate Domino ( kerstliederen ) van propius label.
Een 180 grams plaat die wat mij betreft voortreffelijk is opgenomen .

WOWWWWWWWWWWWW

Dat is even wat anders dan ik gewend ben in Garmt zijn set.
De reden dat ik dit zeg ,is dat ik Garmt zijn zet erg upfront vind , ik heb hier nooit een geheim van gemaakt dus dat is niet nieuws...

Ik vind de speakers te dicht bij mijn neus staan ( wellicht een te grote neus )

Ik ervaar dat met instrumentaal niet als vervelend( bij white winds (vollenweider)is dit bv prachtig ), maar zodra er een stem aan te pas komt , denk ik ..... geef mij eens een metertje >:(  staat in mij AURA! ;D

Nu was dit een heel ander geval .
Zodra je  schakelt naar analoog  laat ( wat mij betreft)  een heel andere set zich horen .

Nog steeds met dezelfde precisie, ruimtelijkheid , lucht .... Maar veel verder achter de speaker en met  een vermogen om de ruimte af te beelden, gewoon niet normaal.

Ik rook( niet ), let me refrase this.Ik kon de kerk ruiken en kon op mijn gemak een wandeling maken tussen het mannen- en vrouwenkoor door.

Zoveel lucht tussen de onderlinge koren ......

Nu moet ik niet vergeten dat er een platenspeler staat te spelen van een uitzonderlijke kwaliteit , mijn volgende upgrade????

Aangezien Garmt een uitgebreide platen collectie heeft was het niet lang zoeken naar een andere plaat.

Garmt wist een mooie plaat om de dynamiek te laten horen die zijn set bezit .
Voor het eerst kennis gemaakt met Chuck Mangione(children of sanchez)

De plaat begint erg rustig en vervolgens wordt je meegenomen in een vloeiende climax.
Jeetje wat een dynamiek , van fluiterzacht naar achterlijk hard , maar continu zonder dat het storend  wordt.
En SNEL !!!! zo zit je op de bank en zo lig je eronder  , het is frappant om te horen dat een geluid zo snel kan opdoemen en weer kan uitsterven ....

Verkeerde woordkeuze ..uitsterven .. klinkt alsof iets rustig weg glijd ,

Dit is abrupt zo is er " niets"  KNAL en weer helemaal stil , dit kan denk ik niet met een NIET electrostaat, of zou het de Chord zijn die ABSOLUTE controle heeft.

Om een heel lang verhaal .... Kort te maken , Ik heb heerlijk zitten te genieten  van een hele musicale set , met waardering voor elk component.

De platenspeler zet een beeld neer wat klopt en mijn smaak is :
Muzikaal,snel,schoon,gedetailleerd,dynamiek enz enz..

Garmt bedankt voor deze eye opener  ik heb er van genoten !!!

Ik heb de platen die we hebben beluisterd overigens direct gekocht.

Vr gr jeroen   

garmtz

Leuke en accurate beschrijving! Ik ben ook altijd weer compleet verbaasd over mijn analoge setup. Inderdaad, de snelheid, dynamiek, neutraliteit, details, ruimtelijk beeld... Grappig dat die eigenschappen in mijn hele set in ieder component weer terugkomen (overigens onbewust, ik raak gegrepen door een bepaalde klank die toevallig die eigenschappen bezit). Bedankt voor de moeite om een verhaaltje te schrijven! En bedankt voor de LP nog... ;)

Moet zeggen dat de beperkende factor in mijn set gewoon duidelijk niet de MartinLogans zijn. Stuur die goed aan en het resultaat is zo goed als wat je erin stopt. En het leuke is dus dat je de klank behoorlijk kunt beïnvloeden door andere versterkers, kabels, bronnen... Alles hoor je weer terug.

Overigens begon mijn set ECHT te leven met de Chord versterkers. De elektrostaten houden nou eenmaal van 'onbeperkt' vermogen... ;D

JCL

Leuk om eens allemaal te lezen. Zeker ook leuk dat Garamtz de tijd neemt voor deze forummers. Nooit gedacht over Model Nautilus >:D :D ;) Ben benieuwd hoelang die 'beperkende factor' zijn.