Zijn er hier ook Home theater fanaten uit België (Aalst)

Gestart door VeMar, september 1, 2004, 00:05:26

Vorige topic - Volgende topic

blackball147

ik moet toegeven dat ik bij de zoektocht naar een nieuw huis wel degelijk heb gekeken naar HT mogelijkheden, met toestemming van moeder de vrouw  :D en we hebben er 1 gevonden! de kamer op zich s niet zo groot ( 4*3 ), maar het is en blijft een aparte ervaring tov huiskamer of iets dergelijk.

mikeske

west vlaanderen, kortrijk

zou wel graag es samenkomen met paar mensen uit de buurt.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

avalanche

Hier iemand uit Tielt(West Vlaanderen), nog maar heel kort bezig met HT

ThomasBelgium

blackball147

we worden langzaam maar zeker uit onze underdog-positie geduwd    :D

The Foundation

Citaat van: avalanche op april 30, 2005, 01:54:45
Hier iemand uit Tielt(West Vlaanderen), nog maar heel kort bezig met HT

das bijna een gebuur

dan moet je  pvsound kennen  8)

romulus

esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

visitor

Wetteren, Oost-Vlaanderen.

Al ongeveer 15 jaar bezig met hifi/hometheater.

OscarTango

Da's lang...hebt ge hier ergens een topic met uw apparatuur/kamer ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

avalanche

Citaat van: Anthrax op april 30, 2005, 13:30:09
das bijna een gebuur

dan moet je  pvsound kennen  8)

Ha, ik zie dat je van Meulebeke bent. Ja pvsound ken ik vrij goed, daar heb ik nog niet lang geleden apparatuur gekocht. Maar ik denk dat er velen wel nu deze winkel gaan kennen na hun stunt.

visitor

Citaat van: OscarTango op mei  3, 2005, 14:32:52
Da's lang...hebt ge hier ergens een topic met uw apparatuur/kamer ?
Hi,

Mijn apparatuur bestaat uit:

Philips 963sa dvd/cd speler.
Lexicon MC1 surround voorversterker.
Sherbourn 5/1500A (5x200 Watt eindversterker): http://www.hometheatermag.com/poweramplifiers/127/
4 ATC SCM12 en 1 ATC C3C speakers: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2280
B&W ASW-700 subwoofer.
Sony 48 inch projectie tv.
Bekabeling: MIT digital reference, QED Silver Spiral, QED Silver Anniversary en Kimber 4TC.
Netfilters: AH! Offset Killer en Van Medevoort.
Verdeelblok voor het net: Siltech Octopus: http://www.siltechcables.com/genera09.html

Mijn set bestaat dus uit een aantal onbekendere merken zoals ATC en Sherbourn, maar ik heb geleerd dat de betere koopjes meestal uit die hoek komen  ;).  Hiervoor had ik speakers van B&W namelijk de Nautilus 803, HTM1 en Nautilus 805.

Mijn kamer is 8x5 meter. Foto's heb ik jammer genoeg nog niet  >:(.

Vriendelijke groeten,
Erwin

The Foundation

Citaat van: avalanche op mei  4, 2005, 00:35:48
Ha, ik zie dat je van Meulebeke bent. Ja pvsound ken ik vrij goed, daar heb ik nog niet lang geleden apparatuur gekocht. Maar ik denk dat er velen wel nu deze winkel gaan kennen na hun stunt.

het was een goede investering zijne stunt.....

-V-

Misschien wat laat , maar West Vlaanderen - Brugge is ook vertegenwoordigd  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

boebla100

er zijn wel beurzen in belgie maar die word georganiezeerd door de zelfde mensen als die van genk . ik ben zelf in antwerpen geweest dit jaar .wat wel spijtig is dat je bijna allemaal de zelfde mensen zag als in genk . ik ben tevens ook naar een huis aan het zoeken en als ik geen goede mogelijk zie om mijn ht in te kunnen inrichten dan valt het al meteen af . ht is een must voor mij geen optie . o ik ben van trouwens van hechtel aan de kante van lommel . maar ik heb het gevoel dat wij nog wat onder bezet zijn aan deze kanten  :(
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Steven Coymans

Nog niet zolang actief en dit forum heeft me al geld gekost,
eigenlijk ook weer niet, want op aanraden van één van de leden ben ik toch maar even gaan luisteren naar de reciever die ik wou aankopen en klonk toch niet als gehoopt.
Dus dat heeft me een miskoop bespaart.

Uit Regio Hasselt, Limburg.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

asterduc

Schilde, Belgische gemeente rond Antwerpen met het grootste aantal welstellende hollanders.

Iemand in de buurt met een dedicated HT ruimte die wat ervaring wil delen? ben ik altijd voor te vinden.

Ed.

Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

OscarTango

Hey Riddle,
da's niet zover vanwaar ik woon...allez, 't is te zeggen...woonde. Ik ben afkomstig uit Houthalen, maar woon nu in Dilsen. Er zijn nog wel wat limburgers, maar niet zoveel ( FrankG : Lommel, Johan van Gompel : Dilsen, Boebla : Hechtel ).

Waar gaat gij naar spul luisteren eigenlijk. Ik weet in Belgie alleen Cinedream die demo's geeft...verder niks eigenlijk.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Steven Coymans

Tot nu toe altijd op reviews verdergegaan, alleen nog maar instapmateriaal aangekocht.
Is dus ook weer snel weer de deur uit wanneer het niet meevalt  >:D

Laatst een nieuwe receiver willen kopen en op aanraden van het forum toch maar even gaan luisteren naar de receiver in combo met mijn speakers, viel hard tegen dus maar niet aangekocht.
Meestal ga ik naar nederland: Stassen en Poulissen. Maar instap materiaal kan je eigenlijk overal wel kopen hé :-) Lees MM Duitsland. Doe dan een aantal mailtjes en ga voor de beste prijs - korste afstand  rijden.
Alleen voor mijn PJ ben ik naar een HIFIzaak in Duitsland gereden, daar was hij 600  euro goedkoper. Wel geen ISF, had ik nog nooit van gehoord namelijk.
Cinedreams ben ik een maandje geleden eens geweest voor wat kabels.
In Hasselt heb je ook eentje maar heb daar niet zoveel goede ervaringen mee,
volgens mij moet je daar in maatpak binnen gaan en je geldbeugel op te toonbalk leggen vooralleer ze je willen helpen...

Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

frankdw

ben ook al een tijdje ( soms ) actief op dit forum en woon te Gent, heusden.

Heb volgende HT : H56a, yamaha DSPA1, (voorlopig) bose system ( ga denk ik voor B&W gaan, ofwel misschien eens bij cinedream langsgaan en checken wat er me bevalt ) ook nog HTPC met theatertek waarvan ik echt tevreden ben. Heb net gebouwd, dus de aparte ruimte wordt ooit wel eens ingericht, hoogstwaarschijnlij met de nieuwe H78, denon versterker, B&W speakers of alternatief...  ook nog een Boston Acoustics Subwoofer.

heb ook op het werk nog een HT voor klanten : voorlopig nog H57, maar in de toekomst waarschijnlijk een Panasonic 7700 ( 5000 lumen etc... echt zéér goed, heb een demo in kinepolis gezien en is overtuigend ) ook nog B&W speakers en yamaha versterker. ook nog een JBL sub.
ik heb het nogal druk met het werk, maar wanneer mogelijk zie ik een bezoekje bij collega HT fans wel zitten, en uiteraard ook bij mij thuis.

molle

Citaat van: frankdw op mei  8, 2005, 12:19:23
ben ook al een tijdje ( soms ) actief op dit forum en woon te Gent, heusden.

Heb volgende HT : H56a, yamaha DSPA1, (voorlopig) bose system ( ga denk ik voor B&W gaan, ofwel misschien eens bij cinedream langsgaan en checken wat er me bevalt ) ook nog HTPC met theatertek waarvan ik echt tevreden ben. Heb net gebouwd, dus de aparte ruimte wordt ooit wel eens ingericht, hoogstwaarschijnlij met de nieuwe H78, denon versterker, B&W speakers of alternatief...  ook nog een Boston Acoustics Subwoofer.

heb ook op het werk nog een HT voor klanten : voorlopig nog H57, maar in de toekomst waarschijnlijk een Panasonic 7700 ( 5000 lumen etc... echt zéér goed, heb een demo in kinepolis gezien en is overtuigend ) ook nog B&W speakers en yamaha versterker. ook nog een JBL sub.
ik heb het nogal druk met het werk, maar wanneer mogelijk zie ik een bezoekje bij collega HT fans wel zitten, en uiteraard ook bij mij thuis.

Je kan in Mechelen  bij AED is gaan luisteren naar Klipsch. Enige verdeler in Belgie.
Heb mijn Klipschen nu al 5 jaar en wil ze voor geen geld van de wereld om wisselen.(momenteel toch ni)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

bigblue

Ben hier ook binnengesukkeld ;D ::)

woon in Gent

paul   

ThomasBelgium

bigblue

ja, mijn setup is gewoon met een TV ::)

TV Loewe Aconda
2 x B&W DM604 S3
2 x B&W DM602,5 S3
center B&W LCR600
sub B&W ASW650