B.Loft - Submerged

Gestart door VlisChris, augustus 24, 2004, 17:33:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

Och. Ik ben echt nog niet zover dat ik naast mijn schoenen ga lopen ;)
Zit nu op (net even gekeken) 25% BF; dat moet van mij op max 16 uitkomen.
Mijn gewicht was 101.3 en dat moet echt persé op max een lage 90 uitkomen. En die laatste kg's zijn zoveel zwaarder dan die eerste grote slagen die je maakt ;)

Maar, ik ben het absoluut met je eens dat het een wereld van verschil is tussen een morbide obesitas vreter naar iemand die bezig is om sportief te worden :) En ja. Ik ben zeker trots op wat ik bereikt heb tot nu toe ook al is het nog niet het eindresultaat ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MVG

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2013, 22:59:38
Respect Chris! :worship:

Absoluut! Super man! Vind het erg knap! Let je nu trouwens hierbij ook erg op je voeding of valt dat mee? Want je was nogal van de shoarma enz..(Ik wil ook graag wat afvallen, weeg zo een 10kg te zwaar naar mijn zin, echter wil ik eigenlijk mijn ietwat bourgondische levensstijl niet al teveel opgeven. Hiermee bedoel ik niet het eten van junkfood en dergelijke maar meer het stukje oude kaas,worst etc bij de borrel) 

Neem aan dat je dat nu wel laat staan? Gaat in ieder geval erg goed zo te lezen, ook mooi dat je het echt leuk vindt!  :pompom:


VlisChris

#2577
Hi,

Afvallen is gewoon bijna volledig je eetpatroon veranderen. Ik baal als een stekker dat ik geen ontbijt in huis heb voor morgenochtend bv (waar ik tot een aantal maanden terug never ever ontbeet).
Nu gewoon iedere ochtend proberen te ontbijten, iedere dag proberen te lunchen (sloeg ik ook heel erg vaak over), en mijn avondeten is ook compleet overhoop gegaan. Veel minder afhalen (waar dat soms 3 a 4 keer per week was is dat nu op een slecht week 1 a 2 keer), minder eten, meer zuivel, meer fruit, meer groenten, minder vlees. Vanavond had ik bv een pak vlees gekocht waar per ongeluk twee stuks vlees in zat. Tot een half jaar terug had ik die rustig beide in de pan gegooid en opgegeten. Nu heb ik liever een hondergevoel einde van de avond zoals nu, dan dat ik het tweede stuk ga eten.

Dus onder aan de streep:
- Meer ontbijten
- Meer lunchen
- Minder avondeten en vooral veel gezonder avondeten (waarbij dat eigenlijk lekkerder is dan iedere keer dezelfde stomme afhaal)
- Meer thee
- Minder koffie
- Fris koop ik alleen als ik vrienden krijg die het echt wel willen
- Daarin tegen meer water
- Meer zuivel
- Meer groenten
- Bier, als dat een sixpack in de week is is dat al vrij flink

En dan natuurlijk een bijna walgelijke hoeveelheid beweging erbij ;)

Dus nee. Makkelijk kan ik niet niet noemen, maar de resultaten zijn ongeveer minimaal zo verslavend als het sporten ;)

Edit. Knabbels eet ik af en toe. Kaas en dat soort dingen heb ik nooit gedaan, maar chips of nootjes wil ik nog steeds rustig naar binnen werken. Maar dan wel echt maar 1/5e van wat het geweest is. Is overigens een bewuste keus. Op het moment dat je op dat dode punt aankomt dat je kunt doen wat je wilt maar dan je gewicht gelijk blijft is het relatief eenvoudig om dat stuk voor stuk te gaan laten staan. Ben je wat langer bezig. Maar je krijgt niet de klap van in 1 keer alles "kwijtraken". Dat ga ik namelijk niet volhouden vrees ik. Dan maar wat langer bezig zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R


Bas Akkerman

Je voedingspatroon is heel herkenbaar. Ik eet nu ook meer zuivel en eiwitten in het bijzonder, zeker omdat ik geen vlees en nauwelijks vis eet. Ik merk dat het voor mij veel beter is om 3 a 4 dagen in de week noten en eieren te eten dan dat ik pasta en andere koolhydraten eet. Fruit eet ik ook 2 stuks per dag, maar zeker niet meer. Dat maakt dat ik afval, niet of nauwelijks het sporten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Wow, goed bezig. Af en toe wellicht afzien maar je krijgt er veel voldoening, trots en een gezonder lijf voor terug.  :clapping:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

VlisChris

Dat afzien is het vooral wanneer je geen brood in huis hebt de ochtend na het sporten :D
Als ik straks ga werken maar even bij de super binnenlopen en iets aan brood halen om voor mijn werk te eten ;)

Als alles goed gaat zal ik over een aantal maanden wel weer eens een fotootje plaatsen.
Leuk detail overigens: bij de eerste foto moest ik voor mijn kleding echt naar de grote maten winkels. (5x xl ...)De sportbroek van foto 2 is een L. Klein verschil ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Goh, je blijft een lelijke vent maar wat een metamorfose!  ;)  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Ik zal mijn kop weer eens kaalscheren en die baard vijf keer zo lang laten worden :P
Alleen dan ben ik zo knap dat ik het vliegtuig niet meer inkom :D
Thanx!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Citaat van: Christiaan S op mei 22, 2013, 10:55:48
Ik zal mijn kop weer eens kaalscheren en die baard vijf keer zo lang laten worden :P
Alleen dan ben ik zo knap dat ik het vliegtuig niet meer inkom :D
Thanx!
Volgens je Avatar ga je toch voor de afro?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Pinohelmond

Citaat van: Jumping Jack op mei 22, 2013, 10:35:48
Goh, je blijft een lelijke vent maar wat een metamorfose!  ;)  :worship:

:D

Eigenlijk moet zijn foto achter een spoiler. Die baardgroei is zo passé  :o

;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jumping Jack

Citaat van: Pinohelmond op mei 22, 2013, 11:08:19
:D

Die baardgroei is zo passé  :o

;)

Dat zijn uitspraken van ventjes die geen baard kunnen laten groeien door te weinig testosteron. Nah  :P.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pinohelmond

Citaat van: Jumping Jack op mei 22, 2013, 11:16:14
Dat zijn uitspraken van ventjes die geen baard kunnen laten groeien door te weinig testosteron. Nah  :P.

Haha, ik zal je de foto's besparen van mijn verschijning na een dag of 3 niet scheren.  ::)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

VlisChris

Gelukkig trek ik vaak mijn eigen plan en kijk ik niet naar wat "men" wil.
In het verleden voor iemand gedaan en dat was toch nooit goed. Dan doe ik lekker mijn eigen plan toch  :D 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

lynch1979

Citaat van: Christiaan S op mei 17, 2013, 10:19:00
Thanx!

Ik moet wel bekennen dat ik hard zand lekkerder vind lopen dan asfalt. Maar toch. En gewoon geen spierpijn :D
Ohja. Sinds 8 maart is er onderhand 8kg vanaf. Vanavond even nakijken met hoeveel mijn vvm is toegenomen. Denk met een halve tot een hele kg tov vier weken terug.

Op zand heb je meer demping dan op asfalt, ik zelf loop liever op de stoep dan op het asfalt.
Onder stoeptegels ligt natuurlijk ook nog eens een berg met zand, waar door je volgens mij meer demping hebt dan asfalt.

Hele knappe prestatie om zoveel gewicht kwijt te raken  :clapping: (weet zelf hoe het is)

VlisChris

Het voordeel van postbezorgen is dat je redelijk wat tijd voor jezelf hebt. Dus ik heb net een email gestuurd naar een instantie of ze nog vrijwilligers zoeken :)
Als dat zo is, en ik mijn gegevens mag opsturen, enz en ik op gesprek zou mogen komen moet je eerst door een hele medische keuring heen, maar dat zien we dan wel weer. Is in ieder geval iets waar ik al jaren aan zit te denken. Toen ik nog samenwoonde mocht het niet; werd te gevaarlijk bevonden :P
Singel zijn heeft zo zijn voordelen ;) Betwijfel dat ik er doorkom, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik het geprobeerd heb 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Te gevaarlijk? Wat ga je doen? Jachtdrijver?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

Ik wil proberen bij de vrijwillige brandweer binnen te komen.
Of dat lukt? Ik heb werkelijk waar geen enkel idee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Dat is een nobel doel. Heel veel succes daarmee. Ik hoop dat je het red  :clapping: :clapping: :clapping:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eddy135

Citaat van: Christiaan S op mei 24, 2013, 20:50:39
Ik wil proberen bij de vrijwillige brandweer binnen te komen.
Of dat lukt? Ik heb werkelijk waar geen enkel idee.

Ga de Cooper-test maar oefenen! ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

#2595
Ik hoop het ook van harte 8)
En dan niet zozeer om in zo'n mooie rode wagen te rijden (been there done that :P) of in brandweerpakje te rennen. Het lijkt me een pracht van een uitdaging en je kunt je nuttig maken voor de mensen die dat zelf niet kunnen.

Citaat van: eddy135 op mei 24, 2013, 20:54:47
Ga de Cooper-test maar oefenen! ;)

ROFLOL. Er zit inderdaad een gezonde medische test bij. In dat opzicht kan het geen kwaad dat ik in de sportschool bezig ben. Ik heb geen idee van de medische eisen voor de brandweer. Ik weet dat het ook nog korps afhankelijk is of je met bril wel of niet toegelaten wordt bv. Dat kan voor mij het grootste struikelblok worden als ze mensen zoeken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik mag alvast mijn brief en CV doorsturen 8) Er is "enig verloop" binnen het korps.
Daarna krijg ik formulieren opgestuurd die ik in moet vullen en terug mag sturen.

Daarna gaat het jammer genoeg een aantal maanden stil blijven; dan kom ik in portefeuille tot na de zomervakantie. Dan komt er weer een nieuwe selectie ronde waarbij ze iedereen bekijken die het probeert. Dus die brief ga ik zeer zeer zeker schrijven vanavond zodat ik asap die formulieren in huis heb.

Ik blijf er bij dat ik verwacht dat ik op mijn ogen afgekeurd ga worden. Maar dat wil ik wel zeker weten; niet dat ik over tien jaar "had ik maar" denk ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Om maar weer eens ontopic te gaan (ik zou niet weten wat de laatste keer is dat ik dat gedaan heb in mijn eigen topic :angel: :P).
Ik kom er net achter dat mijn AC Ryan de mogelijkheid heeft om internet radio af te spelen. Goed, de kwaliteit van de zender die ik aan heb staan is maar 128kbs maar dat is voldoende om geluid te krijgen ;) Dus ik zit lekker muziekje over mijn stereo te luisteren zonder dat ik met een interlink van laptop naar voorversterker moet gaan 8) Wat een vooruitgang.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Kleine aanwinst: een oude windows computer die ik kan gaan gebruiken om mijn DVD's die nu in mijn kelder liggen te gaan rippen en op mijn mediaplayer te zetten.
Als dat klaar is kan ik dat ding samen met wat externe schijven in te gaan zetten als centrale data opslag ipv mijn NAS of als back-up.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Mijn hond moet eind van de maand naar een kennel toe.
Vind ik helemaal niet erg, maar ik ben het totaal niet gewend. Of ze ging mee, of ze ging naar vrienden toe. Dus het wordt voor haar haar 2e keer dat ze zelfstandig op "vakantie" gaat.

Enige jammere dat eraan zit, is dat het ook meteen vakantieprijzen zijn :-\
Ze mag nog even twee extra inentingen krijgen, en dan mag ze 14 dagen voor 14 euro per dag op vakantie. Terwijl ze een hok in geschopt wordt, en ze een paar keer per dag met wat andere honden buiten mag spelen. Bwaah. Denk je een budget vakantie te gaan doen door anderhalve week te gaan zeilen en je boodschappen mee te nemen ;) :-X

Toch mijn eigen ouders, of die van het maatje met wie ik ga zeilen maar eens heeeeeel lief aankijken of die niet toch een paar daagjes op mijn mormeltje willen passen. Leuker voor de hond, leuker voor mijn centjes :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.