Voorbereiding bekabeling voor calibratie

Gestart door holthofw, augustus 17, 2004, 15:58:47

Vorige topic - Volgende topic

holthofw

Voor de calibratie Tour Zwolle wil ik de volledige configuratie op de juiste manier bekabeld hebben.  Voeg als bijlage een schema toe waarop een paar vraagjes heb. Hoor nl. van iedereen een ander antwoord en weet het nu ook niet meer.
1. is de coax aansluiting doorgelust naar de Home Cinema set wel nodig, en zo ja waarom.
2. Kan ik voor beide scart kabels een RGB-Only kiezen en welke aanpassingen moet ik doen voor het audio signaal. Als ik met de DVD-recorder wil opnemen van de TV en daar zit een RGB scart tussen hoe neem ik het audio signaal dan op.
3.Zowel de digitale ontvanger als de Home Cinema set heeft 2e scart aansluiting. Als ik hier tussen ook een scart leg, kan ik dan rechtstreeks opnemen van de digitale ontvanger? Tussen de Digitale ontvanger en de Home Cinema set is ook een digitale audio aansluiting mogelijk maar volgens handleiding alleen voor weergave en niet voor opname.
4. Welke scarts aanluitingen kunnen RGB zijn en welke moeten 21 pins aansluiting hebben?  Geeft het gebruik van RGB-Only een veel betere beeldweergave?
Frank hoop van jou de antwoorden te ontvangen om alles vooraf oke te hebben.
ps. denk aan QED P21 of P41 scart kabel en verkopen jullie die ook?
Alvast bedankt en groeten Wim

J.A.F._Doorhof

Hi,
Doorlussen van coax is altijd aan te raden als je de tuner opties wilt gebruiken.
Scarts zou ik kiezen in dit geval voor volledig bedrade versies inderdaad ivm audio.

Je kan wel van scart opnemen met je DVD recorder maar dan kun je geen andere zender bekijken, het beste lijkt me gewoon de tuner te gebruiken, tenzij de digitale ontvanger een sat ontvanger of echte digibox is, maar hier lijkt het me meer een omzetter.

Check gewoon eens de kwaliteit verschillen tussen de scart aansluiting en de coax.

QED heb ik zo niet liggen, maar bestellen kunnen we alles.
Oehlbach vindt ik zelf ook een zeer goed alternatief.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

holthofw

Wat bedoel je met kwaliteits verschil tussen coax en scart?
Tussen de Home Cinema/DVD-recorder ligt een coax en scart verbinding.
Bedoel je dat hier een van de twee (met slechtste kwaliteit kan vervallen?
In het verleden had ik ze allebei aangesloten. Heeft dit meer voordelen of mogelijkheden?

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan dat je met coax de antenne kabel bedoeld ?
Die moet je laten zitten voor het signaal maar als het met de scart vanaf de ontvanger beter is kun je die net zo goed laten vallen, nadeel is dan wel weer dat je niet 2 zenders kan gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken