wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmoz


LCD is dan wel goedkoper, maar zeker niet mooier als plasma. En al helemaal niet als je een HD plasma koopt. Maarja die zijn echt super duur. Je kunt bijvoorbeeld ook gaan voor een plasma van 1024x768 of 1024x1024. Dan heb je "bijna" HD, en dat ziet er echt grandioos super uit!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

FrankB

Citaat van: atmoz op november 22, 2005, 09:44:23
LCD is dan wel goedkoper, maar zeker niet mooier als plasma. En al helemaal niet als je een HD plasma koopt. Maarja die zijn echt super duur. Je kunt bijvoorbeeld ook gaan voor een plasma van 1024x768 of 1024x1024. Dan heb je "bijna" HD, en dat ziet er echt grandioos super uit!!

Beide technieken hebben voor en nadelen. Grote schermen kun je  nog altijd beter plasma kopen, kleine schermen lcd.

Als je voor 42" plasma gaat, heb je een flinke muurbeugel nodig. Die schermen zijn aardig zwaar. Maar wel mooi  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

De discussie LCD versus plasma vind ik nog moeilijk te voeren. De LCD's die ik tot op heden gezien heb vond ik erg nerveus ogen. Het contrast was keihard waardoor je het gevoel had naar een stripverhaal te kijken. Aan de andere kant zien de meeste plasma's er in de winkel ook niet uit. Pas al ze ergens bij iemand thuis staan en de instellingen worden niet op de winkel-wow-flash-poppenkast stand gezet, dan vind ik ze mooi.
Maar ik hoor vaker dat LCD's aan een enorme opmars bezig zijn, dus ik zal het meenemen in de overweging.

Of je nu al rekening moet gaan houden met échte HD? Geen idee...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Atmoz

Citaat van: FrenkB op november 22, 2005, 09:50:58
Beide technieken hebben voor en nadelen. Grote schermen kun je  nog altijd beter plasma kopen, kleine schermen lcd.

Als je voor 42" plasma gaat, heb je een flinke muurbeugel nodig. Die schermen zijn aardig zwaar. Maar wel mooi  8)

Klopt. Een 42" weegt al snel > 45 KG. En de orginele beugels zijn aardig duur. Maarja je kunt ze natuurlijk ook goed zelf maken. Zo heb ik laatst deze zelf gemaakt:



Mijn schermpje hangt hierdoor echt muurvast  ;)



Citaat van: wil op november 22, 2005, 09:52:46
De discussie LCD versus plasma vind ik nog moeilijk te voeren. De LCD's die ik tot op heden gezien heb vond ik erg nerveus ogen. Het contrast was keihard waardoor je het gevoel had naar een stripverhaal te kijken. Aan de andere kant zien de meeste plasma's er in de winkel ook niet uit. Pas al ze ergens bij iemand thuis staan en de instellingen worden niet op de winkel-wow-flash-poppenkast stand gezet, dan vind ik ze mooi.
Maar ik hoor vaker dat LCD's aan een enorme opmars bezig zijn, dus ik zal het meenemen in de overweging.

Of je nu al rekening moet gaan houden met échte HD? Geen idee...

wil

Dat is inderdaad juist het jammere van alles... In de winkels sturen ze het geheel (LCD's + plasma's) aan met een super brak antenne signaal. Of met een "gewone" DVD speler. Dan komen beide type schermen helemaal niet tot hun recht. Maar als je zelf bijvoorbeeld je laptop meeneemt dan kun je het verschil al meteen zien...

En over dat échte HD: ik dacht eerst ook dat ik dat MOEST hebben. Maar ik ben hier _acuut_  vanaf gestapt toen ik mijn huidige plasma aansloot op de laptop en een paar mooie 1280x720p demo's erop afspeelde. Ookal is een plasma van onder de 4000 euro niet écht HD, het ziet er ondanks de iets lagere resolutie gewoon super, echt super strak en scherp uit. Gewoon zo --->  :o

Gewoon gaan kijken dus  ;)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

Citaat van: wil op november 20, 2005, 16:02:55
Zijn er ook andere fabrikanten dan Vogel's?

wil

Hi Wil.
Jawel: http://www.chiefmfg.com/home.asp
Heb er echter geen ervaring mee.
Saludos.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

wil

Citaat van: Hipster op november 22, 2005, 10:29:34
Hi Wil.
Jawel: http://www.chiefmfg.com/home.asp
Heb er echter geen ervaring mee.
Saludos.
Bedankt, staan enkele nuttige moddelen op :).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

advr

#106
Citaat van: atmoz op november 22, 2005, 10:06:47
Klopt. Een 42" weegt al snel > 45 KG. En de orginele beugels zijn aardig duur. Maarja je kunt ze natuurlijk ook goed zelf maken. Zo heb ik laatst deze zelf gemaakt:

Mijn schermpje hangt hierdoor echt muurvast  ;)


MUUR vast zijn je???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op november 22, 2005, 11:17:31
MUUR vast zijn je???

LOL  ;D ;D Ik had het nog niet eens gezien.  ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: advr op november 22, 2005, 11:17:31
MUUR vast zijn je???
;D

Je moet er toch niet aan denken... mijn parket!!!! ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

advr

#109
Citaat van: wil op november 22, 2005, 11:27:35
;D

Je moet er toch niet aan denken... mijn parket!!!! ;D

wil

en ook de bovenste bout zit MUUR vast  ;D ;D ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Atmoz


Hahahaha gekken wat jullie zijn  ;D

Ik heb die foto's genomen toen een vriend nog bezig was om ze vast te schroeven. Bang dat ik door mijn nieuwe aanwinst (je kent dat wel) helemaal zou vergeten om foto's van de beugel te maken...  ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

advr

Citaat van: atmoz op november 22, 2005, 12:05:06
Hahahaha gekken wat jullie zijn  ;D

Ik heb die foto's genomen toen een vriend nog bezig was om ze vast te schroeven. Bang dat ik door mijn nieuwe aanwinst (je kent dat wel) helemaal zou vergeten om foto's van de beugel te maken...  ;)

dat zeggen ze allemaal... ;D

natuurlijk zijn we gek anders zitten we niet op dit forum ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

W

Wil,

Nog even een late reactie van mij over de ophanging.

De EFW 2010 is inderdaad dan een van de weinige opties die je hebt(bij Vogels). Ik heb hier een boekje voor me liggen van Vogels, en de EFW 2010 kost 499 euro :o  ::) :-\
als je nog steeds geinteresseerd bent, hij kan max 70 Kg hebben.

MvG,
Wybrand

wil

Zo, de kogel is door de kerk, de plasma komt er. Ik heb héél erg de neiging om voor de Panasonic TH42PA50 te gaan óf voor de TH37PA50. Verschil is een paar centimeter.
Als je nu kijkt naar de afmetingen van mijn kamer:

Zouden jullie dan voor de grootste gaan? (want groot is big, cool, vet...  ::) :P) Of zouden jullie voor de 37" gaan omdat ie scherper is (evenveel pixels op een kleiner oppervlak), beter past op de muur (het kan allebei wel) en omdat de kijkafstand maar 2,5 meter is?

En heeft iemand nog een betere suggestie dan deze Pana's? Budget is €2000,- max.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Citaat van: wil op januari  4, 2006, 17:40:16
Zo, de kogel is door de kerk, de plasma komt er. Ik heb héél erg de neiging om voor de Panasonic TH42PA50 te gaan óf voor de TH37PA50. Verschil is een paar centimeter.
Als je nu kijkt naar de afmetingen van mijn kamer:

Zouden jullie dan voor de grootste gaan? (want groot is big, cool, vet...  ::) :P) Of zouden jullie voor de 37" gaan omdat ie scherper is (evenveel pixels op een kleiner oppervlak), beter past op de muur (het kan allebei wel) en omdat de kijkafstand maar 2,5 meter is?

En heeft iemand nog een betere suggestie dan deze Pana's? Budget is €2000,- max.

wil

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een HD-ready scherm. Je komt dan snel uit op LCD vanwege het budget. De LCD's van Sony en Lowe zijn gewoon erg goede schermen. Een 42" Sony S serie (niet de goedkopere van de 2) LCD is €2200 een LCD uit de V serie kost €2500. Kijken en kiezen lijkt me hier van toepassing om tot jou beste keuze te komen, maar volgens mij heb je al veel te veel kaas gegeten van deze wereld om je dat door iemand uit te laten leggen ;)

wolsinkpower

zijn de Dell en Mycom lcd's misschien niet iets? op GoT veel besproken en blijken goede kwaliteit te leveren en nog zeeeer gunstig geprijsd ook
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

JCL

De Dell LCD heeft iig geen ingebouwde tuner, dat is gewoon een monitor MAAR wel een HELE gave! Staat een revieuw van op http://www.hardware.info maar de prijs is nog niet bekent gemaakt (zal sowieso onder de 2.000 zijn). Die LCD is overgens alleen te krijgen voor 32", 82 CM dus.

wil

#117
Citaat van: JCL op januari  4, 2006, 17:45:01
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een HD-ready scherm. Je komt dan snel uit op LCD vanwege het budget. De LCD's van Sony en Lowe zijn gewoon erg goede schermen. Een 42" Sony S serie (niet de goedkopere van de 2) LCD is €2200 een LCD uit de V serie kost €2500.
Helaas, ik heb het niet zo op LCD, ik vind t al snel schreeuwerig. Bovendien is €2000 het maximum, HD zit er dus niet in, jammer, maar t zij zo.
Citaat van: JCL op januari  4, 2006, 17:45:01Kijken en kiezen lijkt me hier van toepassing om tot jou beste keuze te komen, maar volgens mij heb je al veel te veel kaas gegeten van deze wereld om je dat door iemand uit te laten leggen ;)
Nou, op t gebied van schermen dus niet zo. Ik vind wel dat veel schermen qua scherpte gemiddeld zijn. Mijn huidige SONY crt vind ik nog steeds geweldig mooi :-\. Maar je hebt gelijk: kijken, kiezen, kopen (en niet zeuren maar genieten ;D).


Maar welk formaat zouden jullie kiezen: 42" of toch de kleinere 37"... Meer en meer denk ik dat de laatste uiteindelijk beter gaat passen en bovendien scherper is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat ik heb gehoord en gelezen en naar mijn persoonlijke mening lijkt mij de 37" in jouw situatie de beste keus. Voor een kijkafstand van 2,5 m. lijkt 42" mij echt overkill en is de 37" ruim voldoende.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Citaat van: Moony op januari  4, 2006, 18:51:11
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat ik heb gehoord en gelezen en naar mijn persoonlijke mening lijkt mij de 37" in jouw situatie de beste keus. Voor een kijkafstand van 2,5 m. lijkt 42" mij echt overkill en is de 37" ruim voldoende.
Mijn vrouw zou je willen zoenen :P ;D...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

of je daar nu blij mee moet zijn :P

Tja, als alleen Plasma overblijft... Kijk eens rustig rond op kieskeurig en zie wat er allemaal te koop is voor die prijs en bekijk er een paar en koop de mooiste, simpel gezegd, moeilijk gedaan.

Moony

Citaat van: wil op januari  4, 2006, 18:57:55
Mijn vrouw zou je willen zoenen :P ;D...

wil

Dat hoor ik vaker... :P 8)

Wanneer kan ik langskomen?  ;D
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Vandaag vroeg opgestaan en met mijn zoon lekker als mannen onder elkaar gaan shoppen. Want sinds dit advies:
Citaat van: garmtz op augustus 17, 2004, 13:41:03
Nu nog een plasma of projector...  ;D
besefte ik maar al te goed een ht is geen ht als het beeld een 4:3 diagnonaal heeft van 55 cm.

De inzet was een 37" Panasonic omdat die qua breedte goed zou passen: 97 cm en omdat de magische grens van €2000 ook mijn grens is. De 42" Panasonic was eigenlijk nét te breed.
Gelukkig had ik dit advies van Vincent in mijn oren geknoopt:
Citaat van: Vincent op december 22, 2005, 22:31:45
Hi
\
Denk dat de pana zeker een hele goede keus zal zijn in die prijsklasse . .Denk ook dat de Hitachi 6600 een goede kanshebber is deze wordt denk ik binnenkort in prijs verlaagd .. Dus dan komt ie ook binnen bereik.
...
Grtz

VIncent
En die bleek nu ook afgeprijsd te zijn voor onder de €2000,-. Helaas was een ritje naar Vincent ff te ver dus komt deze uit de buurt.

Kortom, ik heb het maar gedaan: het is de Hitachi 42PD6600 geworden.

Toch 42" dus en toch een resolutie van 1024x1024. De breedte is iets minder dan de Panasonic en het beeld is werkelijk geweldig. Gewoon tv over kabel is al mooi, maar dvd is subliem. Even een stukje LOTR TT en Monster en Co. gekeken, en ik verstomde over de bijzondere scherpte zonder dat het aggressief scherp wordt.

Ok, het kost wat, maar dit is écht een major upgrade. Helemaal blij.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: Moony op januari  5, 2006, 10:59:42
Dat hoor ik vaker... :P 8)

Wanneer kan ik langskomen?  ;D
Zeg het maar, om een filmpje te kijken!!! ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Gefeliciteerd Wil! Eindelijk eens een beetje normale beeldgrootte voor een doorgewinterde ht-forumgenoot.

Citaat van: wil op januari  5, 2006, 13:46:02
Toch 42" dus en toch een resolutie van 1024x1024.

Vreemde resolutie. Waarom zoveel meer pixels in de hoogte???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.