non-BS PJ-winkel regio Eindhoven

Gestart door projector_harry, augustus 16, 2004, 14:52:35

Vorige topic - Volgende topic

projector_harry

Citaat van: DrAce op september  3, 2004, 10:05:56

@projector_harry:
Als je al hebt besloten voor een lcd en niet voor een dlp of een crt dan is die 2 uur rijden een kleine investering in vergl. met wat je er voor terug krijgt ...

tis 2+2 uur...maar okay...misschien wel de moeite waard want het is nog steeds tw200 vs tx100
ik probeer de voors en tegens af te wegen, maar zonder een tw200 gezien te hebben wint de tx100...en omdat oa frank zegt dat de tw200 beter is heb ik moeite met deze conclusie

off topic:
is het niet zo dat een tx100 meer light-output heeft met iris open dan een tw200? zou weer een voordeel zijn omdat de woonkamer niet altijd echt donker kan/mag...(vooral gegeven de minimale projectie size van 2.20m breed)

J.A.F._Doorhof

de lightoutput van de TW200 in de dynamic of living room stand is ook erg hoog maar het ziet er niet uit :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DrAce

Citaat van: projector_harry op september  3, 2004, 22:38:21maar zonder een tw200 gezien te hebben wint de tx100...
Misschien heb ik het gemist, maar heb je uberhaupt al een pj in actie gezien, zij het crt, dlp dan wel lcd?

Ik heb 12 uur gereden om projectoren in actie te zien; toen wist ik wel genoeg en heb nog eens 3 uur gereden voordat ik mijn mooie TX100 thuis kon gebruiken.
Was het het waard? Zeker weten, geen spijt van gehad, want ik kan nu beamen dat crt mooier is dan dlp, dat dlp mooier is dan lcd.  En ik weet dat ik erg gevoelig ben voor RBE bij dlp en in mindere mate bij crt en daarom maar aan de lcd moet. En ik heb VB in actie gezien, screendoor, luidruchtige vs fluisterstille pj's gehoord, verschillende typen scherm kunnen aanschouwen.

Kortom: slechts je eigen ogen zijn beter voor je oordeelsvorming dan dit forum :D

projector_harry

Citaat van: DrAce op september  3, 2004, 23:55:47
Misschien heb ik het gemist, maar heb je uberhaupt al een pj in actie gezien, zij het crt, dlp dan wel lcd?

Kortom: slechts je eigen ogen zijn beter voor je oordeelsvorming dan dit forum :D

ik denk dat je dat gemist hebt ja, maar dat maakt niet uit ;)
- de WAV van een CRT is te laag (zeg maar 0)
- een DLP waar ik met plezier naar kan kijken kost meer dan ik uit wil geven (Marantz-je van 15k euro was prima kijken :))
- enige LCD die in de woonkamer 'past'  en waar ik tot nu toe ik met plezier naar gekeken heb is de TX100. TW200 is een mogelijk alternatief maar heb ik nog nooit in actie gezien

aantal uren 'research' kan ik je niet melden maar het is ondertussen al wel zo veel dat me met klem aangeraden wordt de knoop eens door te hakken  :D

boebla100

eerst wil ik ff op frank zijn verhaal terug komen
frank je hebt gelijk besteed al die tijd en energie die je er in stopt maar dat was de piont niet en voor een 200€ verschil zou ik me niet laten kennen tog niet op een bedrag van 3000 € maar wie ben ik .waar het over ging was het volgende ik wou gewoon reviews lezen over de pj en toen werd hij al pissig en bij hem zou het een totaal plaatje geweest zijn van een 500€ verschil en dat vind ik wel veel op een 3000€ wat betreft de px100 vs tw200 .ik ben ze gisteren gaan bekijken bij grobi en kaatst moet zeggen man was erg vriendelijk en zo goed en zo kwaat als het ging op zijn engels waren we er tog uitgekomen.(maar echt niet goedkoop dan was meerview goedkoper) ;D ik vind de tw 200 net iets beter presteren als de tx100 hier zit hem het verschil.in donkere films zoals de panicroom weet de tx100 zig niet altijd raad wat hij aanmoet met de kleur een groene muur blauwe wanden ,het is heel miniem maar tog goed zichtbaar en de tw200 had daar geen last was heel natuurgetrouw voor een pj van 2000€ dan zou persoonlijk voor de tw200 gaan .maar ben er zelf nog niet uit of het een pj gaat worden of een bpj 1 heel groot nadeel blijf ik tog vinden dat een pj bijna geen omgevinslicht mag hebben en daar heb je met een bpj veel minder last van .nu is het ook wel weer zo dat een bpj niet zo scherp is als een pj kwa prijs maakt het niet zo veel verschil voor mijn butget,wil er zo een 3000-4000 euro aan spenderen meer ook echt niet maar als het kan altijd minder heb gisteren ook een bpj gezien van thomsen moet zeggen niet zo scherp als een pj maar voor 2000€ echt niet slecht wil nu alleen nog de grand wega scherm van sony zien en dan ga ik de knoop doorhakken. (weet allen niet waar ze zo een scherm hebben staan) >:(
heb nog een vraag aan frank. als ik bij moest kopen .dat mijn denon dvd speler geupgrade word naar progressifscan in pal want daar had die man het ook over bij grobi zou 2 minuten duren nu is dat ntcs
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

J.A.F._Doorhof

Kan via een CD-rom volgens mij.
Om een GOED oordeel te geven moet je beide units gecalibreerd zien dan is dat kleurverschil eruit maar ga je nog meer de betere optics van de TW200 zien, daardoor heeft hij wel wat meer detail in het zwart.

MvrGr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Athome

@Boebla.
Zou jij na de . (punt) willen beginnen met een hoofdletter. Dit leest prettiger ;)

Mike0000

Citaat van: boebla100 op september  1, 2004, 12:04:35
daar ben ik al eens geweest maar vond het helemaal niets bij die .... zodra je daar over korting praat is hij niet meer thuis.en het is daar veel te duur in mijn ogen .denk ook niet dat hij het daar nog lang zal uitzingen .heb het nu over meerview .die vent werd zelfs een beetje sagereinig naar mij toe

Dit is klinklare onzin. Wij zijn al jaren klant bij hem en of we nu graag korting willen, zoals veel mensen dat graag hebben zal hij er alles aan doen om een respectabele korting te geven. Zoals elke ondernemer kan hij echt geen abnormale korting geven, want dan kan hij wel inpakken. Je betaalt een heel schappelijke prijs en heb je daarbij ook nog eens een goede service achteraf. Voor goede kwalitiet en goede service betaal je altijd. Als je dan per se voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, dan moet je naar een bulkwinkel gaan. Maar dan niet klagen over de zero service die je daarvan hebt. En chagarijnig heb ik hem nooit gezien, ook niet als je om een korting vraagt of helemaal niets koopt. Meerview is een mooie zaak voor de echte liefhebber op hifi en audio gebeuren en de verkoper neemt de tijd voor je als je intresse hebt....

Fransvis

Citaat van: Mike0000 op juli  9, 2005, 01:40:47
Dit is klinklare onzin. Wij zijn al jaren klant bij hem en of we nu graag korting willen, zoals veel mensen dat graag hebben zal hij er alles aan doen om een respectabele korting te geven. Zoals elke ondernemer kan hij echt geen abnormale korting geven, want dan kan hij wel inpakken. Je betaalt een heel schappelijke prijs en heb je daarbij ook nog eens een goede service achteraf. Voor goede kwalitiet en goede service betaal je altijd. Als je dan per se voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, dan moet je naar een bulkwinkel gaan. Maar dan niet klagen over de zero service die je daarvan hebt. En chagarijnig heb ik hem nooit gezien, ook niet als je om een korting vraagt of helemaal niets koopt. Meerview is een mooie zaak voor de echte liefhebber op hifi en audio gebeuren en de verkoper neemt de tijd voor je als je intresse hebt....

Welkom op het forum, Mike0000. Je werkt toch niet toevallig bij Meerview, he ?  ;) ;D

Jimmy Conway

Citaat van: Fransvis op juli  9, 2005, 09:38:33
Welkom op het forum, Mike0000. Je werkt toch niet toevallig bij Meerview, he ?  ;) ;D

Nee, je bent in de war met Mike0001  ;D