non-BS PJ-winkel regio Eindhoven

Gestart door projector_harry, augustus 16, 2004, 14:52:35

Vorige topic - Volgende topic

DrAce

Citaat van: projector_harry op augustus 26, 2004, 13:16:15kun jij me misschien vertellen hoe het zit met de lens shift? Dus, als de PJ staat, hoe hoog tov het midden van de lens begint de afbeelding dan? Ik wil plafond montage, maar liefst niet de PJ een halve meter moeten laten zakken....
Zal ik vanavond eens uitzoeken.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de uiterste Hshift de uiterste Vshift (en andersom) ietwat in de weg zit.

projector_harry

Citaat van: DrAce op augustus 26, 2004, 13:50:22

Zal ik vanavond eens uitzoeken.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de uiterste Hshift de uiterste Vshift (en andersom) ietwat in de weg zit.

thnx alvast

en??? ik ben zeer benieuwd   8)

DrAce

Volgens het boekje: max H lensshift is 1/4 , max V lensshift is 3/4.

Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik e.e.a. nagemeten:

- throwdistance 250 cm
- hoogte vloer tot midden lens 115 cm
- beeld als lensshift H + V midden (klik), zoom op minimum: breed 125 cm,  hoog 70 cm (onderkant beeld is dan  74 cm van de vloer, oftewel midden van het beeld zit op 109 cm)

Ik heb geverifieerd dat de muur waarop ik projecteer waterpas staat en de vloer ook.
Projector ook waterpas.

Beperking projector:
- zowel in H als V shift lijkt wat speling te zitten
- zoals gezegd beinvloedt max H shift de max V shift en andersom.

Zie verder plaatje.

projector_harry

1000x dank Teun  :D  :D  :D

Plaatje is erg duidelijk. Nu kunnen we aan het meten in de woonkamer  :D

Heb je toevallig ook nog gekeken naar de beeldkwaliteit bij shift? Ik snap dat het wat slechter kan worden maar zou niet veel mogen zijn toch?

Cheers,
Erwin

DrAce

NP ;)

Nee beeldkwaliteit kan ik niets over zeggen omdat ik

a-nog steeds een leek ben
b-op een muurtje projecteerde
c-het startscherm van de TX100 heb gebruikt

In het boekje staat wel dat je voor het beste beeld de shifts in het midden moet laten.
Misschien is er op het avsforum meer over te lezen.
Anyways, zolang je maar geen keystone hoeft te gebruiken, dat vermindert de kwaliteit altijd.

Persoonlijk vind ik het handmatig stellen van de lensshift ook niet echt geweldig. Misschien hebben andere projectoren een motorshift?

projector_harry

tja, voor het beste beeld natuurlijk geen shift
maar als de keus is tussen of geen beeld of een klein meetje minder kwaliteit, dan toch duidelijk de laatste van de twee
het idee van lens shift ipv digitaal keystone is dan toch wel prettig

wat is het probleem met het handmatig doen? normaal gesproken is het 1x doen en dan kun je er af blijven (of je moet je PJ overal mee naar toe willen nemen)

DrAce

Citaat van: projector_harry op augustus 27, 2004, 13:53:00tja, voor het beste beeld natuurlijk geen shift
... en dan had de fabrikant het natuurlijk gewoon er af kunnen laten.
Ik denk dat verlies aan beeldkwaliteit heel erg meevalt zolang je niet tot max gaat.

Citeerhet idee van lens shift ipv digitaal keystone is dan toch wel prettig
zeker weten!

Citeerwat is het probleem met het handmatig doen? normaal gesproken is het 1x doen en dan kun je er af blijven (of je moet je PJ overal mee naar toe willen nemen)
Ja dat is zo. Je stelt het normaal gesproken maar 1x in.
Ik zelf gebruik de pj echter ook op andere plekken en dan is de lensshift in het gebruik wat ielig.

boebla100

ff een vraagje waar zit de Meerview in eindhoven dan?ben benieuwt.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

projector_harry

Citaat van: boebla100 op augustus 31, 2004, 19:40:57
ff een vraagje waar zit de Meerview in eindhoven dan?ben benieuwt.

via http://www.hifi.nl/winkeldetails.php?wid=246

Grote Berg 54

(ben hier helaas zelf nog niet wezen kijken  :()

Moony

Stel je (met alle respect) niet te veel voor van Meerview.
Het is een kleine smalle winkel met een redelijk beperkt assortiment.
Wel een eigenaar (Ton) die hart heeft voor zijn zaak en zijn/onze hobby.

Toch zeker een aanrader!
En Eindhoven heeft evt. ook nog enkele HT winkels.

Kijk ook eens hier:
http://meerview.hear.nl/

boebla100

daar ben ik al eens geweest maar vond het helemaal niets bij die .... zodra je daar over korting praat is hij niet meer thuis.en het is daar veel te duur in mijn ogen .denk ook niet dat hij het daar nog lang zal uitzingen .heb het nu over meerview .die vent werd zelfs een beetje sagereinig naar mij toe
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w asw cdm  woofer

projector_harry

Citaat van: boebla100 op september  1, 2004, 12:04:35
daar ben ik al eens geweest maar vond het helemaal niets bij die .... zodra je daar over korting praat is hij niet meer thuis.en het is daar veel te duur in mijn ogen .denk ook niet dat hij het daar nog lang zal uitzingen .heb het nu over meerview .die vent werd zelfs een beetje sagereinig naar mij toe

wat zei je dan?
iets als 'ik wil dit wel kopen maar moet 25% goedkoper!' ?

J.A.F._Doorhof

Gewoon bij de 2 projector verkopende sponsoren informeren, mischien een stuk rijden maar je krijgt wel een goede service en kwaliteit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

boebla100

hij gaf als reden dat hij een zeer goeie servies heeft .servies voor wat ? normaal gezien koop je iets en heb je zo iemand normaal gezien niet meer nodig maar ik vond 1850€ voor een hitatsi tx 100 veel geld op het net vind ik ze voor een 1600€ en daar bij komt hij zit er nu 5 jaar maar denk nioet dat hij de tien gaat halen .daar sta je dan met je servies ;D .en ik denk dat die man niet meer graag verkoopt zou me een orferte toesturen heb nooit meer iets van hem ontvangen .maar mijn geld kan ik overal kwijt ben maar zeker.en als jij dat een toffe peer vind moet je daar maar gaan maar mij ziet hij daar nooit meer ben maar zeker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w asw cdm  woofer

J.A.F._Doorhof

Hi,
Service is ZEER belangrijk, een goede dealer zorgt bv voor de juiste tips voor aansluiten en wij geven bv een geheel calibratie pakket bij onze projectoren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projector_harry

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  1, 2004, 20:43:53
Hi,
Service is ZEER belangrijk, een goede dealer zorgt bv voor de juiste tips voor aansluiten en wij geven bv een geheel calibratie pakket bij onze projectoren.

MvrGr.
Frank

Ik geloof niet *jij* aangevallen wordt Frank....maar boebla lijkt al weer witheet te worden bij de gedachte aan Meerview

J.A.F._Doorhof

Ik zie het niet als aanval op mezelf maar meer als algemene informatie :D.
Wie mij aanvalt op service heeft een steekje los LOL.

MvrGr.
Frank
Custom installer

projector_harry

Frank,
stel ik koop een PJ bij jou (bijv. de TX100 of TW200).
Nu blijkt na een paar weken dat hij een pixel stuk heeft. Of de lamp gaat bijv na 2 maanden stuk. Wat voor service verleen je in zo'n geval?

Groeten,
Erwin

J.A.F._Doorhof

Hi,
De beste service die mogelijk is.
Klinkt heel vaag.
Maar voor één dode pixel kan ik gewoon weinig doen, het ligt er alleen aan waar die pixel zit.
Voor actieve pixels is het verhaal anders dat is direct omruilen.

Laten we het zo zeggen, ik ga zover als enigsins mogelijk is.

Lamp lijkt me geen enkel probleem na 2 maanden.

MvrGr.
Frank
Custom installer

boebla100

nou ik word niet witheet bij de gedachte bij meerview.het is gewoon duidelijk mijn zaak niet .de eerste keer dat ik er kwam vond ik het goed meevallen maar de tweede keer dat iok daar binnen kwam ,wou ik alleen ff kijken welk type pj dat het wzeer was wat ik daar had gezien(had het niet opgeschreven) .voor te vergelijken en zo op het net .en toen begon hij van ja dan houd het voor mij op en ga je maar op een ander .als  of ik zo maar ff blindeling een totaal paket ga kopen van 3000 4000 € hoe naief kan iemand zijn .toen ik begon over een stewed scherm was het hek helemaal van de dam .nou zo iemand krijgt gewoon een dikke drol van mij meer niet
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w asw cdm  woofer

projector_harry

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2004, 08:36:25
Hi,
De beste service die mogelijk is.
Klinkt heel vaag.
Maar voor één dode pixel kan ik gewoon weinig doen, het ligt er alleen aan waar die pixel zit.
Voor actieve pixels is het verhaal anders dat is direct omruilen.

Laten we het zo zeggen, ik ga zover als enigsins mogelijk is.

Lamp lijkt me geen enkel probleem na 2 maanden.

MvrGr.
Frank

thnx! dit is het soort antwoord waar ik op zat te wachten :-)

wanneer komt de tw200 vs tx100 tour? ;)
2 uur rijden naar emmeloord...wel of niet doen...kben er nog niet over uit :(

J.A.F._Doorhof

Hi,
Even afkoelen aub :D.
Soms kunnen vermeldingen van het net bij sommige leveranciers inderdaad problemen veroorzaken.
Er zijn wat aanbieders die namelijk met 1%-2% doorleveren aan de eindgebruiker dat is bespottelijk en daar kan een leverancier normaal ook niet tegen op.
Je zult je dus HEEL goed moeten onderscheiden van de massa om dan nog wat te kunnen verkopen.

Vergeet niet dat HEEL veel mensen vaak bij de winkels komen kijken, luisteren, informeren en folders meenemen om dan doodleuk online te gaan bestellen omdat het 10-15% scheelt.
Op zich fantastisch natuurlijk dat het 10-15% scheelt maar ga dan ook niet kijken of luisteren bij een winkel.
Ik heb me daar een paar jaar geleden al met tegenzin bij neergelegt en ben van mening dat wij ons WEL onderscheiden en daardoor niet tegen 1-2% door hoeven te leveren.
Maar als normale zaak kun je wel eens gillend gek worden van een klant die al aangeeft dat hij even online gaat kijken, je mag dat echter mijn inziens nooit op die manier aan de klant laten merken.

Maar hou wel een BEETJE rekening met zijn frustaties, ik ken ze maar al te goed.

Klein voorbeeld.
Een klein half jaar geleden heb ik 3 demo's gegeven aan een klant, gemiddelde duur 1-2 uur (LANGE demo's dus), een PS-2 moest worden aangesloten, hij wilde composite zien, S-video etc.
Uiteindelijk na de 3e demo kreeg ik te horen dat hij online € 200,00 goedkoper kon kopen dan bij mij (totaal bedrag € 3000,00), wat kon ik doen met de prijs ?
Op dat moment heb ik aangegeven dat ik erg veel tijd in hem had zitten en dat we een goede service en kwaliteit leveren en dat dat die 200,00 zeker waard moest zijn.
Hij gaf trouwens zelf toe dat van de gewone winkels we al de goedkoopste waren.
Op zo een moment sta je echt te koken van binnen, je moet echter netjes blijven naar de klant toe, eind van het liedje is dat hij de projector online heeft gekocht, leuk detail is wel dat hij 2x een probleem heeft gehad met dode pixels, en leuk voor mij elke keer een paar weken NA de calibratie :D. Ik ben er dus achteraf gezien niet slechter van geworden.
Normaliter geef ik kortingen op hercalibraties buiten de schuld van de klant, maar in dit geval dus niet.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken (pffff).
Leg gewoon goed uit wat je intenties zijn bij een demo, als iemand online wil kopen (bv Epson) dan kan hij altijd hier een demo krijgen maar dan wel op mijn tijd, dus maw hij kan kijken wat ik heb staan en maximaal een kwartier, wil je hier kopen krijg je een zeer uitgebreide demo en veel informatie.
Winkeleigenaren investeren vaak ENORM in een klant beloon dat ook met een aanschaf of op zijn minst met een andere aankoop van bv een kabel oid.
Aan de kant van de eigenaar/verkoper die mag NOOIT de frustatie aan de klant laten merken.

Leef en laat leven :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

DrAce

Goed gesproken, Frank.
Is ook de reden dat ik geen korting heb willen bedingen in Eindhoven.

@projector_harry:
Als je al hebt besloten voor een lcd en niet voor een dlp of een crt dan is die 2 uur rijden een kleine investering in vergl. met wat je er voor terug krijgt ...

Leonard Shelby

Oke... daar komt mijn biecht   :-[

Ook ik heb ooit een demo gehad bij Frank (ik had gelukkig geen speciale eisen) en heb later gekocht bij een goedkopere winkel  :o
Je neemt dan dus bewust een risico. Het moet ergens vandaan komen. Een dozeschuifer kan gewoon geen service bieden.

Op dat moment zat er (naar mijn idee) een te groot verschil in prijs. Maar ik heb dus wel iemands tijd zitten verdoen..... Tot op de dag van vandaag voel ik me daar schuldig over. Heb zelfs gedacht om Frank te mailen om een vergoeding voor de demo voor te stellen.

Klinkt allemaal misschien wat overdreven maar ik realiseer me gewoon goed dat iemand zijn brood staat te verdienen en dat hij het zichzelf knap lastig maakt door goede demo's en service te willen bieden.

Moraal van het verhaal: Dat je info/demo gaat halen bij een goede winkel en dan ergens anders gaat kopen, kan de winkelier niets tegen doen. Maar begrijp wel een beetje zijn frustatie als je na een demo doodleuk zegt dat je even op internet verder gaat shoppen.

Je even realiseren wat een demoruimte, apparatuur en de tijd die hij er in stopt kost..... en niet gelijk roepen dat het een slechte winkel is.

PS: 1 week na mijn aanschaf kwam er een prijsverlaging waarbij het verschil netjes 10/15 % was  :-\

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het ligt eraan, je moet altijd vragen naar actuele prijzen als je twijfeld, met projectoren checken we elke 2 weken de prijzen als er net tussen door een verlaging in zit wordt deze altijd door berekend.
Dus als je twijfeld gewoon vragen, we proberen altijd de goedkoopste te zijn of in de buurt van de goedkoopste.
alleen met I-net wil en kan ik niet mee gaan.

MvrGr.
Frank
Custom installer