non-BS PJ-winkel regio Eindhoven

Gestart door projector_harry, augustus 16, 2004, 14:52:35

Vorige topic - Volgende topic

projector_harry

Hoi,

Ik heb de afgelopen maanden bij een aantal winkels gekeken naar een PJ. Het valt helaas op dat verstand van zaken vaak ver te zoeken is. Als er iets anders dan alleen BS uit de mond van de verkoper komt, kan hij me alleen een PJ van of 1000 euro of 15000 euro laten zien. Lekker nuttig als je iets zoekt rond de 2000... (en ik ga natuurlijk geen 2000 uitgeven voor een PJ van 1200...fijn ja)
Ik ben dus op zoek naar winkel(s) in de buurt van Eindhoven (<1 uur rijden) waar ik wel fatsoenlijk een PJ kan kopen/bekijken.
Al vast bedankt!

Groeten,
Erwin

Fransvis

Dan moet je bij Grobi zijn in Kaarst net over de grens bij Venlo...moet op zich redelijk te doen zijn vanuit Eindhoven...

projector_harry

thnx voor je advies (jammer...geen pana500 in het assortiment)
maar...hoe zit het met de objectiviteit daar?

btw, ik probeer geen commercieele links uit te lokken ofzo. prijs is natuurlijk wel belangrijk, maar niet iets waar ik me echt druk over maak. ik betaal liever wat meer voor service.

RCD

Hoi

Dat zijn prima mensen daar die weten waar ze over praten.
Ook hebben ze erg veel modellen staan waar je uit kan zoeken.
Maak een afspraak en alles komt goed.

Rob

Fransvis

Rob, you took the words right out of my mouth.

BTw Erwin, ze zijn ook sponsor van het forum (link staat bovenin).

Gr. Frans

projector_harry

prettig te horen dat er toch nog positief over een winkel gesproken wordt
(een PM met de naam van een niet sponsor is natuurlijk ook welkom ;-)

Cheers, Erwin

J.A.F._Doorhof

Erwin,
Ik ken eigenlijk geen winkels waar je echt GOED projectoren kan zien.
Grobi is daarin zeer goed, enige nadeel is dat ze niet gecalibreerd zijn.
Dat kan wel weer bij ons maar wij moeten modellen bestellen die je wilt zien (wat we ook wel doen).
De markt is gewoon te klein en het aanbod te groot om alles op voorraad te zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Leonard Shelby

Er zijn best wat zaken die projectoren hebben staan en via Google zijn die best snel te vinden. Maar als je geen BS verhalen wilt zou ik je niets anders kunnen adviseren dan naar ITC of Grobi te gaan.

Mijn ervaring met de andere zaken die veel hebben staan is op z'n zachts gezegd niet echt positief.

Dus zelfs via PM zou ik je niets anders kunnen vertellen  ;)

projector_harry

okay, misschien had ik iets genuanceerder moeten zijn in m'n vraagstelling want ik weet wel ongeveer wat ik wil:
bijv, een typische 800x600 lcd kan/wil ik niet naar kijken
een 800x600 dlp gaat op zich wel, maar als het dan een Infocus 4800 met 2x wheel is, dan is RBE het probleem.

nu zou ik dus eigenlijk graag
1) een betere dlp (sneller wiel) rustig een poos willen kunnen bekijken om te zien wat voor effect het op mij+vriendin heeft
2) een pana500 willen zien

misschien wil ik wel te veel, maar zo vreemd is wat ik wil toch niet?

Leonard Shelby

Citaat van: projector_harry op augustus 17, 2004, 18:08:18
okay, misschien had ik iets genuanceerder moeten zijn in m'n vraagstelling want ik weet wel ongeveer wat ik wil:
bijv, een typische 800x600 lcd kan/wil ik niet naar kijken
een 800x600 dlp gaat op zich wel, maar als het dan een Infocus 4800 met 2x wheel is, dan is RBE het probleem.

nu zou ik dus eigenlijk graag
1) een betere dlp (sneller wiel) rustig een poos willen kunnen bekijken om te zien wat voor effect het op mij+vriendin heeft
2) een pana500 willen zien

misschien wil ik wel te veel, maar zo vreemd is wat ik wil toch niet?

Probleem is dat mijn ervaring is dat bij een aantal bedrijven de projectoren afgesteld staan om te verkopen wat ze willen verkopen.

Ik heb bijvoorbeeld de Infocus gezien bij een zaak die hem afraden i.v.m. RBE. Het apparaat was ook zo afgesteld dat je echt gek werd van de RBE.

Ik heb dezelfde Infocus ook bij mensen thuis gezien. Goed afgesteld/gecalibreerd was de RBE echt vele malen minder en kan ik mij voorstellen dat iemand die hier iets minder gevoelig voor is als ik ben, totaal geen problemen met deze projector zou hebben.

Misleidend (i.v.m. marge) of onwetendheid???
Ik weet het niet....

Ik zou eens rond kijken op het forum of je niet bij een medeforummer thuis kan kijken.
Die kan je alles laten zien zonder dat hij je wat probeert te verkopen.

Corne H

Hoi,

Bij Penhold in Geldermalsen (importeur van Infocus screenplay) kun je de 4805, 5700 en 7205 vrijblijvend bekijken. Hier kun je trouwens al hun produkten (oa Denon) bekijken beluisteren, zie ook www.lookenlisten.nl.

Bij Audio Wolff in Tilburg kun je de Sony VPL-HS20 in een goede HT-ruimte bekijken.

Groeten,

Corné 

DrAce

Heb je Meerview in Eindhoven al eens geprobeerd?

projector_harry

Citaat van: Leonard Shelby op augustus 17, 2004, 19:39:10

Probleem is dat mijn ervaring is dat bij een aantal bedrijven de projectoren afgesteld staan om te verkopen wat ze willen verkopen.

Ik heb bijvoorbeeld de Infocus gezien bij een zaak die hem afraden i.v.m. RBE. Het apparaat was ook zo afgesteld dat je echt gek werd van de RBE.

Ik heb dezelfde Infocus ook bij mensen thuis gezien. Goed afgesteld/gecalibreerd was de RBE echt vele malen minder en kan ik mij voorstellen dat iemand die hier iets minder gevoelig voor is als ik ben, totaal geen problemen met deze projector zou hebben.

Misleidend (i.v.m. marge) of onwetendheid???
Ik weet het niet....

Ik zou eens rond kijken op het forum of je niet bij een medeforummer thuis kan kijken.
Die kan je alles laten zien zonder dat hij je wat probeert te verkopen.

ik realiseer me heel goed dat in een aantal winkels bepaalde producten gepushed worden, jammer, maar werkelijkheid :-(

maar..als je gevoelig bent voor RBE, dan valt een 2x dlp af, goed afgesteld of niet. daar ik ook niet naar een pc monitor met refresh onder 75Hz kan kijken zonder hoofdpijn (bijna direct!) en pas bij 85Hz er een dag mee kan werken, is gevoeligheid voor RBE ook niet zo'n verrassing.
het vervelende is nu, dat ik het hogere contrast en het ontbreken van SDE bij dlp toch wel prettig vind...dus ik heb deels hoop op een betere dlp, en anders zit ik vast aan een goede lcd.

iig bedankt voor de suggestie :-)

Leonard Shelby

Voorbeeld was ook alleen ter illustratie... ;) (kan zelf ook geen traag wiel hebben)

Het is gewoon jammer dat het geen zin heeft om bij dat soort bedrijven te gaan kijken omdat je geen echt beeld krijgt van de verhoudingen onderling.
Je krijgt dan alleen maar misinformatie waarmee je op het verkeerde been wordt gezet.

Het is trouwens ook vaak onkunde denk ik. Dataprojectie boeren die een graantje van de HT markt mee willen pakken.

"Nee.... dit is echt een klasse hoger meneer. Met zijn 2300 lumen blaast hij die andere echt helemaal weg. Moet je kijken hoe mooi....." ::)

projector_harry

Citaat van: Leonard Shelby op augustus 18, 2004, 11:31:43
Voorbeeld was ook alleen ter illustratie... ;) (kan zelf ook geen traag wiel hebben)

ik ben nu dan toch wel benieuwd of je wel naar een sneller wiel kunt kijken?

2300 lumen..hehe...en m'n dvds zijn ook in 4:3 formaat  :P

Leonard Shelby

Citaat van: projector_harry op augustus 18, 2004, 12:08:20

ik ben nu dan toch wel benieuwd of je wel naar een sneller wiel kunt kijken?

2300 lumen..hehe...en m'n dvds zijn ook in 4:3 formaat  :P

Bij een 5x wiel was het voor mij niet meer zichtbaar.

Toch heb ik toen gekozen voor een instapmodel LCD. (Epson TW10) om over een jaar ofzo een mooie upgrade te gaan doen naar een DLP met 16:9 paneel en snel wiel.
Ik had geen zin teveel te betalen voor een compromis (lees=duurdere LCD) en de echt goede DLP's waren/zijn me gewoon nog te duur.

projector_harry

afgelopen maandag tijdens een bezoek aan schoonouders maar eens de middag er tussenuit geglipt en bij een hier wat minder goed bekendstaande winkel wezen kijken.

bij de sharp z91 met 5x wiel zag ik geen RBE meer...maar...ik had wel het gevoel dat ik moe werd van het beeld.
zou dit komen door het trillen van het beeld of toch vanwege DLP?

ik had hoop dat mogelijk een benq7800 (nog nooit gezien!) wat voor me zou zijn, maar begin steeds meer te twijfelen.
lijkt alsof het een tw200 (die ik nog niet gezien heb :-() of pj-tx100 zal moeten worden

J.A.F._Doorhof

Dat moe zijn heb ik ook met sommige DLP's.
Ik heb het nog niet ervaren met de S3 van Marantz, 8700 en de HC2000 maar voor de rest op bijna alle units.
Soms gaat het gepaard met een lichte hoofdpijn.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

projector_harry

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2004, 10:03:16
Dat moe zijn heb ik ook met sommige DLP's.
Ik heb het nog niet ervaren met de S3 van Marantz, 8700 en de HC2000 maar voor de rest op bijna alle units.
Soms gaat het gepaard met een lichte hoofdpijn.

MvrGr.
Frank

Tja, de S3 maar ook de benq 8700 en hc2000 kosten duidelijk meer dan ik uit wil geven  :(
Nog andere suggesties misschien Frank?

DrAce

Citaat van: projector_harry op augustus 26, 2004, 11:44:52

Tja, de S3 maar ook de benq 8700 en hc2000 kosten duidelijk meer dan ik uit wil geven  :(
Nog andere suggesties misschien Frank?

Ga nou eens bij Meerview kijken, een zaak met uitstekende service en hi-end spul, mn audio.
Heb ik afgelopen zaterdag mijn Hitachi TX100 gekocht.

Vr. groet,
Teun Sarkol

J.A.F._Doorhof

TW200, Hitachi.
Beide zijn door ons te leveren met calibraties.
Custom installer

Leonard Shelby

Of eerst een instappertje kopen om later te upgraden naar een DLP waar alle narigheid uit is..... ::)

Zie vorige post van mij.... ;)

projector_harry

Citaat van: DrAce op augustus 26, 2004, 12:00:42

Ga nou eens bij Meerview kijken, een zaak met uitstekende service en hi-end spul, mn audio.
Heb ik afgelopen zaterdag mijn Hitachi TX100 gekocht.

Vr. groet,
Teun Sarkol

Dat was afgelopen maandag zo'n 200km rijden...was toen niet echt een optie dus
maaruh, aangezien jij de gelukkige bezitter van een tx100 bent, kun jij me misschien vertellen hoe het zit met de lens shift? Dus, als de PJ staat, hoe hoog tov het midden van de lens begint de afbeelding dan? Ik wil plafond montage, maar liefst niet de PJ een halve meter moeten laten zakken....
Thnx!
Erwin

projector_harry

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2004, 12:23:25
TW200, Hitachi.
Beide zijn door ons te leveren met calibraties.

thnx.
trouwens, die gast van cine4home weet blijkbaar hoe de VB bij de hitachi te verhelpen is. khad om info gemaild naar een van die webshops waar ze 'cine4home calibrated' spul verkopen. Als ik het mag geloven, leveren ze een PJ waar de VB weg gehaald is en ook grijs constant is over de panels.

groeten,
erwin

projector_harry

Citaat van: Leonard Shelby op augustus 26, 2004, 12:50:01
Of eerst een instappertje kopen om later te upgraden naar een DLP waar alle narigheid uit is..... ::)

Zie vorige post van mij.... ;)

kheb je post zeker gelezen. het probleem in mijn geval is alleen dat ik niet naar iets wil kijken waar ik me aan erger. dus het moet direct een stapje beter

groeten,
erwin