Finlux 510

Gestart door Sarjenka, juni 13, 2002, 13:19:18

Vorige topic - Volgende topic

Sarjenka

Omdat dit apparaat wel heel erg goedkoop bij de Wehkamp te koop is, hebben we hem gewoon besteld om te kijken of ie ook goed is.

Ja en nee dus...

We sloten de DVD speler aan op de versterker met een digitale kabel, want we wilden hem als cd-speler testen. Op de een of andere gekke manier presteert het cd-geddelte het om digitaal bepaalde cd's niet goed af te lezen. Bijvoorbeeld "Deaths Design" dat is een cd met 10 nummers, verdeeld over meer dan 60 tracks, als hij wisselt van track, "slikt' de dvd-speler een seconde in, waardoor het lijkt of het nummer "hikt".
Het gekke is dat wanneer je hem analoog aansluit (kwamen we per toeval achter toen de dvdspeler even op de televisie op de slaapkamer was aangesloten via een scartkabel) deze zelfde cd zonder probleem kan worden afgespeeld.

Beeldweergave op de tv (wij hebben een hele gewone televisie 4:3) is fantastisch! Maar aangesloten via Supervideokabel op de beamer is het absoluut niet om over naar huis te schrijven.

Het beeld is heel "zacht"; juist de kenmerken van DVD, de mooie glans en sprankelende kleuren, misten echt duidelijk. We hadden getest met Toy Story en The Matrix.

Jammer, maar misschien te verwachten natuurlijk. Maar aangezien het apparaat wel heel erg goedkoop is, zit ik er wel over te denken hem te houden. Als extra dvd-speler; ik ben er nog niet helemaal over uit.

Krijg ik vandaag dus nog een 2e exemplaar thuisgestuurd, omdat de meneer bij de Wehkamp het gek vond dat de cd hikte; zou ie niet moeten doen...

Sarjenka

hah! ik heb een klein voordeel ontdekt :) :)

Ik ga zo lekker languit op bed de Making off op de DVD The Shining (Kubrick) bekijken!

SiR-ROUND

J.A.F._Doorhof

Check eens of je PCM out wel goed hebt ingesteld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Sarjenka

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 13, 2002, 14:04:11Check eens of je PCM out wel goed hebt ingesteld.

MvrGr.
Frank

Kunnen we doen, maar we hebben al besloten het ding terug te sturen; gisteren is het gelukt de DVD speler in de PC ook via de videorecorder aan te sturen, zodat we ook tv-beeld hebben; en dat ziet er goed uit!!!!!
Dus voortaan zien we de extra's gewoon op tv... ook handig als we alleen een muziek dvd willen starten...