Subwoofer shoot-out

Started by Bart_M, July 20, 2004, 20:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Om hoe laat beginnen op 4 september?

11:00
11 (78.6%)
14:00
0 (0%)
16:00
1 (7.1%)
19:00
1 (7.1%)
Maakt niet uit!
1 (7.1%)

Total Members Voted: 14

Spacebass

#200
Ik zie het tegek!! een aantal herkende ik natuurlijk direct vanwege het gezellige "shoarma tent" bezoekje in eindhoven en harry van de lenteshwow ;D
Maar het ging mij idd om de mensen die ik niet ken ;)
Leuk om Rob eindelijk eens te "zien"  :D

Robbo


reMC

Leuke verslagen jongens!

Ik zie (waarschijnlijk) over het hoofd hoe fors de ruimte van Rob eigenlijk is. Er wordt steeds gesproken over een hele grote ruimte...afmetingen? :)

Bart_M

De foto van het naar beneden sjouwen van de sub is mislukt. :(
Jullie konden niet even blijven staan om te poseren. ;D

De B&W sub was de enige die ik nog niet gehoord had. (Buiten de SVS dan)
Voor mij was het toch wel de verrassing van de avond. Wow, wat klonk dat ding lekker en wat een slam.

Bart_M

Quote from: reMC on September  6, 2004, 20:31:36
Ik zie (waarschijnlijk) over het hoofd hoe fors de ruimte van Rob eigenlijk is. Er wordt steeds gesproken over een hele grote ruimte...afmetingen? :)

Ja Rob, hoe groot is de van jou eigenlijk?

Harry HT

Quote from: Krunk on September  6, 2004, 20:32:31
De foto van het naar beneden sjouwen van de sub is mislukt. :(
Jullie konden niet even blijven staan om te poseren. ;D
Gelukkig maar, ik keek volgens mij ook niet echt blij met de SVS in m'n gladde/vochtige handen. :)

Krunk ik zie alleen geen foto van jou, maar wel een foto van je bouwproject. Hoe zit dat ? Flauw hoor  :)

Maat van Rob's HT is 6 x 8.5 meter.  8)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reMC

45m2 dus..dat is flink groot ja! Logisch dat sommige subs het dan moeilijk hadden! Nog steeds benieuwd hoe de PB2-plus het in die ruimte zou hebben gedaan..

Als ik SVS moet geloven....

Bart_M

Geloof me, foto's van mijn sub zijn interessanter dan ik. ;)

LeBaron

Zo even tijd voor een replie...beter laat dan nooit.

Het meeste is al gezegd denk ik. Ik kan me wel vinden in de eerder geposte bevindingen. De verschillen vond ik ook vrij duidelijk. Al was er geen sub aanwezig waar ik niet mee zou kunnen leven :)

Wat betreft subs ging ik redelijk blanco naar Rob. De subs van Rob & Paul kende ik al, maar de SVS alleen van reputatie en van de B&W wist ik helemaal niet wat ik moest verwachten. Ja goed, dat ie goed zou moeten klinken dan. Ik moet zeggen dat deed ie dan ook. Het meest opvallende aan deze sub vond ik zijn muzikaliteit.

Hoewel het jammer was dat er nogal wat mensen het hebben laten afweten, weet ik niet of het wel een optie zou zijn geweest om meer dan 4-5 subs te beluisteren. Het is toch wel een inspanndende bezigheid, ook al zit je onderuit gezakt.

Als bart zijn subje nu af heeft, kunnen we Rob misschien zover krijgen voor een tweede shoot-out. :) Ik weet dat ie het verschil tussen een basrelex-tumult en een passives-tumult nog wel een keer wil horen. En als daar dan toevallig ook nog SVS binnenstaat wordt die vast niet overslagen. Ik ben nu wel erg benieuwd geworden hiernaar. Als ie net zo goed klinkt als dat ie is afgewerkt....  Gelukkig kun je dat van de tumult niet zeggen. :D

Ik vond het een erg gezellig, en vooral goed verzorgd dagje. De catering had zeker zoveel impact als de subs. :) Bedankt hiervoor en de gastvrijheid.

Tot een volgende keer.
I'd rather have a bottle in front of me then a frontal lobotomy.

cinepaulis

Hoi !

Bart, leuk gedaan met de foto's !  :D
Denk alleen dat het zwarte balkje in die ene foto zijn doel voorbij schiet  ;D  ;D

En uiteraard succes bij het afbouwen van de Tumult mkII ("Nu 20% dieper ! Dankzij de Miracle(TM) Passive Radiators, Jim !"  :P )

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Bart_M

;D

Ik kan me herinneren dat dat balkje jouw verzoek was. ;)

De tumult ging nu al strak tot 15 Hz, ik denk dat hij niet veel dieper gaat in de toekomst. Hooguit (nog) meer druk onderin. ;)

cinepaulis

Hey !

Nóg meer druk onderin ?  Damn, moet niet veel gekker worden ! :o

Dan is de Tumult helemaal geen optie voor mij meer. Gisteravond belde de buurman aan terwijl ik X-Men 2 aan het kijken was. Het volume stond maar een dB-tje of 6 of 7 onder referentie niveau  ::)  :-\

Ofwel: ik vrees dat ik toch maar even wat "credits" moet gaan opbouwen door middel van een prettig gesprekje met de buren (die sinds korte tijd een baby hebben)....en nee geen baby-sub  :'(

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Ettepet

#212
Op welke CD staat die Stonehenge-muziek?  Toch niet deze?
---
Ah, gevonden:

Hatfield's End - Stonehenge 4

Maar nu nog: hoe eraan te komen?  Internetshops kennen 'em niet..  :)
-
=> 5 euro bij van Leest! (of all places)


Ettepet

Verbluffend! 8)

Ben noodgedwongen weer aan het luisteren naar mijn Yamaha YST-SW800, totdat het vervangende onderdeel van de SVS binnen is.  En, 'The Mystery Of The Aubrey Holes' van Stonehenge 4 klinkt op deze eenvoudige subwoofer nog steeds ontzettend goed (kamer: 28m2). Moest dat even kwijt, altijd weer die mensen die de Yamaha afkraken. Low-budget shootout anyone?  ;D  (snel nog even, voordat de Rocket en 'el-cheapo' SVS er aan komen ;))

cinepaulis

Hee Ettepet,

Grappig dat ze die CD ook bij van Leest hebben. Overigens vind ik hem prsoonlijk niet heel veel meer dan 5,- euro waard vanwege de artistieke kwaliteiten  ::) Maar smaak is persoonlijk....

Dus die Yamaha valt nog niet tegen ? Nou ja, da's toch ook leuk om te horen. Afgaande op hetgeen wat we allemaal bij Rob hebben gehoord, is de klank van de Yamaha ergens mee te vergelijken ?
(ook al begeef ik me nu op super glad ijs, want de ruimte waarin je luisterd is 28 m2 i.p.v. Rob's 45 m2 HT).

Ofwel: geef eens een kleine beschrijving over de Yamaha: punch/slam, diepte, muzikaliteit (integratie) !  :D

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Ettepet

Cinepaulis, moeilijk te zeggen in deze compleet andere luisterruimte.   Hij gaat wel diep (20Hz), je hoort elk laag accoord van dat "Stonehenge 4"-nummer zonder vervorming op -16dB (gecallibreerde THX2-versterker).  Detail en strakheid zijn ongetwijfeld minder dan van duurdere subs, maar ik denk dat weinigen hun oren geloven.  Harry HT heeft als proefkonijn de callibratie meegemaakt, en was onder de indruk van mijn surroundgeluid.  Een goed afgesteld systeem van goede kwaliteit, met 9-bands equalising per kanaal, klinkt als een zonnetje.   8)

cinepaulis

Hoi

Klinkt goed, toch ?  ;)

Met -16 dB bedoel je -16 dB t.o.v. referentie niveau ? Dus dan zou de sub 115 - 16 = 99 dB moeten halen.
Mwoa, dat zou doorgaans moeten lukken met een beetje sub.
Ik denk dat die EQ ook wel voordelen biedt waar het totaalresultaat van profiteert.

Uit nieuwsgierigheid:
Wat doet die EQ trouwens in het sublaag in jouw ruimte ? Boost of alleen cut of beide ?

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Ettepet

#217
Quote from: cinepaulis on September  9, 2004, 16:18:31
Uit nieuwsgierigheid:
Wat doet die EQ trouwens in het sublaag in jouw ruimte ? Boost of alleen cut of beide ?
Ik heb een aparte equalizer (BFD) voor de sub, en die hoeft weinig te boosten.  Er zit een behoorlijke piek rond 20Hz in de accoustiek van mijn ruimte die de diepgang van de Yamaha denk ik helpt.  Hij kan harder dan 99dB, maar niet met de geweldige bassen van 'The Mysterie Of The Aubrey Holes', tenminste niet zonder port-noise. ;)

Ettepet

Mijn PB2+ doet het weer!  ;D 8)

Zover we hebben na kunnen gaan was er bij het vervoer iets losgetrilt.  Tom V. zei dat dat (gelukkig) niet vaak gebeurt.  Nieuwe versterker erin en hij blaast weer de vogels van het dak, of hoe ging dat spreekwoord ook alweer.  ;)

Starred

is ie nou beter dan de yammie of niet?  ::)

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Ettepet

#221
Quote from: Starred on September 17, 2004, 16:47:11
is ie nou beter dan de yammie of niet? ::)
Onbeslist.  Ze staan aan weerszijden van de kamer, en ik laat ze niet bij elkaar komen. :P

Starred

meen je dat? Wat kost zo'n yammie dan?

Harry HT

#223
Quote from: Ettepet on September 17, 2004, 16:42:41
Mijn PB2+ doet het weer!  ;D 8)
O0 Nou dan heb je weer een mooi yamaha tafeltje staan naast de bank  ;D

QuoteZover we hebben na kunnen gaan was er bij het vervoer iets losgetrilt.  Tom V. zei dat dat (gelukkig) niet vaak gebeurt.  Nieuwe versterker erin en hij blaast weer de vogels van het dak, of hoe ging dat spreekwoord ook alweer.  ;)
Ik zal gemeentewerken van Gerwen even bellen over die verkeersdrempel  >:D
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

cinepaulis

Hoi Ettepet,

Fijn om te horen dat je sub weer gemaakt is !  :D

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp:
Je zegt dat je een nieuwe amp erin hebt gezet en tevens dat er iets los was getrild.
Wil dat zeggen dat je oude amp nog goed is/was of ....?

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P