Ervaringen Ricable?

Gestart door ikkeenjij36, september 25, 2026, 22:02:18

Vorige topic - Volgende topic

ikkeenjij36

Zoals de titel zegt iemand ervaring met kabels van Ricable?
Italiaanse kabel fabrikant waar ik erg goede berichten van lees.
Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die deze kabels gebruiken?
Ik ga vanaf morgen voor mijn nieuwe fronts de MAGNUS MS3 SPEAKERS (Pair, 3 meters x 2) – Speaker Audio Cable for Loudspeakers Hi-Fi gebruiken en ik zal hier iig mijn ervaringen proberen uit te leggen,ik ben principe niet een erge kabel gelover maar 1 ik kon ze voor een redelijke prijs aankopen en 2 ik ben nadat ik met stroomkabels psoitieve ervaringen had in mijn set van wat ik vindt een normale hifi set voor thuis dat ik nu dat ik mijn fronts heb geupgrade naar monitor audio silver 300 8G ik ook vondt dat deze speakers een kleine upgrade in kabels moesten krijgen,tot nu toe gespeeld met de audioquest x2 kabels.
Als er ervaringen of meningen zijn doe ze alsjeblieft kenbaar maken.
Marantz Cinema 50-Monitor Audio Silver 300 8G-RP 1400SW
APERION AUDIO ENERGY 3 Power Amplifier Class AB 3 Channels(LOVE IT)
budget surrounds en  rear heights van taga front heights dali zensor 1
Nvidea 2019 pro-rpi5 met moode  met shiit uber duo dac-Telefunken TS950(Lekker vintage)
Lg oled 55C4-Kabels AUDIOQUEST X2-Interlinks Monster Cable 3x tussen marantz en aperion en 1 x monster rca-rca 6mtr voor de subwoofer

Spijkie

Geen ervaring mee maar lees graag je bevindingen
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Vhond

Ben ook wel benieuwd, zeker als er vergeleken gaat worden met ander kabels (en aangegeven wordt in welke set).

ikkeenjij36

Zoals  gezegd mijn set staat in mijn sig,niet echt iets speciaals of hi-fi of dure componeneten maar ik ben er erg tevreden over .
Tot nu toe gespeeld met de audioquest x2 kabels en die is voor zover ik weet uberhaupt niet afgeschermd.
Ik heb ze net aangesloten en ik zal vandaag eens lekker veel muziek gaan luisteren want ook een paar nieuwe lp's binnen gehad en das toch wel erg leuk om weer vinyl te draaien thuis.
Nvidea 2019 pro-rpi5 met moode  met shiit uber duo dac-Telefunken TS950(Lekker vintage)
Lg oled 55C4-Kabels AUDIOQUEST X2-Interlinks Monster Cable 3x tussen marantz en aperion en 1 x monster rca-rca 6mtr voor de subwoofer

ikkeenjij36

Nou hierbij mijn ervaringen met de nieuwe kabels.
Ik moet zeggen op voorhand dat ik niet een believer ben in super dure kabels wel in kwaliteit.
Mijn set is een gewone liefhebber set en doordat ik de laatste tijd veel meer muziek ben gaan luisteren en ook best veel vinyl ook weer afspeel had ik besloten om mijn rp 8000fII speakers te vervangen die overigens prima speelden voor een ht versie in een woonkamer en voor meer"audiofiele" speakers gegaan en na een paar luister sessies en de keuze tussen b&w 603 s3 en de nieuwe monitor audio silver 300 8G zijn het de laatsten geworden en dat klonk best goed in vergelijking met de klipsch.
Echter vondt ik het ook leuk en interessant om te proberen en te ervaren of andere ls kabels ook in mijn opstelling wat zouden kunnen betekenen/veranderen aan mijn geluid en/of plezier in deze hobby.
Ik ben op Ricable terecht gekomen omdat ik pas geleden bij mij in de buurt naar een audio&lifestyle  beurs bij mij in de buurt ben geweest en daar stond de nl importeur van Ricable.
Ik vond de kabels erg fris overkomen met aparte kleuren en in mijn amateur ogen ook netjes afgeschermd en afgewerkt.
Ik ben uiteindelijk voor deze gevallen,de MAGNUS MS3 SPEAKERS (Pair, 3 meters x 2).
Voor een nette prijs van nog geen 200 euro wat ik op zich mooi in verhouding met mijn speakers.
Na afgelopen weekend heel veel geluisterd te hebben zowel analoog via mijn pick-up en mijn streamer de rpi5 met moOde erop moet ik zeggen dat de Magnus kabels mij erg bevallen,ik merkte tijdens afspelen dat er in vergelijking met mijn andere kabels een beetje meer helderheid in de muziek kwam en een wat grootser stereo beeld.
Ook lijkt het alsof er meer rust in de muziek zit of dat de instrumenten en stemmen wat beter van elkaar gescheiden worden.
Of dat alleen puur aan de kabels ligt of een combinatie van speakers en kabels durf ik niet te zeggen maar dit is in ieder geval mijn ervaring in mijn kamer met mijn set.
Ook moet ik zeggen dat de klantenservice van Ricable erg snel reageert op mails en dat ze op allerlei manieren jou als klant tevreden willen maken plus alles wat je besteld wordt gratis opgestuurd vanuit hun eigen productie plaats in noord Italië.
En ook bij hun heb je verschillende kwaliteiten en budgetten in het assortiment zitten dus voor ieder wat wils lijkt me.
Tot zover mijn ervaringen met de nieuwe ls kabels van een gewone liefhebber.

Rowdy2

Als het mogelijk is ga je over een aantal weken de oude luidsprekerkabels er tussen zetten om te luisteren of er verschil is?

ikkeenjij36

Citaat van: Rowdy2 op Gisteren om 21:00:40Als het mogelijk is ga je over een aantal weken de oude luidsprekerkabels er tussen zetten om te luisteren of er verschil is?
Ik wil dat best wel proberen om te vergelijken.
Ook ik ben benieuwd of t alleen maar verschil is wat ik wil horen of dat het er ook daadwerkelijk is.
Ik beweer ook niet dat er een wereld van verschil in zit maar mijn set mijn kamer mijn gehoor mijn ervaring.
Dus misschien  ben ik ook wel de zoveelste die in het kabel verhaal gevallen is maar voorlopig ervaar ik een klein maar wel een verschil.

CinéHome

Door meer te gaan luisteren naar de verschillen, zal je ze des te beter gaan opmerken.
Welk type Monster interlink heb je naar je eindtrap?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.