overstap van beamer naar TV keuze "stress".....

Gestart door fasteddie, juli 22, 2026, 08:48:31

Vorige topic - Volgende topic

fasteddie

Tsja het zijn allemaal keuzes waarbij de mogelijkheden qua plaatsing vaak leidend zijn!!

fasteddie

Gisteren de knoop doorgehakt en een TCL98C8L besteld!
De toekomst zal het uitmaken of het bevalt of niet...Levering half september.
Mocht ie hangen zal ik een fotootje plaatsen en mijn bevinden laten horen.

Dank allen voor het meedenken en dergelijke en de adviezen.

Edwin

sr7000

Ha cool: gefeliciteerd! Lijkt me een hele mooie!

marco73

TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

fasteddie

The story continues.....neen de tv is nog niet binnen en gaat ook niet meer gebeuren. Communicatie met de winkel over de levertijd was op zijn minst niet optimaal. Op mijn vraag wanneer mag ik de tv verwachten werd gezegd "tsja ik weet niet wanneer de boot aankomt en hoe deze vaart". Mijn reactie was: maar andere kunnen volgens mededeling direct leveren? Dan ga je toch naar die andere?
Ik was not really amused to say the least: koopt een tv van 3200/3400 euro plus steun en ophangen en dan krijg je deze reactie!!

Ben er klaar mee. In de tussentijd ook gekeken bij iemand met een 100 inch tv..ja het beeld was mooi, maar het frontale zwarte vlak stond me erg tegen......dus ja je raadt het al terug naar een beamer.

Daar ik gehouden ben aan een afstand tot het scherm van ongeveer 2.65/70 meter (huidige Sony beamer staat meer naar achteren) en ook de mogelijkheid wil hebben een beamer meer in de hoek te zetten ben ik dus op zoek naar een andere beamer.

Gezien de plaatsingsmogelijkheden dacht ik aan bijvoorbeeld: Horizon pro, Hisense C2/Ultra/Pro, Hisense C3 pro, JMGO n3 (Ultimate) of XGIMI 20 pro

Ben benieuwd wat jullie mening is over deze beamers!!?? Ze hebben allen hun voor en nadelen, maar voor mij is naast goede beeld kwaliteit (ben geen purist) en de flexibele plaatsing mogelijkheid belangrijk.
Wellicht zijn er mogelijkheden vanuit de gevestigde orde?

Hoor graag en dank
Edwin

J.A.F._Doorhof

Zou even op de nieuwe Epsons wachten.
Zit ook een goede short throw unit tussen bv.

Qua winkel, reactie is natuurlijk wel heel erg bot en kort. Dus begrijpelijk dat je dan weg gaat.
Maar qua levertijden heeft hij wel een punt, het is op dit moment echt een ramp om bepaalde producten binnen te krijgen. We lopen daar zelf ook tegen aan met een merk. Maar dan nog communiceer je dat op een nette manier lijkt me. Klant is koning :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

fasteddie

dank voor je reactie!
genoemde Epson is neem ik aan in de hogere prijsklasse? En wellicht niet flexibel qua plaatsing?
Genoemde merken en types een no go?

sr7000

Lijkt me balen! Maar goed: beamers zijn ook leuk hoor!
Trouwens zijn de Epsons ook best flexibel qua plaatsing hoor. 2.65m is geen probleem bij de epsons die ik ken. De beamers die noemde ben ik nog niet tegengekomen in tests...

J.A.F._Doorhof

Er is nog weinig bekend buiten wat er in het pers bericht staat.

Geen idee qua prijzen.
De merken die je noemt geen ervaring mee.
Als je er een koopt kan je altijd hier de calibratie laten doen binnen de 30 dagen zou ik zeggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

fasteddie

De door mij genoemde beamers worden gezien als Life-Style beamers...en zijn zeer flexibel qua plaatsing. De specificaties zijn vaak top....

Internet staat er overigens vol mee hoor met reviews en tests.

Zelf de JMGO N1 gezien te samen met de Hisense c2 Pro...met een voordeel voor de Pro! En eerlijk gezegd het viel mij niet tegen.

Zijn er wellicht leden die soortgelijke beamers hebben staan?

Hoor graag

https://nl.heimkinowelten.de/produkt/hisense-c3-pro/

marco73

Wellicht kan onderstaande een goede match voor je zijn.
Komen echt serieus in de buurt van de echte HT Beamers.

https://www.youtube.com/watch?v=Gnd8kqYB7dU
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X