Mcintosh ma-5300 alleen als voorversterker gebruiken.

Gestart door Samro, juni 12, 2026, 13:13:55

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Wel in een kast inbouwen want mooi om te zien? Ho maar.
Heb je de Leema ook alleen geprobeerd? Want waarom zou je van de ene de voortrap en van de andere de eindtrap gebruiken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

FS249

Omdat de VV best veel invloed kan hebben op de weergave van de EV.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Samro

Citaat van: minplus op juni 18, 2026, 19:09:05Wel in een kast inbouwen want mooi om te zien? Ho maar.
Heb je de Leema ook alleen geprobeerd? Want waarom zou je van de ene de voortrap en van de andere de eindtrap gebruiken.
Een voorversterker kan veel verschil in klank geven. Het is toch gewoon leuk om eens wat uit te proberen?

En ja ik gebruik de Leema in de keuken met de S F Sonetto V. Dat is echt een hele goede match! Waarom zou goedkopere (de Leema is goedkoper dan de Mcintosh maar toch ook nog € 6.500 nieuw momentheel )ALTIJD minder goed klinken? Dat is niet altijd het geval vind ik. De Leema heeft de kwaliteit van STRAK weergeven van de bas. De Mcintosh daarentegen heeft een warmere rondere klank. Het is net waar je van houdt. Ik vind dat beide goede klank eigenschappen hebben. Iemand anders mag daar natuurlijk anders over denken. Ik vind beide versterkes echt heel mooi!  :colgate: 

minplus

Tuurlijk.
Maar waarom 2 dure versterkers en van de ene de voor- en van de andere de eind- trap gebruiken?
Je kunt ook van 1 van beide een gigantische bak nemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Samro

Citaat van: minplus op juni 18, 2026, 21:56:25Tuurlijk.
Maar waarom 2 dure versterkers en van de ene de voor- en van de andere de eind- trap gebruiken?
Je kunt ook van 1 van beide een gigantische bak nemen.
? het is gewoon leuk zoals ik al zei. Het lijkt me ook wel leuk om eens een buizenvoorversterker aan de Mcintosh te hangen of ook op de Leema uit te proberen. IK HEB nog wel een buisvoorversterker maar die geeft een plof bij het aanzetten. Dan moet je de set in de goede volgorde aanzetten. Maar ook als ik bv een lamp aandoe dan kan dat ook al een plof geven door de buisjes naar de eindversterker/luidsprekers. Dat lijkt met niet zo goed voor de versterkers en de LS's.

Samro

Past niet in mijn topic. Daarom verwijderd.

Mao

Citaat van: Samro op juni 13, 2026, 10:28:13Bedankt voor alle reacties! Een handleiding zit er wel bij maar in het Engels. Daar ben ik niet zo goed in. Maar er wordt geen voorbeeld gegeven hoe je de Mcintosh als voorversterker kan gebruiken.

Maar mijn vraag was eigenlijk of het kwaad kan dat er dan geen luidsprekers aan de Mcintosh zitten als ik alleen de voorversterker van de Mcintosh wil gebruiken.

Simpele vraag en een simpel antwoord, ja dit kan zonder problemen. Of het goed klinkt of niet dat is aan de topic starter, die vraag stelde hij niet.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Samro

Citaat van: Mao op juni 23, 2026, 12:34:26Simpele vraag en een simpel antwoord, ja dit kan zonder problemen. Of het goed klinkt of niet dat is aan de topic starter, die vraag stelde hij niet.
Ja dat heb ik intussen ook al uitgeprobeerd. De klank, het mid/hoog is iets rustiger en de bas is wat slanker met de Mc als pre versterker. Ik heb alles alweer te plek. Maar het was wel leuk om uit te proberen. De Mc is ook nieta handig als voorversterker. Veel te groot. 

FS249

Lekker experimenteren binnen de mogelijkheden. Fijn toch?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Samro

Citaat van: FS249 op juni 24, 2026, 19:16:14Lekker experimenteren binnen de mogelijkheden. Fijn toch?
Jazeker was het leuk. Maar wil nog eens een buisvoorversterker proberen op de Leema en de Mcintosh!